- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Najdłuższy buspas w Trójmieście. Który wariant najlepszy?
Za rok dowiemy się, który z czterech wariantów buspasa na ul. Spacerowej okaże się najlepszym rozwiązaniem. Dwie firmy zgłosiły chęć opracowania koncepcji, ale tylko jedna mieści się w budżecie. Liczący 5,8 km buspas będzie najdłuższy w całym Trójmieście.
Dla porównania: w Gdyni istnieją buspasy o łącznej długości ok. 8,8 km, a kilka nowych jest w budowie lub w planach.
Gdańsk planuje za jednym zamachem zwiększyć niemal dwukrotnie ich długość za sprawą budowy buspasa wzdłuż ul. Spacerowej. Ma tam powstać dodatkowy pas wyłącznie dla autobusów na odcinku o długości 5,8 km: od ul. Opackiej do węzła Wysoka na Obwodnicy Trójmiasta.
Czytaj też: Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej
Cztery warianty przebiegu buspasa i ścieżki rowerowej
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, środkowy pas będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia
- trzy pasy ruchu i ścieżka rowerowa, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem
- buspasy w obu kierunkach oraz wyodrębniona ścieżka rowerowa
- trzy pasy ruchu, środkowy pas będzie buspasem, po którym może zostać dopuszczona jazda rowerem, nie będzie osobnej ścieżki dla rowerzystów
Różnica w ofertach wynosi 0,5 mln zł
Właśnie otwarte zostały koperty z ofertami na wykonanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. Zgłosiły się dwie firmy.
- Poldukt Projekt - 239,8 tys.
- Europrojekt Gdańsk - 725,7 tys. zł
DRMG zarezerwowała na ten cel 300 tys. zł, co oznacza, że tylko jedna propozycja mieści się w budżecie.
Wybrany wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie analizy i prognozy ruchu, a kolejne cztery miesiące na opracowanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzennej. To oznacza, że za rok poznamy, który wariant przebiegu buspasa jest najkorzystniejszy.
Opinie wybrane
-
2022-06-03 13:50
nie tędy droga (10)
problemem nie jest sama spacerowa, a miejsca, gdzie się ona kończy. Być może z oliwskim końcem nie da się nic zrobić, ale węzeł Osowa nadaje się tylko do wyburzenia i odbudowy w układzie dwupasmowym i ze zjazdami typu koniczyna w każdym kierunku
- 165 15
-
2022-06-03 20:52
co do Oliwy
to nie masz racji. Wystarczy zburzyć katedrę i znajdzie się miejsce na nowy w pełni funkcjonalny zjazd ze Spacerowej. Żartowałem.
- 10 1
-
2022-06-03 15:51
Z oliwskim końcem nie da się nic zrobić (4)
przynajmniej jeśli nie mówimy o wyburzaniu tej dzielnicy.
- 12 3
-
2022-06-03 20:15
teren pod i nad Grunwaldzką i pętlą daje pewne możliwości
Lepiej by było gdyby ł McDonaldsa posadowić bardziej subtelnie - np nad stawem. Ale nawet teraz można wyprostować ruch na skrzyzowaniu
- 1 0
-
2022-06-03 19:06
Da się. (2)
Tunel pod pachołkiem
- 19 5
-
2022-06-03 22:18
bzdura. To nie rozwiąże problemów, a je zmultiplikuje wpychając dodatkowe 100k samochodów do miasta. (1)
Nie mówiąc o tym, że ta inwestycja miałaby kosztować 2 mld złotych. To był kosztorys sprzed 5 lat.
Każdy kosztorys dużych inwestycji był w ostatniej dekadzie przebijany w realnych ofertach. NIe mówimy zatem o 2mld ale pewnie.o 4-5 mld.
Za te pieniędze można każdemu mieszkańcowi Osowy kupić 4-pokojowe mieszkanie w dowolnymNie mówiąc o tym, że ta inwestycja miałaby kosztować 2 mld złotych. To był kosztorys sprzed 5 lat.
Każdy kosztorys dużych inwestycji był w ostatniej dekadzie przebijany w realnych ofertach. NIe mówimy zatem o 2mld ale pewnie.o 4-5 mld.
Za te pieniędze można każdemu mieszkańcowi Osowy kupić 4-pokojowe mieszkanie w dowolnym cywilizowanym miejscu, a z Osowy zrobić jeden wielki las.
Można też zbudować tanio buspas i puścić autobus co 2 minuty. Nadal będzie dużo taniej i skuteczniej.
Przestańcie leczyć pacjenta chorego na otyłość kupnem szerszych spodni.- 6 10
-
2022-06-04 10:12
Bzdura.
Tunel rozładuje korki w Oliwie, bo samochody rozjadą się w 3 kierunkach: Grunwaldzka (tunel), Opata Rybińskiego i Polanki w stronę Gdańska. A Opacka zostanie zmarginalizowana. Poza tym, Zielona Droga nawet w wersji 1x1 sporo rozładowałaby w tej części miasta.
- 3 1
-
2022-06-03 14:06
(3)
no i do zbudowania kladka dla pieszych i rowerzystow, troche samochodow by pewnie ubylo. Jak sie odcina ludzi i zostawia im tylko samochod.... gdansk
- 51 6
-
2022-06-03 16:15
Gdańsk swoją metodą zrobi jakieś zakazy wjazdu aut i problem z głowy. Do tego dorobi się teoryjkę o uspokajaniu ruchu, ekologii, czy coś.
- 16 3
-
2022-06-03 15:55
kładka? przecież pomysł ten został storpedowany przez mieszkancow osowy (1)
- 25 5
-
2022-06-03 21:32
warto spróbować ponownie
ludziom zdarza się zmieniać poglądy pod wpływem oglądu zmian w otoczeniu
- 8 2
-
2022-06-03 19:46
Carpool (3)
W USA mają dużo lepsze rozwiązanie - pas dla carpool czyli pojazdów którymi podróżuje minimum 2 lub 3 osoby. Nawet pusty autobus tylko z kierowcą nie może jechać po tym pasie.
- 28 24
-
2022-06-03 22:23
USA to jedno z najgorszych miejsc do czerpania jakichkolwiek wzorców urbanistycznych czy komunikacyjnych (2)
Nie, carpooling to nie rozwiązanie. Finalnie powoduje jeszcze większe korki, bo ludzie kręcą się w kółko po osiedlach odbierając się nawzajem.
- 16 5
-
2022-06-04 11:23
A co złego jest w tym, że np. wezmę po drodze koleżankę / kolegę i pojedziemy razem do pracy 1 samochodem?
Zamiast osobno dwoma autami?
- 5 1
-
2022-06-04 09:07
Lub jeżdżą z manekinami
- 8 0
-
2022-06-03 14:01
Ciekawe kto będzie egzekwować kary od tych, co nie powinni jeździć buspasen (10)
Bo na pewno nie Policja. Jeszcze nie widziałem w Gdańsku Policji przy buspasie. A na Podwalu to mogliby zrobić sobie zatoczkę ze stałym punktem. Bloczków mandatowych by im zabrakło po godzinie
- 124 17
-
2022-06-04 11:30
A ja widziałem wielokrotnie przy Chmielnej jak łapali cwaniaków na buspasie
- 0 0
-
2022-06-04 07:52
Mało widziałeś
Z tego autobusu ,ja już widziałem kilkanaście razy jak są zatrzymywani.
- 0 0
-
2022-06-03 22:24
Kamera i odczytywanie numerów rejestracyjnych
zadanie dla studentów 3 roku ETI.
- 10 1
-
2022-06-03 15:02
Sprawa jest szersza - policji po prostu NIE MA w ruchu ulicznym (2)
czasem stają obok ulicy, jak suszą, czasem coś pojeździ po obwodnicy, Ale na ulicach miejskich w ruchu - hulaj dusza piekła nie ma...
- 15 0
-
2022-06-04 14:28
Nie ma bo na papier do drukarki nie maja a co dopiero na paliwo
..
- 2 0
-
2022-06-03 20:54
A po co mają stac w korku
- 3 1
-
2022-06-03 14:14
samochody zawierajaca min. 4 pasazerow tez powinny miec prawo jechac buspasem (3)
- 17 26
-
2022-06-03 14:59
Gdzieś w Azji jest podobny przepis. (1)
Wykształcił się zawód pasażera, który dostaje kasę za wsiadanie do samochodu, żeby kierowca mógł bezproblemowo wjechać.
- 14 2
-
2022-06-03 22:20
Za oceanem też jest
i nie ma takiego zawodu
- 1 3
-
2022-06-03 14:26
Bardzo słusznie ,jednak nie po myśli cemBałów urzędniczych wysokiego szczebla i lampasów umundurowanych
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.