• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Separatory mają się pojawić w miejscu przerywanych linii, by kierowcy nie zajeżdżali sobie drogi.
  • Podobne rozwiązanie ma się też pojawić w wakacje na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej.

Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańskaal. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.



Czy poruszanie się po rondach turbinowych sprawia ci problemy?

Prace koncepcyjne nad poprawieniem komfortu i bezpieczeństwa jazdy na rondach na Grunwaldzkiej i przy Marynarki Polskiej trwają od kilku tygodni. Drogowcy, po analizie sytuacji w obu miejscach, postanowili, że wkrótce pojawią się tam separatory ruchu.

- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.

- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
  • Drogowcy zastanawiają się nad wykorzystaniem separatorów podobnych do tych, które zostały zainstalowane na Hallera.
  • Granitowe wygrodzenia na rondzie w Kokoszkach zostały wykonane wraz z budową drogi. By takie same rozwiązanie zastosować w Letnicy potrzebne by były większe środki finansowe i czas.


Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.

- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.

Wideo archiwalne

Opinie (125) 2 zablokowane

  • Jak jeździć po rondach!!!

    Po 1 rondo jest po to żeby na nie wjeżdžać a nie stawać przed nim jak święta krowa. Po 2 rondo zrobine jest po to żeby rozładować korki które powstają na skrzyżowaniach równorzędnych. Po 3 znak ustąp pierwszeństwa przejazdu nie obliguje do bezwględnego zatrzymania pojazdu. To do cholery!!! jasnej kiedy nauczycie się jeździć po rondach. Jeżeli wjerzdźacie na rondo nie stawajcie jak paralityki, jadące auto z przeciwka jeszcze do was nie dojechało. Więc jedz jedz jedz!!!

    • 0 0

  • To wszystko to jakas paranoja nie daje się jeździć autem normalnie z nieco twardym zawieszeniem a co dopiero te garby

    • 1 0

  • Mądry ten co to nagrywał innych...Przez to znowu będą utrudnienia a nie ulatwienia dla lydzi...Kto pisze takie rzeczy? Kolejne zamowienie na wykonanie garbów i kasa spływa nie? Czy w deszczu widać te garby dobrze ? Ciekawe kto jeździ szybko jak i tak pełni dziur. Raz sie zagapilem jadąc 40/km i niestety poczulem na amortyzatorach aż przez pol dnia musiałem dochodzić do siebie pi czymś takim, lub po wpadnięciu w dziurę na Pomorskiej jak się dojeżdża do chlopskiej ,Sądze ze serwisy aut maja w tym interes by było więcej dziur i takich chopkow różnego rodzaju i separatorami niestety chyba.

    • 0 0

  • SUPER POMYSŁ !!

    Widziałem już w kilku miejscach i to jest mega skuteczne!

    • 0 1

  • ) (13)

    Brawo,poprawi to bezpieczeństwo na drogach Gdańska.Choć nadal "jazda na zamek" to dla większości kierowców czarna magia...Dodajmy do tego opublikowane niedawno wyniki procentowe wypadków/odkszkodowań które pokazują że niestety kierowcy z Gdańska są liderami stłuczek/wypadków...a tak się śmieli z GWE) A tu okazuje się jednak że GD to lider.Cóż może te separatory coś poprawią-ja Gdańsk omijam,za dużo niebezpiecznych kierowców.

    • 65 71

    • Samochodów z rejestracją GD w Gdańsku jest więcej niż GWE, więc to oczywiste, że GD częściej powodują wypadki/stłuczki.

      • 0 0

    • Ty (3)

      To chyba wszystko wiesz.

      • 17 5

      • pytania (2)

        Źródło danych poproszę!
        Samochody z udziałem czy winni czy poszkodowani?
        i na terenie Gdańska czy samochody z Gdańska?
        Całe szczęście omijasz :) Jeden samochód mniej.

        Na zamek nie jedzie się jeżeli za zwężeniem drogi jest blokada, światła, stop czy coś co spowalnia ruch ... Niemcy wymyślili jazdę na zamek do zwężeń na autostradach, drogach szybkiego ruchu itd. gdzie zamykany jest lewy pas i bez znacznego zmniejszenia prędkości można jechać na zamek i kontynuować jazdę przy zwężeniu i poza nim.

        • 9 24

        • Źródełko

          Źródło danych na bankier.pl bodajże wczorajszy artykuł

          • 0 0

        • o, baran!

          • 13 3

    • Przecież każdy wie, że bose antki to megalomani! Wiją się takie robaki w tych swoich "apartamentach" w falowcu i wszystkie rozumy mają pozjadane.

      • 0 0

    • (1)

      Niestety, ale tamten artykuł nie jest rzetelny. Autor najprawdopodobniej nie pochodzi z Gdańska, w związku z czym spróbował poszczuć przyjezdnych na nas :(

      • 10 8

      • Tak spisek haha.

        • 3 0

    • Zamek? Nigdy nie wpuszcza na zwężeniach cwaniaczków.

      • 2 0

    • e specjalisto!

      spójrz najpierw jak naprawdę działa zamek chyba, że masz jeszcze spodnie na powróśle

      • 3 2

    • (1)

      artykuł mówił jedynie że dużo odszkodowań i przez to jest drogie OC. Co nie świadczy bezpośrednio o złych kierowcach, to może świadczyć równie dobrze o oszustach i wyłudzaczach odszkodowań.

      • 6 5

      • No pewnie i takich jest niestety sporo, niewiele osób ma kamerki w samochodach i przez to nie może udowodnić swojej niewinności

        • 4 0

    • No to omijaj też Trojmiasto.pl

      De billu

      • 16 6

  • 30 km/godz

    Szybkość na rondzie 30 km/godz, jak w innych krajach Europy.

    • 0 1

  • Większość kierowców zachowuje się jak zwykłe buce

    • 2 0

  • Dla tych na GDA i GWE należy wybudować specjalne rondo... (10)

    ...z Jednym wjazdem i Jednym wyjazdem...

    • 64 17

    • (1)

      OOOOO i kolejny mieszczuch z metropolii typu orunia czy inne suchanino :D Widzę, całkiem spore kłopoty z myśleniem... Efekt "woni" szadółek? Opowiedz nam swoją historię, bosy antku. Dla poprawy twojego samopoczucia, powiem ci, że jesteś bardziej miejski niż nowojorczycy chłopie zza obwodnicy ;)

      • 1 1

      • Wkurzacie!!!

        Od urodzenia jestem GDA. W ostatnich latach w mojej okolicy zamieszkały tłumy GD. Powoli zmieniają tablice na GDA. Uważam, ze to oni właśnie robią problemy!!! Nie potrafią się przystosować do GDA a jednocześnie zapominają jak to jest GD.

        • 2 3

    • ... (2)

      Może dla ciebie pajacu. Mam GDA i urodziłem się w Gdańsku, masz jakiś problem? Od kiedy to rejestracja jest wyznacznikiem umiejętności?

      • 5 4

      • Sądząc po wypowiedzi, mentalnie też jesteś GDA...

        • 3 0

      • A jak mysz urodzi się w stajni

        to jest koniem?

        • 7 1

    • (1)

      GDA i GWE potrzebują tory na rondach żeby dać radę

      • 6 5

      • A jednak temat dot. GD

        • 10 1

    • jest takie na Jasieniu, na nowej Myśliwskiej :-)

      • 1 0

    • Dla Ciebie wybudować trzeba osobny portal z komentarzami

      • 6 3

    • a xsiądz to z jakimi literkami jeździ? Bo u mnie pod blokiem każda rejestracja staje, więc grzech się na każdego też znajdzie :)

      • 8 3

  • (7)

    Że niby moim suv-em nie przejadę po nich???

    • 38 34

    • Ty swoim SUV'em to nawet pod drzwiami kościoła w niedzielę zaparkujesz:) (2)

      Każdy z osiedla zobaczy jakiś "pan", tylko księdzu nic nie wrzucisz, bo na benzynę oszczędzasz:))

      • 2 1

      • To dobrze, że ty do kościoła na piechotę idziesz,a na tace nie rzucisz bo wolisz piwo za kościołem obalić.

        • 0 0

      • Na gaz.

        • 2 0

    • oczywiście, po pieszych też

      przecież nie znasz ograniczeń

      • 1 0

    • maluch to nie SUV.

      Nie synku,nie przejedziesz bo "maluszkiem" to możesz sobie tylko poskakać,aż zęby sobie wybijesz.

      • 3 1

    • (1)

      uważaj aby sobie coś nie urwać
      ja terenówką przejadę bez ale urwał :)

      • 6 1

      • Nie dygaj, przez te kozie bobki spokojnie przelecę ;)

        • 6 3

  • (2)

    Bez przesady..ja rozumiem, że słoje sobie w mieście nie radzą i powodują kolizje, ale czas najwyższy żeby się nauczyli.

    • 7 5

    • OC dla słoików powinno być x10 (1)

      Tam na swoich wsiach nawet sygnalizatorów nie znają tylko równorzędne skrzyżowania ;)

      • 1 1

      • Widać jak się znasz. Łatwiej się jeździ kiedy jak byk "prowadzi" sygnalizacja, niż na równorzędnych krzyżówkach co zresztą widać po ludziach do nich dojeżdżających... głównie na GD

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane