- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (278 opinii)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (155 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (280 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (105 opinii)
- 5 Budują nowy ruch miejski (32 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (156 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 10:47
Pusty śmiech mnie ogarnia.
Polacy to tak durny naród że im znaki nie przeszkadzają w niczym. Nie możemy wyegzekwować nawet nielegalnego parkowania w centrum, wiec kto się będzie przejmował kolejny 250 znakiem przy drodze. Śmiech przez łzy.
- 13 1
-
2019-03-27 10:50
Na zachodzie już od dawna odchodzi się od progów zwalniających, bo bardziej szkodzą, niż pomagają. (1)
Stosuje się za to szykany i przewężenia.
- 11 3
-
2019-03-28 09:57
po to wymyślili samocj
- 0 1
-
2019-03-27 11:03
i**otyzm
- 8 3
-
2019-03-27 11:33
Gryzon
Gryzon powinien wprowadzić zakaz ruchu pojazdów mechanicznych na swoich włościach,czyli w Gdyni,oraz ograniczyć ruch pieszy w centrum tego nieszczęśliwego miasta.Ja zwykle zmiany przeprowadzić nocą.
- 11 0
-
2019-03-27 11:49
Kolejny martwy przepis.. (2)
W dolnym Sopocie, praktycznie od ul. Pomorskiej (Jelitkowo) do Haffnera jest strefa 30. I co - i nic.!!
Gdy jadę tamtędy tak ok. 35-40, to prawie zawsze "na zderzaku" siedzi mi ktoś, kto , gdy tylko nadarzy się okazja, natychmiast mnie wyprzedza..... Może zatem przydałyby się tam Panowie Policjanci , jakieś patrole, które egzekwowałyby przestrzeganie przepisów. A i budżet miasta nieco by zyskał. A tak te wszystkie "strefy 30" są tylko dekoracjami i żadnej poprawy bezpieczeństwa nie dają.
Podobnie jest z przepisem zabraniającym w czasie jazdy rozmowy przez komórkę - ludzie i tak rozmawiają na potęgę , bo nikt tego przepisu nie egzekwuje.- 17 2
-
2019-03-27 18:35
To Dej po hamulcach
- 2 0
-
2019-03-27 20:43
Senna się znalazł.
Czyli jeździsz za szybko i biadolisz na innych.
- 1 0
-
2019-03-27 11:59
Kiedy... (2)
A kedy tempo 50 na obwodnicy?????
- 5 6
-
2019-03-27 18:37
Już jest (1)
- 2 0
-
2019-04-02 18:10
formalnie jest limit do 110; faktyczna prędkość często spada poniżej 5 km/h
spróbuj myśleć. Na tempo jazdy wpływa także nadmiar samochodów, stłuczki i kolizje.
- 0 0
-
2019-03-27 12:26
Co to da
Dbile oplem zafira na gd po sopocie pod szkola i przychodnia gdzie jest 30 wyprzedzaja na przejsciu bo musza jechac 80
- 12 1
-
2019-03-27 12:52
(2)
+90.
To jest moje max. przekroczenie w strefie 30.
Kto da więcej?- 2 5
-
2019-03-27 18:34
Kiedyś Ci prawko cofną czubku i wtedy z buta do mamusi pójdziesz (1)
- 1 1
-
2019-03-27 21:24
To się robi tak, żeby nie zabrali, cieniasie. Żaden problem dać sobie zabrać.
- 0 1
-
2019-03-27 13:04
Gdyński "sukces"
i "jakość przestrzeni" w postaci nasr*nych chaotycznie niespójnych budynków w pstrokatych kolorach.
- 7 3
-
2019-03-27 13:20
Czekam na tempo 20! .. kto nam da wiecej jak nie Szczurek? :D
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.