• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • szczurek obiecał węzeł Karwiny, przebudowę skrzyżowania na Witominie, turbo rondo na Puckiej i co??? (2)

    I nic, kolejne lata degradacji dróg w mieście.

    • 34 2

    • Opener na horyzoncie,kasa potrzebna.

      • 11 0

    • w 11 kadencji już na cito

      • 8 0

  • Przeciez i tak zaden kierowca nie przestrzega ograniczen (1)

    dla wiekszosci znaki to tylko kolorowe obrazki. taka ozdoba krajobrazu

    • 24 5

    • Stygmatyzujesz.

      • 5 2

  • Serdeczne pozdrowienia dla mamuś w roznych skodach oktawiach, ktore parkuja gdzie popadnie (2)

    przed szkola na Staffa blokując kompletnie ruch, by wyrzucic tam swoje Kevinki i Dzessiki do szkoły. W koncu ich szkraby nie beda chodzic aż 150 metrow piechotą. Mysle ze najchetniej wjechalyby swoim autem do klasy.

    • 39 1

    • Fejk (1)

      Mamusie nie jeżdżą żadną oktawią. Musi być biały lub czarny SUV, nad którym ewidentnie nie panują i od razu widać, że powinny się przesiąść do Yariski.

      • 6 0

      • Akurat ten panie jeszcze nie mają dzieci. Ale obserwacja behawioralna trafna.

        • 3 0

  • I kto to ma respektować? (2)

    Już widzę jak na Tuwima będą "suszyć".

    • 22 1

    • I dobrze. Siekać mandatami.

      • 3 1

    • Serio pojedziesz na Tuwima szybciej niż 30?

      To odważny jesteś.

      • 0 0

  • Żenada (2)

    Najlepiej powiesić wszystkich kierowców to nie bedzie problemu

    • 21 6

    • Rusz swoją tłustą d.... Olka. (1)

      Trochę spaceru dobrze ci zrobi.

      • 6 5

      • Słaby ten twój argument.

        • 0 0

  • Po tych dziurach szybciej się nie da.

    • 27 4

  • (4)

    ciekawe czy będzie jak na przymorzu małym, gdzie również wprowadzono tempo 30, dorzucając do tego strefę skrzyżowań równorzędnych. I wszystko ok, ale zlikwidowano przejscia dla pieszych. Rozumiem, że było to robione pod wprowadzenie strefy zamieszkania gdzie takie przejscia nie są potrzebne. Ale ostatecznie tego nie zrobiono i mamy takie kuriozum. Wiem, ze można przechodzić jeśli w znacznej odległości nie ma przejścia, ale nie wpływa to szczególnie na bezpieczeństwo (tej rzeczonej strefy tempo 30 nikt nie przestrzega)

    • 15 1

    • (3)

      I dobrze. W strefie 30 nie ma przejsc dla pieszych

      • 2 4

      • Bzdura (1)

        Strefa 30 to nie strefa zamieszkania, można tam wytyczać przejścia dla pieszych

        • 1 0

        • można, ale po co?

          W przypadku wymalowanego PdP obowiązują przepisy o tym, gdzie można przechodzić (czyli jak masz poniżej 100m do najbliższego przejścia to tam dygasz, chyba, że po drodze jest skrzyżowanie). Przy braku wymalowanych przejść - bez pierwszeństwa co prawda - pieszy może przejść praktycznie wszędzie.

          • 1 2

      • Właśnie źle. Jak jest przejście to na nim pieszy ma pierwszeństwo. Gdy nie ma przejścia to by przejść czekasz jak na zbawienie. Nikt się nie zatrzyma.

        • 3 1

  • szczurek i łucy serwuja nam kolejne lata drogowego koszmaru

    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych,
    - Powody tej decyzji są dwa - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Po pierwsze, wciąż nie mamy pozwolenia wodno-prawnego dla tej inwestycji i tak naprawdę nie wiadomo, kiedy je otrzymamy. Po drugie, niebawem rozpocznie się budowa budowa trasy S6. Ta inwestycja spowoduje ogromne utrudnienia na drogach i nie możemy jednocześnie rozpocząć przebudowy splotu ulic Sopockiej, Wielkopolskiej, Buraczanej i Strzelców, gdyż groziłoby to kompletnym paraliżem komunikacyjnym tej części miasta - dodaje.

    • 20 2

  • Strefy 30 nic nie daja. Mam taka na osiedlu i nawet autobus miejski medzie 2x szybciej. Jak mtos jedzie 30( najczesciej pojazdy nauki jazdy) to pozostali kkerowcy wpadaja w szal i wyprzedzaja jak szaleni nie patrzac na nikogo

    • 24 2

  • jedyne inwestycje które potrafi przeprowadzić szczurek to postawienie kilku znaków, słupków i malunki na dziurawych drogach

    • 26 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane