- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (272 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (216 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (74 opinie)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (112 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (195 opinii)
Najnowsze Pesy przejdą wymianę platform dla niepełnosprawnych
Choć dotarły do Gdańska zaledwie kilka tygodni temu, już muszą być naprawiane. W najnowszych tramwajach Pesa Jazz Duo wymienione zostaną platformy dla niepełnosprawnych. Prace będą wykonywane na koszt producenta.
O tym, że najnowsze tramwaje mają problemy z platformami dla niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, pisaliśmy w dniu prezentacji pierwszego z nich. Gdy poprosiliśmy wówczas o zaprezentowanie działania platformy, otrzymaliśmy odpowiedź, że "peron jest za wysoki do jej otwarcia". Dodajmy, że prezentacja odbyła się przy Urzędzie Miejskim , na odcinku torów wyremontowanym ok. 10 lat temu.
Na reakcję organizacji działających w imieniu osób niepełnosprawnych nie było trzeba długo czekać. 15 grudnia Fundacja Projektów Społecznych "Ideoteka", Fundacja "Podróże bez granic" oraz Stowarzyszenie Opieki nad Młodzieżą i Dziećmi Niepełnosprawnymi "Promyczek" złożyły pismo do miasta i do producenta z wnioskiem o wymianę platform.
Zdaniem autorów pisma, wysuwane platformy nie sprawdzają się ze względu na niedostosowanie ich do wysokości peronów, nieodporność na zmienne warunki atmosferyczne (szczególnie zimą przy przymrozkach oraz opadach śniegu), trudność z rozkładaniem konstrukcji oraz potrzeby dodatkowych szkoleń motorniczych.
Rozwiązaniem najlepszym dla osób niepełnosprawnych mają być platformy odkładane do wnętrza pojazdu. To konstrukcje niezwykle proste, a więc i mało awaryjne. Jedyną ich wadą jest to, że zabierają miejsce przy otwieraniu i zamykaniu (pasażerowie nie mogą stać na platformie), a przy zamykaniu potrafią wzbić w powietrze sporo kurzu.
Dlaczego jednak nikt nie przewidział problemów z platformami przy zamawianiu tramwajów, tym bardziej, że wcześniejsze Pesy Swing posiadały platformy zgodne z potrzebami osób niepełnosprawnych?
- Zastosowane rozwiązanie pojawiło się także w tramwajach Jazz Duo dla Warszawy. Niestety, okazało się, że nie wszystkie przystanki w Gdańsku są przystosowane do wysuwania takich platform. Dlatego też wymienimy platformy na odkładane do wnętrza pojazdu - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Prace nad przebudową platform w tramwajach ruszą wkrótce i potrwają maksymalnie do końca lutego. Wykona je na własny koszt bydgoski producent tramwajów "w ramach dobrej współpracy z miastem Gdańsk".
- Przebudowa platform będzie prowadzona w Gdańsku. Szacowany czas robót dla jednego tramwaju Jazz Duo, wyposażonego w cztery platformy [po dwie na każdy kierunek jazdy - dop. red.], to ok. 3 dni pracy - dodaje Mongird.
Oprócz Pes, w platformy dla niepełnosprawnych wyposażone są też tramwaje Alstom Konstal NGd99 (jedna platforma wysuwana spod podłogi). W planach jest także montaż platform odkładanych ręcznie w ramach modernizacji tramwajów typu N8C, które zostaną sprowadzone do Gdańska z Kassel.
- Niezależnie od pojazdu, nasi motorniczowie zawsze udzielają niezbędnej pomocy każdej osobie niepełnosprawnej, która chce wjechać na wózku do pojazdu lub pojazd opuścić - zapewnia rzecznik ZKM Gdańsk.
Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.
Miejsca
Opinie (112)
-
2015-02-06 12:18
Kiedy skm coś zrobi z prawdziwa przepaścią...
Pamietam jak w 2013 gluszek wypuścil PRowy film w którym on jedyny miał kask, MG jako były członek po potrafi tylko obiecywać.
- 3 0
-
2015-02-06 12:22
W SKM dziura na metr, a tutaj niepełnosprawni pultaja się o 15 centrymetrów. hihihihihi
- 9 1
-
2015-02-06 12:23
Widzę że niechęć redaktora Koprowskiego do najnowszych PES nie słabnie
i pomyśleć że to uraza za nieudany casting :)
- 9 1
-
2015-02-06 12:41
A gdyby to było na koszt miasta wtedy media by nie pisały o tym
- 3 0
-
2015-02-06 12:59
Pesy to niestety przykro stwierdzic ale polskie dziadostwo,trzeba bylo kupic tramwaje Solaris
takie jak jezdza w Poznaniu,nie psuja sie i sa wygodniejsze niz te buble z pesy
- 5 5
-
2015-02-06 13:05
dramat polskiej niemożności
a szczególnie w miescie rzondzonym przez ministrantów
- 4 6
-
2015-02-06 13:09
"w ramach dobrej współpracy z miastem Gdańsk"
Taaa zaraz znowu się okaże że ktoś, gdzieś, komuś za tą współpracę posmarował.
Jak kupuję samochód za setki tysięcy wiedząc że będę jeździł po dziurawych drogach Gdańska to wybieram terenówkę a nie Lamborgini.- 4 4
-
2015-02-06 13:16
moja opinia
Dlaczego PESA przegrała wszystkie przetargi w Zachodniej Europie i sprzedaje wyłącznie na wschód i do Polski?
Jakość, jakość, jakość...- 4 5
-
2015-02-06 13:33
Gdańsk zakupił pięć Jazz Duo, które w przeciwieństwie do 35 Swingów, posiadają platformy wysuwane spod podłogi pojazdu
...bo Swingi posiadają podłogi wysuwane spod platformy
- 5 0
-
2015-02-06 13:35
Już muszą być naprawiana
Tramwaje są sprawne tylko platformy niewłaściwe
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.