Fakty i opinie

Można budować całą Trasę Kaszubską

Najnowszy artukuł na ten temat

Pięć dzielnic Gdyni bez ciepłej wody przez tydzień

Stan prac na węźle Wielki Kack na koniec lutego.

Są już gotowe wszystkie formalne decyzje i zgody dla ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej, która połączy Gdynię z drogą krajową nr 6 w kierunku Lęborka. Drogowcy zapewniają, że termin realizacji prac nie jest na razie zagrożony.



Trasa Kaszubska przyspieszy twoje podróże?

tak, często jeżdżę w te rejony 44%
tak, choć rzadko tam jeżdżę 32%
nie, praktycznie wcale nie bywam w tych rejonach 24%
zakończona Łącznie głosów: 1260
Jako ostatni pozytywnej decyzji środowiskowej i ZRID, które niezbędne są do rozpoczęcia prac budowlanych, "doczekał się" 10,5-kilometrowy odcinek pomiędzy Bożepolem Wielkim a Luzinem. Dzięki temu na części odcinków prace już trwają, na innych można już też zacząć budować bez przeszkód formalnych.

- Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 338 mln zł. Otrzymana decyzja obejmuje okolice Bożepola Wielkiego oraz z drugiej strony - Luzina. Środkową część obejmuje ZRID ze stycznia br. Tym samym mamy komplet pięciu decyzji ZRID dla trasy S6 od Bożepola Wielkiego do Gdyni o długości ok. 42 km - informuje Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek pomiędzy Bożepolem a Luzinem ma długość 10,4 km. Powstaną na nim m.in. węzły Bożepole Wielkie, Strzebielino oraz Luzino. Tam będzie też obwód utrzymania drogi ekspresowej Luzino z budynkiem administracyjno-socjalnym oraz budynkami towarzyszącymi.

Cała Trasa Kaszubska ma być już przejezdna w 2021 roku.

Trasa Kaszubska: co powstanie


graf. Trojmiasto.pl
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.