• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uszkodzone parkomaty, a kierowcy dostali mandaty

Patryk Szczerba
14 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (219)
aktualizacja: godz. 10:25 (15 grudnia 2022)
Poranna awaria parkomatów zaskoczyła kierowców. Poranna awaria parkomatów zaskoczyła kierowców.

Kierowcy w Gdyni niespodziewanie dostawali dziś mandaty za brak opłaty za parkowanie. Mimo że wydawało im się, że opłacili postój, to system nie rejestrował transakcji. W efekcie na parkujących czekał mandat od kontrolerów. - Jesteśmy w trakcie wyjaśniania przyczyn awarii systemu - relacjonują urzędnicy.



Aktualizacja godz. 10:25



W czwartek, po godz. 10 otrzymaliśmy wyjaśnienia od Magdaleny Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Publikujemy je w całości poniżej:

Potwierdzamy, że w środę występowały problemy rozliczeniowe części transakcji realizowanych zbliżeniowo w parkomatach ZDiZ. Jesteśmy w trakcie wyjaśniania przyczyn awarii systemu.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni informuje, że ze względu na powyższą awarię, pojawiły się błędy w systemie kontroli w trybie rzeczywistym. W związku z tym, kontrolerzy podczas wykonywania czynności mogli nie otrzymać pełnej informacji zwrotnej o prawidłowo zrealizowanej transakcji wykonanej przez kierowcę w parkomacie.

Informujemy, że wszystkie czynności realizowane podczas płatności są rejestrowane w parkomatach, dzięki temu możemy ustalić, które zawiadomienia zostały wystawione nieprawidłowo. Powiadomienia o opłacie dodatkowej, które dotyczyły potwierdzonych płatności zostaną anulowane.

W przypadku wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z BOK SPP celem wyjaśnienia zdarzenia, każdy przypadek będzie wyjaśniany indywidualnie. Przepraszamy za utrudnienia.





Jak oceniasz działanie parkomatów w Gdyni?

O sprawie poinformowała nas czytelniczka.

- Przed godz. 9 rano zaparkowałam auto, poszłam do parkometru i za 8 zł opłaciłam parkowanie do godz. 10:22. Parkometr nie wydrukował bileciku, ale pokazał, że transakcja została zakończona. Sprawdziłam więc na koncie, gdzie było potwierdzenie przelewu 8 zł na Strefę Płatnego Parkowania. Poszłam na rehabilitację - opowiada pani Basia.
Gdy wróciła, było tuż po godz. 10.

- Patrzę - mandat. Za rogiem dojrzałam panów z obsługi SPP i pokuśtykałam do nich z prośbą o wyjaśnienie. Pan przyznał, że mają dziś globalny problem, bo parkometry odrzucają wszystkie transakcje i mam się udać do siedziby.
  • Mandat za parkowanie dla czytelniczki, mimo opłacenia postoju.
  • Potwierdzenie dokonania opłaty za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania przez naszą czytelniczkę.
Opowiada, że w siedzibie SPP była, ale niewiele wskórała.

- Tam polecono mi napisać reklamację. Wiedzą, że mają globalny problem, jak to pan w obsłudze powiedział (rzeczywiście telefon cały czas mu dzwonił), a i tak chodzą i wlepiają mandaty... To jest po prostu żałosne - kończy.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni przyznaje, że rano pojawił się problem z parkomatami. Powodem miała być pogoda, a konkretnie niskie temperatury. Obszerne stanowisko w tej sprawie przedstawi jednak jutro, czyli w czwartek 15 grudnia.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (219)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane