- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (68 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (103 opinie)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (268 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (305 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (168 opinii)
Likwidacja zatoki autobusowej na Myśliwskiej
Od niedawna autobusy miejskie na ul. Myśliwskiej zatrzymują się na jezdni, zamiast w zatoce autobusowej. Kierowcy się denerwują, że to korkuje i tak już zatłoczoną ulicę. Urzędnicy przypominają, że obowiązuje tam Strefa Tempo 30, a pasażerowie cieszą się, że jedzie się tam wreszcie szybciej i jest bezpieczniej.
W efekcie tych zmian autobusy zatrzymują się na jezdni. To zdenerwowało kierowców, którzy i tak spędzają mnóstwo czasu w korkach na ul. Myśliwskiej.
- Autobusy miejskie, stając na jezdni, utrudniają przejazd. Korki na ul. Myśliwskiej są coraz większe i już sięgają ul. Bulońskiej. Wspomnianą ulicą jeżdżą trzy linie autobusowe. Sądzę, że będzie tam coraz gorzej - mówi pan Adrian, czytelnik i mieszkaniec bloku przy ul. Myśliwskiej.
Cieszą się pasażerowie autobusów
To, co nie podoba się kierowcom, cieszy z kolei pasażerów miejskich autobusów. Ich zdaniem jazda jest bardziej płynna.
- Tak powinny być przygotowywane wszystkie przystanki w wąskich gardłach komunikacyjnych. Chodzi o to, by uniemożliwić kierowcom wyprzedzanie autobusu, którym podróżuje mnóstwo osób w stosunku do auta. Autobus jest wtedy na czele kolejki samochodów, a nie na końcu, jak jest to w przypadku, gdy zjeżdża do zatoki - podkreśla pan Piotr, codziennie pokonujący tę trasę autobusem.
Z podobną sytuacją kierowcy spotykają się od dłuższego czasu jadąc ul. Sobieskiego w Gdańsku. Tam też autobusy stają na przy przystanku na jezdni. Poza tym likwidacja zatok to światowy trend, wynikający z badań, dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wraz z likwidacją zatok buduje się także na jezdniach bariery architektoniczne, które uniemożliwiają wyprzedzanie lub omijanie stojącego chwilę na przystanku autobusu. Wszystko po to, by kierowcy nie potrącili pieszych, przechodzących przez pobliskie przejścia, albo i w miejscach niedozwolonych.
Dlaczego zlikwidowano zatokę autobusową?
Postanowiliśmy jednak sprawdzić, dlaczego w ogóle zlikwidowano zatokę autobusową. Okazuje się, że działka dewelopera RWS Investment Group - zlokalizowana naprzeciwko ul. Ostoja Myśliwska - jest dokładnie na szerokości niedawnej zatoki przystanku autobusowego.
- Nie ma innej możliwości połączenia tej działki z układem drogowym. By umożliwić właścicielowi dostęp do działki, przystanek został tymczasowo przeniesiony w stronę skrzyżowania z ul. Wołkowyską - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przystanek będzie w innym miejscu
Docelowo przystanek będzie funkcjonował za skrzyżowaniem, ale dopiero po wykonaniu ul. Nowa Bulońska. Umiejscowienie przystanku w docelowej lokalizacji wyrówna odległości pomiędzy przystankami. Nowa lokalizacja zyskała akceptację ZTM.
- Zauważyć należy, że ten odcinek ulicy obejmuje Strefa Tempo 30 i samochody właśnie z taką prędkością maksymalną mogą się tam poruszać. W godzinach szczytu i wzmożonego ruchu krótkotrwałe zatrzymanie autobusu w korku nie wpłynie znacząco na przepustowość - podkreśla Kiljan.
Miejsca
Opinie (259) 5 zablokowanych
-
2018-03-26 09:59
Widac skutki lecz nie widac przyczyn.
Urzedasy dalej bezkrytycznie uchwalaja Cale prawo gospodarki przestrzennej pod deweloperke Bo panowie szlachta maja banki ziemi ...po prostu wykupuja teren bo ich na to stac Stac ich takze na skuteczny lobbing...Ustawa deweloperska znoszaca DLA nich wszelkie ograniczenia co do wysokosci budynkow Idecyzyjnosci urzedniczej.Myslalem ze Lepszy Gdansk to jest alternatywa I ratunek DLA miasta ale gdy zobaczylem pierwszy punkt ich statutu I zalozycielke z LSD to zrozumialem ,ze chca oni byc tylko przy podziale tortu.
.- 21 0
-
2018-03-26 09:12
Uwaga mieszkańcy Moreny
od maja br będzie kontrola mieszkańców pod kątem pochodzenia i koloru podniebienia.
- 13 10
-
2018-03-26 09:02
Buahaha żenujące, przecież urzędasy działają na szkodę miasta! Tak samo tłuścioch!
Żenujące. A ten, kto klepnął budowę tak wąskiej drogi w tym miejscu, powinien zostać sądzony również za działania na szkodę miasta! SKANDAL. Tyle tam miejsca było! Aż się prosi chociaż ZOSTAWIĆ miejsca na dodatkowy pas po lewej i prawej, to nieee - walnęli bloki, chodniki i zadowoleni. Ale co ciekawe: jestem pewien, że zrobić ankietę wśród stojących w korkach, czy budyń dobry jest - oj taaak, super prezydent! Mądry i uczciwy!
- 19 5
-
2018-03-26 08:46
To czysty idiotyzm żeby likwidować zatokę i robić złudzenie że korki są mniejsze. To chyba tylko w tym kraju...
- 24 8
-
2018-03-26 08:39
Wsiunie że wsi won
- 6 2
-
2018-03-26 08:39
Wieś wsiunow i tyle i developerow
- 10 1
-
2018-03-26 08:27
Ten urzędnik..
chyba nigdy nie jechał myśliwska w okolicy 8 rano lub 16.00, bo nie wie co mówi...
A jak już mówimy o myśliwskiej i ograniczeniu tymi spowalniaczami przed którymi są wyrwy (dziury były kiedyś), to jak mi wysiądzie od tego zawieszenie, to ich pozwę o odszkodowanie!- 34 5
-
2018-03-26 07:55
Heil Przepustowość
I bardzo dobrze, w takim miejscu komunikacja powinnna mieć priorytet.
- 27 16
-
2018-03-26 07:48
Super
Wreszcie
- 10 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.