• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

NIK: za wypadki odpowiadają dziurawe drogi

Maciej Naskręt
7 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
NIK raportuje, że do wypadków najczęściej przyczynia się fatalny stan dróg. NIK raportuje, że do wypadków najczęściej przyczynia się fatalny stan dróg.

NIK opublikował dane o przyczynach wypadków na polskich drogach. Okazuje się, że nadal najczęściej dochodzi do nich z powodu złego stanu technicznego dróg.



Najczęstsze przyczyny wypadków drogowych według Najwyższej Izby Kontroli. Najczęstsze przyczyny wypadków drogowych według Najwyższej Izby Kontroli.
Liczba ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych wciąż utrzymuje się w Polsce na wysokim poziomie. W 100 wypadkach ginie średnio 11 osób, podczas gdy średnia dla Unii Europejskiej to zaledwie pięć. Proces poprawy bezpieczeństwa na drogach jest tak wolny, że Polska nie tylko pozostaje daleko w tyle za średnią europejską, ale prawdopodobnie nie osiągnie nawet wyznaczonych w kraju progów bezpieczeństwa. Takie wnioski wynikają z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli o przyczynach wypadków na polskich drogach.

Na podstawie prowadzonej kontroli, NIK utworzyła listę najważniejszych przyczyn braku bezpieczeństwa. Są to: zły stan techniczny jezdni (niewystarczający poziom bezpieczeństwa stwierdzono nawet na niektórych odcinkach autostrad), nieskuteczny system szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców, zły stan techniczny pojazdów oraz wadliwa organizacja ruchu drogowego. Kontrolerzy zaznaczają, że nie jest to lista zamknięta.

Co jest najczęstszą przyczyną wypadków śmiertelnych?

Na co drugim kilometrze dróg publicznych powstały koleiny o głębokości powyżej 2 cm, na co czwartym - powyżej 3 cm. W krajach UE takie jezdnie - ze względu na bezpieczeństwo kierowców - wyłączane są z użytkowania.

Kluczowym problemem pozostaje też nieskuteczny system szkolenia kierowców oraz podnoszenia ich kwalifikacji zawodowych. Kursy nauki jazdy - pomimo wprowadzanych zmian - wciąż nie zapewniają odpowiedniego przygotowania do kierowania pojazdem. Niewystarczająca jest zarówno przekazywana wiedza, jak i zdobywane umiejętności.

Raport NIK w sprawie wypadków nie jest dziełem doskonałym. Jak twierdzą specjaliści od organizacji ruchu, pominięto w nim kilka ważnych kwestii. - Choćby fakt, że śmiertelne wypadki często dotyczą pieszych oraz rowerzystów i stanowią w Polsce jeden z najwyższych wskaźników na tle innych krajów Europy. Trzeba zapamiętać, że wypadki z udziałem pieszych nie są spowodowane jedynie złym stanem dróg czy słabymi umiejętnościami kierowców - opowiada nam jeden z inżynierów ruchu z Trójmiasta.

- Raport NIK został zrobiony przez kierowców dla kierowców, a nie przez specjalistów - komentuje.

Opinie (162) 6 zablokowanych

  • ZADZIWIAJĄCE JAK TO MOŻLIWE, ŻE TAKA INSTUTUCJA PISZE RZECZY TAK DALEKIE OD PRAWDY I FAKTÓW

    • 1 0

  • FAKTEM JEST, ŻE PONAD 46% OFIAR POWODUJE NADMIERNA PRĘDKOŚĆ
    DALEJ RÓWNIE WYSOKO TO WYPRZEDZNIE W MIEJSCACH NIEDOZWOLONYCH, NIE RESPEKTOWANIE ZNAKÓW STOP, USTĄP PIERSZEŃSTWA I CZERWONEGO ŚWIATŁA

    • 2 0

  • DŁUGO BEDZIEMY CZEKAĆ NA OFIARĘ DZIURY NA DRODZE, NA OFIARE NADMIERNEJ PRĘDKOŚCI DOCZEKAMY SIĘ BARDZO SZYBKO

    • 2 0

  • a kto odpowiada za dziurawe drogi?

    • 0 0

  • .. nie bedzie stadoinów, autostrad, rewitalizacji Gdańska

    ale bedzie tusk, kaczynski, nowak, adamowicz, dziwisz i głódź

    • 0 0

  • każde państwo starej unii produkuje auta i daje zarobić swoim obywatelom (przyjezdnym też), aby nakręcić sobie sprzedaż,
    my w Polsce nie mamy fabryki aut z prawdziwego zdarzenia, ani innej,
    nie nakręcamy sobie gospodarki wysokimi pensjami,
    polskie kółko się nie kręci i jest tak jak jest.

    • 0 0

  • Adamowicza pod sad za...

    ... sprzeniewierzenie moich podatkow! Natychmiast!

    • 1 0

  • Niech NIK skontroluje oznakowanie na S6 - GDDKiA leci w kulki! Niepotrzebne znaki "zwężenie do 1 pasa" wprowadzają zamęt w sytuacji, gdy wcale nie są prowadzone roboty, powodując, że kierowcy zjeżdżają na lewy pas. Natomiast faktyczne zmiany w ruchu (np. wczoraj zajęty lewy pas za Karczemkami w stronę Pruszcza) w ogóle nie sa oznakowane

    • 0 0

  • niech urzędnicy zalepiają dziury i wypłacają odszkodowania za zniszcone auta !!!!!!!

    drogi w Gdańsku to tragedia , zima minęła a Zarząd Dróg i Zieleni powinien wreszcie

    naprawić dziury w jezdniach na ulicy Mostowej , Pod Zrębem . Jazda ta trasą naraża na zniszczenie zawieszenia . Żle i byle jak zaklejana co druga dziura po zimie skutkuje tym że kierowcy aut jeżdżą slalomem co w każdej chwili może skończyć się wypadkiem. Na starym Chełmie dziurami i wykrotami straszy od kilku lat ulica Łuzycka , Bitwy pod Lenino , Buczka i ogromnymi dziurami Hirszfelda , połatana Stoczniowców znów ma na zakręcie od Hirszfelda dziury. Na Bitwy pod lenino ekipa wylewająca kiedyś asfalt zostawiła przy krawężnikach miejsca niezalane asfaltem . A z dziur spod kół jadących aut pryskają kamienie wielkości 5-10cm -nieszczeście gotowe jak kogoś taki kamień trafi. Obserwowaliśmy jak firma łatająca dziury kleiła co druga dziurę pozostawiając co mniejsze . ciekawe gdzie był przy odbiorze zalepianych dziur inspektor nadzoru z Zarządu dróg i Zieleni. To samo na Zaroślaku takie dziury i wyboje że można połamać wjeżdzając resory. Najlepsze to wyboje i wyrwy w jezdni pod samym nosem Urzędu wojewódzkiego. Tam na samym zakręcie sparttaczone zaklejane dziury znów są w jezdni na samym zakrecie zjeżdzie pod urząd z krzyżówki . Partackie klejenie i taki efekt. Ostatnio widziełem jak na jabłoniowej zaraz za mostem jakaś ekipa zalepiaczy dziur wysypała asfalt którym łatano dziury , takie marnotrawstwo gdy tyle dziur w jezdni , pewnie ekipie się nie chciało w ciepły dzionek pracować i do bazy zjechali po wyrzuceniu asfaltu na ugorze . Pięknie a my gdańszczanie za to płacimy. A może gdyby tak miasto zaczęło płacić za zniszczone zawieszenia to wreszcie by zaczęto dbać odpowiedzialnie za bardziej fachowe naprawianie jezdni .

    kajtek i koko
    odpowiedz 0/ 0

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane