- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (89 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (179 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (83 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (258 opinii)
- 5 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (53 opinie)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (416 opinii)
Most zwodzony za 14 mln, ale nie ma komu go otwierać
Gdańsk wydał 14 mln zł na most zwodzony w Przegalinie, a przeprawa, mimo że jest sprawna, nie otwiera się. Z tego powodu większe jednostki w dalszym ciągu muszą składać maszt, by skorzystać ze śluzy. Trwające rok rozmowy między ZDiZ i Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej o tym, kto ma otwierać przęsło, spełzły na niczym.
Aktualizacja godz. 14:21. Po naszej interwencji władze Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku zapewniają, że most zwodzony nad śluzą w Przegalinie będzie otwierany od 1 lipca br. i ma być otwierany w sezonie żeglarskim, tj. do końca września, między godzinami 7 - 19, tak samo jak otwierana jest śluza.
Jednak do dziś most nie otwiera się, choć jest w 100 proc. sprawny. Powód? Nie ma pracownika, który podczas przeprawiania się wysokich jednostek uchylałby przęsło mostu poprzez naciśnięcie jednego przycisku.
Co ciekawe, urządzenia sterujące uchylnym przęsłem znajdują się w tym samym miejscu, co urządzenia do obsługi śluzy.
- Chcieliśmy, by pracownik Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, przy okazji nadzorowania pracy śluzy nadzorował też pracę sąsiedniego mostu zwodzonego. Nie udało jednak nam się porozumieć - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Dodaje jednak: - W ciągu kilku dni pojawi się w Przegalinie nasz pracownik, który będzie operował przęsłem mostu.
Z naszych informacji wynika, że drogowcy z zarządcą śluzy negocjacje prowadzili przez około rok. Czemu nie doszło do porozumienia?
- Chodzi generalnie o dwie kwestie. Po pierwsze odpowiedzialność za pracę i obsługę nowego obiektu. Nie możemy ponosić konsekwencji w pełnym zakresie za most, który do nas nie należy. Po drugie istnieją rozbieżności w kwestii godzin, w których obiekt należałoby otwierać. Owszem, ZDiZ przesłał nam nawet porozumienie w tej sprawie, ale jego treść jest dla nas nie do zaakceptowania - tłumaczy Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. utrzymania wód w RZGW.
Mimo że niebawem ZDiZ powoła pracownika do obsługi mostu, droga do porozumienia z RZGW jest otwarta. - Czekamy na kolejną propozycje od władz ZDiZ - dodaje Ryński.
Przypomnijmy: inwestycja w Przegalinie przewidywała wykonanie nad południową śluzą - pochodzącą z lat 70-tych - mostu zwodzonego i rozebranie istniejącego obiektu. Ponadto projekt zakładał przebudowę nieczynnej śluzy północnej . Zmieniła się ona w punkt widokowy.
Miejsca
Opinie (88) 3 zablokowane
-
2012-06-28 15:12
elektownia atomowa
I pomyśleć że w polsce maja budowac elektrownie atomową, jak ze zwykłą kładką nie mozna sobie poradzić, ogólnie wszystko tu jest bardzo problematyczne
- 4 0
-
2012-06-28 15:19
innowacyjna gospodarka w Polsce (4)
most, faktycznie cuda,wianki !!!
Most kolejowy obok mostu wantowego, na wysokości Stogów ma niecałe 5 m wysokości przejścia i jakoś nikt nie chce go otwierać !!! więc po co było budować most zwodzony ???
Jakiemuś urzędasowi podobał się taki gadżet ?- 4 2
-
2012-06-28 16:20
Powód jest prosty. (3)
Żeglarskie wejście z Zatoki Gdańskiej na śródlądzie prowadzi przez Górki Zachodnie, a nie przez Port Gdańsk.
- 2 0
-
2012-06-29 09:34
:D:D:D (2)
Z kilem i wstawianym masztem na śródlądzie ???
- 0 0
-
2012-06-29 20:04
spójrz na mapę zamiast rechotać... (1)
Zobaczysz, że z Gdańska przez ten most, Wisłę i Szkarpawę prowadzi jedyna żeglowna droga wodna na Zalew Wiślany i do Elbląga. I może zajarzysz, że szansa turystyczną tamtych regionów są właśnie jednostki "z wstawianym masztem i kilem"... po to buduje się "Pętla Żuławska" - a most w Przegalinie nadal ją blokuje...
Mosty na Szkarpawie działają, druty są podniesione na 14m (i mają być wyżej!), ostatnią przeszkodą był most w Przegalinie ("tymczasowy" - od 40 lat...). Sezon w pełni - a most po staremu stanowi przeszkodę - i to gorszą od poprzednika, bo kiedy jest zamknięty jest od niego niższy o ponad metr... chciałoby spytać się biurokratów - co chcielibyście jeszcze spieprzyć panowie, co by tu jeszcze...- 0 0
-
2012-06-30 13:58
Jachtem morskim pchać się na mielizny Zalewajki lub do Elbląga aby pożeglować ?
To jakby z placu do garażu aby pojeździć :D
Śródlądowej flocie mielizny, mosty nie straszne i ten też nie.
A swoją drogą ,praca gnać z wody bo most czy śluza do 19:00 w sezonie to jakaś pomyłka :(- 1 0
-
2012-06-28 15:22
Budyń wykorzystaj darmozjadów
twoją prestiżową straż miejską. Zamiast łapać plażowiczów za złe parkowanie niech
się zajmą czymś pożytecznym- 4 1
-
2012-06-28 15:26
Trzeba było go zmontować w Sobieszewie
tam chłopaki od mostu już są. Mogliby otwierać dwa pontonowy i zwodzony i w końcu jeszcze "odpalić'' prom ,aby przewoził samochody cięzarowe.
- 5 1
-
2012-06-28 15:29
miejsce pracy dla Budynia
Najpierw powoła spółkę miejską z zarządem i sam zostanie członkiem jej rady nadzorczej zawsze taki doradca w zarządzie się przyda .
- 7 0
-
2012-06-28 15:38
towarzysze polacye
rozstrzelac co drugiego w tych instytucjach, beda sie pachali ,aby obługiwać te dwa przyciski zpesnia na ustach
- 7 0
-
2012-06-28 16:12
Co?!! Nie ma komu otwierac-To wysadzic!!! ADOLF
- 6 0
-
2012-06-28 17:31
BRAWO!
Gdyby nie redaktor Naskręt, to Gdańsk by już dawno przestał istnieć...
- 4 0
-
2012-06-28 18:06
Ja tam go moge otwierac za 4000 zl (2)
Ja tam go moge otwierac za 4000 zl
- 6 0
-
2012-06-28 21:22
a ja za 3000 (1)
i co jestem lepszy
- 0 4
-
2012-06-29 00:27
PRzez takich lepszych to ludzie nie maja co do gara wlozyc.
PRzez takich lepszych co zanizaja stawki to ludzie nie maja co do gara wlozyc.
- 3 0
-
2012-06-28 21:29
Kolejny dowód że Pomorze powinno być pod zarządem Niemiec
i że polska administracja jest nieszczęściem dla każdej ziemi na jaką się wpakuje! Pewne narody nie mają po prostu wystaczających zdolności organizacyjnych i niestety my Polacy jesteśmy jednym z nich - co widać od budowy autostrad po piłkę nożną. I niech nie pieją nad cudami polskości różne Mielewczyki i Stankiewicze bo to nic nie da: polska państwowość bankrutuje w życiu codziennym i kropka.
Gdyby to była BRD to przeciętnemu mieszkańcowi żyłoby się lepiej i bez mafijnych absurdów.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.