- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (190 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (62 opinie)
- 3 Kandydaci z KO do Europarlamentu (200 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (304 opinie)
- 5 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (117 opinii)
- 6 Dwóch 29-latków z narkotykami (107 opinii)
Nadmorska ulica po przebudowie: ładna, ale niefunkcjonalna. Będą zmiany
Zaledwie kilka tygodni po oddaniu do użytku zmodernizowanej ul. Pułaskiego w Brzeźnie, drogowcy już muszą wprowadzić na niej zmiany. Wkrótce na części ulicy staną znaki zakazu zatrzymywania, bo przebudowana ulica, na której parkują teraz auta mieszkańców i turystów, okazała się zbyt wąska, by mogły przejechać nią śmieciarki czy inne samochody służb.
Niedawno ulica została otwarta i okazało się, że jest... zbyt wąska. Zaparkowane na jezdni samochody skutecznie uniemożliwiły przejazd większych pojazdów, głównie śmieciarek, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców. Zimą podobny problem z przejazdem mogłyby mieć także pługopiaskarki.
Mieszkańcy wzięli sprawę w swoje ręce i wspólnie z radą dzielnicy zorganizowali w tygodniu spotkanie z przedstawicielami miasta. Pojawił się na nim Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Zaproponowaliśmy mieszkańcom dwa rozwiązania - mówi nam Wawrzonek. - Pierwsze to wprowadzenie zakazu parkowania na odcinku ul. Pułaskiego tj. od ul. Cichej do Południowej. Obecnie jest tam ok. 10-12 miejsc postojowych. To co "zabierzemy" mieszkańcom na tym odcinku, oddamy nieco dalej, na ul. Południowej, gdzie chcemy wprowadzić ruch jednokierunkowy i umożliwić skośne parkowanie po obu stronach jezdni. To powinno udrożnić ulicę Pułaskiego i umożliwić służbom swobodny przejazd i obsługę mieszkańców.
Docelowo musi powstać strefa płatnego parkowania
Wawrzonek nie ukrywa, że ulica jest wąska, ale nie jest węższa niż przed remontem. Wcześniej auta parkowały bowiem na poboczu i między drzewami, rozjeżdżając resztki zieleni. Teraz - po uporządkowaniu tej kwestii - auta zabrały więc nieco przestrzeni innym autom. Zyskali za to piesi, rowerzyści i osoby mające problemy z poruszaniem się.
Urzędnicy zdają sobie sprawę, i podkreślili to też w rozmowie z mieszkańcami, że wprowadzenie zakazu zatrzymywania na części ul. Pułaskiego i jednego kierunku na Południowej, choć może okazać się skuteczne, to jest jednak rozwiązaniem doraźnym.
- Nie ma co ukrywać - tu kłopot może rozwiązać tylko wprowadzenie strefy płatnego parkowania - mówi Wawrzonek. - Sprawę uciążliwego parkowania w Brzeźnie przerabiamy co sezon, bo problem z roku na rok narasta. Ale w rozmowie z mieszkańcami odniosłem wrażenie, że coraz więcej osób przekonuje się, że tylko parkometry i wprowadzenie opłat dla kierowców parkujących pod ich oknami wymuszą rotację aut. Rozsądnym pomysłem wydaje się wprowadzenie parkometrów tylko w sezonie letnim, tak jak od kilku lat dzieje się to w Jelitkowie. Dzięki temu udaje się uniknąć sytuacji, że ktoś parkuje za darmo, blokując miejsce przez cały dzień.
Dobrym przykładem wydaje się parking przy Domu Zdrojowym. Szlaban i opłata 6 zł za godzinę sprawia, że o każdej porze można tam znaleźć wolne miejsce postojowe.
Jak do pomysłu urzędników odnieśli się sami mieszkańcy i radni dzielnicy? Jak słyszymy od jednego z radnych, który był na spotkaniu, "zdania mieszkańców są podzielone". Sama rada o pomysłach na udrożnienie Pułaskiego ma przedyskutować na środowej sesji.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-01 14:32
A może niech mieszkańcy trzymają swoje pojazdy u siebie? (7)
Twoja własność, to trzymaj na swojej posesji, a nie na ulicy?
- 88 70
-
2022-07-01 15:34
I dlategi mieszkańcy Trojmiasta wyprowad,ają sie. (6)
Od 2 lat liczba mieszkanców spada. Bo ludzie nie chcą żyć w matrixie pod dyktando władz łojących kasę z każdego na podwyżki swoich pensji i miejskie fanaberie.
- 30 20
-
2022-07-01 15:44
Kwaku, piszesz nieprawdę (5)
Liczba mieszkańców Gdańska rośnie. Po uwolnieniu ulicy od jeżdżących i parkujących samochodów liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych przy takich ulicach rośnie, tak jak to się dzieje we wszystkich dobrze zarządzanych miastach Europy.
- 16 28
-
2022-07-02 23:37
wali cie?
- 0 1
-
2022-07-02 19:20
Gdy przy sklepie lub lokalu usługowym nie da się zaparkować to sklep/lokal szybko bankrutuje albo jest przenoszony w inne miejsce.
Podczas wyprzedaży towaru w likwidowanym sklepie rzeczywiście przez kilka dni przychodzi dużo ludzi. A potem już nie ma sklepu i nie ma czego liczyć do statystyk.- 4 3
-
2022-07-02 19:15
przypomij mi
gdzie jest Twój sklep?
- 2 2
-
2022-07-02 14:17
może racja ale na tej ulicy nie ma sklepów, cicha spokojna ulica na ogół zastawiana w sezonie przez plażowiczów, ja poszedłbym dalej i zakazał wjazdu oprócz mieszkańców i służb, takich ulic jak ta jest w mieście bardzo mało i warto by było zachować ją w takim stanie choćby dla spacerujących i nie ja tam nie mieszkam ale znam i lubię tą ulicę, kiedyś procesja co roku tam chodziła....
- 8 1
-
2022-07-02 11:44
Najkrótszy
dowcip świata: Dobrze zarządzany Gdańsk. :)
- 27 10
-
2022-07-01 16:08
Ciasno (1)
Fakt, zgadzam się z tytułem " Ładnie, ale nie praktycznie. Jeździłem tą ulicą przed remontem. Po remoncie, prawie straciłem zderzak na niewidocznej " hopce ". Ulica super ciasna. Parkowanie ok, da się przejechać, ale jeżeli znajdzie się jeden nie ogarnięty kierowca, to ulica stoi i kwiczy.
- 60 11
-
2022-07-03 10:14
prawie straciłeś zderzak, gdyż jechałeś za szybko
- 1 0
-
2022-07-01 15:13
Nie można było zrobić drogi szerszej o metr i zapewnić parking + przejazd i ładną drogę ? Po co takie kadłubki drogowe.. (9)
- 76 32
-
2022-07-01 21:08
(4)
Nie. Jezdnie mają być wąskie.
- 10 11
-
2022-07-02 23:38
żeby tylko obcislogacie dali radę jechać...
- 6 2
-
2022-07-02 09:25
Zeby było mniej bezpiecznie dla wszystkich? (2)
OK.
- 6 14
-
2022-07-02 11:49
(1)
Akurat współczesna inżynieria drogowa wyraźnie pokazuje, że węższe jezdnie są bezpieczniejsze, ponieważ są na nich rozwijane przez to niższe prędkości.
- 10 12
-
2022-07-02 17:47
To zwężyć do 20 cm i będzie 100% bezpiecznie bo nikt nie przejedzie.
- 5 2
-
2022-07-01 15:27
(3)
A jak spojrzysz na zdjęcie to uważasz że dało się zrobić drogę szerszą o metr bez wycinki drzew ?
Wydaje Ci się że mieszkańcy chcieliby żeby je wyciąć.- 25 4
-
2022-07-03 05:48
skoro dało się przed przebudową
to można było tak zrobić przebudowę, żeby po niej też się dało
ale zamiast tego, wygląda na to, że urzędnicy w imię tzw. "dobra wspólnego" (tylko nie wiadomo, czyjhego) wolą uprzykrzać życie mieszkańcom i wprowadzać dodatkowe opłaty.- 1 2
-
2022-07-02 13:38
(1)
Mozna bylo miedzy drzewami zrobic zatoczki do parkowania
- 9 6
-
2022-07-02 14:37
Gdyby kierowcy byli normalnie w Gdańsku to tak, ale u nas skonczyloby sie to rozjechanie calej trawy i zrobieniem klepiska
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.