• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można budować całą Trasę Kaszubską

Michał Sielski
31 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Stan prac na węźle Wielki Kack na koniec lutego.

Są już gotowe wszystkie formalne decyzje i zgody dla ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej, która połączy Gdynię z drogą krajową nr 6 w kierunku Lęborka. Drogowcy zapewniają, że termin realizacji prac nie jest na razie zagrożony.



Trasa Kaszubska przyspieszy twoje podróże?

Jako ostatni pozytywnej decyzji środowiskowej i ZRID, które niezbędne są do rozpoczęcia prac budowlanych, "doczekał się" 10,5-kilometrowy odcinek pomiędzy Bożepolem Wielkim a Luzinem. Dzięki temu na części odcinków prace już trwają, na innych można już też zacząć budować bez przeszkód formalnych.

- Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 338 mln zł. Otrzymana decyzja obejmuje okolice Bożepola Wielkiego oraz z drugiej strony - Luzina. Środkową część obejmuje ZRID ze stycznia br. Tym samym mamy komplet pięciu decyzji ZRID dla trasy S6 od Bożepola Wielkiego do Gdyni o długości ok. 42 km - informuje Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek pomiędzy Bożepolem a Luzinem ma długość 10,4 km. Powstaną na nim m.in. węzły Bożepole Wielkie, Strzebielino oraz Luzino. Tam będzie też obwód utrzymania drogi ekspresowej Luzino z budynkiem administracyjno-socjalnym oraz budynkami towarzyszącymi.

Cała Trasa Kaszubska ma być już przejezdna w 2021 roku.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (82) 4 zablokowane

  • Wreszcie właściwy rząd u wladzy (1)

    za platfusów tylko się geszefty robiło. A zwykłej dokumentacji nie POtrafili do kupy POskładać

    • 11 8

    • PO - przedszkole obiboków

      • 1 0

  • Przekierowanie Tirów (1)

    Czy odciąży się Małe Trójmiasto przekierowując ruch ciężarowy z "6" na Trasę Kaszubską?

    • 4 1

    • Nie.

      Potrzeba wybudować również opat. Lęborska to odnoga przyszłej metropolitarnej.

      • 1 0

  • Bardzo dobrze

    Trasa Gdynia - Lębork jest tragiczna. 50 km w 1,5 godziny (w godzinach szczytu). Idzie się porzygać tymi tirami, fotoradarami i kulsonowymi zasadzkami na rogatkach.

    • 7 1

  • Co to za przedszkolak wyróżnia opinie na na Trójmiasto.pl?

    Przed maturą i po propagandzie portalu?

    • 3 0

  • Brawo P.I.S. Dzisiaj można wszystko!!!

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane