• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • Pusty śmiech mnie ogarnia.

    Polacy to tak durny naród że im znaki nie przeszkadzają w niczym. Nie możemy wyegzekwować nawet nielegalnego parkowania w centrum, wiec kto się będzie przejmował kolejny 250 znakiem przy drodze. Śmiech przez łzy.

    • 13 1

  • Na zachodzie już od dawna odchodzi się od progów zwalniających, bo bardziej szkodzą, niż pomagają. (1)

    Stosuje się za to szykany i przewężenia.

    • 11 3

    • po to wymyślili samocj

      • 0 1

  • i**otyzm

    • 8 3

  • Gryzon

    Gryzon powinien wprowadzić zakaz ruchu pojazdów mechanicznych na swoich włościach,czyli w Gdyni,oraz ograniczyć ruch pieszy w centrum tego nieszczęśliwego miasta.Ja zwykle zmiany przeprowadzić nocą.

    • 11 0

  • Kolejny martwy przepis.. (2)

    W dolnym Sopocie, praktycznie od ul. Pomorskiej (Jelitkowo) do Haffnera jest strefa 30. I co - i nic.!!
    Gdy jadę tamtędy tak ok. 35-40, to prawie zawsze "na zderzaku" siedzi mi ktoś, kto , gdy tylko nadarzy się okazja, natychmiast mnie wyprzedza..... Może zatem przydałyby się tam Panowie Policjanci , jakieś patrole, które egzekwowałyby przestrzeganie przepisów. A i budżet miasta nieco by zyskał. A tak te wszystkie "strefy 30" są tylko dekoracjami i żadnej poprawy bezpieczeństwa nie dają.
    Podobnie jest z przepisem zabraniającym w czasie jazdy rozmowy przez komórkę - ludzie i tak rozmawiają na potęgę , bo nikt tego przepisu nie egzekwuje.

    • 17 2

    • To Dej po hamulcach

      • 2 0

    • Senna się znalazł.

      Czyli jeździsz za szybko i biadolisz na innych.

      • 1 0

  • Kiedy... (2)

    A kedy tempo 50 na obwodnicy?????

    • 5 6

    • Już jest (1)

      • 2 0

      • formalnie jest limit do 110; faktyczna prędkość często spada poniżej 5 km/h

        spróbuj myśleć. Na tempo jazdy wpływa także nadmiar samochodów, stłuczki i kolizje.

        • 0 0

  • Co to da

    Dbile oplem zafira na gd po sopocie pod szkola i przychodnia gdzie jest 30 wyprzedzaja na przejsciu bo musza jechac 80

    • 12 1

  • (2)

    +90.
    To jest moje max. przekroczenie w strefie 30.
    Kto da więcej?

    • 2 5

    • Kiedyś Ci prawko cofną czubku i wtedy z buta do mamusi pójdziesz (1)

      • 1 1

      • To się robi tak, żeby nie zabrali, cieniasie. Żaden problem dać sobie zabrać.

        • 0 1

  • Gdyński "sukces"

    i "jakość przestrzeni" w postaci nasr*nych chaotycznie niespójnych budynków w pstrokatych kolorach.

    • 7 3

  • Czekam na tempo 20! .. kto nam da wiecej jak nie Szczurek? :D

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane