• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw powstanie osiedle, później sygnalizacja. Mieszkańcy chcą bezpieczeństwa na Wiczlinie

Patryk Szczerba
25 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Skrzyżowanie ulic Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej ze względu na wzmożony ruch stało się niebezpieczne dla pieszych. Pomóc ma sygnalizacja świetlna.
  • Skrzyżowanie ulic Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej ze względu na wzmożony ruch stało się niebezpieczne dla pieszych. Pomóc ma sygnalizacja świetlna.
  • Skrzyżowanie ulic Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej ze względu na wzmożony ruch stało się niebezpieczne dla pieszych. Pomóc ma sygnalizacja świetlna.
  • Skrzyżowanie ulic Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej ze względu na wzmożony ruch stało się niebezpieczne dla pieszych. Pomóc ma sygnalizacja świetlna.

Mieszkańcy chcieliby, żeby na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i WiczlińskiejMapka w Gdyni zamontować sygnalizację świetlną, która pomogłaby pieszym. Władze miasta odpowiadają, że taka sygnalizacja powstanie, ale nie wcześniej niż za dwa lata.



Na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej spotykają kierowcy jadący w kierunku Chwarzna, Wiczlina oraz zmierzający w kierunku Dąbrowy.

Od ponad półtora roku wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej został podporządkowanyMapka. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje na relacji Dąbrowa-Witomino. Miejscy drogowcy tłumaczyli, że zmiany wymusiło powstanie budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród. Wszystko znacząco wpłynęło na wzrost natężenia ruchu.

Sytuacja na opisywanym skrzyżowaniu. Sytuacja na opisywanym skrzyżowaniu.

Piesi narażeni przez duży ruch



Po zmianach szczególnie muszą w tym rejonie uważać piesi. W okolicy jest szkoła, market, więc praktycznie co chwilę ktoś pojawia się na przejściu.

Bezpieczeństwo pieszych zwiększyłaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole.

Wiadomo, że takie rozwiązanie jest brane pod uwagę. Informują o tym miejscy urzędnicy.

Wiceprezydent Marek Łucyk w odpowiedzi na interpelację radnego Pawła Stolarczyka (PiS) informuje, że potencjalna potrzeba budowy sygnalizacji świetlnej była przedmiotem analizy w 2018 roku. Wtedy zawierano tzw. umowę drogową z przedsiębiorstwem GI Hossa S.A. w Gdyni, czyli deweloperem okolicznego osiedla.

Władze Gdyni: deweloper wykona analizy



- Umowa przewiduje, iż przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku, lecz nie później niż do dnia 31 maja 2024 r., Hossa wykona analizę zasadności wprowadzenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej i w przypadku potwierdzenia takiej konieczności, wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu na podstawie uzgodnionego z zarządcą projektu budowlanego - wyjaśnia Marek Łucyk.
Na analizę trzeba więc poczekać prawdopodobnie dwa lata. Na samą sygnalizację - odpowiednio dłużej.

Miejsca

Opinie (90) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Obiecanki cacanki (1)

    A władze miasta Gdyni swoje. Głos mieszkańców się nie liczy.

    • 23 1

    • Zdziwiony ?

      Mnie to w ogole nie dziwi. Przeciez z wizualizacji mozna juz cale muzeum wybudowac ale vlupi Gdynianie i tak beda glosowac na Niego.

      • 1 0

  • (2)

    Analiza 2 lata...sygnalzacja drugie tyle.Tak ,słuszną linię ma obecna władza.Może jest szansa aby gdynianie w końcu się przebudzili?

    • 32 1

    • zajmij sie swoim Gdańskiem

      ić stont!

      • 0 8

    • Beda analizować przez kolejne 10 lat

      Bez skompilowanej wieloletniej analizy widać, ze tam by się przydalo zrobić choćby rondo, ale normalne rozmiarami, a nie takie mini coś, że autobus się na nim nie mieści.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Budują i budują (4)

    a dróżki dojazdowe liche i wąskie. To wszystko jest krótkowzroczne. Kupisz mieszkanie w oddalonych lokalizacjach a potem tkwisz w korkach...

    • 89 1

    • nikt nie każe kupować takich mieszkań (2)

      nikt też nie każe jeździć samochodem, może ktoś sobie to kupi i będzie do sklepu jeździł rowerem, dzieci do szkoły prowadził pieszo, pracował zdalnie a jak już gdzieś dalej raz na miesiąc będzie chciał pojechać to ma autobus albo taksówkę

      • 6 13

      • Nikt to kto? Bogaty który kupi w centrum? Na takich za.upiach brak infrastruktury to podstawa. Brak szkoły, sklepu a nawet postoju taksówek. O miejscach pracy skromnie nie wspomnę. Jak mam dojechać do pracy? Może polecę na miotle i ominę korki i takich mądrali jak ty?

        • 15 1

      • Mając budżet X możesz wybierać tylko to co się w tym budżecie mieści. Dziwne, że trzeba tłumaczyć ludziom, że ci co kupują mieszkanie w bloku na obrzeżach robią to nie dla tego, że tak lubią tylko dlatego że nie stać ich na mieszkanie w lepszej lokalizacji. Wszyscy ci ludzie muszą teraz dojechać do pracy, szkoły czy przedszkola bo na miejscu brak podstawowej infrastruktury. Brak przedszkoli czy żłobków w okolicy (nawet w prywatnych brak miejsc) przez co nawet pracując zdalnie trzeba rano jechać autem zawieźć dziecko do przedszkola (stąd właśnie biorą się korki). Rolą urzędu miasta i pracowników tam pracujących jest wytyczanie i planowanie kierunków rozwoju miasta. Z jakim efektem to wszyscy widzimy (albo i co niektórzy nie widzą).

        • 13 0

    • dokladnie, jest wiele osiedli do wyboru, kazdy znadzie cos dla siebie, centrum jest głosne i smierdzace, nie kazdemu to odpowiada

      • 4 0

  • Czyli że co? za dwa lata jak sprowadzi sie tam jeszcze wiecej ludzi to nie bedzie trzeba skrzyzowania przebudować?

    co za 3.14erdzielenie

    • 18 1

  • Opinia wyróżniona

    to co władze miasta zrobiły na Wiczlinie woła o pomstę do nieba (18)

    Dali deweloperom zgodę na budowę tysięcy bloków praktycznie nie zapewniając infrastruktury. Pamiętam zapowiedzi w mediach, miała powstać świetnie skomunikowana dzielnica Gdyni, obwodnica itd

    • 142 5

    • To Ty wierzysz w obiecanki?)

      • 21 3

    • (1)

      Infrastruktura drogowa typu jumbo lub klepisko.

      • 25 0

      • Te płyty są spoko.

        • 4 13

    • (1)

      no ale tego gdynianie chcieli patrzac po tym jak glosowali w wyborach

      • 16 0

      • Mogą zawsze zagłowoswać na partię trolli.

        Drogi się nie zmienią, ale będzie wyglądało jak el dorado...

        • 4 9

    • Oj tam, oj tam ! W Gdańsku to norma !

      Cała dzielnica Południe jest tego przykładem. Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, jesli nie więcej, a drogi wiejskie, tylko z poprawiona nawierzchnią. I to nie dwa czy trzy lata, ale już kilkanaście. I co ? I nic !

      • 23 0

    • ale żeś poszalał, tysiące bloków, noo imponujaco (3)

      a tak serio to na całym Wiczlinie jak kiedykolwiek liczba bloków przekroczy tysiąc to będzie dużo, na razie to i połowy jeszcze nie ma

      • 3 14

      • Zabieg retoryczny, kiedyś poznasz takie pojęcie :)

        Prawda jest taka, że z Wiczlina są 3 drogi wyjazdowe a w środku ogromne osiedle.

        • 9 1

      • Hiperbola...

        • 2 0

      • Bo pół to ziemianki

        • 1 0

    • Gdynia, miasto obietnic i nie realizowanych planów.

      • 9 2

    • Gdynianin (3)

      Nie problem ze dali zgodę deweloperom i ludzie mają mieszkania, tylko że od lat nic nie inwestują, gdyby nie deweloperzy Gdynia była by jeszcze bardziej zapyziała

      • 11 4

      • (2)

        Gdyby dali zgodę na budowę osiedli i przymus zrobienia dojazdu to byłoby coś a nie, zgoda tak a reszta zostaje po staremu. Droga taka sama jak za czasów wsi Wiczlino

        • 12 0

        • i jeszcze muszą wieszać tabliczkę "pamiętaj, jesteś w mieście"

          Bo jak ktoś się rozejrzy to wieś jak się patrzy. I te kury na wjeździe na Sokółkę...

          • 11 0

        • Nakaz budowy

          Po części już tak jest, jeśli na dewelopera przerzucimy jeszcze więcej obowiązków które powinna wykonać gmina cena mieszkania będzie jeszcze wyższa

          • 4 2

    • Szczurek tylko obiecuje

      Wystarczy żeby wygrywać

      • 0 1

    • Gdzie ta wiocha

      • 0 0

    • Nie tylko Wiczlino, ale też Sokółka. Na Chwarznie, sygnalizacja os razu, gdy powstała biedronka. Przed Chwarznem, od strony

      • 0 0

  • W Gdyni nikt nie słucha mieszkańców, najważniejsze są interesy dewelopera (2)

    Po co robić cokolwiek skoro i tak zagłosują.

    • 39 0

    • (1)

      Prawda jest taka, że gdyby nie deweloperzy to w ogóle nie byłoby ulic i chodników. Miasto totalnie nie poczuwa się do wykonywania zadań, które do miasta należą.

      • 3 1

      • A gdzie się słuchają mieszkańców? W Gdańsku w Sopocie? Całe trójmiasto to dno, ale co się dziwić widocznie ludzie tak lubią i im się podoba.

        • 2 1

  • w czasie ostatniej kampanii wyborczej prezydent obiecał obwodnicę Witomina, mówił że to będzie projekt na tę kadencję (11)

    kadencja się kończy a nie ma nawet projektu

    • 45 1

    • Po co ta obwodnica Witomina (6)

      Korek przeniesie się gdzieś indziej i będzie jeszcze większy, bo ludzie pomyślą, że jak jest nowa droga, to się przesiądą do aut. Z resztą tyle drzew pójdzie do wycinki, że szkoda gadać.

      • 2 16

      • po co obiecywał? po co kłamał? (4)

        • 12 0

        • Zeby zrobic kolejna wizualizacje do swojego muzeum wizualizacji niespelnionych

          Wazne ,zeby wydac kase i nic nie powstalo jak zawsze.

          • 12 0

        • (2)

          A kto z jakichkolwiek władz obiecuje i wywiązuje się z obietnic? Bo ja żyję 43 lata i nie przypominam sobie nic takiego. Takich jak Ty można kiwać przez 30 lat, a ty dalej zdziwiony jak byś się dopiero.narodził.

          • 2 0

          • (1)

            Yhm (wymowne chrząknięcie). Nasz miłościwie panujący rząd obiecał przed wyborami 500 zł na każde dziecko i tę obietnicę (niestety) spełnił.

            • 8 0

            • Rozdać nie swoje pieniądze to nielada wyczyn.

              • 2 5

      • Nie wiem skąd to przekonanie

        Żadni ludzie nie przesiądą się do aut, bo kto miał się przesiąść, się już przesiadł dawno temu.

        • 1 0

    • Jaki miał budżet na początku swojej kadencji? (2)

      Jaki ma teraz?

      Te wszystkie respiratory i pałace trochę kosztowały, a jak zwykle zapłaciły samorządy.

      • 3 6

      • sprawdź. Teraz ma większy budżet (1)

        • 6 0

        • i dostał czyli przydzielił sobie podwyżkę. O podróżach służbowych nie wspomnę bo to za pieniądze podatników.

          • 4 0

    • I nie będzie

      I nie będzie, ale jak zawsze my chcemy tylko inni przeszkadzają, kasy nie chcą dać, blokują itp itd

      • 0 0

  • Zrobili przecież stop na Wiczlińskiej i teraz są same korki to teraz jeszcze światła?

    Słoikom się poprzewracało w głowie. Proponuję wprowadzić zakaz poruszania się samochodami po dzielnicy. Tylko do transportu komunikacja miejska z prędkością 20km/h. Jak się nie podoba dzielnica to won do domku.

    • 18 10

  • (3)

    Tak, jeszcze za małe są korki, światła sobie dołóżcie.

    Rozumiem potrzebę świateł na przejściu jak jest kilka pasów ruchu. Ale na drodze z jednym pasem? Kierowcy mają się zatrzymać i przepuścić pieszych.

    • 34 3

    • Pofatyguj się misiu kolorowy na to skrzyzowanie (1)

      Zobacz jego układ, przejedź się kilka razy w każdym kierunku, później przejdź się kilka razy po pasach w godzinach lokalnego szczytu i wtedy się wypowiadaj.

      • 4 4

      • Wiem że narzekanie to piękne polska tradycja, ale akurat sposób w jaki zorganizowano ruch na tym skrzyżowaniu jest jak najbardziej właściwy.
        Pierwszeństwo mają pojazdy których jest większość na drodze, ruch jest uspokojony przez co przejścia bezpieczne, oznakowanie Ok., widoczność Ok. Nie wiem w czym problem- choć w sumie wiem... problemem są te wszystkie osiołki które jeżdżą na pamięć bez patrzenia na znaki

        • 3 0

    • To mają być światła do budki z goframi.

      • 1 0

  • Prroblem

    To tam mają kierowcy nie patrzacy na znaki a nie piesi.

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane