• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Możesz poprzeć budowę OPAT w internecie

Maciej Naskręt
12 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na razie nie ma szansy, by tak barwne zdjęcia, powstawały na Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Fotografia została wykonana nad Obwodnicą Trójmiasta. Na razie nie ma szansy, by tak barwne zdjęcia, powstawały na Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Fotografia została wykonana nad Obwodnicą Trójmiasta.

W piątek rusza strona internetowa, na której będzie można poprzeć budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Czy inicjatorzy akcji przekonają ministerialnych urzędników, by przyznali dotacje na budowę drogi? Jej szacunkowy koszt to 1,1 mld zł.



Przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km. Według planów ma być przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy zobacz na mapie Gdyni. Umożliwi ominięcie Rumi i połączy się z krajową szóstką w Redzie, przy wylocie na Puck. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni, każdy po dwa pasy ruchu. Ma ona odciążyć krajową "szóstkę".

Czytaj także: błąd wykonawcy przyczyną ugięcia się jezdni na Południowej Obwodnicy Gdańska

Radni Gdyni nie chcą, by plany związane z OPAT-em trafiły do szuflady i czekały na lepsze czasy. Od piątku z inicjatywy Mirosławy KrólŁukasza Cichowskiego rusza strona internetowa PopieramOPAT.pl.

- Witryna ma ułatwić zbieranie poparcia dla budowy drogi na północ od Gdyni. Aby je wyrazić, internauta odwiedzający naszą stronę będzie musiał wypełnić prosty formularz. Liczymy na duże zainteresowanie - mówi Łukasz Cichowski, radny Gdyni.

Czy kiedykolwiek uda się zbudować OPAT?

Co ciekawe, w portalu społecznościowym Facebook, już istnieje profil, wokół którego gromadzą się osoby popierające budowę OPAT-u. Prowadzony jest on przez władze miasta. Stronę polubiło zaledwie 212 osób. Czy większy sukces odniesie strona radnych? Przekonamy się.

Witryna radnych i profil na Facebooku mają przekonać urzędników Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, że choć budowa drogi nie będzie tania (szacunki sprzed kilku lat mówią o kwocie ok. 1,1 mld zł) to ona sama jest niezbędna. Aktualnie prace przy OPAT zatrzymały się na etapie opracowania koncepcji przebiegu drogi i zabezpieczenia rezerwy terenowej pod przyszłą drogę.

Na niekorzyść finansowania OPAT-u z budżetu państwa przemawia wstępny projekt, który nie spełnia warunków technicznych trasy kategorii S, czyli ekspresowej. Taką kategorię miałby on zyskać po wybudowaniu, bo takie tylko drogi może dofinansować ministerstwo. Projekt OPAT-u posiada m.in. niewielkie odległości między węzłami, a także niewłaściwie zaprojektowane zjazdy z drogi. Widać to na wizualizacjach.

Ponadto ministerialni urzędnicy uważają, że budowana Trasa Kaszubska - S6 - z Gdyni do Lęborka odciąży istniejącą drogę wiodącą przez Wejherowo, Redę Rumię i oczywiście Gdynię.

Jednak dla budowy OPAT-u jest światełko w tunelu. Droga może powstać, jeśli rząd zdecyduje się na budowę elektrowni w Żarnowcu. Nowa trasa, nie dość że może wtedy zostać wybudowana w całości z rządowej kasy, zapewni najszybsze połączeniem Trójmiasta z przyszłą infrastrukturą energetyczną.

Zobacz jak może wyglądać OPAT.

Opinie (115) 5 zablokowanych

  • precz z atomem i idiotami

    precz z handlem wymiennym jak za czasów podboju Amerki przez konkwistę - wtedy wymieniano z dzikimi złoto za perkal i koraliki, dzisiaj mamy sprzedać się za wizję kawałka asfaltu.
    Najniższe wynagrodzenia w Europie, najwyższe koszty życia.
    Banda złodziei i anlfabetów.

    Nie ma nadzieji.

    • 6 12

  • A ile trzeba bedzie zaplacic zeby przejechac sie ta "Kaszubowka" - 25zl?

    • 2 4

  • Czy naprawde potrzeba az dwoch lat zeby wybudowac 14KM (!) drogi szybkiego ruchu?

    Rzad obiecywal 2000km DSR i 1000km autostrad, czy przelicznik czasu budowy do dlugosci drogi jest taki sam jak przy Trasie Kaszubskiej?

    • 5 1

  • "Kolejny" sukces NORDY, pozostało im na gęboksiążce zbierac głosy... (1)

    • 8 5

    • : )))

      • 0 1

  • Atom do Warszawy

    Niech sobie w Warszawie otworzą elektrownię atomową,bufetowa ma za dużo kasy niech sobie budują i siebie trują,a jak im mało niech jadą do Japonii tam na nich czekają ładne dawki.

    • 3 9

  • S 6

    W tej chwili priorytetem powinna byc budowa drogi S 6 do Leborka!OPAT owszem,ale w dalszej kolejnosci.

    • 10 6

  • Marzenia :-)

    • 2 0

  • To wyrusz w wycieczkę o 16....ciekawe czy będziesz też taki zadowolony z przepustowości drogi

    • 3 1

  • ALE LEJE. WYCZYŚCILIŚCIE BURZÓWKĘ ? BO MARNIE WIDZĘ JAZDĘ AUTEM.

    • 1 0

  • profil na Facebooku (1)

    na facebooku jest także bardziej aktualny profil popierający OPAT

    • 2 2

    • Wszystko jest juz na pejs-zbuku

      Czytaj "trojmiasto.pl" ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane