30 zabytkowych jachtów w Gdyni
Przedłużają się prace nad projektem bulwaru nad Martwą Wisłą na Stogach. Pierwotnie dokumentacja miała być gotowa w kwietniu 2020 r., ale ze względu na przedłużające się konsultacje z użytkownikami nabrzeża, termin został przesunięty o 4 miesiące. Jeszcze dłużej zaczekamy na realizację projektu. Urząd Morski w Gdyni planuje przeprowadzić inwestycję w latach 2026-2029.
Warto zainwestować w bulwar nad Martwą Wisłą?
Proces ten od lat dzieje się w Śródmieściu, kawałek po kawałku modernizowane są nabrzeża przy Ołowiance
Po raz pierwszy o ambitnych planach przebudowy nabrzeża o długości 2 km między przystanią żeglarską przy ul. Tamka, a ul. Mewy napisaliśmy jesienią 2017 r. Wówczas z informacji, jakie uzyskaliśmy od urzędników wynikało, że realizacja nabrzeża będzie możliwa nawet w ciągu 2-3 lat.
Budowa bulwaru ruszy najwcześniej w 2026 r.
mat. prasowe
Przyszła inwestycja zakłada, że wzdłuż bulwaru powstaną tereny rekreacyjne, chodniki, ścieżki rowerowe oraz ławeczki i oświetlenie. Na wybranych fragmentach powstaną przystanie, będzie także możliwość całorocznego cumowania jednostek mieszkalnych.
Krok w stronę powstania rekreacyjnego bulwaru wykonano wiosną ubiegłego roku, gdy Urząd Morski wybrał wykonawcę projektu. Zostało nim Biuro Projektów Wuprohyd. Projektanci na przygotowanie dokumentacji dostali 10 miesięcy (do kwietnia 2020 r.) i 401 tys. zł. Niestety, realizacja złapała kilkumiesięczne opóźnienie.
- Termin oddania dokumentacji projektowej nabrzeża został przesunięty na sierpień 2020. Z wykonawcą Biurem Projektów Wuprohyd podpisano aneks wydłużający termin realizacji o cztery miesiące. Zmiany te wynikają ze spotkań konsultacyjnych z użytkownikami nabrzeża - wyjaśnia Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.
Obecnie nabrzeże na Stogach jest zarośnięte i niedostępne dla żeglarzy.
fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl
Urząd Morski w Gdyni odpowiadać będzie za realizację I etapu, a więc budowę samego nabrzeża. Całe zagospodarowanie terenu przyległego do nabrzeża - już w II etapie - będzie realizowane przez Urząd Miasta Gdańska. Na wbicie pierwszej łopaty będziemy musieli jednak jeszcze poczekać.
- Po spotkaniach konsultacyjnych do konstrukcji nabrzeża wprowadzono zmiany w stosunku do wcześniejszej koncepcji zrealizowanej na zlecenie DRMG. W związku z tym aktualizacji wymagać też będzie zagospodarowanie terenu za nabrzeżem - dodaje Kierzkowska. - Wstępnie okres realizacji planowany jest na lata 2026-2029 r.
Urzędnicy szacują, że realizacja tylko I etapu będzie kosztować ok. 90 mln. Część środków ma pochodzić z funduszy unijnych.