- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (139 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (53 opinie)
- 3 Oszuści podszywają się pod system Fala (56 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (321 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (226 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (103 opinie)
Prawie najdłuższe schody terenowe w Gdańsku będą liczyły 200 metrów
22 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat)
W Świętym Wojciechu powstaną kolejne schody terenowe. Będzie to jedna z najdłuższych konstrukcji tego typu w Gdańsku. Ponadto planowany jest remont kolejnych ulic i chodników na Siedlcach, Strzyży i we Wrzeszczu Górnym.
Będzie to jedna z najdłuższych konstrukcji w Gdańsku - prace budowlane będą realizowane na długości 245 m, z czego odcinek pomiędzy pierwszym a ostatnim stopniem stanowi ok. 216 m. Różnica wysokości pomiędzy ul. Wąwóz a ul. Rzeczną wyniesie ok. 28 m, czyli ok. siedem-osiem pięter w bloku mieszkalnym.
Dla porównania, najdłuższe gdańskie schody, o długości ok. 270 m, łączą ul. Kartuską z ul. Paderewskiego i ul. Powstańców Warszawskich. Piesi pokonują tutaj po stopniach wysokość ok. 36 m.
Schody w Świętym Wojciechu będą wyposażone w prowadnice dla wózków dziecięcych, barierki oraz oświetlenie. Od strony ul. Wąwóz oraz ul. Rzecznej-Batalionów Chłopskich schody będą łączyły się z krótkimi odcinkami ciągów pieszo-jezdnych, stanowiących dojazd do posesji znajdujących się najbliżej schodów.
Remont ulic na Siedlcach, Strzyży i we Wrzeszczu Górnym
W ramach tego samego przetargu urzędnicy planują również wyremontować trzy ulice:
- Goszczyńskiego (odc. Kartuska - Zagórna),
- Karłowicza (odc. Zamenhofa - Szymanowskiego oraz do al. Wojska Polskiego),
- Reymonta (odc. Słowackiego - Hubala).
W ramach remontu na Siedlcach przełożona zostanie kamienna nawierzchnia jezdni oraz wykonany będzie krótki fragment chodnika od strony ul. Kartuskiej.
Na ul. Karłowicza istniejąca nawierzchnia bitumiczna zostanie zastąpiona brukiem. Przewidziano też remont chodników na całej długości oraz w obrębie skweru Krzysztofa Kolbergera.
Na ul. Reymonta wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia jezdni. Wykonany zostanie też obustronny chodnik z płytek betonowych (obecnie chodnik na całej długości ułożony jest tylko po stronie bloków).
Nowe chodniki do chodzenia tylko z nazwy
We wszystkich trzech lokalizacjach chodniki będą tylko częściowo zabezpieczone przed parkowaniem samochodów na przestrzeni przeznaczonej dla pieszych.
Szczególnie utrudnione będzie przejście pieszych na ul. Karłowicza oraz wzdłuż domów jednorodzinnych przy ul. Reymonta, gdzie nie przewidziano żadnych słupków.
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Oferty od potencjalnych wykonawców zgodne z oczekiwaniami
Realizacja wszystkich przedsięwzięć została podzielona na dwie części w przetargu:
- Prace na ul. Karłowicza i Reymonta,
- Schody w św. Wojciechu oraz prace na ul. Goszczyńskiego.
W pierwszej części złożono sześć ofert, z czego najkorzystniejsza cenowo pochodzi od firmy WPRD Gravel z Gdańska - ok. 2 mln 651 tys. zł (najdroższa oferta - ponad 4 mln zł). Na realizację tej części urzędnicy planowali przeznaczyć nie więcej niż 2 mln 708 tys. zł.
W przypadku drugiej części postępowania również wpłynęły oferty mieszczące się w budżecie na ten cel - 1 mln 788 tys. zł. Wpłynęło łącznie pięć ofert. Najniższą cenę zaproponowała firma Maciej Drążkowski z Pomieczyna - ok. 1 mln 177 tys. zł (najdroższa oferta w przetargu - ok. 1 mln 667 tys. zł).
Zakończenie prac budowlanych w listopadzie br.
Wszystkie prace budowlane powinny zakończyć się najpóźniej 30 listopada br. Obecnie trwa weryfikacja wszystkich ofert potencjalnych wykonawców pod kątem spełnienia wymogów formalnych.
Czytaj również:
Nowe schody na Oruni Górnej połączą Kadmową i Krzemową