- 1 Uziemił się przez skradziony miernik (48 opinii)
- 2 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (99 opinii)
- 3 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (82 opinie)
- 4 Cyberpolicjanci mają nową siedzibę (84 opinie)
- 5 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (738 opinii)
- 6 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (523 opinie)
Można budować mieszkania na całym pasie startowym
Nowy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla dawnego pasa startowego na Zaspie został przyjęty przez radnych. Radni koalicji rządzącej przekonywali, że to szansa na rozwój dzielnicy, zaś opozycja wskazywała na problemy z parkowaniem oraz niewielkim udziałem zieleni. Uchwalenie planu otwiera drogę do realizacji zabudowy mieszkaniowo-usługowej z kolejnymi wieżowcami.
- na całym obszarze dopuszczona jest zabudowa mieszkaniowo-usługowa,
- najwyższa zabudowa może powstać przy ul. Hynka - do 55 m wysokości (18 kondygnacji),
- w drugiej linii za wieżowcami zabudowa jest obniżona do 15 m (5 kondygnacji),
- wysokość zabudowy w centralnej części dawnego pasa startowego wyniesie od 20 do 23 m (6-7 kondygnacji),
- bezpośrednio przy kładce wysokość osiągnie maksymalnie 40 m (13 kondygnacji),
- w centralnej części działki partery budynków muszą być przeznaczone w 75 proc. długości pod lokale handlowo-usługowe,
- przewiduje się liczne poprzeczne powiązania piesze, w tym ogólnodostępny plac na wysokości pawilonu handlowego z biblioteką,
- obowiązujący plan również dopuszcza zabudowę, lecz jego zapisy są nakierunkowane na realizację ogromnego obiektu (obiektów) handlowo-usługowego o pow. usługowej 50 tys. m kw. brutto i handlu wielkopowierzchniowego o pow. sprzedaży do 27 tys. m kw. (dla porównania powierzchnia Galerii Bałtyckiej we Wrzeszczu to ok. 45 tys. m kw.).
Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni
Zmiany wprowadzone po pierwszym wyłożeniu planu
Projekt planu był dwukrotnie wyłożony do publicznego wglądu. Po pierwszym wyłożeniu wpłynęło 316 uwag w 41 pismach, w efekcie czego wprowadzono m.in. zmiany:
- zwiększono minimalną powierzchnię biologicznie czynną z 25 do 35 proc.,
- przeznaczono 35 proc. powierzchni placu w centralnej części pod obszar biologicznie czynny (wcześniejsza wersja dokumentu dopuszczała jego pełne "zabetonowanie") z wprowadzeniem - jak to określono w projekcie uchwały - "drzew wysokopiennych",
- poszerzono przejście między zabudową na wysokości przychodni, przekształcając ten obszar w dodatkowy skwer z drzewami,
- doprecyzowano przebieg połączeń pieszych w części działki położonej bliżej ul. Hynka.
Uwagi po drugim wyłożeniu w całości odrzucone
Po drugim wyłożeniu wpłynęły 92 uwagi z 16 pismach, w znacznej mierze powielające uwagi po pierwszym wyłożeniu, m.in. w zakresie obniżenia zabudowy, zwiększenia liczby miejsc postojowych czy dalszego zwiększenia udziału zieleni.
Prezydent Gdańska zdecydowała o nieuwzględnieniu tych uwag i skierowaniu gotowego już projektu planu na sesję Rady Miasta Gdańska.
Nowi deweloperzy będą budować na pasie startowym
Radni KO i WdG za przyjęciem planu, radni PiS wstrzymali się
Przebieg dyskusji na sesji w czwartek, 28 kwietnia, nie był zaskoczeniem dla każdego, kto interesuje się polityką w lokalnym samorządzie. Radni zgodnie z barwami politycznymi podzielili się na zwolenników i przeciwników przyjęcia uchwały z planem zagospodarowania.
Radni Koalicji Obywatelskiej i Wszystko dla Gdańska wyliczali same zalety jej przyjęcia ze względu na m.in.:
- ogromną szansę na pozytywną metamorfozę dotychczas zdegradowanej przestrzeni,
- scalenie dwóch części dzielnicy atrakcyjną zabudową,
- korzystniejsze parametry zabudowy w stosunku do obowiązującego dokumentu, który był nastawiony na realizację ogromnego centrum handlowego.
Radni Prawa i Sprawiedliwości zwracali natomiast uwagę na potencjalne problemy z m.in.:
- brakiem ogólnodostępnych miejsc postojowych na terenie dewelopera dla mieszkańców okolicznych bloków,
- utrudnieniami w ruchu aut (korkami) po zakończeniu realizacji całej zabudowy,
- niedostatkiem terenów zieleni.
Argumentacja opozycji odrzucona przez koalicję rządzącą
Urzędnicy oraz radni koalicji rządzącej odrzucili argumenty opozycji, przekonując, że:
- realizacja miejsc postojowych dla obecnych mieszkańców Zaspy powinna odbywać się na własnym gruncie i we własnym zakresie finansowym (w tym przypadku przede wszystkim na gruncie i ze środków spółdzielni mieszkaniowej),
- teren jest doskonale skomunikowany transportem zbiorowym, a dodatkowe miejsca postojowe będą jeszcze większym obciążeniem i presją na zabudowę terenów pod parkingi i układy drogowe,
- dokonano znacznego zwiększenia udziału terenów zieleni w stosunku do pierwszej wersji projektu planu, jak i w porównaniu do obowiązującego planu, gdzie powierzchnia zabudowy wynosiła aż 80-90 proc. terenu (obecnie 35 w części bliżej SKM i 65 proc. na pozostałym obszarze).
Ponadto jako korzyść przyjęcia planu w proponowanym kształcie wskazywano obowiązek realizacji przez właściciela terenu (obecnie Spravia, dawniej pod nazwą Budimex Nieruchomości) usług społecznych o powierzchni minimum 500 m kw. w formie np. przedszkola, dom sąsiedzkiego, dom kultury czy placówki pomocy społecznej.
- Otrzymaliśmy informację, że inwestor podpisał już list intencyjny, aby przenieść tutaj filię biblioteki publicznej, która funkcjonuje obecnie w pawilonie [przy ul. Pilotów 3 - dop. red.] - mówiła podczas sesji Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
23 głosy za przyjęciem planu, wkrótce wejście w życie ustaleń
Ostatecznie "za" przyjęciem planu zagłosowało 23 radnych z KO i WdG, zaś wstrzymało się 10 radnych z PiS.
Teraz uchwała zostanie przekazana do wojewody pomorskiego, który oceni jej zapisy pod kątem zgodności z prawem i - jeżeli nie dopatrzy się żadnych błędów formalnych - skieruje do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Dokument wejdzie w życie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym. Jednocześnie dotychczasowy plan zagospodarowania przestanie obowiązywać w granicach nowego planu.
Zrywanie płyt z dawnego pasa startowego w 2019 r.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (445) ponad 20 zablokowanych
-
2022-05-02 20:40
Opinia wyróżniona
Do każdego mieszkania (46)
obowiązek zakupu mimimum jednego miejsca postojowego! Pod starymi blokami już teraz brakuje miejsc parkingowych więc prędzej czy później dojdzie do scysji z nuworyszami.
- 399 47
-
2022-05-04 10:49
Kazdy ma miejsce postojowe
Na dywizjonu 1, w nowych blokach eurostylu wszystko w garażu zajęte, wymieniamy się miejscami jak tylko można, wokół bloku wszystko zajęte, ludzie się zastawiają i biorą nie swoje (wykupione) miejsca, nie można gości zaprosić bo nie można zaparkować, cala kiszka dywizjonu zastawona i czesc drogi wyjazdowej naszej tez.
Brakuje miejsc a nie chętnych na ich posiadanie.- 2 1
-
2022-05-04 09:16
hłe hłe (1)
Widać, że nie masz pojęcia o kupnie nowego mieszkania i pewnie mieszkasz w starym bloku od 50 lat. Obecnie to standard, że w obowiązku jest zakup jednego miejsca w hali a do mieszkań 4 pokojowych trzeba wykupić dwa. Z drzewa się zerwałeś ?
- 0 3
-
2022-05-04 09:40
kolego, jet jedno ALE
do mniejszych mieszkan nie mozna dokupic drugiego miejsca postojowego, i to jest problem.
- 3 0
-
2022-05-03 17:21
Spoczko, jestem za. Niech mieszkańcy starych blokow tez wykupia
A jak nie wykupia to nich sprzedadzą samochody i problem z glowy, co nie?
- 0 9
-
2022-05-03 16:56
nie bendem placil. bendem parkowal wam pod loknem
- 1 1
-
2022-05-03 16:31
I to jest właśnie ta tolerancja w Gduńsku
gdzie każdy gdyby mógł to by sąsiadowi kosę wsadził przy byle okazji a bez okazji również.
- 3 7
-
2022-05-03 15:11
NO sPOko, od planowania takich ostrych walk wszak mamy miejskich planistów PO socjologii ;)
- 5 0
-
2022-05-03 11:56
wincyj betonu, wincyj! (2)
- 11 1
-
2022-05-04 09:17
pokaż drugą dzielnicę, w której jest aż tyle zieleni, co na Zaspie.
- 4 1
-
2022-05-03 15:15
wincyj ciasteczek i kawusi! ;)
- 1 0
-
2022-05-02 23:21
zaspa jest najbrzydszym osiedlem w gdansku drugie miejsce ma przymoze , katastrofa - slamsy (2)
- 19 66
-
2022-05-04 00:08
Po prostu jest użytkowe. W założeniu miało być tanio zrobione dla masy mieszkańców. Ten cel się udał, a że teraz nikt by nie wybrał takich bloków jako docelowych mieszkań, cóż, czasy się zwyczajnie zmieniły, a ten "urok" jeszcze z nami trochę zostanie.
- 1 4
-
2022-05-03 09:01
Dobrze że śródmieście, biskupia i orunia są piekne hahahahaha
- 33 4
-
2022-05-02 22:16
Ale te nowe bydynki będą mialy swoje miejsca postojowe (12)
Także się nie bój. Będzie przepisowe 1,2 miejsca na mieszkanie. A w Hamburgu właśnie budują wielkie osiedle bez choćby jednego miejsca postojowego. I zobacz, nikt nie krzyczy o złodziejstwie i "bedom korki", tylko chwali za oszedzone miejsce ktore byłoby okupowane przez auta.
- 24 52
-
2022-05-03 22:43
lol
nie mieszkamy w hamburgu gosciu xD tu jest inna mentalnosc
- 6 1
-
2022-05-03 19:09
Mnie Hamburg nie obchodzi, obchodzi mnie tu i teraz Gdańsk i Zaspa! (1)
- 9 1
-
2022-05-04 16:51
Gdańsk i Zaspa to same chamy i burki.
- 1 1
-
2022-05-03 17:42
Po co piszesz (1)
skoro nie masz pojęcia o liczbach? Co to znaczy "przepisowe 1.2"? Akurat Spravia wybuduje jak w pierwszym etapie inwestycji piętrowe platformy dla aut w garażach podziemnych i jak to się teraz ma do Twoich śmiesznych wyliczeń?
- 1 1
-
2022-05-04 10:53
Platformy ktore sie psują
I nie można wyjechać z miejsca xd
- 0 0
-
2022-05-03 15:14
Zgadza się, budują socjale dla przybyłej biedoty z biedniejszych krajów.
- 4 4
-
2022-05-03 10:58
Deweloper (4)
Już wcześniej stwierdził że miejsc parkingowych będzie za mało. A w Hamburgu to ja nie mieszkam więc nie interesuję mnie to co się tam dzieje.
- 26 4
-
2022-05-03 11:06
rozsądny mieszkaniec już dawno zauważył, że w Gdańsku jest za dużo samochodów (3)
a nie za mało miejsc do ich parkowania. Brakuje za to przydomowych miejsc do parkowania rowerów, nie tylko na tym osiedlu.
- 11 23
-
2022-05-03 11:35
Czyli w Gdańsku jest za dużo ludzi, a nie za mało mieszkań? (2)
a rower, w przeciwieństwie do samochodu, możesz trzymać w piwnicy czy mieszkaniu, więc go sobie tam trzymaj
- 19 6
-
2022-05-03 12:57
Kup sobie miejsce parkingowe. (1)
Nie ma przymusu posiadania samochodu.
- 12 10
-
2022-05-03 13:37
Kup sobie mieszkanie poza Gdańskiem.
Nie ma obowiązku posiadania mieszkania w naszym mieście.
- 13 7
-
2022-05-03 02:18
nie wiem czy nie krzyczą, ty też nie wiesz
na pewno dojdzie do scysji i to wynika z doświadczenia, a posteriori, także nie wysyłaj ludzi na intelektualne antypody do Hamburga
- 28 9
-
2022-05-02 20:47
(19)
Przecież te miejsca tez nie należą do Ciebie wiec może sam sobie wykup swoje?
- 48 57
-
2022-05-03 17:11
(2)
Miejsca na terenie spółdzielni należą wyłącznie do członków spółdzielni. Jeśli spółdzielnia się uprze to może się ograniczyc dostęp do tych miejsc osobom postronnym lub postawic parkomaty i kazowac po 20zł za godzinę od osób nie posiadających indentyfikatora.
Tak, parkowanie na Zaspie to jest realny problem i będzie się pogłębiał poMiejsca na terenie spółdzielni należą wyłącznie do członków spółdzielni. Jeśli spółdzielnia się uprze to może się ograniczyc dostęp do tych miejsc osobom postronnym lub postawic parkomaty i kazowac po 20zł za godzinę od osób nie posiadających indentyfikatora.
Tak, parkowanie na Zaspie to jest realny problem i będzie się pogłębiał po wybudowaniu nowych bloków.
Developerzy pewnie zadbają, żeby dostęp do miejsc należących do nowych mieszkańców był ograniczony i skorzystają z nich wyłącznie właściciele i ich goście.
W tym kontekście nie należy się dziwic, jeśli spółdzielnia będzie się starała podjąc symetryczne działania.- 12 2
-
2022-05-03 17:24
Ale w czym rzecz? (1)
Wprowadzajcie
- 4 0
-
2022-05-04 07:23
Dokładnie
Tylko są na to za biedni
- 2 0
-
2022-05-03 15:39
Należą, bo mieszkańcy Zaspy za wspólny teren od lat płacą podatek gruntowy. Może należy odgrodzić się od nowo budowanych
mieszkań, wzorem wielku nowo budowanych Osiedli? Wtedy pomyślą o miejscach parkingowych dla siebie?
- 19 3
-
2022-05-03 09:52
Działki należą do miasta i obecnie w planie miasto mogło zapisać ogólnodostępne miejsca. W tym przypadku miasto działa jakby na korzyść przyszłego dewelopera niż mieszkańców.Z jednej strony miasto narzuca lokale usługowe ale z drugiej strony brak miejsc postojowych ogólnodostępnych przez co te lokale nie maja klientów. Np Tarasy Bałtyku. Lokale są ale miejsc aby zaparkować brak
- 30 1
-
2022-05-03 08:33
Jeśli są na terenie spółdzielni , należą do spółdzielców. (2)
I każdy bez identyfikatora będzie stał na kapciach.
- 26 7
-
2022-05-03 11:30
(1)
To zes zareklamowal kulture mieszkancow. Pogratulowac.
- 6 16
-
2022-05-03 12:55
Walczymy z kulturą przybyszów. Nasz teren , my płacimy za niego podatki i my decydujemy kto tu parkuje.
- 26 7
-
2022-05-02 21:02
Ja te miejsce (10)
mam przez zasiedzenie ignorancie. Mówi to panu coś?
- 23 86
-
2022-05-03 17:28
He he dobre.
Zasiedzenie okej
- 2 1
-
2022-05-02 21:04
(8)
A rozumiem, ja byłem pierwszy. Tylko wiesz co, tak to nie działa. Teren jest wspólny i każdy może sobie tam stanąć. Chcesz sie gdzieś zasiedzieć to sobie kup i będzie Twoje, jak nie chcesz to poluj na miejsce pod etc czy dalej jak wszyscy.
- 57 25
-
2022-05-03 01:13
Ojj zdziwisz się jak obie spółdzielnie wprowadzą swoje identyfikatory, (7)
a ty będziesz swojego złomka 'z nowych bloków' parkować po krzakach, bo kredytu wystarczylo na zakup nowych golych murów, a na parking już nie. Nie dla psa kiełbasa. Coś czuję, że SM będzie bardzo częstym widokiem na parkingach na starym osiedlu.
- 45 21
-
2022-05-03 17:23
Ty, le przecież jak Wam spółdzielnie wprowadzą identyfikatory
To nie bedziecie mogli z partyzanta na Rozstajach parkować. I na odwrót.
- 11 1
-
2022-05-03 06:30
Ech ta zazdrość (5)
Siedzi taki frustrat w M4 z czasów PRL-u i zazdrości wszystkim których stać na zakup nowego, tuż obok ich lepianek z pękającej płyty.
Trochę luzu koleś- 32 67
-
2022-05-03 20:08
Mieszkanie to nie samochód, nie zmienia się na nowe po 40 latach...
Tylko i**ota porzuciłby blok z lat 70 na rzecz nowych budów. Solidność, lokazlizacja, brak sąsiadów "okno w okno" to wiele zalet tych "lepianek"
- 25 6
-
2022-05-03 16:12
Jak stać na zakup nowego , to jescze niech będzie stać na zakup miejsca parkingowego
dla siebie i swoich gości .
- 15 3
-
2022-05-03 12:51
(1)
To nowe M2 czyM3? ;)
- 8 2
-
2022-05-03 15:12
To jest nowe M1 ażż ;)
- 14 1
-
2022-05-03 08:36
Teren jest spółdzielni. Będą identyfikatory dla mieszkańców.
W czym problem jak pod nowymi budynkami są parkingi?
- 32 2
-
2022-05-02 20:35
Opinia wyróżniona
(15)
Szkoda. To było bardzo charakterystyczne miejsce na mapie Gdańska, z historią. Miało jakiś taki surowy urok. Stojąc pośrodku morza betonu można było patrzeć na ogromną połać nieba.
- 317 148
-
2022-05-03 14:00
Zawsze będę pamiętał ten słynny "Manhattan" który był w tym miejscu (1)
- 9 0
-
2022-05-03 14:13
A ja ołtarz - przód galeonu - na spotkaniu z JP II w 1987
Przez znajomego miałem bardzo dobrą wejściówkę, drugi rząd sektorów od tego "okrętu". Wspaniałe, wysokie zresztą. Za 2 lata wysłałem niedużą książkę z różnymi fotkami z wizyty w 1987, w tym ze mszy na Zaspie - poznanemu Włochowi spod Neapolu. Był pod wrażeniem.
- 6 0
-
2022-05-03 13:09
Wejdź na dach.
Niech w końcu ten betonowy nieużytek w środku dzielnicy ożyje. A ty przecież zawsze możesz wdrapać się z kocykiem na dach skąd będziesz miał połać nieba kilkadziesiąt metrów bliżej no i zasięg znacznie większy.
- 2 8
-
2022-05-03 13:01
Beton i to znowu zamiast rynsztoków i drewnianych domów.
U nas w pisowskich 50 000 aglomeracjach budowanie z betonu jest zakazane!GUS podał że liczba mieszkańców tutaj stale rośnie,a w naszych pisowskich spada!Powinni ten Główny urząd statystyczny zlikwidować!
- 0 5
-
2022-05-03 12:07
Mogli zrobic male muzeum lotnictwa tam w tym miejscu z budynkiem muzealnym. No ale beton musi byc widoczny z daleka.
- 6 5
-
2022-05-03 06:49
Mapka
Ta mapka z drugiego zdjęcia jakoś przypomina fajfusa i to z odsłoniętym grzybem (albo obrze*z.any)... przypadek ?
- 12 9
-
2022-05-02 22:03
poniemieckie
- 4 9
-
2022-05-02 21:47
Zamiast budynków winni się tam zasadzić drzewa (6)
Zrobić park. Uważam iż za dużo betonu już jest w Gdańsku ( i nie pisze o kibicach Lechii:-) ) i w Gdyni. Uważam że lepszym rozwiazaniem był y park z boiskiem do kosza , piłki nożnej i placek zabaw dla dzieci . Młodym ludziom brakuje bliskości przyrody, natury . Niestety kolejny beton pośrednio przyczyni się do przepełnienia już przepełnionego szpitala psychiatrycznego na Srebrzysku
- 74 27
-
2022-05-03 13:11
Zostaw drzewa na Kaszubach.
Bo miasto tym się różni od Borów Tucholskich, że drzewa tam owszem są, ale dominują budynki.
- 5 12
-
2022-05-02 22:00
Tuz obok jest wielki park (4)
- 39 34
-
2022-05-03 07:38
D (3)
Zamiast zadbać o to miejsce i je upiększyć, zrobić szerszą drogę, pas rekreacji, zieleń, to teraz mają powstać kolejne ściśnięte blokowiska argumentując, że tamten obszar jest niezadbany? To należało zadbać, a nie budować wieżowce i fundować kolejne korki.
Zamiast nowych dróg dojazdowych, szerszych i lepszej jakości wskazuje się tylko SKM?- 27 13
-
2022-05-03 13:13
Masz pas rekreacyjny od Brzeźna do Gdyni.
Kiedy ostatnio tam byłeś a kiedy przeszedłeś się tam choćby do Kamiennego Potoku?
- 8 8
-
2022-05-03 11:32
(1)
A potem biadolenie ze miasto aie rozlewa i korki. Na piechote macie park. Las blisko. Mozna jeszcze kurnikow wam tam nastawiac?
- 11 15
-
2022-05-04 11:11
Gdyby były szerokie ulice i rzadsza zabudowa, to przez to "rozlane" miasto przejeżdżałoby się szybciej, niż teraz - i mówię z perspektywy mieszkanki "Południa". Jak na tym pasie postawią domy, będzie makabra kompletna - bywam tam u znajomych, b. ciężko z parkowaniem.
- 0 2
-
2022-05-02 21:29
pięknie napisane
- 22 9
-
2022-05-02 21:06
Opinia wyróżniona
Bardzo dobrze, zieleni w okolicy jest pod dostatkiem, a mieszkań mało (14)
Tu chciałbym mieszkać a nie koło wysypiska na Jasieńach
- 148 448
-
2022-05-05 15:09
widać planiści niedorobieni , a jak miasto będzie się wentylowało pajace jedne ?
- 0 0
-
2022-05-04 11:19
Przez takie głupie, dzielące komentarze deweloperzy robią z tym miastem, co chcą. Gdyby wszyscy solidarnie protestowali przeciwko smrodom z Szadółek, "Szadółkowicze" potrafiliby się ująć za "Zaspiakami" w tej sytuacji. Solidarni obywatele = bardziej zielone miasto. Mieszkam przy Jabłoniowej, ale podpisałabym petycję za przerobieniem pasa startowego
Przez takie głupie, dzielące komentarze deweloperzy robią z tym miastem, co chcą. Gdyby wszyscy solidarnie protestowali przeciwko smrodom z Szadółek, "Szadółkowicze" potrafiliby się ująć za "Zaspiakami" w tej sytuacji. Solidarni obywatele = bardziej zielone miasto. Mieszkam przy Jabłoniowej, ale podpisałabym petycję za przerobieniem pasa startowego na parczek z miejscami parkingowymi wzdłuż ulicy, bo nie patrzę tylko na czubek swojego nosa. Ale jak czytam takie komentarze, to mi się odechciewa. Stójcie sobie w tych coraz większych korkach (chcąc wyjechać z Dywizjonu 303, trzeba się będzie chyba katapultować, jak dojdą kolejne nowe bloki), a może w swej zawiści zrozumiecie, że mieszkania na Jasieniu są tańsze nie ze względu na Szadółki, a ze względu na korki i brak infrastruktury.
- 3 1
-
2022-05-04 10:04
Wysypisko było tam od zawsze a co deweloper zapomnial ci o nim powiedzieć No to sorki spłacaj 30 lat i wąchaj
- 1 2
-
2022-05-03 17:36
Tragedia (1)
Tragedia !!! Mam wrażenie, że radni i władze tego miasta to jakieś inne plemię, podstawione aby zniszczyć przestrzeń i powietrze tego miasta. Przecież wy i wasze dzieci będą tu zyć? Chyba że gratyfikacje z patodewolperki są tak duże, że przenieśliście się już do cieplejszego świata lub zamierzac się przenieść niebawem i Gdańsk wam na ch...j.
- 13 3
-
2022-05-03 19:17
Żona byłego prezydenta pokazała przecież kierunek
- 10 2
-
2022-05-03 16:07
Ta zieleń nie należy do miasta (1)
Tereny zielone są w wieczystym użytkowaniu i są utrzymywane przez mieszkańców spółdzielni mieszkaniowej. A deweloper chwali się ich bliskością. Spółdzielnia powinna zamknąć dostęp do swoich terenów nowym mieszkańcom.
- 19 4
-
2022-05-04 09:23
kolejny z super pomysłami. To samo było z osiedlem Impuls na rogu Hynka z Dywizjonu 303. Ogrodzić wszystko ! będą zajmować nam miejsca postojowe ! będą korzystać z naszego kortu tenisowego ! będą zajmować boisko ! będą zajmować place zabaw ! No faktycznie zajmują, aż w kolejce trzeba czekać przed huśtawką , haha. A do kortu tenisowego są zapisy na
kolejny z super pomysłami. To samo było z osiedlem Impuls na rogu Hynka z Dywizjonu 303. Ogrodzić wszystko ! będą zajmować nam miejsca postojowe ! będą korzystać z naszego kortu tenisowego ! będą zajmować boisko ! będą zajmować place zabaw ! No faktycznie zajmują, aż w kolejce trzeba czekać przed huśtawką , haha. A do kortu tenisowego są zapisy na tydzień w przód, takie kłótnie :D Sam zamknij się w swoim domku i nie wychodź. Pewnie mieszkaniec z widokiem na piękny, pusty pas startowy. A później z siateczką będzie pierwszy zasuwał do lokali usługowych przy nowych blokach.
- 2 1
-
2022-05-03 11:05
Ja to bym zabetonował wszystko !!! (1)
to jest dobra wizja, więcej bloków, więcej betonu, aktualnie nikt już nie gra w piłkę na boisku, zabetonować, bloki postawić. To jest to !!! Po prawej beton, po lewej beton, z przodu i z tyłu beton, z dołu beton, spójrz w górę zobaczysz beton. Tak powinno to wyglądać !!!
- 34 5
-
2022-05-03 14:57
i beton w UM.
- 21 2
-
2022-05-03 10:34
Zieleń na Zaspie to jakaś fikcja - marne klombiki i ogródki przy blokach, do parku większość ma daleko, wiem bo mieszkałem
- 25 13
-
2022-05-03 07:42
zieleni pod dostatkiem porównując do czego?
- 36 6
-
2022-05-03 06:33
Jak lubisz wachac smród spalin twój wybór (1)
Smród z szadolek dociera i na zaspe. A nie wszędzie śmierdzi w okolicy szadolek. Więc polecam rozeznanie terenu zanim coś chlapniesz jęzorem
- 31 30
-
2022-05-03 10:34
Dokładnie Zaspa jest skończona, szadółki zasuwają tu aż miło
- 6 11
-
2022-05-02 22:22
Chciałbyś, ale cię nie stać. Więc nie troluj.
- 55 28
Wszystkie opinie
-
2022-05-02 20:01
(12)
Komedia,powstaną kolejne apartamęta...a możnaby pasaż-aleję z drzewkami,ławkami,ścieżką rowerową.Takie zielone płuca pomiędzy tymi klocami z betonu.Ale wiadomo z apartmętów jest kaska a z drzew nie ma...
- 272 48
-
2022-05-02 20:21
No, tak. A bloki mają powstać gdzieś za obwodnicą? (4)
Dzięki czemu ludzie spędzą pół życia w korkach. Potrzeba mieszkań w centrum, niestety.
- 24 33
-
2022-05-03 01:18
A muszą powstawać? Najpierw niech sprzedadzą te, które są pobudowane.
I nie mówię o sprzedaży skandynawskim funduszom pod wynajem. I od kiedy Zaspa to centrum?! Centrum to jest Długa, Szeroka, Podwale, ewentualnie Wrzeszcz i Grunwaldzka ale nie Zaspa!
- 20 8
-
2022-05-03 07:43
Dokładnie. A miasto płacić za doprowadzenie do dalszych dzielnic infrastruktury
Gdańsk nie ma wyboru - musi budować gęściej i wyżej, bo inaczej wszyscy poniesiemy koszty rozlewania się miasta. Ponadto trzeba zlikwidować Ogródki Działkowe w centrum i w ich miejsce budować
- 9 14
-
2022-05-03 11:40
Lepiej żeby bloki powstawały na przedmieściach, i te przedmieścia były łączone z centrum bezkolizyjnymi drogami szybkiego ruchu
i koleją podmiejską, niż żeby zabudowywać ostatnie tereny w centrum i zrobić z niego jedną, wielką betonową wyspę ciepła.
- 9 3
-
2022-05-03 15:45
Niech budują w innych dzielnicach! Zaspa jest najgęściej zaludnioną dzielnicą Gdańska!!!
- 1 2
-
2022-05-02 20:33
Ścieżka rowerowa jest obok! Zieleni też jest niemało w okolicy.
- 14 23
-
2022-05-02 21:07
Zburzymy twój blok i tam zrobimy pasaż z ławkami - wyrówna się (1)
jw.
- 12 21
-
2022-05-02 21:29
Blok?Dacza-hacjenda w Tromso,Rodos w Redzie,chałupka na Mazurach, szałas w Bieszczadach,po co mnie blok kochanieńki?)
- 2 6
-
2022-05-02 21:22
Masz tam park im. (3)
niejakiego Jana Pawła II , więc masz gdzie chodzić, a i modlić też jest gdzie bo dwa kościoły na wyrost pobudowali. Z czasem , pewnikiem" w jednym jakiś pasaż sie zrobi.....
- 12 22
-
2022-05-02 23:27
Ho, ho... (2)
Widze, ze wizja kosciol-pasaz nie wszystkim sie podoba. No coz, mam nadzieje ze nowy rzad wypowie w koncu konkordat, miliardy przestana plynac na zachciewajki katabasow, a lud jak bedzie chcial miec swiatynie z obibokami to niech placi z wlasnej kieszeni... A jak nie to... pasaż
- 12 8
-
2022-05-03 08:09
(1)
Jaki rząd,ten zdrady i zaprzaństwa już był i nie wróci,liczysz na komunistów?
- 0 4
-
2022-05-03 10:12
Ho,Ho...
słowa żywcem wyjęte z mediów hochsztaplera z Torunia !
- 4 0
-
2022-05-02 20:01
(14)
no nareszcie ta patelnia będzie mogła być zabudowana, taki teren w centrum miasta się marnuje a mieszkania powstają na Maćkowych.
- 115 210
-
2022-05-02 20:40
Jakiś fundusz miał kupić ze 100 mieszkań na wynajem
Więc wiesz..
- 22 3
-
2022-05-02 20:56
macki dawno zabudowane
juz pod rotmanka bloki stoja
- 18 0
-
2022-05-02 21:11
Odległość z Maćkowych do Bramy Wyżynnej - 6,1 km. (8)
Z pasa startowego - 7,2 km.
To tyle w temacie.- 21 10
-
2022-05-02 21:15
(4)
No tak, jeżeli nie infrastruktura a Brama Wyżynna jest wyznacznikiem to wszystko sie zgadza.
- 15 4
-
2022-05-02 21:17
Ale jeżeli jest to bliżej centrum, to dlaczego miałoby się tam nic nie budować? (1)
- 6 3
-
2022-05-03 17:30
Pomijajac już peryferyjne wzgledem metropolii polożenie
Głównego Miasta, to porównaj dogodność poruszania się komunikacja zbiorową z Maćków czy Rotmanki z tą z Zaspy.
Mieszkam w iwie, wychowalem sie na Pilotów - przez sześć lat mieszkalem na Siedlcach (Skarpowa) i to dla mnie był koniec świata. Co dopiero dalej polożone osiedla.- 3 3
-
2022-05-03 00:21
Śródmieście jest Śródmieście
A co takiego jest na zaspie? Nie jest to Śródmieście niestety... Trzeba dojechać
- 4 4
-
2022-05-04 06:41
Hahaha
przecież mógł wybrać Chełm jako wyznacznik
- 0 0
-
2022-05-02 21:58
A po co ktos mialby jechac do bramy wyzynnej? (1)
Po to by dostać kosą między żebra? Bo teraz tylko takie rozrywki w Gdańsku.
- 9 5
-
2022-05-03 00:21
Chyba u ciebie w Wejherowie
- 3 7
-
2022-05-03 16:15
Odległość na plażę - rzut beretem
z Maćkowych - wołami przez prerię dwa dni
- 2 3
-
2022-05-02 21:16
Taki teren w "centrum" prędzej czy później zaleje, a będzie to dobrze widziane z Maćkowych.
- 4 3
-
2022-05-02 23:06
(1)
Jeśli kupujesz na Maćkowych, znaczy że nie będzie Cię stać na mieszkanie na pasie.
- 7 8
-
2022-05-03 16:51
Chciałbym tak prosto patrzeć na świat ;)
- 2 1
-
2022-05-02 20:05
Zbudować 10 500 metrowych wieżowców, taką mam koncepcję)Na ich szczycie po 100 sekwoi aby smog i smród zabierały. W podziemiach bezpłatne parkingi!Ave))
- 64 14
-
2022-05-02 20:08
zabetonują wszystko (13)
PO KO rządzi w Gdańsku od 25 lat, ile w tym czasie wybudowali parków?
- 204 42
-
2022-05-02 20:23
(2)
Zero ale ludzie i tak ich wybiorą,ot deweloperka pasuje.
- 27 10
-
2022-05-02 20:36
(1)
d**ilu patodeweloperka to pisowska Ustawa!!!!!!! A to co robią lasy państwowe to jest "morderstwo" na przyszłych pokoleniach. Wycinka idzie pełną parą. Nawet lepiej niż drożyzna i inflacja.
- 18 28
-
2022-05-02 23:04
Pis rządzi w kraju 6 lat, PO KO rządzi w Gdańsku 25 lat
- 17 5
-
2022-05-02 21:42
standardowo wklejam info o parku w niedalekiej odległości. 25ha drugi pod względem wielkości w Gda (4)
Park im. Jana Pawła II park na obszarze gdańskiego osiedla Zaspa, pomiędzy dawnym pasem startowym lotniska Gdańsk-Wrzeszcz, al. Rzeczypospolitej a dzielnicą Przymorze Wielkie. Powierzchnia parku wynosi 25,1 ha, jest to drugi pod względem powierzchni park Gdańska.
- 12 10
-
2022-05-02 21:53
Dokladnie. (1)
Mnie zawsze zastanawia kto wszędzie rospisuje tą demagogię "betonujom"? Gdańsk jest rozlany po okolicy jak mało które miasto, każda dzielnica pełna jakiś dziur krzaczorów jak nie przymierzając w Charkowie, ludzie po studiach architektonicznych robią plany pod zabudowę która ma to jakoś spiąć, parków nadal jest w okolicy mnóstwo, ale betonujom.
- 6 14
-
2022-05-03 07:54
Absurd
Gdyby wyłączyć Trójmieski park krajobrazowy i park Reagana, które z racji bycia na uboczu mnie tworzą miasta, Gdańsk byłby najmniej zasiedlonym miastem wojewódzkim w Polsce
- 5 4
-
2022-05-02 23:22
Pomału
Zabudują pas startowy wezmą się za park Regana.Misiu kasa .Po co nam park jak mamy morze
można wypoczywać ,spacerować nad wodą.- 10 4
-
2022-05-03 07:52
Haha
Ten park to jest w takim stanie, że podawanie go jako argumentu to jakiś absurd. Zobacz sobie, jak mogą wyglądać małe skwery z drzewami, których w Gdańsku tyle, co kot napłakał, w takim Poznaniu. Czemu w Gdańsku wszystko musimy mieć gorsze? Przecież te budynki też architektonicznie będą porażką na miarę przystani Legnica. Jakoś w Gdyni potrafią zbudować normalną zabudowę. W Gdańsku oczywiście nie da się.
- 2 5
-
2022-05-02 21:50
Parki się buduje? Jakoś z cegieł czy jak? (1)
Ale z dużych parków do w zasadzie powstały dwa Reagana i ten jeszcze nienazwany za Lawendowym Wzgorzem. A obok JP2 jest wielki park też im JP2. Ja rozumiem, że miasto ma się rozwijać w Baninie, a w doskonałe skomunikowanych miejscach (drogi, szkoły, skm, tramwaj) ma robić wszędzie parki.
- 6 11
-
2022-05-03 07:55
Hhaa
To co w Warszawie też mają się pozbyć parku saskiego czy ogrodu Krasińskiego, bo przecież trzeba mieć same bloki w centrum?
- 5 3
-
2022-05-02 23:18
Ile wybudowali
Szkół.przedszkoli przychodni.Szkól polikwidowali,właściwie zlikwidowali prawie wszystkie
przyzakładowe!!1Kasa się liczy, wszystko sprzedają chcą mieć więcej mieszkań niż paweł
idą na rekordy.Wstyd ,hańba tak to jest jak gów..arze rządzą.- 8 6
-
2022-05-03 08:22
Ja to bym sprawdzil glosy bo nie wierze ze 25 lat sa wybierani..teraz wiemy jak to sie odbywa
- 1 2
-
2022-05-03 17:31
Park Reagana
Rewitalizacja orunskiego, parki przy zbiornikach retencyjnych (miedzy Chelmem a Orunia, na Jasieniu. Znajdzie sie tego trochę.
- 1 1
-
2022-05-02 20:08
Ktoś jeszcze ma wątpliwości że Dulkiewicz i jej ekipa (8)
to pacynki deweloperów? Konsultacje to kpina, uwagi odrzucane masowo. Byle więcej betonu.
- 286 41
-
2022-05-02 20:33
Bardzo dobrze Olcia nieudolcia sie sprawuje
Wypełnia testament adamowicza betonowicza jak należy. Przy następnych wyborach ma mój głos
- 39 7
-
2022-05-02 20:37
(2)
A pas startowy na Zaspie to co to jest jak nie pustynia betonowa?
- 9 12
-
2022-05-02 20:42
Niewidowy jestes? Gdzie na zdjeciach widzisz tam beton??? (1)
- 14 5
-
2022-05-02 21:55
To jest beton z ktorego dziur wystają jakies krzaczory samosiejki
Park pełna gębą. Oliwski przy tej piękności się chowa.
- 6 12
-
2022-05-02 22:49
Ty to zapewne gorliwy katolik jesteś! (1)
Wali od ciebie nienawiścią, fałszem i obłudą....będą z ciebie ludzie, a moze nawet Bosak czy Bąkiewicz !
- 4 23
-
2022-05-03 01:02
piłeś - nie pisz !
- 17 5
-
2022-05-02 23:27
uwagi odrzucane
lex deweloper
- 12 2
-
2022-05-03 08:27
Scheda po poprzedniku
- 11 3
-
2022-05-02 20:08
(4)
Beton się jednak lepiej sprzedaje niż zieleń.
- 160 20
-
2022-05-02 20:31
(1)
Przecież tam jest sam beton. Po wybudowaniu budynków Prz okazji będą posadzone drzewa i inna zieleń.
- 3 11
-
2022-05-02 20:50
Nie zrozumiałeś... To, że obecnie jest tam beton nie znaczy, że nie można tam było zamiast tej patelni zrobić jakiegoś fajnego parku. No ale będzie więcej betonu a drzewa w donicach nie są rozwiazaniem.
- 15 2
-
2022-05-02 21:44
a gdzie mają budować? (1)
na Szadółkach? Miasto jest od mieszkania, komunikacji i wyższej ciaśniejszej zabudowy
- 8 9
-
2022-05-02 22:10
Ja sie przeprowadziłem z Sątop-Samulewa koło Bartoszyc
Tam jest duzo zieleni, budynki rozrzucone są niczym gnojówka po polu, i można wszedzie parkować Passata gdzie się chce. I chciałbym żeby tak samo było w Gdańsku. Hamburg, Amsterdam, Kopenhaga, Barcelona - te miasta są niedobre bo tam nie pozwalają wszędzie parkować za damo Passatem.
- 10 2
-
2022-05-02 20:10
Kto na to pozwolił? (9)
Zapamiętajcie dobrze to miejsce, niedługo Pani prezydent zapomni wpisać nowego mieszkania na Hynka do oświadczenia.
Skandal dla władz, mamy opinie o mieście deweloperów i nikt nawet nie próbuje zamazać tego kiepskiego wrażenia- 200 35
-
2022-05-02 20:17
(2)
ja!!,mieszkaniec gdanska!!,rodowity sopocianin!!!,latarnicy do baranowa CPK budowac!!,horala zastepcow szuka!!
- 3 7
-
2022-05-02 20:20
Czym tam latasz? (1)
Latawcem?
- 3 2
-
2022-05-02 20:25
to juz problem latarnikow
- 1 0
-
2022-05-02 23:31
(2)
No ktoś na to zagłosował.. Plaży ski by do tego nie dopuścił a tak jest jak jest..
- 4 4
-
2022-05-03 08:47
(1)
Przecież właśnie śp. Płażyński ten teren sprzedał za grosze developerowi.
- 6 2
-
2022-05-03 17:50
Bzdury piszesz
- 0 0
-
2022-05-03 15:04
Zapraszam do Gdyni, tu park w parku się buduje za 63 melony
- 3 0
-
2022-05-04 09:57
Kiedy CBA wyprowadzi Dryszel z biura w kajdankach
To szefowa Biura Rozbudowy,. Za Adamowicza była ręką jego do brania łapówek od deweloperów. On kazał tak i tak ona robiła a deweloperr zacierał ręce. Teraz sama zwietrzyła biznes.
- 0 0
-
2022-05-04 10:02
Kiedy Dryszer wyprowadzi w kajdankach CBA
To kierowniczka Biura Rozbudowy, tręka Adamowiicza od łapówek. On kazał ona robiła a deweloper zacierał ręce. Teraz zsama zwietrzyła biznes.
- 0 0
-
2022-05-02 20:11
I to jest słuszna koncepcja...więcej bloków:) (3)
Bo po co człowiekowi skrawek zieleni czy drzewo ja może je zobaczyć na tik toku czy innej aplikacji:) Ps. a czy kogoś będzie stać na kredyt na mieszkanie przy stopie 6,5% i wyżej jak ma zamiar byc?:) Pozdrawiam samobójców kredytowych myslących o własnym m:) Lepiej zmienić rząd niż oczekiwać spadku galopujących cen:) A zwolennicy dobrej zmiany teraz niech płaczą co za ludzi sobie wzieli do dzielenia i rządzenia:)
- 78 60
-
2022-05-02 21:56
Obok jest wielki park
Park im Jana Pawła II. Zobacz sobie na mapie trollu z Podkarpacia. Na tym terenie nigdy parku nie było, był betonowy plac z jakimiś pożal się Boże budami.
- 4 13
-
2022-05-03 08:30
A ja sie ciesze, bo lubie mieszkac w miescie. Jak potrzebuhe park to biore rower i jade na pkaze (1)
- 3 8
-
2022-05-03 11:44
Na spacer z psem albo dzieckiem też bierzesz rower i jedziesz na plażę? Codziennie?
- 8 1
-
2022-05-02 20:11
(5)
współczuję okolicznym mieszkańcom
- 180 28
-
2022-05-02 21:57
Nie współczuj (2)
Ten teren jest strasznie zaniedbany i dobrze ze go ktoś zagospodaruje.
- 14 27
-
2022-05-03 02:04
Miasto celowo doprowadza do zaniedbania a potem przedstawia patodeweloperkę jako zbawienie (1)
- 24 8
-
2022-05-03 15:47
Ten teren od dawna nie należał do miasta
- 1 0
-
2022-05-02 22:48
mieszkańcom przeszkadzał widok na ryneczek na pasie starowym (1)
to teraz będą patrzeć jak sąsiad zmienia gacie
- 30 7
-
2022-05-03 10:59
Jak lubisz się gapić na sąsiada , to się gap. A może to będzie sąsiadka.
Na Zaspie w stosunku do nowo budowanych osiedli i tak dużo większa odległość między blokami i dużo zieleni .
- 4 4
-
2022-05-02 20:15
Budować (1)
Tylko coś ładnego :)
- 31 53
-
2022-05-03 17:49
Mają być po max. 9 tys. za metr. Przecież mówią, że ceny spadają.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.