- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (107 opinii)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (173 opinie)
- 3 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (91 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (372 opinie)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (155 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (269 opinii)
Najlepszy autobus roku 2017 na testach w Gdyni
Solaris Urbino Electric 12 od czwartku jeździ na liniach ZKM w Gdyni. Pojazd uhonorowany tytułem "Autobus roku 2017" pojawił się na gdyńskich ulicach w ramach testów.
- Solaris Urbino 12 Electric został wyposażony w kasowniki oraz wyświetlacze i przez siedem dni jeździ na liniach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej. Później trafi do eksploatacji na linie obsługiwane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Solaris Urbino 12 Electric został wyposażony w dwie litowo-tytanowo-tlenowe baterie o pojemności 240 kWh, a także dwa silniki zainstalowane na tylnej osi napędowej, o mocy 125kW.
Egzemplarz testowy autobusu, który jeździ w Gdyni, można ładować wyłącznie poprzez gniazdo "plug-in" w trybie ładowania wolnego. Pojazd nie posiada pantografów.
W regularnej eksploatacji Solarisa wystarczą cztery godziny, by pojazd mógł ruszyć w drogę.
Operacyjność autobusu wynosi nawet 24 godziny na dobę. Może przejechać bez ładowania ok. 200 km, o ile kierowca nie włącza ogrzewania elektrycznego.
Rozkład ZKM Gdynia
Autobus umożliwia podróż maksymalnie 65 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Do pojazdu można wejść poprzez trzy pary drzwi.
Po zakończeniu testów zostanie odesłany do producenta wraz z raportami. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek pojawi się w Gdyni.
W 2016 r. Urbino Electric nowej generacji pojawił się w Hanowerze i Hamburgu. Kilka miesięcy później trafi do fińskiego Tampere. Bateryjny Nowy Urbino 12 pojawił się w 2018 roku w Rzeszowie. Łącznie po Europie jeździ ok. 70 autobusów elektrycznych marki Solaris.
Przypomnijmy, że w ostatnich tygodniach w Gdyni był testowany Solaris Trollino 24. To pierwszy dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów, który wyprodukowała firma z Bolechowa. Jeździł po ulicach Gdyni, ale bez pasażerów. W regularnej eksploatacji będzie jeździł po Salzburgu.
Dzień otwarty zajezdni trolejbusowej w Gdyni
Miejsca
Opinie (137) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-08 20:58
świadek
szli do góry po schodach z kopertami teczkami
- 2 1
-
2019-07-08 21:11
Nasza Gdynia jest wielka i wspaniała!! Polska Gdynia!!!!!!!!!!!!
- 2 1
-
2019-07-08 23:14
kierowca
Chętnie przejdę na takiego elektryka , praca marzenie jak na komunikację miejską , normalne przerwy będą
- 1 0
-
2019-07-08 23:24
Czy on bedzie obsługiwał linie na lotnisko? (2)
.
- 3 1
-
2019-07-09 00:20
Tak w Gdyni na lotnisko na pewno pojadą .,
- 1 2
-
2019-07-09 08:49
odkąd działa PKM Gdynia zlikwidowała autobus na lotnisko
- 0 1
-
2019-07-08 23:31
Podpis zdjęcia - Electric, nie Eletric, brakuje c przed t.
Proszę poprawić.
- 3 0
-
2019-07-08 23:38
Do Gdyni to lepszy byłby autobus gąsinnicowy - na te wielkie (3)
dziury. Może też być amfibia - nawet lepsza na gdyńskie bezdroża, no i amfibia jest otwarta,więc nie trzeba klimatyzacji włanczać.
- 5 3
-
2019-07-08 23:50
No i może ominąć estakadę ze Skweru odrazu Oksywie ;)
- 2 0
-
2019-07-09 06:30
(1)
Włączać , widać w domu masz wlaczniki do światła.
- 2 1
-
2019-07-09 08:44
I Pan wlancza...
.
- 1 0
-
2019-07-09 09:49
Przyjechał na testy i już nie jeździ bo ktoś zapomniał naładować baterie
- 1 1
-
2019-07-09 11:43
polska języka - trudna języka...
"a także dwa silniki zainstalowane na tylnej osi napędowej, o mocy 125kW." To tylna oś napędowa ma moc 125 kW ? Kolejny już raz widać, że redaktorzy portalu zamiast na lekcje języka polskiego to chodzili na wagary i tzw. szyk wyrazów w zdaniu to dla nich wiedza tajemna. Powinno bowiem być " dwa silniki o mocy 125 kW, zainstalowane na tylnej osi napędowej" A i tu nie wiadomo, czy każdy z silników na 125 kW czy też razem tyle mają. A swoją drogą,z bilansu energetycznego widać, że skoro akumulatory maja 240 kWh, a silniki 125 kW, to autobus po naładowaniu może jeździć niecałe dwie godziny!!. No, może trochę więcej, bo nie cały czas jedzie na pełnej mocy.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.