- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (366 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (264 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (40 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (103 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (303 opinie)
Likwidacja zatoki autobusowej na Myśliwskiej
Od niedawna autobusy miejskie na ul. Myśliwskiej zatrzymują się na jezdni, zamiast w zatoce autobusowej. Kierowcy się denerwują, że to korkuje i tak już zatłoczoną ulicę. Urzędnicy przypominają, że obowiązuje tam Strefa Tempo 30, a pasażerowie cieszą się, że jedzie się tam wreszcie szybciej i jest bezpieczniej.
W efekcie tych zmian autobusy zatrzymują się na jezdni. To zdenerwowało kierowców, którzy i tak spędzają mnóstwo czasu w korkach na ul. Myśliwskiej.
- Autobusy miejskie, stając na jezdni, utrudniają przejazd. Korki na ul. Myśliwskiej są coraz większe i już sięgają ul. Bulońskiej. Wspomnianą ulicą jeżdżą trzy linie autobusowe. Sądzę, że będzie tam coraz gorzej - mówi pan Adrian, czytelnik i mieszkaniec bloku przy ul. Myśliwskiej.
Cieszą się pasażerowie autobusów
To, co nie podoba się kierowcom, cieszy z kolei pasażerów miejskich autobusów. Ich zdaniem jazda jest bardziej płynna.
- Tak powinny być przygotowywane wszystkie przystanki w wąskich gardłach komunikacyjnych. Chodzi o to, by uniemożliwić kierowcom wyprzedzanie autobusu, którym podróżuje mnóstwo osób w stosunku do auta. Autobus jest wtedy na czele kolejki samochodów, a nie na końcu, jak jest to w przypadku, gdy zjeżdża do zatoki - podkreśla pan Piotr, codziennie pokonujący tę trasę autobusem.
Z podobną sytuacją kierowcy spotykają się od dłuższego czasu jadąc ul. Sobieskiego w Gdańsku. Tam też autobusy stają na przy przystanku na jezdni. Poza tym likwidacja zatok to światowy trend, wynikający z badań, dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wraz z likwidacją zatok buduje się także na jezdniach bariery architektoniczne, które uniemożliwiają wyprzedzanie lub omijanie stojącego chwilę na przystanku autobusu. Wszystko po to, by kierowcy nie potrącili pieszych, przechodzących przez pobliskie przejścia, albo i w miejscach niedozwolonych.
Dlaczego zlikwidowano zatokę autobusową?
Postanowiliśmy jednak sprawdzić, dlaczego w ogóle zlikwidowano zatokę autobusową. Okazuje się, że działka dewelopera RWS Investment Group - zlokalizowana naprzeciwko ul. Ostoja Myśliwska - jest dokładnie na szerokości niedawnej zatoki przystanku autobusowego.
- Nie ma innej możliwości połączenia tej działki z układem drogowym. By umożliwić właścicielowi dostęp do działki, przystanek został tymczasowo przeniesiony w stronę skrzyżowania z ul. Wołkowyską - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przystanek będzie w innym miejscu
Docelowo przystanek będzie funkcjonował za skrzyżowaniem, ale dopiero po wykonaniu ul. Nowa Bulońska. Umiejscowienie przystanku w docelowej lokalizacji wyrówna odległości pomiędzy przystankami. Nowa lokalizacja zyskała akceptację ZTM.
- Zauważyć należy, że ten odcinek ulicy obejmuje Strefa Tempo 30 i samochody właśnie z taką prędkością maksymalną mogą się tam poruszać. W godzinach szczytu i wzmożonego ruchu krótkotrwałe zatrzymanie autobusu w korku nie wpłynie znacząco na przepustowość - podkreśla Kiljan.
Miejsca
Opinie (259) 5 zablokowanych
-
2018-03-26 19:00
Zagranicą wprowadza się właśnie takie przystanki (2)
3 linie to 3 autobusy co około 20 minut w jedną stronę więc to chyba nie tragedia co? Pomyślcie, że zamiast autobusu mieszczącego 150 osób mogłoby być w jego miejsce 150 aut - niech kierowcy się cieszą, że postoją 30 sekund więcej bo tyle zajmuje około obsługa przystanku, a nie 10-15 minut
- 4 7
-
2018-03-27 01:09
chyba kpisz
I co z tego, że za granicą tak mają? Mają też uchodźców i zamachy. Nie wszystko co stamtąd jest dobre!
- 0 1
-
2018-03-27 01:27
Noo a tu masz 3 linie które w godzinach szczytu średnio wypadają co 6-7 minut. Więc tak, to jest już problem przy postojach na przystankach na jakies 2 minuty. Tym bardziej, że obecnie korki dosięgają Bulońskiej. Co będzie później? Korek do Kartuskiej albo Rakoczego? A jak macie problem z wyjazdem z zatok to może włączajcie kierunkowskazy panowie szoferzy w busach!
- 1 1
-
2018-03-26 20:34
OTO GDAŃSK (3)
na zdjęciach czysta patologia w wykonaniu miasta Gdańsk
- bród na ulicy
- bród na chodniku
- krzywy wąski chodnik, do tego dwukolorowy
- na chodniku nie ma się jak minąć rowerzysta nie mieści się z pieszym
- na ulicy brak pasów rowerowych i zwężenie jezdni wysepką
- dziury i zapadnięte studzienki
- progi co 100m takie że można zawieszenie urwać
- reklama developera - legalna ?
- reklama na latarni - legalna ?
- "pas zieleni", który powinien być chodnikiem albo ddr-em - zmarnowana przestrzeń.
- developer budujący osiedle w niedawno jeszcze pięknej dolinie - był niesamowity widok- 12 2
-
2018-03-26 20:56
i urzędnicy zdziwieni że ludzie jadą samochodami... a jak się poruszać po tym mieście w samochodzie gracie najbezpieczniej i najmniej człowiek jest stratny
- 3 0
-
2018-03-26 21:53
(1)
Powtarzasz to co parę dni. Zmień płytę oszołomie.
- 0 5
-
2018-03-27 00:26
lecz się
- 1 1
-
2018-03-26 20:50
Zatoka na koszt Dekpolu (1)
Koszty wykonania zatoki powinien pokryć Dekpol przed udostępnieniem mu dojazdu do działki z
ul Myśliwskiej.Proste jak drut a nie z naszych podatków.- 11 0
-
2018-03-26 21:10
Zgadza sie
Dekpol wybuduje zatoke w docelowej organizacji ruchu. Za swoje
- 3 0
-
2018-03-26 20:59
kosz na śmieci
Proponuję postawić na przeniesionym przystanku autobusowym kosz na śmieci ! Niedługo okoliczne krzaki będą całkiem zaśmiecone, a już to się dzieje!!!
- 7 0
-
2018-03-26 23:51
Dobra kobita ze zdjińcia
Mo na czym posidzić połoddychać na czym też mo!
- 1 0
-
2018-03-27 07:38
Uroczysko nad Ostoją...
Uroki życia w okolicy tej "Ostoi" ...:Na początku było okej, ale...od 10 lat powstają tu tylko bloki i to najczęściej ogrodzone siatką, żeby "obcy" (cokolwiek to oznacza), nie mieli łatwego przejścia przez inne osiedla np. do jedynego wielobranżowego sklepu, a dzieci nie zapoznawały się z sąsiednimi równolatkami...Proponuję przenieść jedyne tzw "centrum handlowe" w pobliżu Wróbla stawu na tereny nie zaburzające obecnych planów, gdzie na każdym skrawku buduje się blok na bloku, a ma się za nic potrzebę komunikacji, dojazdy do szkół i pracy, potrzeby zakupowe i brak usług. Nie mówiąc o jedynym spacerniku, jaki urządzono nad stawem, gdzie można w niedzielę pójść ze "współwięźniami" z osiedli na spacer i uważając na rowery, psy, biegaczy, dzieci jeżdżące rowerkami i na rolkach i innych, spróbujcie się zrelaksować. Gratuluję pomysłowym Dobromirom od planu zagospodarowania bezmyślności i braku wyobraźni.
- 8 1
-
2018-03-27 09:06
Ręce opadają gdy się takie bzdury czyta
Strefa 30? Ale gdy autobus stoi to wszyscy stoją... Strefa 0! Czy w strefie 30 nie można omijać autobusu na przystanku-zatoczce? O co chodzi temu panu urzędnikowi? To jakiś bełkot. Od dawna zauważam w Gdańsku (i okolicach) taką tendencję by autobusy zatrzymywały się na jezdni (np trakt Św. Wojciecha) blokując wszystkich. To się chyba nazywa uspokajanie ruchu? Najlepiej niech całkiem zablokują to ruch będzie całkiem uspokojony... Gdy osoba niepełnosprawna czy matka z wózkiem wchodzi do autobusu to trochę to trwa nieprawdaż? a gdy kilka osób np chce kupić bilet to jeszcze dłużej. Czy wszyscy muszą wówczas stać i czekać? A o co chodzi temu pożal się Boże filozofowi p. Piotrowi to tylko on chyba wie... Chyba chodzi mu o to, że skoro on jedzie autobusem to nikt nie może go wyprzedzić... Nic dziwnego, że skoro mamy takich asów wśród urzedników, kierowców ale i ekspertów, to jest na drogach coraz gorzej. Przykłady idiotyzmów można by mnożyć długo.
- 7 3
-
2018-03-27 11:39
Pan Piotr
Niech nie bredzi, kierowcy wpuszczają autobusy, a w czasie kiedy pasażerowie wysiadaja, kierowcy mogą jechać, to czas na przejechanie kilku aut.
Póki co tworzą się niepotrzebne korki.- 5 0
-
2018-03-27 23:46
To gdzie był geodeta miejski
To gdzie był geodeta miejski jak dokonywano podziału nieruchomości lub gdy projektowano przystanek ??? Wtedy nie było granic nieruchomości przecież te podziały to świeża sprawa. Tak spapranego urbanistycznie terenu to ja już dawno nie widziałem przy tym stara morena to wzorcowe osiedle gdzie sa chodniki sklepy i tereny zielone a nie tylko ogrodzone osiedla
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.