• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: można budować pierwszą część

Michał Brancewicz
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przebieg Trasy Kaszubskiej na odcinku węzeł Wielki Kack - Szemud.

Wykonawca pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej otrzyma dzisiaj, 24 września, od wojewody zielone światło na budowę fragmentu Chwaszczyno-Szemud. Prace powinny być widoczne już za miesiąc. GDDKiA liczy, że do końca roku wykonawcy otrzymają zgody na budowy dwóch pozostałych odcinków 40-kilometrowej drogi ekspresowej, która ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.



Czy zgodnie z zapowiedziami Trasa Kaszubska powstanie w drugiej połowie 2021 roku?

We wtorek o godz. 14:30 Dariusz Drelich, wojewoda pomorski, wręczy firmie Polaqua zgodę na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczącej odcinka Trasy Kaszubskiej między Chwaszczynem a Szemudem. Taki wniosek wykonawca złożył 21 grudnia 2018 roku.

- Po wydaniu ZRID-u będziemy sukcesywnie przekazywać wykonawcy działki pod budowę drogi. Na niektórych będą też pracowali archeolodzy. Pod koniec października powinny być już widoczne prace przy budowie tego odcinka Trasy Kaszubskiej - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że zadaniem firmy Polaqua będzie wybudowanie dłuższego odcinka Trasy Kaszubskiej niż tylko z Chwaszczyna do Szemudu. Jednak wykonawca podzielił swoje prace na dwie części i wciąż czeka na wydanie ZRID-u na fragment między węzłem Wielki Kack Obwodnicy Trójmiasta a Chwaszczynem. W tym przypadku wniosek został złożony 25 stycznia 2019 roku.

Za wybudowanie liczącego w sumie 20 km odcinka Polqua zainkasuje 817 mln zł.

Dwa kolejne odcinki mają innych wykonawców:

  1. z Szemudu do Luzina (10 km): wykonawca Budimex, koszt - 335,8 mln zł - wniosek o ZRID złożony 18 kwietnia 2019 roku
  2. z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km): wykonawca PORR, koszt - 338 mln zł - dwa wnioski o ZRID złożone 11 marca i 11 kwietnia 2019 roku


Budowa 40-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej odbywa się w formule "zaprojektuj i zbuduj". Oznacza to, że zwycięzcy przetargów w pierwszej kolejności musieli opracować projekty.

- Mamy nadzieję, że wykonawcy otrzymają zgody na wszystkie odcinki jeszcze w tym roku - mówi Piotr Michalski.
Drogowcy wciąż zapewniają, że budowa całej 40-kilometrowej trasy powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o czwarty odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Opinie (269) ponad 20 zablokowanych

  • Macie literówkę

    chyba w połowie 2031 ;)

    • 11 6

  • Ta trasa (1)

    zostanie wybudowana jako dowód chwały i mądrości Dulczessy i jej zastepcy, wybitnego historyka II wojny światowej.

    • 11 19

    • A co do tej trasy ma prezydent miasta?

      Czy ty jakąś szkołę skończyłeś?

      • 9 2

  • Kiełbasa wyborcza. (1)

    Do tej pory nie było kasy a teraz raptem się znalazły . Czyżby to miało związek ze zbliżającymi się wyborami. Daje do myślenia.

    • 21 17

    • Poczytaj o perypetiach związanych z decyzją środowiskową i wtedy się wypowiadaj.

      • 11 0

  • Bardzo ciekawe rozwiązanie

    Jestem ciekaw jak to będzie wyglądało bo węzeł Chwaszczyno i Wielki Kack robią wrażenie i będą dużo bardziej rozbudowane od węzła w Gdańsku-Kiełpinie.
    Jednakże bez OM, która miałaby łączyć się właśnie w Chwaszczynie to na obecnej obwodnicy pomiędzy Gdynią Wielki Kack i Gdańsk Słowackiego będzie jeszcze więcej wypadków niż obecnie.

    • 8 2

  • są nawet kontrapasy dla rowerzystów

    brawo!

    • 8 3

  • Wydanie trwało tak długo, bo wybory 13 października są. I się będzie teraz chwalił, że to jedynie słuszna załatwiła

    I oni myślą, że to im da jakieś głosy. Niestety gorzej myślących od ich wyborców nie znajdą już i nikt się więcej na to nie nabierze. I tak wystarczy, że jest ich ponad 40 % w skali Polski, co nie ukrywam jest to klęska dla Polski.

    • 25 11

  • Jak to jest, ze za PIS buduja drogi, LOT przynosi zyski Orlen ,Lotos a za PO zwężlali drogi i same straty były hmm (7)

    • 20 39

    • Jakbyś się w życiu otarł o ekonomię, to byś wiedział. I radzę też zmienić źródło informacji gospodarczych, (2)

      • 12 5

      • Moze wystarczy nie krasc? (1)

        • 3 4

        • Pewnie, zadzwoń do kancelarii rady ministrów i im to powiedz.

          • 1 1

    • Tak to jest, że drogę od pomysłu do realizacji, buduje się średnio 8-10 lat.

      Co za tym idzie, jeszcze przez najbliższe 4-6 lat, każda oddana droga będzie dzięki PO. To co robi PiS ocenimy po roku 2024.

      • 14 3

    • Drogi pisu

      Ilw tych dróg powstało za kadencji pisich? Wylicz szczegółowo bo ogólniki znamy wszyscy.

      • 11 5

    • A jak to jest że dobra (lub zła) koninktura jest jednocześnie na całym świecie? I co ma PiS do tego? #wyłączTVPiSwłączmyślenie

      • 10 2

    • Czekamy na Tybunal Stanu dla Tuska i reszty tych co tak w ... 8 lat

      • 1 1

  • Spokojnie, pół roku i wykonawca wystąpi o dodatkowe kilkadziesiąt milionów.

    • 18 6

  • A będzie droga rowerowa?

    Pytam się bo może można jeszcze dorobić:)

    • 4 12

  • (2)

    Jak przyjdzie recesja, a przyjdzie, to NIE będzie to wina PiS tak samo jak nie byłaby to wina innego rządu w danym momencie. Winą PiS jest to, że w recesji będziemy wygrzebywać się dłużej obciążeni niższym wiekiem emerytalnym czy socjalem. Ale ciemny lud tego nie zrozumie.

    • 24 15

    • za po była ciągła recesja osiem lat

      • 4 6

    • Przyjdzie recesja?

      Optymista. Jak PRL bis powtórka z Gierka pierdyknie to będzie w najlepszym przypadku kryzys grecki w najgorszym wenezuelski

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane