- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (53 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (270 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (255 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Nadzór budowlany każe otworzyć chodnik do PKM, spółdzielnia będzie się odwoływać
Przejście przez chodnik do stacji PKM Jasień ma zostać otwarte do końca stycznia 2022 r. - tak wynika z decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gdańsku. Przedstawiciele Spółdzielni Mieszkaniowej "Błękitna Fala", do której należy działka i przecinający ją "zamknięty" deptak, zapowiadają, że od decyzji będą się odwoływać.
Przez długi czas był to teren ogólnodostępny. Korzystali z niego mieszkańcy Jasienia i Moreny. Kilka miesięcy temu na chodniku stanął jednak metalowy płot z zamkniętą furtką.
Stało się tak ponieważ - jak tłumaczą przedstawiciele spółdzielni - okolica była notorycznie zaśmiecana. Do tego stopnia, że trasę w końcu zamknięto - za utrzymanie działki odpowiadała bowiem SM.
16 września przedstawiciele spółdzielni siedli do rozmów m.in. z wiceprezydentem Gdańska, Alanem Aleksandrowiczem. Na stole pojawiły się trzy rozwiązania: przekazanie działki do puli terenów miejskich za darmo, oddanie jej w dzierżawę albo wykup działki przez miasto.
W sprawie wypowiedział się także nadzór budowlany. Decyzja - dla spółdzielni - jest negatywna:
- Decyzja Inspektora Nadzoru Budowlanego jest od nas niezależna, to administracja rządowa. Cały czas rozmawiamy ze spółdzielnią Błękitna Fala. Zaproponowaliśmy spółdzielcom kilka rozwiązań i liczymy na to, że ostatecznie przejście to już niedługo będzie udostępnione - podkreśla Daniel Stenzel, rzecznik prezydent Gdańska.
Inaczej widzi to spółdzielnia.
- Miasto nie przystąpiło do dalszych rozmów po pierwszym spotkaniu. Mimo obietnicy, że zostaną złożone dodatkowe, alternatywne rozwiązania, poza jednym spotkaniem z połowy września, nie było już kolejnych - mówi Romuald Kuczyński, prezes zarządu SM "Błękitna Fala".
Jak zaznacza, nawet gdyby Gdańsk chciał złożyć ofertę wykupu działki z chodnikiem i infrastrukturą, urzędnicy powinni zadeklarować, kiedy i na jakich zasadach do takiej transakcji miałoby dojść.
- Tymczasem nikt z nami już nie rozmawiał - twierdzi Kuczyński.
Prezes zarządu SM zapowiada, że od decyzji zobowiązującej do otwarcia bramy będzie odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Podkreśla także, że dopóki nie będzie porozumienia z miastem, przejście nie zostanie otwarte.
Opinie wybrane
-
2021-10-29 09:01
Grodzone osiedla to patologia. Powtarzam: patologia (69)
Niszczą pojęcie dobra wspólnego, promują patrzenie nie dalej niż czubek swojego nosa. Do tego dochodzi jeszcze typowo polski charakter, gdzie zrobienie na złość sąsiadowi jest wartością samą w sobie. Mieszkam na Jasieniu, ulica Damroki, zamknięcie tej furtki jest niezwykle uciążliwe, gdy chcę się dostać do PKM
- 355 133
-
2022-02-03 16:01
Jwp
Przejście dalej zamknięte
- 0 0
-
2021-11-04 17:49
są tacy co mogą więcej
i mimo ze się nie należy to jeszcze miasto z naszych podatków miałoby za to zapłacić! skandal
- 0 0
-
2021-10-31 13:28
definicja wlasnosci - Wikipedia (1)
" Własność (łac. prioprietas) najszersze, podstawowe prawo rzeczowe, pozwalające właścicielowi korzystać z rzeczy i rozporządzać nią z wyłączeniem innych osób"
- 0 0
-
2021-10-31 13:31
Oraz encyklopedia prawa mowi :
"Uprawnienia właściciela
Właściciel ma prawo do posiadania rzeczy, korzystania z rzeczy, używania rzeczy, pobierania z niej pożytków (naturalnych płody, oraz cywilnych np. czynsz najmu, dzierżawy), pobierania z rzeczy innych dochodów, zużycia i przetworzenia rzeczy, a nawet jej zniszczenia."- 1 1
-
2021-10-31 11:39
Wiesz co robia w Ameryce za wejscie na teren prywatny?? Komuna juz sie skonczyla, teren prywatny.
- 0 3
-
2021-10-30 14:32
Taka natura Polaków , płoty , szlabany i udawanie , że mieszkanie 50 m2 to apartament. Słoma z butów na 3 km.
- 2 0
-
2021-10-30 09:45
Myślenie nie boli
Zapraszamy do sprzątania takich miejsc gdzie wspaniali Polacy wyrzucają śmieci, butelki itp. później będziesz mieć pretensje że brudno... Znasz takie pojęcie "prawo własności"? Może oddasz swoje mieszkanie do użytku np.bezdomnych, bo oni potrzebują czasem gdzieś przenocować? Później sobie posprzątasz :)
- 1 1
-
2021-10-30 03:52
Nie chcę żadnego dobra wspólnego. Chcę poszanowania prawa własności.
- 1 2
-
2021-10-29 20:59
Patologia to patologia. I od takich patusow wlasnie brama ma Cie odgradzac, od pijakow, mopiar, 500 plusow. Calego marginesu spolecznego ktory zyje w mieszkaniach socjalnych, starym budownictwie i innych reliktach.
- 1 3
-
2021-10-29 20:55
Ogrodzone domy jednorodzinne to patologia, bo przecież ten teren jest prywatną własnością jak działki przy domach jednorodzinnych
- 1 4
-
2021-10-29 19:19
"Dobro wspólne". Przeczytaj tekst ze zrozumieniem. (1)
Gdyby przez twoją posesję było komuś krócej na przystanek, to powiedziałbyś nie ma sprawy.
- 6 2
-
2021-10-30 11:08
Marian
Jaką posesję? Wiesz co to posesja?
- 3 0
-
2021-10-29 19:07
Aj wy komuniści, może byście się tak zajęli swoją własnością, a nie czyjąś?
- 1 2
-
2021-10-29 17:40
(1)
gdybyś musiał notorycznie usuwać szkody tłumaczyć się z kradzieży bądź sprzątać po "gościach" to w końcu sam byś postawił ogrodzenie.
- 7 1
-
2021-11-04 18:02
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
głupoty, nic takiego nie miało tam miejsca
- 0 0
-
2021-10-29 17:38
(1)
Bardzo dobrze że ogrodziła SM ma ich teren to ma prawo grodzić ! Przychodzi patologia z kundlami szczają i sr*ją a spółdzielcy muszą za to płacić z własnej kieszeni !
- 9 11
-
2021-11-04 18:01
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
osiedle wiedziało co to za teren - a z tym śmiecenie i dewastowaniem to tylko wymowka
- 1 0
-
2021-10-29 14:17
Teraz i tak będziesz sz£a naokoło. (1)
Od Biedry do PKP ścieżka zamknięta na kilka lat - teren budowy Alfa Park.
- 1 2
-
2021-10-29 18:15
No chyba nie na kilka lat...
Podaj, skąd masz info
- 0 1
-
2021-10-29 14:14
W każdym mieście powininen być zakaz grodzenia i kropka. (1)
Grodzenie niszczy tkankę miejską.
- 18 10
-
2021-10-29 17:42
to na początek usuń płot wzdłuż PKP a następnie ten na terenie stoczni. Nie zapomnij o metalowych słupkach bo to także jest element grodzenia
- 9 6
-
2021-10-29 13:59
Robienie na zlosc sasiadowi jest typowo polskie, dlatego animowany serial "Sasiedzi" jest czechoslowacki.
- 2 5
-
2021-10-29 13:35
Prawda. Siatkowicze wszystko zasiadkują (1)
A Ty człowiecze chodź kilometrami. Nowe ładne Getta ble....
- 7 5
-
2021-10-29 14:23
To kup sobie coś bliżej jak masz z tym problem.
- 7 5
-
2021-10-29 11:58
poto sie osiedla odgradza zeby patola nie wlazila i nie dewastowala , kradla, smiecila, na lawkach pijaki lezeli.
- 9 5
-
2021-10-29 11:02
Dobro wspólne ehh (3)
Co to za zasłanianie się jakimś "dobrem wspólnym" skoro jak coś jest ogólnodostępne dla wszystkich to zaraz jest niszczone - wyeliminujcie takie komunistyczne podejście, że jak wszystkich to niczyje. Jakby ludzie starali się zostawić po sobie miejsce w takim stanie jak je zastali to już było by dobrze. Potem przychodzi zdziwienie, że jak są nowe
Co to za zasłanianie się jakimś "dobrem wspólnym" skoro jak coś jest ogólnodostępne dla wszystkich to zaraz jest niszczone - wyeliminujcie takie komunistyczne podejście, że jak wszystkich to niczyje. Jakby ludzie starali się zostawić po sobie miejsce w takim stanie jak je zastali to już było by dobrze. Potem przychodzi zdziwienie, że jak są nowe osiedla gdzie ludzie płacą ogromne pieniądze za byle mieszkanie to wola mieć ogrodzone i nie patrzeć na miejscowy element obsiadajacy ławki czy sprzątać porozrzucanych biletów i papierków
- 22 5
-
2021-11-04 18:00
nic nie było niszczone
ani nie było śmieci tylko paniska nie chcą plebsu na swoich chodnikach
- 0 0
-
2021-10-29 14:01
Patologie uzasadniasz patologia, ale najgorsze, ze Ty w tym nie widzisz problemu.
- 1 5
-
2021-10-29 12:56
Bzdury z tym niszczeniem
Jest mnóstwo osiedli niegrodzonych i co? Takie poniszczone?
- 15 6
-
2021-10-29 10:29
Niby tak
Ale weź tak sobie pomieszkaj z Polakami dookoła, no dzicz. Ja sam się nie dziwię grodzeniu.
- 16 6
-
2021-10-29 10:13
patologia
to wszyscy, którzy nie szanują cudzej własności. Nie ma się co dziwić, że ludzie chcą chronić swoje tereny, o które dbają i ich czystość. Jak zostawisz otwarte, to zaraz pełno pijaczków i innych graficiarzy
- 32 9
-
2021-10-29 10:11
Ooooooo... (3)
Pewnie gdyby buraki z Jasienia nie zaśmiecali terenu, to nie trzeba by grodzić.
- 18 10
-
2021-11-04 17:59
nigdy nie było tam śmiecone
biegałem pare razy w tygodniu tamtędy i mogę powiedzieć ze to bezpodstawny pretekst
- 0 0
-
2021-10-29 15:29
(1)
buraki to mieszkańcy tego własnie "prywatnego" osiedla , którzy wyprowadzają swoje pieski na osiedla obok ...
- 17 7
-
2021-11-04 17:58
i tu pełna zgoda
widziałem nie raz jak paniska z błękitnego nawet nie raczą posprzątać po psie
- 0 0
-
2021-10-29 09:58
(4)
no tak, śmiecenie na czyimś terenie jest robieniem sąsiadowi na złość ... dlatego pojawił się płot
- 27 5
-
2021-10-29 10:02
Akurat śmiecenie to pretekst (3)
Nie chcą żeby im chodzili obcy pod oknami, bo to wojaki.
- 28 17
-
2021-10-29 12:00
a przejdz się w USA po prywatnym osiedlu /gdzie wcale nie ma ogrodzeń/ (2)
po kwadransie będziesz miał albo ochronę albo policję na karku ... jeśli nie wytłumaczysz logicznie i spójnie swojej obecności na terenie - to zostaniesz aresztowany.
- 16 14
-
2021-11-04 17:57
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
więc stfu
- 0 0
-
2021-10-30 11:05
Antek
A co do tego ma USA? Nie kumam ciebie... Chciałeś się pochwalić czymś o czym wszyscy wiedzą czy co?
- 4 1
-
2021-10-29 09:55
teren należący do spółdzielni jest dobrem wspólnym? (6)
- 32 12
-
2021-10-29 12:56
Spółdzielnia, spół- dzielnia. Dobro wspólne. Widzisz jakiś związek, czy nie bardzo? (5)
- 8 17
-
2021-10-29 18:06
(2)
O matko, nie myślałem, że na tym świecie znajdą się jeszcze takie przygłupy.
- 7 0
-
2021-10-30 07:33
Jak Tusk? (1)
- 0 7
-
2021-11-01 10:38
Nie
- 0 0
-
2021-10-29 14:22
To jest Spół-dzielnia ale jej członków i tylko ich. (1)
Czego nie rozumiesz?
- 31 2
-
2021-11-04 17:56
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
coś tłumaczyć?
- 0 0
-
2021-10-29 09:51
(1)
Ale to nie jest dobro wspólne, tylko prywatne. Ten grunt ma prywatnych właścicieli. Równie dobrze w imię wspólnego dobra powinieneś zdemontować drzwi do swojego mieszkania żebym ja mógł tam z kibla skorzystać.
- 61 24
-
2021-11-04 17:55
stary teren poligonu oddany na własność ze służebnością !!!
tyle w temacie
- 0 0
-
2021-10-29 09:36
(19)
O, pan "ojropejczyk" przyszedł nas pouczyć o "polskim charakterze". Jak się nie podoba to won, Berlin w tamtą stronę!
- 29 100
-
2021-10-30 09:47
d**il
Tacy jak ty wypad na ścianę wschodnia dnia i do Putina. Jesteście zakałą tego kraju, tepaki po podstawówkach ale z przerostem ego. Ty zapewne nawet nigdzie za granicę nie wyjechałeś ze swojego zad*pia i masz z tym problem jak wszystkie prymitywy. Zawiść to takie polskokatolickie
- 1 0
-
2021-10-30 02:51
Ludzie co Wy z tym Berlinem ciągle pie***cię?. Prezes według mnie i przepisow obowiązujących do dzisaj ma rację, miasto "łoi"nas w strefach parkingowych i innych podatkach. Święte prawo własności, a on broni mieszkańców Błękitnej Fali. Tobie to widać Putin się śni.
- 5 3
-
2021-10-29 17:13
für Deutschland (1)
XD
- 4 7
-
2021-10-30 02:54
Warum nicht.
- 0 1
-
2021-10-29 10:17
(2)
A może Ty się wyniesiesz na wschód ze swoją mentalnością rodem z krajów byłego ZSRR?
- 29 14
-
2021-10-29 10:37
(1)
W byłym ZSRR szanują własność prywatną? Ale się porobiło.
- 6 13
-
2021-10-29 11:57
na pewno w Rosji szanuja teraz własnośćPRiV bardziej, niż w neokomuszej Polsce Kaczyńskiego.
tu mamy odbudowę PRLbis
- 7 10
-
2021-10-29 09:48
No tak, jak ktoś wytknie Januszowi że jest Januszem, to na pewno jakiś germanofil... (11)
A może po prostu nie chcemy tych wrzodów w naszym społeczeństwie?
- 73 11
-
2021-10-29 12:55
I tyle w temacie :) (10)
Widać komentator od Berlina wziął mój komentarz do siebie
- 10 3
-
2021-10-29 16:34
(9)
Prawo własności podobno jest święte. Dla przykładu. dlaczego nie chcecie przechodzić przez działkę np. Tuska? Moja prywatna działka, wiec mam prawo wygrodzić i chodnik rozebrać.
- 18 18
-
2021-11-04 17:50
myślenie nie boli
mimo ze się nie należy to jeszcze miasto z naszych podatków miałoby za to zapłacić! skandal, głupi żart
- 0 0
-
2021-10-30 09:49
Hahaha (1)
A w niedzielę do kościółka rączki składać i paciorki mówić o miłości bliźniego. Polskie katolstwo to chorzy ludzie. Na nienawiść i agresję. Jesteście żałośni jak każdy prymityw
- 4 4
-
2021-11-04 17:53
żałosny jesteś
gdybyś miał więcej komórek mózgowych niż ameba to byś nie robił z tych których opisujesz swoich przeciwników
- 0 0
-
2021-10-29 20:28
Kto Ci naopowiadał że prawo własności jest święte? (5)
Rozumiem że wg świętego prawa własności mam zablokować uliczkę koło naszego bloku i kasować za przejazd? Są takie rzeczy jak dobro wspólne.
- 10 8
-
2021-11-05 19:56
A kto ustala dobro wspólne?
Może ustalimy prawo do nocowania u ciebie?
- 0 0
-
2021-10-31 11:40
To haslo z czasow komuny, wciaz z niej wyjsc nie mozesz?
- 0 3
-
2021-10-31 10:10
Ulica ma być własnością gminy, a nie prywatną. Nie znasz się i głupoty wypisujesz.
- 3 0
-
2021-10-30 09:50
Pajac (1)
A należy ta uliczka do ciebie? Otóż nie. Ale jeśli spółdzielnia chce odgrodzić swoją działkę to nic ci do tego panie uczony w prawie
- 1 4
-
2021-11-04 17:51
działki ze służalnością
żadna spółdzielnia nie może odgrodzić, nawet ta po trepach
- 0 0
-
2021-10-29 07:34
Nie ma żadnego racjonalnego powodu, (31)
aby spółdzielnia mieszkaniowa utrzymywała ogólnodostępny ciąg pieszy. To jest zadanie gminy, i gmina powinna po prostu odkupić teren od spółdzielni, a nie udawać Greka i cichaczem napuszczać PINB.
- 315 71
-
2022-02-03 16:02
Przejęła za bezcen i w szemranych okolicznościach
powinna oddać za darmo. Wystarczy że zachowa w ten sam sposób nabyte działki budowlane. Minimum przyzwoitości! Zaś niezależnie od zwrotu czy nie pas szerokości 3 metrów od cieku wodnego zgodnie z obowiązującym prawem ma pozostać ogólnodostępny. Wyobraźmy sobie ogrodzone kaszubskie i mazurskie jeziora, Radunię , Wdę, Brdę...
Ad. "cichaczem": osobiście zgłosiłem bezprawny fakt zagrodzenia ścieżki.- 0 0
-
2021-10-29 19:16
zawsze mogą wykopać w poprzek dół i ogrodzić jako niebezpieczny wykop...
- 2 0
-
2021-10-29 19:08
ależ teraz rządzi w Polsce narodowy socjalizm, w związku z tym będzie właśnie tak że prywatny właściciel działki będzie zasuwał o 6 rano i sprzątał chodnik, bo w razie gdyby się ktoś poślizgnął to wyląduje za to w kryminale
- 3 4
-
2021-10-29 13:00
Oczywiście. To jest własność prywatna członów spółdzielni. Równie dobrze mógłbym łazić komuś po działce (1)
bo 'tamtędy mam bliżej'.
- 11 3
-
2022-02-03 16:15
Nie wiesz a zabierasz głos. Ten teren od wielu lat w planie zagospodarowania stanowi ścieżkę
rowerowo-pieszą.
- 0 0
-
2021-10-29 11:52
pomijajac wszystko przerarzajace jest jak leniwi ludzie sa ze nie moga przejsc sie kawalek dalej (6)
- 8 11
-
2022-02-03 16:13
ucz się ortografii, walcz z lenistwem
- 0 0
-
2021-10-29 14:21
Przerażająca to jest twoja ortografia.
- 3 1
-
2021-10-29 14:03
(3)
Przerażające jest to, że najwyraźniej nie wiesz jak dużo dalej. Spacerując możesz dorzucić parę minut, ale idąc do i z pracy chcesz pokonać drogę jak najszybciej.
- 6 7
-
2021-10-29 14:27
I dlatego chcesz żeby ktoś dał Ci część swojej własności. (2)
Zdumiewające.
- 6 8
-
2021-10-29 15:04
(1)
A gdzie tak napisałem?
Mnie bardziej dziwi to, że ta działka sięga aż do rowu i nie ma tam miejsca na taką ścieżkę.- 6 4
-
2021-10-29 16:41
Mnie nic nie dziwi. skoro jestem właścicielem działki do rowu to do rowu. Poniał?
- 5 4
-
2021-10-29 07:47
(18)
Najlepiej za kwoty za jakie ta spółdzielnia pozyskała teren ( publiczny, wojskowy)
- 45 6
-
2021-10-29 08:00
(17)
Dokładnie - niech odsprzedadzą za tyle, za ile ten teren kupili od wojska (czyli za grosze).
- 44 7
-
2021-10-29 10:03
W sumie to dlaczego go odkupili? Teren nalezy do panstwa i wojsko dostalo za darmo i za darmo (16)
powinno go zwrocic jezeli przestal byc potrzebny na cele obronne.
- 21 12
-
2021-10-29 11:49
a co to ma do sprawy czy dostał za darmo, czy nie za darmo? - teraz teren jest priv. i właściciel jest w PRAWiE. (9)
zauważ, że wasz komunizm się skończył w 1990r.
- 16 7
-
2022-02-03 16:09
Czy to napisał ktoś odrobinę myślący? Nie odróżnia podstawowej przyzwoitości,
o uczciwości nie wspominając, od poważnijszych zagadnień społeczno-politycznych.
- 0 0
-
2021-10-29 12:12
(7)
no dużo ma do sprawy ze za free właśnie, bo przestrzeń jest wspólna - a oddawanie swoim za darmo to jest komunizm
- 5 7
-
2021-10-29 12:53
jeśli w loterii państwowej za darmo wygrasz samochód (6)
to będziesz go musiał dawać sąsiadom i każdemu kto zechce sobie go pożyczyć? - no bo w końcu MASZ od Państwa i za DARMO..
-LOL-- 10 4
-
2021-10-29 13:33
(5)
porównujesz loterie do której każdy miał prawo przystąpić do 'prezentu' które mogli dostać tylko wybrani. Jeżeli państwo by stwierdziło, że da tak o, do prywatnego użytku samochód to w sumie tak, uznaje to za coś co powinno być wspólne bo uwaga, uwaga - oddali to komuś częściowo za mój hajs - bo wiesz, podatki płacę.
- 8 4
-
2021-10-29 16:39
Spółdzielnia to jej członkowie więc właściciele spółdzielni i jej terenów.
- 2 1
-
2021-10-29 14:26
No powiedz już na głos to co tam dusisz... (1)
Tobie część czyjegoś majątku się zwyczajnie należy!
- 6 4
-
2021-10-29 14:39
Nie czyjegoś majątku na który ktoś zapracował - ale nie godzę się na to, że partyjniacy dostają coś za frajer i potem twierdzą, że to ich prywatne. Może ich, może i prywatne, ale za to można to spokojnie nazwać kradzionym. I jeżeli Tobie pasuje, że cię państwo bądź inny nadrzędny organ ru***a w d*pę to luz, ale nie nazywaj mnie komunistą samemu akceptując najgorsze cechy tego ustroju
- 6 4
-
2021-10-29 14:31
nagrody rządowe dla zaszczepionych też są z naszych podatków (1)
o darmowych 13stych emeryturach i darmowych 500+ to nawet nie wspomnę
- 1 2
-
2021-10-29 16:51
O ile tego nie akceptuje, to znowu każdy ma do tego prawo, więc nie można tego stawiać na równi.
- 2 1
-
2021-10-29 10:55
(5)
Co to za bełkot? Wojsko nie jest odrębne od państwa, więc ani terenu od państwa nie dostało, ani go nie mogło państwu oddać.
- 12 3
-
2021-10-29 10:58
(4)
a mogli sprzedać?
- 5 3
-
2021-10-29 11:06
(3)
Oczywiście że państwo mogło sprzedać - było właścicielem, więc mogło sprzedać, oddać, zamienić.
- 13 0
-
2021-10-29 12:11
(2)
to czemu zrobiło to wojsko sprzedając swoim po promocyjnych cenach?
- 7 1
-
2021-10-29 16:38
Mieszkanie komunalne w Gdańsku kupiłem za 10 % wartości. Miasto mogło sprzedać? Mogło bo było właścicielem.
- 4 0
-
2021-10-29 14:25
To czemu nie kupiłeś jak było po tych promocyjnych cenach?
- 5 6
-
2021-10-29 07:34
Rozebrać płoty (36)
W ogóle grodzone osiedla to poroniony pomysł. Decyzja powinna dotyczyć rozebrania płotów wokół wszystko osiedli w całej Polsce. To chore, że nie można normalnie poruszać się po mieście bo ktoś sobie ogrodził wielkie osiedle. Ten płot i tak nie chroni przed niczym.
- 341 128
-
2022-02-03 16:17
Absolutnie i bezwarunkowo popieram. Mądre słowa!!!
- 0 0
-
2021-10-31 18:55
Prawo własności
Kup sobie samochód, dbaj o niego i tankuj i udostępnij wszystkim co chcieli by się nim przejechać
- 0 2
-
2021-10-31 12:37
i kazde mieszkanie
w tym Twoje udostępnione ogółowi
- 0 3
-
2021-10-30 21:00
To może ty wymontuj drzwi w swoim domu i niech wszyscy przechodzaja sie po twojej wlasnosci. Spoldzielnia placi do miasta
- 0 4
-
2021-10-30 10:05
Kto jest za grodzeniem, niech sobie wyobrazi że spółdzielnie Żabianka, Zaspa i Morena postawią płoty... (1)
- 5 0
-
2021-10-30 13:02
Nawet niech 3 metrowe stawiają.... Szybko władze tych spółdzielni się zmienią...
- 0 2
-
2021-10-29 22:23
Nazywa się to prawo własności, ja kupiłam, ale wszyscy chcą mieć prawo deptać, tylko jak połamie nogę to jeszcze mnie pozwie
- 2 2
-
2021-10-29 15:47
fajnie jest w okolicy Chwarzna w GDyni
z lasu nie można wyjść bo płoty wszędze ;)
- 3 3
-
2021-10-29 14:51
Ogrodzenie
Zapraszam na mój teren a przekonasz się co znaczy własność.
- 5 2
-
2021-10-29 13:10
przy tej ilości dzików w Gdańsku to trzeba grodzić osiedla
jak ostatnio wychodząc z psem na spacer przed klatką miałam 20 dzików to chce grodzonych osiedli
niech najpierw rozwiążą problem z dzikami, a potem można likwidować ogrodzenia- 6 4
-
2021-10-29 09:57
... (7)
wyobraźni użyj :) kupujesz sobie ziemie i zaczynaja ci po niej chodzic ludzie... po pewnym czasie robi sie smietnik a to piesek cos zrobi a to ktos papierek wyrzuci itd
jaki masz pomysl na rozwiazanie problemu?- 29 7
-
2021-10-29 19:27
Xxx
Zaminowac
- 1 0
-
2021-10-29 10:18
Jestem pewien że pisał to gołodu*iec który lubi korzystać z czyjejś własności.
- 14 8
-
2021-10-29 10:18
Zamknąć ludzi na osiedlach (4)
Skoro osoby z zamkniętych osiedli nie potrafią korzystać z usług wspólnych należy po prostu zabronić im wychodzić poza swój ogrodzony teren.. Bo widocznie innych oceniają swoją miarą :)
Serio poza wiatrem wymiatającym śmieci ze śmietnika dawno nie widziałem papierków na ziemi argument więc chybiony.. A właścicieli sierściuchów należySkoro osoby z zamkniętych osiedli nie potrafią korzystać z usług wspólnych należy po prostu zabronić im wychodzić poza swój ogrodzony teren.. Bo widocznie innych oceniają swoją miarą :)
Serio poza wiatrem wymiatającym śmieci ze śmietnika dawno nie widziałem papierków na ziemi argument więc chybiony.. A właścicieli sierściuchów należy kontrolować i karać :)
Generalnie jestem fanem rozwiązania japońskiego czyli brak małych śmietników w przestrzeni publicznej ludzie nauczą się że swoje śmieci zanosi się do domu..
A grodzenie osiedla to patologia w dodatku budowanie nowych płotów jest po prostu nielegalne zgodnie z ustawą krajobrazową. I argument o własności do mnie nie przemawia bo gdyby każda spółdzielnia i wspólnota ogrodziła swój teren to w sumie poza kilkoma przelotowymi drogami raczej mała szansa na coś poza spacerem w labiryncie.- 11 12
-
2021-10-29 17:46
a stawianie metalowych słupków to nie jest element grodzenia? jakoś to nikomu nie przeszkadza. Swoją drogą duże zakłady przemysłowe też nie powinny być ogrodzone bo ludzie lubią chodzić na skróty
- 5 1
-
2021-10-29 10:51
(2)
To tobie powinni zabronić wychodzenia z mieszkania - skoro zamykasz do niego drzwi, to oceniasz innych swoją miarą, itd. itp.
- 7 10
-
2021-10-29 13:56
Jakby moje mieszkanie było przejściem na przystanek - to miałbyś rację. (1)
- 6 4
-
2021-10-29 17:47
a jeśli ktoś chce przechodzić przez tory to po co płot?
- 3 1
-
2021-10-29 09:52
chroni przed dzikami
- 7 3
-
2021-10-29 08:12
przed dzikami chroni
- 29 3
-
2021-10-29 08:09
Tak jest... (13)
Instytucje takie jak szkoły,przedszkola, urzędy (wszystkie) też niech zlikwidują płoty , bramy itp. Oczywiście ludzie w domkach jednorodzinnych tak samo.P.S. Po co kupować auto jak na ulicy ich pełno , wezmę sobie dziś takie jutro takie i tyle.
- 66 27
-
2021-10-29 09:24
tak jest w USA i nie ma problemu (12)
a wygląda to dobrze
- 10 22
-
2021-10-29 10:39
Nie, tak nie jest (1)
W USA nie występują praktycznie wcale takie osiedla z blokami jak w Polsce. Nawet osiedla typowo robotnicze składają się z domków jednorodzinnych, które co prawda od frontu nie są grodzone ale za domem są już ploty które ostatnio osiągają astronomiczne wysokości. Jak masz apartamenty/lofty to przylegają one do ulicy a na wejściu masz portiera ew.
W USA nie występują praktycznie wcale takie osiedla z blokami jak w Polsce. Nawet osiedla typowo robotnicze składają się z domków jednorodzinnych, które co prawda od frontu nie są grodzone ale za domem są już ploty które ostatnio osiągają astronomiczne wysokości. Jak masz apartamenty/lofty to przylegają one do ulicy a na wejściu masz portiera ew. musisz przebić się przez kilka par drzwi na kartę.
Duże posiadłości z domem w centrum są ogrodzone. Dodatkowo w USA jak ktoś wchodzi na twoja posesję to się od razu wydzwania na 911 lub/i wychodzi do niego z bronią.- 11 2
-
2021-10-29 20:09
Wpisz sobie w guglarkę
"projects".
Ja rozumiem, że nie wyściubiasz nosa z tego gdzie wyladowałeś, ale USA to jest bardzo duży i bardzo różnorodny kraj.- 2 0
-
2021-10-29 10:14
czyli jak
ogrodzone całe osiedla i strażnik na bramie, albo colt pod każdą poduszką i patole boją się wejść nawet na twój trawnik?
- 6 1
-
2021-10-29 09:38
ale jak wejdziesz na czyiś teren (8)
właściciel ma prawo Cię zastrzelić. I to jest piękne.
- 42 9
-
2021-10-29 10:40
(7)
Tylko w niektórych stanach. Każdy stan ma swoje odrębne prawo. I to też nie jest tak, że postawisz nogę na czyimś trawniku i dostajesz kulkę w łeb. Musi zaistnieć zagrożenie życia, lub obawa przed utratą lub zniszczeniem własniści prywatnej. Ale dalej powtarzaj zasłyszane w internetach, albo obejżane w filmach bzdury.
- 21 14
-
2021-10-29 12:25
sam gadasz bzdury (2)
mieszkam w USA od 20 lat. Do Polski wpadam kilka razy w roku na 1-2 tygodnie. Możesz bez konsekwencji strzelać nawet w swoim samochodzie. Wystarczy, że tylko ktoś łeb wsadzi. Podobnie jest na gruncie. Nikt nawet nie będzie kwestionował, że zastrzeliłeś kogoś u siebie.
- 8 4
-
2021-10-29 20:07
Ty sie lepiej módl
żeby ci w ramach red flag klamki nie zabrali.
- 1 0
-
2021-10-29 14:25
Ale to chyba reguluje prawo danego stanu, prawda? Na pewno nie we wszystkich jest tak, jak napisałeś.
- 2 4
-
2021-10-29 11:00
Idź to tłumaczyć teksanczykowi na terenie jego posesji (1)
Tylko wcześniej spisz testament
- 18 5
-
2021-10-29 11:30
teksas miał problem
z nielegalnymi imigrantami z Meksyku
- 2 4
-
2021-10-29 10:57
(1)
Obawa przed zniszczeniem własności - to akurat wszystko można pod to podciągnąć, z deptaniem trawy włącznie.
- 19 6
-
2021-10-29 11:54
po pierwsze - amerykanie nie są i**otami i nie strzelają na oślep i do każdego - to nie dziki zachód
a po drugie - człowiek normalny nie zabije drugiego człowieka dla zabawy tylko za to, że mu w szkodę wlazł...
ba, nawet w Arizonie gdzie wiszą w koło tabliczki "my nie dzwonimy na 112" jakoś nie słyszałem by kogoś zastrzelono na posesji i to nawet autentycznego złodzieja... jednak na policję dzwonią i to pomimo, że każdy na farmie ma broni full.- 12 5
-
2021-10-29 07:44
(1)
Gdańsk powinien pójść o krok dalej i zakazać montowania drzwi do mieszkań.
- 78 57
-
2021-10-29 07:47
tobie powinien odciąć internet.
- 61 40
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.