• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najlepszy autobus roku 2017 na testach w Gdyni

Patryk Szczerba
8 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Solaris Urbino Electric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.
  • Solaris Urbino Eletric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.
  • Solaris Urbino Eletric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.
  • Solaris Urbino Eletric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.

Solaris Urbino Electric 12 od czwartku jeździ na liniach ZKM w Gdyni. Pojazd uhonorowany tytułem "Autobus roku 2017" pojawił się na gdyńskich ulicach w ramach testów.



Pasażerowie i mieszkańcy Gdyni w ostatnich dniach mogą zauważyć nietypowy pojazd poruszający się na liniach ZKM. To Solaris Urbino 12 Electric - najnowszy model niskopodłogowego elektrycznego autobusu, który został przywieziony przez firmę do Gdyni na testy.

- Solaris Urbino 12 Electric został wyposażony w kasowniki oraz wyświetlacze i przez siedem dni jeździ na liniach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej. Później trafi do eksploatacji na linie obsługiwane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Solaris Urbino 12 Electric został wyposażony w dwie litowo-tytanowo-tlenowe baterie o pojemności 240 kWh, a także dwa silniki zainstalowane na tylnej osi napędowej, o mocy 125kW.

Egzemplarz testowy autobusu, który jeździ w Gdyni, można ładować wyłącznie poprzez gniazdo "plug-in" w trybie ładowania wolnego. Pojazd nie posiada pantografów.

W regularnej eksploatacji Solarisa wystarczą cztery godziny, by pojazd mógł ruszyć w drogę.
Operacyjność autobusu wynosi nawet 24 godziny na dobę. Może przejechać bez ładowania ok. 200 km, o ile kierowca nie włącza ogrzewania elektrycznego.

Rozkład ZKM Gdynia


Autobus umożliwia podróż maksymalnie 65 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Do pojazdu można wejść poprzez trzy pary drzwi.

Po zakończeniu testów zostanie odesłany do producenta wraz z raportami. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek pojawi się w Gdyni.

W 2016 r. Urbino Electric nowej generacji pojawił się w Hanowerze i Hamburgu. Kilka miesięcy później trafi do fińskiego Tampere. Bateryjny Nowy Urbino 12 pojawił się w 2018 roku w Rzeszowie. Łącznie po Europie jeździ ok. 70 autobusów elektrycznych marki Solaris.

Przypomnijmy, że w ostatnich tygodniach w Gdyni był testowany Solaris Trollino 24. To pierwszy dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów, który wyprodukowała firma z Bolechowa. Jeździł po ulicach Gdyni, ale bez pasażerów. W regularnej eksploatacji będzie jeździł po Salzburgu.

Dzień otwarty zajezdni trolejbusowej w Gdyni

Miejsca

Opinie (137) ponad 10 zablokowanych

  • świadek

    szli do góry po schodach z kopertami teczkami

    • 2 1

  • Nasza Gdynia jest wielka i wspaniała!! Polska Gdynia!!!!!!!!!!!!

    • 2 1

  • kierowca

    Chętnie przejdę na takiego elektryka , praca marzenie jak na komunikację miejską , normalne przerwy będą

    • 1 0

  • Czy on bedzie obsługiwał linie na lotnisko? (2)

    .

    • 3 1

    • Tak w Gdyni na lotnisko na pewno pojadą .,

      • 1 2

    • odkąd działa PKM Gdynia zlikwidowała autobus na lotnisko

      • 0 1

  • Podpis zdjęcia - Electric, nie Eletric, brakuje c przed t.

    Proszę poprawić.

    • 3 0

  • Do Gdyni to lepszy byłby autobus gąsinnicowy - na te wielkie (3)

    dziury. Może też być amfibia - nawet lepsza na gdyńskie bezdroża, no i amfibia jest otwarta,więc nie trzeba klimatyzacji włanczać.

    • 5 3

    • No i może ominąć estakadę ze Skweru odrazu Oksywie ;)

      • 2 0

    • (1)

      Włączać , widać w domu masz wlaczniki do światła.

      • 2 1

      • I Pan wlancza...

        .

        • 1 0

  • Przyjechał na testy i już nie jeździ bo ktoś zapomniał naładować baterie

    • 1 1

  • polska języka - trudna języka...

    "a także dwa silniki zainstalowane na tylnej osi napędowej, o mocy 125kW." To tylna oś napędowa ma moc 125 kW ? Kolejny już raz widać, że redaktorzy portalu zamiast na lekcje języka polskiego to chodzili na wagary i tzw. szyk wyrazów w zdaniu to dla nich wiedza tajemna. Powinno bowiem być " dwa silniki o mocy 125 kW, zainstalowane na tylnej osi napędowej" A i tu nie wiadomo, czy każdy z silników na 125 kW czy też razem tyle mają. A swoją drogą,z bilansu energetycznego widać, że skoro akumulatory maja 240 kWh, a silniki 125 kW, to autobus po naładowaniu może jeździć niecałe dwie godziny!!. No, może trochę więcej, bo nie cały czas jedzie na pełnej mocy.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane