- 1 Oszuści dzwonili z numeru komisariatu (85 opinii)
- 2 Znany los estakady na Elbląskiej (126 opinii)
- 3 Nie żyje historyk, prof. Marek Andrzejewski (16 opinii)
- 4 Wysoki budynek zamiast Aioli we Wrzeszczu (353 opinie)
- 5 Miejski sylwester tylko w Gdańsku (191 opinii)
- 6 Droga Czerwona: wizualizacje trasy (76 opinii)
Mieli rezerwację, ale hotel i tak odesłał ich z kwitkiem
Nieuczciwi wynajmujący, ukryte koszty, standard odbiegający od tego, jaki prezentowany jest w materiałach reklamowych - to jedne z najczęstszych uwag, jakimi po powrocie z wakacji dzielą się internauci. Okazuje się jednak, że nawet zachowując największą przezorność i wynajmując pokój w sprawdzonym hotelu, można się naciąć i zostać w obcym kraju bez dachu nad głową. Przekonał się o tym 18-letni Daniel z Gdańska, syn naszej czytelniczki, pani Moniki, która zrelacjonowała nam tę przykrą historię.
Dobitnie przekonał się o tym 18-letni Daniel, który wybrał się ze swoją dziewczyną do Hiszpanii. Już pierwszej nocy zostali bez dachu nad głową, choć zarezerwowali pokój w zweryfikowanym hotelu.
Całą sprawę ze szczegółami zrelacjonowała nam jego mama, pani Monika, aby przestrzec tych, którzy na wakacje dopiero się wybierają. Oto jej opowieść.
Urodzinowy wyjazd pełen niechcianych przygód
To był wyjazd na 18. urodziny mojego syna. On i jego dziewczyna od zeszłego roku pracowali ciężko w restauracjach, żeby na niego zarobić.
W rezerwacji pokoju pomagałam im ja, więc to na mój adres mailowy, w chwili, kiedy młodzi lądowali w Alicante, przyszedł komunikat od popularnej platformy służącej do rezerwacji zakwaterowania online, że ich rezerwacja w ostatniej chwili została anulowana. Przyczyną miała być awaria kanalizacji.
Wierzyć mi się w to nie chciało, dlatego zaczęłam drążyć i weryfikować informacje na temat hotelu Maritimo w Alicante, którego teraz, po zakończeniu swojego prywatnego śledztwa, z czystym sumieniem naprawdę nikomu nie polecam.
Nie mogę wprawdzie ocenić lokalizacji czy standardu pokoju, bo moja rezerwacja została anulowana w chwili, kiedy młodzi byli już w na miejscu, ale praktyki, jakie na co dzień stosuje ten hotel, to wystarczający powód, aby przestrzec przed dokonaniem tam rezerwacji każdego, kogo się da.
Stąd mój list do redakcji.
Oto, na co możesz się naciąć, rezerwując hotel
- Na dzień przed wylotem zgłoszenie, że karta, którą podałeś podczas rezerwacji na Booking.com, jest nieważna i obiekt nie może pobrać z niej środków;
- Podaję kolejną, trzecią kartę i aktualizuję dane na stronie Booking.com, ale sytuacja się powtarza;
- Dzwonię do swojego banku. Bank mówi, że wszystkie karty, które podałam, są w porządku, a hotel z uporem maniaka wysyła do banku zapytania o kwotę 0 euro. Banki odrzucają takie zapytanie, bo nie robią przelewów na "0";
- Dostajesz komunikat, że karta jest nieważna i że za kilka godzin twoja rezerwacja zostanie zgodnie z regulaminem anulowana;
- Dzwonię do Booking.com. Od polskiego biura obsługi zero konstruktywnej pomocy, tylko formułki jak za automatu;
- Dzwonię do anglojęzycznego biura obsługi.
Próbują pobrać z konta 0 euro, bo wiedzą, że bank odrzuca takie transakcje
- Biuro Obsługi dzwoni do hotelu (też jestem na linii i słyszę, że w sumie ok, ale faktycznie były te zapytania na 0 euro, ale w zasadzie jak przyjedziesz, to zapłacisz kartą na miejscu. Co prawda nie ma teraz menadżera, ale rano to ogarnie).
- Następnego dnia wylatujesz o godz. 6:20. Twoja rezerwacja wciąż jest potwierdzona, ale na czerwono wyświetla się znany już komunikat, że karta nie została przetworzona;
- Po wylądowaniu dostaję wiadomość od hotelu, że jest im przykro, ale nie mają już tej rezerwacji pokoju, bo mieli awarię kanalizacji, więc "sorry Winnetou", parafrazując klasyka;
- Dzwonię do Booking.com. Mówią, że jest im przykro i że uruchamiają procedurę, dzięki której po maksymalnie 45 minutach otrzymam alternatywną ofertę i jeśli wybiorę coś droższego, booking.com pokryje różnicę.
Booking za wynajem nowego pokoju dopłaci maksymalnie 60 euro. Ty musisz dopłacić znacznie więcej
- Dostaję ofertę rezerwacji - wszystkie minimum o 100 proc. droższe od tej pierwszej, która została anulowana, a Booking.com radośnie informuje, że zwraca maksymalnie do 60 euro. I to tylko wówczas, jeśli przedstawisz fakturę, którą hotel wystawi precyzyjnie według ich wytycznych;
- Jest środek ostrego sezonu, sierpień - lądujesz w hotelu dwa razy droższym od zarezerwowanego;
- Wszyscy są "zadowoleni". To znaczy wszyscy przedsiębiorcy, bo hotel pchnął twoją rezerwację drożej, na czym Booking.com zarobi więcej, no i booking.com ponownie zarobi - ma nową, lepszą rezerwację na hotel droższy o 100 proc. od tego, który ty zarezerwowałeś.
Klient, który jest w drodze albo już na miejscu, zapłaci, ile będzie trzeba
- W ferworze nagrywanych rozmów z Booking.com dowiadujesz się, że to są bardzo częste praktyki hoteli - uporczywie przez 24 h wysyłają do banku zapytanie o kwotę 0 zł na karcie zgłoszonej na booking.com, żeby rezerwację bezpłatnie i legalnie anulować. Ktoś, kto być może już jest w drodze, będzie zmuszony zapłacić każdą proponowaną cenę, żeby nie nocować pod gołym niebem.
- Historyjka o awarii zostaje do ciebie wysłana tylko dlatego, że w nocy interweniował Booking.com i są zapisy rozmów oraz opisy w systemie.
Jeśli zatem komuś przydarzy się podobna sytuacja, czyli karta kilkakrotnie zostanie odrzucona, a później to samo stanie się z kolejną, a bank potwierdzi, że próbowano pobrać kwotę równą 0, to bardzo mi przykro, ale znaleźliście się w tarapatach i lepiej natychmiast, na własną rękę, zacznijcie sobie szukać alternatywnego noclegu, bo w tym pierwszym mogą mieć tak duże problemy z kanalizacją, że... sami wiecie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-08-10 15:14
Miałem podobną sytuacje (12)
Dwa miesiące temu zrobiłem rezerwację w Wiedniu na lipiec przez booking. Udało mi się znaleźć hotel i zapłacić blikiem (płatność przez komputer). Wczoraj z kolegą jechaliśmy do Warszawy ale miał podobny problem co w artykule, czyli karta została odrzucona. Co ciekawe nawet dwie różne próbował i obie zostały odrzucone przez co czas rezerwacji minął
Dwa miesiące temu zrobiłem rezerwację w Wiedniu na lipiec przez booking. Udało mi się znaleźć hotel i zapłacić blikiem (płatność przez komputer). Wczoraj z kolegą jechaliśmy do Warszawy ale miał podobny problem co w artykule, czyli karta została odrzucona. Co ciekawe nawet dwie różne próbował i obie zostały odrzucone przez co czas rezerwacji minął i miejsce nam przepadło. Jak odwołali rezerwację to chciałem wynająć ten sam pokoj przez aplikację ale przez kilka godzin było napisane, że wszystko jest wyprzedane. Tym samym zostaliśmy zmuszeni do wynajęcia droższego pokoju w innym obiekcie od ręki.
- 87 3
-
2023-08-10 16:37
(4)
chyba z booking cos jest na rzeczy mi tez odrzucili rezerwacje gdy bylam juz w drodze do noclegu...ale udalo sie nikt nas nie wywalil
- 18 1
-
2023-08-10 17:42
Korzystam od lat, mam tylko 3 stopień G, nigdy nie odwołali (3)
- 8 3
-
2023-08-11 08:43
Co za cymbał opłaca rezerwację na ostatnią chwilę? (2)
- 5 0
-
2023-08-11 10:46
A kto powiedział, że na ostatnią chwilę? Rezerwuje teraz na wrzesień i już się boję, żeby nic się nie wydarzyło czemu jest tylu nieuczciwych ludzi
- 2 1
-
2023-08-11 13:53
Żaden cymbał, takie opłaty/ blokady pobiera hotel w ostatniej chwili. To nie jest wina turysty.
- 0 2
-
2023-08-10 16:58
(1)
w Polsce rezerwuję hotele przez telefon. Na ogół jest taniej (booking pobiera 15% prowizji) no i bez sensu jest finansować pośrednika.
- 31 3
-
2023-08-16 22:24
Tylko że dzwoniąc do hotelu
Dostaje ofertę droższą o 10-20% wyższa niż na bookingu, sama parę razy próbowałam ominąć pośrednika ale hotele sztywno się trzymają swojego cennika przez co tracą podwójnie
- 0 0
-
2023-08-10 17:41
overbooking to standardowa praktyka hoteli ;)
- 23 0
-
2023-08-10 17:50
Booking pobiera pieniądze z karty 7 lub 3 doby przed terminem rezerwacji
Status rezerwacji jest opisany jako opłacony. W sytuacji gdy z jakiś powodów płatności nie zostanie zrealizowana jest czas na wyjaśnienie jeszcze przed wylotem/wyjazdem. Mogą być kłopoty przy rezerwacji w bez wyprzedzenia. Ja zawsze rezerwuję z wyprzedzeniem i nigdy nie miałem kłopotów.
- 18 0
-
2023-08-11 08:17
(1)
Trzeba było jechać do Zakopanego,tam na dworcu czekają dziody z ofertą zakwaterowania i niema problemu.
- 3 1
-
2023-08-11 08:45
Kolega kiedyś dał pieniądze takim dziodom i zawieźli go na "kwatery"
Mówił, że lepiej pod rurami ciepłowniczymi nocować z menelami.
- 2 0
-
2023-08-11 09:24
Przecież to normalne,że rezerwacja nieopłacona w terminie określonym w ofercie przepada. Malo tego aplikacja przypomina o terminie. Niedalej jak wczoraj nad ranem dostałam sms, bo przy ustawieniu automatycznego opłacenia rezerwacji próba ściągnięcia płatności nie powiodła się. Okazało się,ze mam ustawiony limit transakcji kartą w necie. Zmieniłam go tymczasowo na większy, płatność przeszła i tyle.
- 2 2
-
2023-08-10 19:35
No, ale przecież jest opcja "zapłać teraz" na bookingu (6)
Zawsze tak robię. Dzień lub 2 dni przed terminem płatności klikam "zapłać teraz" i nie ma problemu, bo wtedy ja określam kwotę, która będzie przelana (ta właściwa, z bookingu, nie 0 euro), a nie hotel.
- 70 7
-
2023-08-10 20:10
Dzięki temu pani Moniką (2)
Nie została babcią Hehe
- 44 7
-
2023-08-11 08:46
Mając maminsynka, prętko nie będzie (1)
- 7 13
-
2023-08-11 11:19
prętko to może i nie, ale jak ładna to prędko
- 5 3
-
2023-08-10 21:20
A przy zameldowaniu mamy wyciek szamba
To i mówię, że z szadolek i okej. To oni burza hotel
- 10 4
-
2023-08-11 07:31
ja ostatnio nie skorzystałam z "zapłać teraz" i dzięki temu na miejscu zapłaciłam mniej niż gdybym przedpłaciła (1)
- 1 3
-
2023-08-11 08:48
Bo to jest opcja, zapłać na miejscu
- 4 1
-
2023-08-10 16:24
(13)
Przez kilkanaście lat mam kilkadziesiąt wyjazdów przez Booking i w zasadzie nigdy żadnych problemów. Raz trafiłem ściemniacza w Szczecinie ale został odpowiednio oceniony.
Co do sytuacji z artykułu. Ja rozumiem, że młodzi chcieli wyjechać jak najtaniej i w ogóle ale wystarczy poświęcić kilka minut na poczytanie opinii o tym obiekcie, żeby szybko go odrzucić. Przecież to jakiś dramat ten hotel.- 127 50
-
2023-08-10 17:19
(4)
Człowieku, czytasz ze zrozumieniem. Jeśli nie nocowałeś to opini nie napiszesz.
- 12 46
-
2023-08-10 17:30
Ale przeczytać można
- 39 4
-
2023-08-10 17:34
Ty w ogóle zrozumiałeś co ja napisałem?
- 22 5
-
2023-08-10 21:53
Czymże jest internet (1)
Przecież można przeczytać/ wystawić opinie poza portalem, na innych stronach internetowych ️
- 15 3
-
2023-08-11 13:30
Jeślio takie są, przykładowo strona miezskania z którego skorzystaliśmy nie miała takiej strony
- 1 0
-
2023-08-10 19:04
(3)
Gdzie wyczytałeś, że "młodzi chcieli wyjechać jak najtaniej"? Sam to bezpodstawnie dopowiedziałeś, a potem pod zmyśloną tezę dałeś wykład jak powinni zrobić. Pogratulować kreatywności wujku "dobra rada"!!!
- 18 15
-
2023-08-10 20:41
(2)
Są młodzi, ciężko pracowali w restauracjach na wyjazd, z tekstu wynika, że to ich pierwsza taka wycieczka, lecieli tanimi liniami - w zasadzie wszystko wskazuje na to, że kokosów na wyjazd nie chcieli wydać, w szczególności na nocleg.
I czy skupienie się na przeczytaniu opinii to jakaś skomplikowana rada? Na Booking przy tym hotelu jest mnóstwo bardzo negatywnych opinii i to tegorocznych więc ja na pewno szukałbym czegoś innego.- 29 2
-
2023-08-10 22:08
(1)
Nie ma nic złego w bookowaniu tanich hoteli ani tanich linii. Ba, większość moich podróży odbyła się tanimi liniami, a trochę tego było. Opinie dot. tego hotelu są rzeczywiście takie, że bym się zastanowił trzy razy, ale przy niskim budżecie? Pewne rzeczy można przecierpieć. Tu brak doświadczenia zrobił swoje, ale każdy mógłby się naciąć. Realnie,
Nie ma nic złego w bookowaniu tanich hoteli ani tanich linii. Ba, większość moich podróży odbyła się tanimi liniami, a trochę tego było. Opinie dot. tego hotelu są rzeczywiście takie, że bym się zastanowił trzy razy, ale przy niskim budżecie? Pewne rzeczy można przecierpieć. Tu brak doświadczenia zrobił swoje, ale każdy mógłby się naciąć. Realnie, jeśli ma się dość pieniędzy, to należy szukać opcji z oceną 9+ (niezależnie od standardu, bo bywają to miejsca fantastyczne, ale niekoniecznie luksusowe), na takich nigdy się nie zawiodłem, ale to bywa kosztowne, albo trudno o wolne terminy.
- 21 2
-
2023-08-11 00:52
Nigdzie nie napisałem, że podróż "po kosztach" to coś złego. Tylko właśnie trzeba dużo bardziej uważać. Nie wiem - może lepiej było wynająć jakiś apartament niż hotel? Przy tej samej cenie najczęściej lepszy standard (tyle, że bez śniadań, sprzątania i podobnych rzeczy). Tutaj po prostu za dużo bardzo negatywnych opinii (polecam filtr i
Nigdzie nie napisałem, że podróż "po kosztach" to coś złego. Tylko właśnie trzeba dużo bardziej uważać. Nie wiem - może lepiej było wynająć jakiś apartament niż hotel? Przy tej samej cenie najczęściej lepszy standard (tyle, że bez śniadań, sprzątania i podobnych rzeczy). Tutaj po prostu za dużo bardzo negatywnych opinii (polecam filtr i wyświetlanie ocen od najgorszych) i naprawdę jest to obiekt do dyskwalifikacji. Zresztą porównując na szybkiego do innych obiektów to za raptem 10-20% drożej można znaleźć nocleg z lepszymi ocenami. A pewnie jakby dłużej poszukać to i za tą samą cenę.
Jest to na pewno bolesna nauczka dla młodych ale mam nadzieję, że zaprocentuje na przyszłość.
PS. Wracając do szukania opinii. Najlepiej sprawdzać w co najmniej 3 miejscach - Booking, TripAdvisor i Google. Odrzucić te "zachwyty" ludzi, którzy pierwszy raz są zagranicą, odrzucić maruderów co to im wszystko przeszkadza i wtedy przejrzeć choćby kilkadziesiąt opinii i w miarę będzie się wiedziało co oferuje obiekt.- 14 0
-
2023-08-11 08:10
(1)
Booking jest droższy niż rezerwacje przez strony hotelu i to nie o kilkadziesiąt złotych ale często 100-200 zł, już nie rezerwuje przez ten portal, mimo ze mam użytkownika genius, to się nie opłaca.
- 2 2
-
2023-08-11 09:51
Zgadzam się, że warto porównywać ceny na Bookingu i bezpośrednio na stronie hotelu, bo często hotel oferuje niższą cenę, ma więcej dostępnych pokoi lub inne udogodnienia (np. darmowy transfer na/z lotniska lub śniadanie). Jednak ostatnio, przy rezerwowaniu noclegu we Włoszech, to właśnie Booking miał dla mnie lepszą cenowo ofertę dzięki zniżce w programie Genius.
- 4 0
-
2023-08-11 13:56
Czasem są tylko pozytywne opinie, to mnie spotkało rok temu w Toskanii. Nie zawsze ludzie piszą co nie grało.
- 0 0
-
2023-08-14 16:11
Wystarczy poświęcić kilka minut na przeczytanie artykułu w całości przed zamieszczaniem odpowiedzi. Poza tym ten hotel wcale nie wygląda z poziomu strony internetowej na żaden dramat, wprawdzie nie ma tam jacuzzi ale no
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.