• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na gdańskie Południe będzie łatwiej dojechać rowerem

Krzysztof Koprowski
16 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Tak obecnie wygląda droga poprowadzona Doliną Potoku Oruńskiego.
  • Zbiornik retencyjny Augustowska.

Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ponad 200-metrowego odcinka drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Docelowo planuje się jej poprowadzenie od zbiornika Augustowska zobacz na mapie Gdańska aż do parku Oruńskiego zobacz na mapie Gdańska. Dzięki temu osiedla Południa zyskają wygodne połączenie rowerowe z centrum miasta.



Czy trójmiejskie wzgórza utrudniają jazdę rowerem?

W ramach ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu poszukuje się wykonawcy dla budowy trasy pieszo-rowerowej od drogi przy zbiorniku retencyjnym Augustowska zobacz na mapie Gdańska w stronę parku Oruńskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości mostku nad Potokiem Oruńskim zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie w tym miejscu znajduje się ścieżka o nawierzchni gruntowej, na której po opadach deszczu tworzą się liczne kałuże. Zgodnie z dokumentacją, nowa nawierzchnia o długości ok. 225 metrów i szerokości trzech metrów będzie wykonana z masy bitumicznej. Wzdłuż drogi ustawione zostaną dwie ławki oraz dwa kosze na śmieci.

Inwestycja ta realizowana jest dzięki uzyskaniu najlepszego wyniku w ubiegłorocznej edycji budżetu obywatelskiego. Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę (kryterium wyboru to w 60 proc. cena, a w 40 proc. czas udzielonej gwarancji), prace budowlane będą wykonane do 23 listopada tego roku.

Niezależnie od tej inwestycji, DRMG poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej dla dalszego przedłużenia trasy pieszo-rowerowej wraz z budową oświetlenia aż do ul. Raduńskiej nad Kanałem Raduńskim zobacz na mapie Gdańska. Budowa tego odcinka została także zgłoszone do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.

- To bardzo ważne i wygodne - ze względu na niewielki spadek terenu - połączenie rowerowe licznych nowych osiedli na Południu z Traktem św. Wojciecha, skąd można dotrzeć do centrum miasta drogą technologiczną wzdłuż Kanału Raduni. Dodatkowo posiada wysokie walory krajobrazowe, a w dolnym odcinku przebiega tuż obok rewitalizowanego właśnie parku Oruńskiego - wskazuje Jakub Opoczyński z Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego.
"Serpentyna" pieszo-rowerowa w kierunku ul. Kampinoskiej. "Serpentyna" pieszo-rowerowa w kierunku ul. Kampinoskiej.
Obecnie dojazd w ten rejon miasta możliwy jest stromą ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska, Cienistą zobacz na mapie Gdańska czy Kampinoską zobacz na mapie Gdańska, po pokonaniu których i tak trzeba zjechać w dół w kierunku ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska. Z kolei łagodniejszy podjazd ul. Podmiejską - Małomiejską zobacz na mapie Gdańska pozbawiony jest na znacznej długości udogodnień dla rowerzystów.

Ponadto, z rejonu zbiornika Augustowska do pobliskich osiedli poprowadzone są dwie "serpentyny" pieszo-rowerowe na wzór górskich szlaków, dzięki którym wjazd wymaga mniej wysiłku fizycznego niż jazda prostym odcinkiem pod górę.

Dokumentacja dla budowy drogi Doliną Potoku Oruńskiego, zgodnie z wymogami przetargu, powinna być gotowa do kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje w 60 proc. kryterium ceny, a w 40 proc. kryterium czasu udzielonej rękojmi na przygotowane materiały projektowe.

Miejsca

Opinie (155) 7 zablokowanych

  • Brak ścieżek rowerowych na Południu Gdanska!!!

    Do Centrum przez chaszcze na Zakoniczynie!....

    • 11 3

  • Po cholerę asfalt?! (2)

    W parku wystarczy nawierzchnia szutrowa, jak np. w Parku Regana. Czy Miasto ma za dużo pieniędzy, czy ktoś kombinuje zabudowę w otulinie Parku Oruńskiego?! Wniosek do Budżetu Obywatelskiego dotyczył nawierzchni gruntowej, a nie asfaltu. A swoją drogą jaki ładny eufemizm: nawierzchnia bitumiczna, zamiast po prostu "asfalt"..

    • 15 9

    • skończ marudzić

      • 4 4

    • Dobrze napisali

      Nie znasz technologii, a się wymądrzasz.

      • 0 1

  • Tak sie zastanawiam... (5)

    po jaka cholere budowac drogi rowerowe skoro cyklisci ich nie lubia.Wielokrotnie spotkalem sie z sytuacja kiedy rowerzysta porusza sie jezdnia majac tuz obok droge rowerowa.Blokuje ruch poniwaz droga jest czesto zbyt waska lub d*powaty kierowca jedzie kilometr za takim rowerzysta bojac sie go wyprzedzic.Tworza sie korki a mnie podnosie sie cisnie!Wystarczy do cholery jeden prosy ruch,wystarczy postawic znak zakaz wjazdu rowerom jesli obok istnieje droga dla rowerow.Czy tak trudno na to wpasc?

    • 25 12

    • rowerzyści lubią drogi rowerowe oraz pasy rowerowe (3)

      Gdyby kierowcom zrobić "drogi samochodowe i piesze" z obowiązkiem ustępowania pieszym, to uważałbyś, że możesz jechać choćby prawie jak dotychczas jezdnią?
      Bo taka jest chora sytuacja prawna podczas korzystania z dróg rowerowych i pieszych - art 33 PoRD

      • 4 6

      • Polska rzeczywistosc (2)

        krawężniki na 10cm
        co 20m wyjazd ( na którym kierowcy nie ustepują pierwszeńśtwa)
        dziura/studzienka. Jakis slalom. nagły koniec trasy albo trzeba przejechać na drugą stronę ( odczekać 5 świateł ), za 20 m z powrotem, a to piesi na drodze rowerowej zrobili sobie punkt widokowy......
        a jezdnią się po prostu jedzie jak człowiek w wyznaczonym kierunku

        • 8 2

        • cd polskiej rzeczywistości (1)

          Częściej to rowerzyści robią sobie postój na chodniku (patrz: Al. Zwycięstwa w Gdańsku lub Błędnik) - i to koniecznie w poprzek - niż piesi punkt widokowy na drodze rowerowej

          • 2 1

          • ale to nie jest zakazane to raz. piesi nie osiagaja takich predkosci zeby bylo to jakies zagrozenie to dwa. trzy tam jest na tyle szeroko ze.... czepiasz sie

            • 2 0

    • Jak by dobrze, zgodnie ze standardami ją budowali to by jeździli.

      • 4 1

  • Jasne!

    Zamiast Nowej Świętokrzyskiej będzie kilkaset metrów ścieżki rowerowej. Sugestia dla mieszkańców południowych dzielnic Gd? Prawdę mówiąc bez ścieżki da się tam przejechać, może nie super wygodnie ale jednak. A Świętokrzyska to jest dramat. Teraz proszę "mieszczan z północy" o falę złośliwych i hamskich komentarzy. Za najlepsze czeka nagroda - niespodzianka.

    • 12 8

  • Ludzie, opamiętajcie się! Po co te kolejne tony betonu i asfaltu? Biegam tą doliną od lat i chciałbym aby została w takim stanie, jak jest - ostatnie naturalne klimaty w okolicy. Kolejnym krokiem będzie pewnie wybetonowanie koryta Potoku. Co ze zwierzętami, które tam żyją? Już widzę te rozjechane dziesiątki żab...

    • 13 4

  • Dlaczego asfalt? Dobrze zrobiona szutrówka wystarczy. (1)

    Jeżdżę tamtędy bardzo często, rezygnując z nawierzchni bitumicznej może zostanie trochę pieniędzy na dodatkowe metry.

    • 15 7

    • Dla kogoś kto raz na rok tam na wycieczkę się wybierze może i tak.

      • 3 1

  • Super!

    Bardzo dobra inwestycja, obecnie często korzystam z tej ścieżki jadąc z Orunii na Orunię Górną, wygodnie, spokojnie, bez samochodów, teraz będzie jeszcze przyjemniej!

    • 6 7

  • Wariactwo (2)

    Dla kogo jest ta ścieżka? Pół województwa już zjezdzilem w tym roku na rowerze i jasno mogę powiedzieć że takie betonowanie to odbieranie przyjemnej ulgi po jeździe asfaltem.
    Jak dla kogoś obecne przeprawy są zbyt strome i przez co utrudniają dostęp do niektórych miejsc to sorry, ale może nie powinien na rowerze jeździć.

    • 10 7

    • Ta ścieżka zapewne dla lateksów rowerowy

      • 1 1

    • zależy czy droga ma charakter komunikacyjny czy rekreacyjny.

      Na wycieczki super ale jak jeździsz na co dzień rowerem (np. do pracy) to tylko asfalt się liczy.

      • 3 1

  • A ja bym chciała ścieżkę wzdłuż Świętokrzyskiej, od Wieżyckiej, do pętli tramwajowej. Tam miejscami jest za wąsko, żeby można było jechać chodnikiem, jeżdżę z dziećmi w przyczepie, a na ulicy jest za duży ruch, żeby nią jeździć - zbyt niebezpiecznie i za duża uciążliwość dla kierowców, biorąc pod uwagę zwiększone przez przyczepkę gabaryty.

    • 8 2

  • Świętokrzyska.. (1)

    jak kiszka a Kampinoska szesnasty wiek. Brawo legumina. Buduj ścieżkę.

    • 5 1

    • No fakt.

      Zawieszenie w remoncie rok w rok.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane