• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nadmorska ulica po przebudowie: ładna, ale niefunkcjonalna. Będą zmiany

Maciej Korolczuk
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Ulica Pułaskiego w Brzeźnie po przebudowie wygląda ładnie, ale jest niefunkcjonalna. Po naciskach mieszkańców urzędnicy na części ulicy wprowadzą zakaz zatrzymywania się.
  • Mieszkańcy mówią wprost - ulica wygląda lepiej, ale jest niepraktyczna.
  • Problem z przejazdem wąską ulicą mają głównie śmieciarki, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców.
  • Wcześniej w tym miejscu parkowały samochody. Dziś odzyskana przestrzeń służy pieszym, jest też więcej zieleni.

Zaledwie kilka tygodni po oddaniu do użytku zmodernizowanej ul. PułaskiegoMapka w Brzeźnie, drogowcy już muszą wprowadzić na niej zmiany. Wkrótce na części ulicy staną znaki zakazu zatrzymywania, bo przebudowana ulica, na której parkują teraz auta mieszkańców i turystów, okazała się zbyt wąska, by mogły przejechać nią śmieciarki czy inne samochody służb.



Czy zdarza ci się parkować komuś pod oknami, by uniknąć opłaty za parkowanie?

Ulica Pułaskiego w Brzeźnie przebiega też przez dawną wioskę rybacką i łączy ul. DworskąMapkaul. PołudniowąMapka, przy której znajduje się zrewitalizowany Dom Zdrojowy. Jesienią ruszyła jej przebudowa. Powstały nowe chodniki i nowa nawierzchnia jezdni, a w miejsce aut parkujących dotąd na wąskim poboczu i części chodnika zasadzono nowe drzewa. Odtąd samochody parkują na jezdni.

Niedawno ulica została otwarta i okazało się, że jest... zbyt wąska. Zaparkowane na jezdni samochody skutecznie uniemożliwiły przejazd większych pojazdów, głównie śmieciarek, które przez kilka dni nie mogły odebrać śmieci od mieszkańców. Zimą podobny problem z przejazdem mogłyby mieć także pługopiaskarki.


Mieszkańcy wzięli sprawę w swoje ręce i wspólnie z radą dzielnicy zorganizowali w tygodniu spotkanie z przedstawicielami miasta. Pojawił się na nim Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Zaproponowaliśmy mieszkańcom dwa rozwiązania - mówi nam Wawrzonek. - Pierwsze to wprowadzenie zakazu parkowania na odcinku ul. Pułaskiego tj. od ul. Cichej do Południowej. Obecnie jest tam ok. 10-12 miejsc postojowych. To co "zabierzemy" mieszkańcom na tym odcinku, oddamy nieco dalej, na ul. Południowej, gdzie chcemy wprowadzić ruch jednokierunkowy i umożliwić skośne parkowanie po obu stronach jezdni. To powinno udrożnić ulicę Pułaskiego i umożliwić służbom swobodny przejazd i obsługę mieszkańców.

Docelowo musi powstać strefa płatnego parkowania



Wawrzonek nie ukrywa, że ulica jest wąska, ale nie jest węższa niż przed remontem. Wcześniej auta parkowały bowiem na poboczu i między drzewami, rozjeżdżając resztki zieleni. Teraz - po uporządkowaniu tej kwestii - auta zabrały więc nieco przestrzeni innym autom. Zyskali za to piesi, rowerzyści i osoby mające problemy z poruszaniem się.

Urzędnicy zdają sobie sprawę, i podkreślili to też w rozmowie z mieszkańcami, że wprowadzenie zakazu zatrzymywania na części ul. Pułaskiego i jednego kierunku na Południowej, choć może okazać się skuteczne, to jest jednak rozwiązaniem doraźnym.

  • Wkrótce organizacja ruchu zmieni się też na ul. Południowej. Drogowcy wprowadzą tam ruch jednokierunkowy i dopuszczą skośne parkowanie po obu stronach jezdni.
  • Wkrótce organizacja ruchu zmieni się też na ul. Południowej. Drogowcy wprowadzą tam ruch jednokierunkowy i dopuszczą skośne parkowanie po obu stronach jezdni.
- Nie ma co ukrywać - tu kłopot może rozwiązać tylko wprowadzenie strefy płatnego parkowania - mówi Wawrzonek. - Sprawę uciążliwego parkowania w Brzeźnie przerabiamy co sezon, bo problem z roku na rok narasta. Ale w rozmowie z mieszkańcami odniosłem wrażenie, że coraz więcej osób przekonuje się, że tylko parkometry i wprowadzenie opłat dla kierowców parkujących pod ich oknami wymuszą rotację aut. Rozsądnym pomysłem wydaje się wprowadzenie parkometrów tylko w sezonie letnim, tak jak od kilku lat dzieje się to w Jelitkowie. Dzięki temu udaje się uniknąć sytuacji, że ktoś parkuje za darmo, blokując miejsce przez cały dzień.
Dobrym przykładem wydaje się parking przy Domu Zdrojowym. Szlaban i opłata 6 zł za godzinę sprawia, że o każdej porze można tam znaleźć wolne miejsce postojowe.

Jak do pomysłu urzędników odnieśli się sami mieszkańcy i radni dzielnicy? Jak słyszymy od jednego z radnych, który był na spotkaniu, "zdania mieszkańców są podzielone". Sama rada o pomysłach na udrożnienie Pułaskiego ma przedyskutować na środowej sesji.

  • Przykładem wymuszenia rotacji aut jest płatny parking przy Domu Zdrojowym. O każdej porze dnia można tam znaleźć wolne miejsce.
  • Parkowanie przy Domu Zdrojowym kosztuje 6 zł za godzinę. Dla porównania na największym prywatnym parkingu przy al. Hallera opłata za godzinę postoju wynosi 10 zł.

Miejsca

Opinie (212) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (4)

    " O każdej porze dnia można tam znaleźć wolne miejsce." Bo jest płatny to ludzie zawsze będą szukać jak znaleźć miejsce za free...powinni budować place i parkingi bezpłatne to nie będzie tego problemu.

    • 20 40

    • Ciekawe gdzie jest jeszcze miejsce na bezplatne parkingi

      • 9 1

    • Nie ma czegoś takiego jak bezpłatny, ale zdaniem kierofczyków lepiej zaorać służbę zdrowia i oświatę, byle tylko starczyło na ich fanaberię.

      • 14 11

    • Powinni budować parkingi mądralo?

      Gdzie i kto ma budować? Może ty zostaniesz inwestorem. Ale najpierw znajdź lokalizację. A potem kasę na budowę.

      • 10 6

    • Bezpłatne dla takich leserów jak ty.

      Ahahahaha

      • 4 3

  • gratulacje dla D......a co tak zaprojektował przebudowę. (8)

    • 55 24

    • Jak nie stać Ciebie na płatny parking to sprzedaj auto

      • 8 16

    • Za budowę i utrzymanie miejsc parkingowych płacą wszyscy czyli również Ci którzy nie mają auta (1)

      I to ma być sprawiedliwe i uczciwe

      • 9 5

      • wyczuwam ironię, dlatego dałem plusa

        • 0 5

    • Co w tym złego? (1)

      Mi się osobiście podoba ulica. Nowa zieleń i lepsza nawierzchnia, a że ulica jest wąska to nie jest wina projektanta. On dostał zlecenie i ją zaprojektował. Miej pretensje do tego, co zrobił tak wąską ulice.

      • 5 8

      • Lepsza nawieżchnia ?

        Ta są kostka na łąkowej i wiecznie poprawki bo kostka się łuszczy Po zimie będzie tragedia bo jakiś idijo.ta wymyślił dylatacje między kostkami zalać betonem i co zrobi kostka pod wpływem wody i ujemnej temp ? No właśnie
        .

        • 3 5

    • (1)

      Przeczytałeś do końca? Jest tam napisane, że ulica jest takich samych gabarytów co przed remontem. Po prostu uporządkowanie zieleni i zainstalowanie małej architektury spowodowało, że samochody nie mogę już parkować (nielegalnie tam parkowały oczywiście). Projekt jest odpowiadający rzeczywistości, bo jeśliby poszerzyć ulicę to trzeba by było wycinać drzewa i zlikwidować chodniki, które i tak są wąskie. Kierowcy to nie jest pępek świata, mieszkańcy to także piesi, osoby starsze lub niepełnosprawne. One też chcą korzystać infrastruktury i sprawnie się poruszać. Korona im z głowy nie spadnie jak zaparkują ulicę dalej.

      • 15 7

      • Akurat na końcu była szersza :) została zwężona

        • 1 0

    • jak miał zaprojektować? ludziom metr od okien ulica i dopuścić ruch tranzytowy? nic więcej nie da się z tego miejsca ,,wycisnąć"

      • 1 0

  • (2)

    To jest tak po Gdańsku zrobić remont a przy okazji coś namieszac przykład Akademia Muzyczna kiedyś ładny buspas odrazu z przystanku na niego i wio do Bramy Wyżynnej a teraz po remoncie musisz się przeciskać na pas do jazdy prosto przejechać że 100 m i dopiero bus pas a du.... Tam

    • 22 9

    • (1)

      Nikt się nie przeciska poza cwaniakami na buspasach. Autobus dostaje światło zielone przed autami, a dzięki temu zniknęło niebezpieczne zwężenie na chodniku. No ale co może o tym wiedzieć kierofczyk, który nigdy nie opuszcza auta, a do tego jeździ po buspasie?

      • 4 3

      • A pomyślałeś b.ranie, że może ma elektryka, albo jeździ na motocyklu

        i w pełni legalnie może korzystać z buspasów?

        • 0 4

  • No i panie, kto za to płaci? (3)

    - Pan płaci, pani płaci, my płacimy. To są nasze pieniądze proszę pana. Społeczeństwo.

    • 49 13

    • Czy zastanie ktoś pociągnięty do odpowiedzialności z tego bubla? (2)

      Czy tradycyjnie pod dywan bo z pieniędzy miasta

      • 5 8

      • To nie bubel. Znak zakaz zatrzymywania nie jest drogi

        • 6 1

      • a może pociągać do odpowiedzialności za bzdurne wpisy i dyrdymały pisane na anonimowych forach internetowych?

        • 4 1

  • (12)

    Kierofczyki zbulwersowane, bo myślały, że wraz z autem wykupiły bezpłatne miejsce na swojego szrocika. A tu niespodzianka, bo grunt miejski to nie jest grunt prywatny.

    • 37 80

    • Na leczenie wciąż nie jest za późno daj sobie szansę (5)

      • 26 14

      • motofilię trzeba leczyć, bezwzględnie (2)

        • 11 14

        • tak tak nie ma to jak akwizycja własnych zainteresowań

          • 5 2

        • O wiele groźniejsza jest motofobia i cyklofilia.

          • 1 1

      • Nie da rady. To jest stan, nie choroba. (1)

        Nie da się leczyc niepelnosprawności intelektualnej i niedostosowania spolecznego. On ma satysfakcję z poniżania ludzi. Chociazby dlatego, ze ktoś ma samochod.

        • 12 3

        • posiadacze samochodów uzależnieni od jeżdżenia nimi poniżają innych również na tym forum

          • 2 16

    • (3)

      a mieszkańcy, w tym lokalni kierowcy, i tak płacą za ten grunt w podatkach za część wspólną

      • 8 11

      • (2)

        Od kiedy to niby jest podatek na część wspólną pod pasem drogowym drogi gminnej? Część wspólna to jest klatka schodowa i niech tam sobie trzymają swoje ałtka.

        • 13 9

        • Utknąłeś w PRL-u (1)

          Przy wspólnotach drogi, chodniki i trawniki to są części wspólne z których może korzystać każdy (jeśli osiedle nie jest ogrodzone) ale podatek za nie płacą mieszkańcy wspólnoty.

          • 11 4

          • Co za bzdury.

            • 0 4

    • A ten z nowu

      Jak jesteś takim b.... że nie potrafisz zrobić prawka to nie rób siary.

      • 0 0

    • Krezus z brzezna

      Znalazl sie kolejny Abramowicz,ktoremu brakuje miejsca na ladowiska dla jego samolotu

      • 0 0

  • (9)

    Parkowanie na ulicy powinno być zabronione. Mam głęboko wiecie gdzie, że biedny kierofczyk będzie musiał się ruszyć i przejść piechotą 100m.

    • 34 70

    • (3)

      Rowerofczyki są jeszcze gorsze. Przejście pieszo z rowerem na drugą stronę ulicy ich przerasta, nie mówiąc o prowadzeniu roweru 100m po chodniku.

      • 23 10

      • (2)

        Kierofczyki wszystkich pouczają, a dzisiaj zrobili już trzy wypadki na obwodnicy, jedno zabójstwo w Nowym Porcie oraz dwukrotnie wjechali na Długą. A to dopiero połowa dnia. Wieczorem będą masowo jeździć po pijaku.

        • 6 15

        • Dlatego miasto się zabezpieczyło przed kierofczykami w ścisłym centrum, i teraz Straż Pożarna ma problem żeby tam wjechać.

          • 10 1

        • zrób prawko, kup samochód to dopiero się odzywaj !

          • 1 1

    • Dla samochodowych spaślaków to dystans nie do pokonania. Oni tylko pieszych wysyłają po 2 kilometry do przejścia dla pieszych, a sami mają zawal serca po 50 metrów przy średnim BMI 60.

      • 9 10

    • A gdzie moze pozostac dozwolone? Miejscem samochodu juz nie jest droga? (1)

      • 9 3

      • droga bywa dla jadących samochodów

        prawo do parkowania samochodu na drodze/ ulicy miejskiej nie jest dawane w pakiecie wraz z jego zakupem

        • 6 8

    • proponuję nie korzystać z samochodów, nawet tych co pieczywo dowożą...czyli nie jeść bułeczek

      • 0 2

    • Najlepiej zaoarkuj rower

      Na Księżycu

      • 1 0

  • fachowcy (2)

    zapłacić teraz powinien projektant i wykonawca za bezmyślność swoją

    • 40 20

    • (1)

      Przeczytałeś artykuł, czy tak klepiesz z rozpędu? Jezdnia nie jest węższa niż przed remontem. To kierowcy bezrefleksyjnie zaczęli ją sobie zastawiać.

      • 7 5

      • Bo Wawrzonek tak powiedział?

        Buahahahaha!!!

        • 4 2

  • i znowu (1)

    kiepski projekt. Ale GZDiZ uzgodniło, więc czyja wina? I czyja kasa marnowana?

    • 38 14

    • projekt bardzo dobry

      tylko sposób korzystania z ulicy ulega modyfikacji

      • 8 2

  • Miejsca parkingowe nalezy ograniczac (10)

    Mamy 2x za dużo samochodow na 1000 mieszkańców.

    • 31 71

    • (1)

      A nIedlugo mieszkańców wysiedlać bo tez ich już mamy za dużo!

      • 16 6

      • Sami sie wyprowadza do osciennych miejscowosci gdzie zycie jest po prostu normalniejsze a I coraz wiecej zakladow sie tam przenosi wiec niedlugo beda w centrum tylko woonerf I sciezki I spokoj

        • 4 1

    • Do jakich miast porównujesz tą statystykę? Do tych z rozbudowaną siecią metra? (2)

      • 10 4

      • do przeciętnych miast krajów ościennych realizujących zasady zrównoważonego rozwoju (1)

        w wielu miastach zamożnych krajów Europy bez sieci metra liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest dużo niższa niż w Gdańsku

        • 6 16

        • to sie tam wyprowadz

          dla mnie zachód europy to skansen

          • 4 4

    • Wszystko ok?

      Słonko doskwiera?

      • 7 5

    • Hasłem XXI powinno być - "Nie mam samochodu, mieszkam w mieście".

      • 2 6

    • (1)

      A skąd te dane? Z urzędu według rejestracji?
      Chodzi Ci o te 10 milionów maluchów i 3 miliony syren?

      To niestety mam złą wiadomość, te dane są nieprawdziwe, ponieważ raz zarejestrowanego samochodu nie da się wyrejestrować, o ile się go nie sprzeda za granicę pozostanie w rejestrze na wieki. Liczysz samochody które ze starości zamieniły się już w proch i rdzę, albo które zostały poddane recyklingowi czyli zamienione w używane części zamienne oraz metal do przetopienia przez hutę na inne samochody.

      • 1 1

      • On nie uwierzy.

        Nie po to pisze.

        • 0 0

    • Znalazl sie medrzec

      Rowery takze-jeden na 100000 mieszkancow

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane