- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (283 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (219 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (81 opinii)
- 4 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (29 opinii)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (116 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 08:14
najlepiej to pchac samochód , po co jezdzić
- 20 2
-
2019-03-27 08:19
oryginalną mamy wadzę w Gdyni
zamiast rozwiązywać problemy i rozwijać miasto, tematy są załatwiane wiadrem farby lub ograniczeniami. Proponuję jeszcze ustawić kilkaset znaków drogowych - uwaga dziury. Tymczasem spory strumień środków przejada wątpliwej jakości aktywność biesiadna.
- 32 1
-
2019-03-27 08:26
Na Grabówku w rejonie Kapitańskiej i Beniowskiego
też stoją znaki Tempo 30, ale co z tego. Nadal, zwłaszcza mieszkańcy akademików, w swoich złomach z poprzerabianymi układami wydechowymi nic sobie z tego nie robią. Również autobusy, nikt nie zmienił rozkładu jazdy, a strefa obowiązuje na odcinku około 2 kilometrów. To wszystpko są działania pozorne mające przekonać mieszkańców, że coś się robi.
- 23 2
-
2019-03-27 08:28
Kiedy na Starochwaszczynskiej? Niedługo będą oddawane mieszkania + a chodników niema.
- 18 1
-
2019-03-27 08:31
szczurek kłamałeś w kampani wyborczej, obiecywałeś inwestycje. dlaczego robisz z naszego miaste inwestycyjną pustynię??? (2)
- 30 2
-
2019-03-28 20:20
A deweloperzy budują... Każdy skrawek Gdyni zabudują.
- 0 0
-
2019-03-29 06:41
Bo betonowa pustynie masz w Gdansku .
przeprowadz sie panie deweloper.Z reszta wasz Szczurek coraz bardziej rozwija wam czerwony dywan..zapraszamy deweloperow,zapraszamy...Dla mieszka cow tylko zageszczenie inzageszczenie i wycinka wszystkiego co zielone .,a emeryta dzialki zabrac..taka polityka nest w Gdansku i u was juz tez.Chciwosc zamieni to miejsce w betonowy pod nadzorem raj.
- 0 0
-
2019-03-27 08:35
to dobra i długo oczekiwana realizacja zamysłu
zarówno dla pieszych i rowerzystów, bo zwiększa ich bezpieczeństwo w ruchu miejskim, jak i dla kierowców, bo obniży znacząco koszty amortyzacji aut (np. naprawy nadwozia, naprawy wulkanizacyjne, blacharskie, urwane zawieszenia) w Gdyni. Nareszcie jakiś dobry pomysł laboratorium innowacji społecznych, czekam na konsultacje społeczne i jego realizację w innych dzielnicach miasta poza ścisłym down town.
- 8 8
-
2019-03-27 08:40
i bardzo dobrze
jeszcze ograniczenia i fotoradary na obwodnicy przydaloby sie bo niektorzy zapitalaja ze hohjohoh
- 10 6
-
2019-03-27 08:59
Czy można przy okazji zapytać
Czy będzie festyn dla mieszkańców z okazji trzeciej rocznicy zawalenia się mostu na Nałkowskiej?
- 28 1
-
2019-03-27 09:04
Super - dotychczas dało się jeździć tylko 20 Km/godz - przez korki
teraz odkorkowali i można jeździć szybciej!
brawo
może za rok będzie 35 km/ godz.- 18 2
-
2019-03-27 09:11
Marzy mi się Tempo 10 (1)
- 6 2
-
2019-03-27 11:36
Piechotą przez las
Masz Tempo 6
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.