• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Separatory mają się pojawić w miejscu przerywanych linii, by kierowcy nie zajeżdżali sobie drogi.
  • Podobne rozwiązanie ma się też pojawić w wakacje na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej.

Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańskaal. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.



Czy poruszanie się po rondach turbinowych sprawia ci problemy?

Prace koncepcyjne nad poprawieniem komfortu i bezpieczeństwa jazdy na rondach na Grunwaldzkiej i przy Marynarki Polskiej trwają od kilku tygodni. Drogowcy, po analizie sytuacji w obu miejscach, postanowili, że wkrótce pojawią się tam separatory ruchu.

- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.

- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
  • Drogowcy zastanawiają się nad wykorzystaniem separatorów podobnych do tych, które zostały zainstalowane na Hallera.
  • Granitowe wygrodzenia na rondzie w Kokoszkach zostały wykonane wraz z budową drogi. By takie same rozwiązanie zastosować w Letnicy potrzebne by były większe środki finansowe i czas.


Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.

- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.

Wideo archiwalne

Opinie (125) 2 zablokowane

  • Separatory na rondach przy lotnisku i Intelu (3)

    Kiedy tam pojawią się separatory?? Każdy tam jeździ jak chce...

    • 4 0

    • Turbinowe by zrobili jak w Kokoszkach i byłoby dużo spokojniej. A tak stówy i 'lotnicy' grzeją lewym i prawym pasem na wprost zakładając, że ten obok nie będzie na kursie kolizyjnym.

      • 1 0

    • Koło Intela jest wolna amerykanka i co chwila tam jest dzwon. Przeważnie tych co się śpieszą na lotnisko...ała :)

      • 4 0

    • Najpierw powinny się tam pojawić tablice F-10.

      • 0 0

  • Zbędne wydatki

    Zamiast kłaść nowe nawierzchnie czy równać chodniki i ewentualnie nowe drogi rowerowe to znowu pieniądze bez sensu wyrzucane ... Tak jak podpórki dla rowerów , śluzy rowerowe czy też progi zwalniające ...

    • 6 0

  • (1)

    Haha co za kraj. To tylko u nas jest mozliwe.

    • 2 3

    • Ale jesteś pewny, że tylko u nas?

      • 1 0

  • a zimą pług po separatorach jak odśnieży?

    źle zaprojektowali, jak barany bez refleksji wybudowali i teraz kolejne koszty.
    Wiadomo że na łukach albo pochyleniem nawierzchni do środka łuku albo szerszymi pasami załatwia się takie problemy.

    • 6 0

  • "Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo".

    Tam kiedyś była w miarę prosta droga ale głąby postanowiły zwiększyć bezpieczeństwo? przez stworzenie kilku zakrętów a teraz jojkają że spaprali to skrzyżowanie na maxa (Sopot/Gdańsk). Zupełny brak logiki.

    • 6 0

  • Najpierw spie*rzyli a teraz będą poprawiać/naprawiać...

    • 8 0

  • najlepiej by było, gdyby tylko łatali dziury

    Nasze miasto ma fatalne oceny zarządzania ruchem na drogach. Dochodzi w nim do lekceważenia prawa w zakresie znaków i urządzeń technicznych na drogach. Niech ludzie odpowiedzialni za drogi łatają dziury, a nie bawią się w pomysłowego Dobromira.

    • 3 0

  • separatory niech sobie postawią w głowach

    może oddzielą bzdurne pomysły od wykonywania obowiązków

    • 6 0

  • Regularne kontrole drogówki rozwiążą temat rozmów przez tel podczas jazdy, zajmowania lewego pasa, parkowania?? Czy niechlujnie jeźdźcy będą dalej niech wszystko w pupie?

    • 2 1

  • Durnota

    Na rondzie Sopot/Gdańsk nic złego się nie dzieje. Kilka razy dziennie tam przejeżdżam i nigdy nie widziałem manewrów głupszych niż widuję w innych miejscach. Warto by tam natomiast prawidłowo ukształtować namalowaną "ostrogę" (tą co jest widoczna na pierwszym zdjęciu), bo ktoś ją tak namalował, że jadąc z Drogi Zielonej na Czyżewskiego trzeba na nią najechać albo robić akrobatyczne piruety. Sorry, zapomniałem, że drogowcy nie jeżdżą samochodami i rysują co im do głowy przyjdzie.

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane