- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (112 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (177 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (89 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (450 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-28 10:34
i bardzo dobrze
wariata trzeba w kaftan,
byście normalnie jeżdzili to byście normalnie jeżdzili.- 0 0
-
2019-03-28 10:57
Prezydent Łucyk nie zauważa, że wprowadzenie strefy TEMPO 30
poprawia bezpieczeństwo ruchu nie tylko pieszych i rowerzystów, ale także poprawia bezpieczeństwo kierowców i pasażerów samochodów.
Warto stosować podejście systemowe.- 0 0
-
2019-03-28 21:09
Tempo 30 na Brzechwy :)
O ile potrafię sobie wyobrazić 30/h na osiedlowych uliczkach na Karwinach, to jakoś na Brzechwy nie bardzo.
- 0 1
-
2019-03-29 06:46
Straz -banda decydentow (1)
Gdzie sa darmowe parkingi z naszych podatkow?
- 0 1
-
2019-04-02 17:58
w bardzo wielu obszarach miasta
zwykle zajęte przez samochody takich jak ty
- 0 0
-
2019-03-29 07:52
(1)
Jaka jest emisja spalin przy 30km/h a jaka przy 50?
- 0 1
-
2019-04-02 18:00
jeśli kierowcy przestrzegają limitu w strefach TEMPO 30
emisja spalin jest niższa niż przy limicie 50 km/h
Najwięcej spalin powstaje przy zbędnym, ostrym przyspieszaniu i hamowaniu przed kolejnym progiem lub ulicą dochodzącą z prawej.- 0 0
-
2019-03-29 15:03
Tempo 30
To i tak nic w porównaniu z ul. Płk. Dąbka. My będziemy mieli jezdnię z maksymalnym ograniczeniem prędkości, bo co 100 (!!)! metrów robią nam ładnego, kolorowego ,,leżącego policjanta", czyli solidny garb. Sądzę, że 10 km/h to będzie maksimum. Tylko jeszcze nie wiem ile ich będzie, bo narazie przez okno na jednym pasie jezdni widzę cztery. No i jeszcze jestem ciekawa, czy będą takie same przeróbki na drugim pasie. A dziury, jak były, tak są. Wiem o tym, że nasza ulica wieczorami, aż do późnych godzin nocnych, była traktowana przez niedorostków, jako tor wyścigowy. Można było zareagować w inny sposób, ale my, jako mieszkańcy nie mamy na to żadnego wływu.
- 0 1
-
2019-03-30 08:28
strefa 30
kiedy czas na Orłowo ? kiedy będziemy mogli przejechać (nie niosąc) rowerem wiadukt kolejowy ? ? ? już jest 74 lata po wojnie !
- 1 0
-
2020-11-23 11:44
super sprawa
Kupuje osiołka,kucyka,wielbłąda i w drogę i jak ekologicznie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.