- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (36 opinii)
- 2 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (285 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (83 opinie)
- 5 Ugaszono pożar na budowie osiedla (185 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (121 opinii)
Najtrudniejsze ronda w Gdańsku. 300 kolizji i wypadki
Prawie 300 kolizji, siedemnaście wypadków i tyle samo rannych osób - to policyjna statystyka z... gdańskich rond. Przyczyna większości stłuczek jest praktycznie zawsze taka sama: spieszący się kierowcy, którzy "wciskają" się między auta, nie myśląc o ustąpieniu pierwszeństwa przejazdu. Sprawdziliśmy, na których rondach dochodzi do największej liczby stłuczek i które sprawiają najwięcej problemów kierowcom.
Od pomysłów drogowców na ronda może się więc - nomen omen - zakręcić w głowie. A stąd już tylko krok do stłuczki.
Prawie 300 kolizji na rondach
Z policyjnych statystyk wynika, że w 2019 roku odnotowano w sumie 135 kolizji na gdańskich rondach. W tym czasie doszło też do pięciu wypadków, w których rannych zostało tyle samo osób.
Rok później do 116 spadła liczba kolizji, do 10 natomiast wzrosła liczba wypadków i poszkodowanych uczestników ruchu. W tym roku mundurowi mówią już o 35 stłuczkach na rondach, dwóch wypadkach i dwóch poszkodowanych w nich osobach.
- Najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych na rondach jest nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu - mówi mł. asp. Monika Falkowska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Rondo Jabłoniowa-Leszczynowa
Które "skrzyżowania kołowe" przysparzają najwięcej kłopotów kierowcom? Funkcjonariusze drogówki wskazują bez wahania: największą liczbę stłuczek odnotowano na rondzie łączącym ulice Turzycową, Jabłoniową i Leszczynową. Od 2019 roku do tej pory doszło tam do 49 kolizji i jednego wypadku.
Ten ostatni miał miejsce w poniedziałek, 24 maja, przez co na dłuższy czas zablokowane zostały drogi na południu Gdańska, prowadząc wręcz do paraliżu Szadółek i Jasienia.
W komentarzach Raportu z Trójmiasta czytelnicy nie zostawiali suchej nitki na "konstrukcji" ronda, wskazując ją jako jedną z głównych przyczyn wielu kolizji.
- Powinni tam ustawić jakieś donice czy cokolwiek innego, aby kierowcy nie ścinali zakrętów. Każdy jest wtedy pierwszy na rondzie... Kierowcy skręcają tam jak na zwykłym skrzyżowaniu - i ot, to cała prawda! Gdyby coś tam stało, problem byłby z głowy. Ale wówczas autobusy miałyby kłopot z przejazdem. I chyba tu jest pies pogrzebany - napisał jeden z użytkowników Raportu.
Rondo Budowlanych-Nowatorów
Drugie w kolejności jest rondo Budowlanych i Nowatorów. Na tym skrzyżowaniu w analogicznym czasie doszło do 43 kolizji i wypadku, w którym ranna została jedna osoba.
Kurs prawa jazdy. Gdańsk, Gdynia, Sopot
W przypadku tego miejsca kierowcy narzekają także na samochody ciężarowe, które blokują przejazd innym autom.
Rondo w Letnicy
Do drogowych incydentów dochodzi także na rondzie w Letnicy, które łączy ul. Marynarki Polskiej, Uczniowską, al. Płażyńskiego i ul. Wielopole.
Z policyjnych statystyk wynika, że w ostatnich latach odnotowano tam 27 kolizji. Nie było żadnego wypadku. W tym miejscu warto zaznaczyć, że codziennie przez to skrzyżowanie przejeżdżają tysiące aut.
W porównaniu do liczby samochodów, skala kolizji nie wydaje się więc aż tak duża. Rozbudowana infrastruktura ronda i duży ruch sprawiają jednak, że skrzyżowanie może stanowić wyzwanie, zwłaszcza dla mniej doświadczonych kierowców czy osób spoza Trójmiasta.
Rondo turbinowe i przy ul. Leszczynowej
Wyliczenia mundurowych dotyczące "kolizjogennych" rond zamykają dwa skrzyżowania z ul. Kartuską. Na rondzie przy ul. Leszczynowej doszło do 4 kolizji i jednego wypadku, przy ul. Szczęśliwej - do 10 kolizji.
To ostatnie skrzyżowanie to tzw. rondo turbinowe, czyli takie, na którym potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się.
Oznacza to, że kierowcy przed wjazdem na rondo muszą dokonać wyboru odpowiedniego kierunku jazdy, a co za tym idzie: właściwego pasa ruchu i poruszać się nim cały czas aż do zjazdu z ronda. Taka organizacja ruchu pozwala upłynnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo na drodze, ale może też zaskoczyć kierowców, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z takim rodzajem skrzyżowań.
Magiczne rondo - najbardziej skomplikowane na świecie
Na koniec warto jednak zaznaczyć, że gdańskie ronda, choć czasem bywają skomplikowane, wydają się dziecinnie łatwe przy uchodzącym za najtrudniejsze na świecie skrzyżowaniu w brytyjskiej miejscowości Swindon.
Rondo, nazwane "magicznym", to tak naprawdę zbiór kilku mniejszych rond - na każdy zjazd z "większego" skrzyżowania. Łączą się one w jedno duże rondo, na którym obowiązuje ruch w obu kierunkach, a kierowcy jeżdżą po... 38 pasach.
Tak wygląda ruch na "magicznym" rondzie w Wielkiej Brytanii.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody wyposażone w kamery. Gdańsk, Gdynia, Sopot
Opinie wybrane
-
2021-05-28 08:47
Infrastruktura (38)
O tym czy kierowcy potrafią jeździć na rondach to nie będę się wypowiadał. Nie byłoby większego problemu gdyby konstrukcja rond pomagała kierowcom zamiast im utrudniać. Niestety w Gdańsku jest to postawione na głowie, głównie ze względu na kwestie finansowe, im taniej tym lepiej. "Budowa" rond wymalowanych farbą na skrzyżowaniu prostopadłym,
O tym czy kierowcy potrafią jeździć na rondach to nie będę się wypowiadał. Nie byłoby większego problemu gdyby konstrukcja rond pomagała kierowcom zamiast im utrudniać. Niestety w Gdańsku jest to postawione na głowie, głównie ze względu na kwestie finansowe, im taniej tym lepiej. "Budowa" rond wymalowanych farbą na skrzyżowaniu prostopadłym, duoronda, minironda, w przypadku Gdańska to nawet wchodzą w grę mikroronda (przykład "rondo Nieborowskiej/królowej Bony) woła o pomstę do nieba. Ronda powinny być budowane w taki sposób by dać szansę włączającemu się do ruchu na zauważenie pojazdu poruszającego się po rondzie i podjęcie decyzji o włączeniu się do ruchu bądź nie. A ten który już jest na rondzie musi też mieć czas by zareagować na zagrożenie. Nie mówiąc o uniemożliwieniu jazdy na wprost. Jeżeli przejeżdżam przez rondo w 1-2s (tak "duże" jest to rondo) to gdzie czas na reakcję w sytuacji zagrożenia? Ps. Zgodnie z obowiązującym prawem skrzyżowania o ruchu okrężnym mają wymuszać zmniejszenie prędkości. Mini rondo (najmniejszy typ ronda) dla dróg lokalnych i dojazdowych (D i L) ma mieć wyspę o średnicy 3-10m. Pojawia się pytanie czy urzędnicy nie łamią przepisów tworząc takie cuda jak np. na Jabłoniowej?
- 345 11
-
2021-05-29 12:18
Brawo
Wyczerpuje temat.
- 0 0
-
2021-05-29 12:00
Na osowie jest malowane rondo byly tam barierki i wszystko skonczylo sie na tym ze cale rondo kierowcy rozwalili bo jezdza jak d**ile
- 0 0
-
2021-05-29 07:32
Większość rond to katastrofa.A wystarczy popatrzeć jakie są w innych krajach "cywilizowanych".
Ale Polak potrafi "lepiej"!!- 0 0
-
2021-05-29 00:30
minironda
te twory z wymalowane żółtą farbą zamiast wymalowanego w środku koła mogły by mieć równie dobrze postawioną żółtą kropkę. to żadne minironda tylko patoronda.
- 3 0
-
2021-05-28 18:18
Jabłoniowa
Nie rondo a koło namalowane farbą,czy wieczną?
- 2 1
-
2021-05-28 17:52
Och tak, rondo nieborowska/bony to jakaś pomyłka...
- 0 0
-
2021-05-28 14:42
Chyba ty
- 1 0
-
2021-05-28 13:32
a wystarczy ustawowo zaPiSać (1)
max 6pkt karnych i utrata prawa jazdy - a każde wykroczenie to najmniej 2-3 pkt + horrendalny nawet jak na ich zarobki mandat.
....tak jest w Norwegii i tam to na opornych piratów drogowych jakże świetnie działa!- 0 5
-
2021-05-28 14:40
nie prawda, oni tak super bezpiecznie wcale nie jeżdżą
jak wiedzą że nie ma policji to gaz w podłogę. Mieszkałem przy takiej prostej w okolicach Skodje pod Alesund. Tam wszyscy grzali, a hitem był typ w Porsche RS który grubo ponad 200 potrafił śmignąć.
- 2 3
-
2021-05-28 13:12
1.Start
2. Wysłać Heńka niech namaluje kółko na zwykłym skrzyżowaniu
3. Postawić 4 znaki informujące o ruchu okrężnym
4. Koniec - rondo gotowe.
To jest nasza zatwierdzona procedura budowania ronda.- 12 0
-
2021-05-28 12:32
Jabloniowa...
To pseudo rondo na jabłoniowej to jest jakaś patologia.. w godzinach wieczornych przy opadach deszczu te komiczne żółte oznakowanie jest totalnie niewidoczne. Wymalowana wysepka jest tak mała że autobusy i auta ciężarowe z okolicznych placów budowy i tak walą na wprost bo zwyczajnie nie mają fizycznej możliwość objechać jej...Ta konstrukcja jak u Barei powinna być albo przebudowana albo zamieniona na normalne skrzyżowanie...
- 16 0
-
2021-05-28 12:27
Poduszkę zwalniającą... (4)
przykręcić na samym środku nieszczęsnego mini ronda na Jabłoniowej/Leszczynowej. Podejrzewam, że zapędy rajdowców nie zwalniających na kierunku Warszawska-Szadółki zostaną nieco ostudzone widmem przelecenia przez takową z prędkością 50 km/h i więcej, a i autobus da radę przejechać i złamać się przy wjeździe/wyjeździe z Leszczynowej.
- 1 1
-
2021-05-28 17:17
a wystarczyłoby wypukłe rondo z krawężnikmi od wewnętrznej, takie które trzeba objechać (1)
i od razu by się skończyło cwaniakowanie.
- 0 0
-
2021-05-29 09:06
Nie bo autobusy protezy nie objadą
I będą tłukły zawieszenia
- 1 0
-
2021-05-28 13:55
(1)
jaki rozped jak tam zawsze jest korek,chyba tylko w nocy jest normalnie.
- 1 1
-
2021-05-29 18:59
Skoro korek, to jak dochodzi do kolizji?
- 0 0
-
2021-05-28 11:12
najlepsze rondo jest na nieborowskiej. "miszowskie" pod każdym względem
- 5 1
-
2021-05-28 10:30
Nigdy
Nie wiesz jakiego typu jest to zakochane rondo, dopóki na nie nie wejdziesz. Fantazja projektantów jest nieograniczona.
- 11 0
-
2021-05-28 09:43
wystarczy zwolnić i zachować zdolność do zatrzymania się oraz nawiązywać kontakt wzrokowy (1)
takie zasady pozwalają uniknąć jakichkolwiek kolizji i 90% wypadków.
- 3 19
-
2021-05-28 10:32
Później można się przed policją tłumaczyć - patrzyłem się mu w oczy z których można było wyczytać że chce skręcić.
- 19 0
-
2021-05-28 09:29
Zamiast zrobić wysepkę to robią kółka farbą i nazywają to rondem. (4)
- 25 2
-
2021-05-29 18:58
Zamiast patrzeć na znaki w celu poznania organizacji ruchu na skrzyżowaniu, na które wjeżdżasz oglądasz widoki lub po prostu wolisz za...pier...lać?
- 1 0
-
2021-05-28 10:23
Rondo jest bezpieczniejsze... (2)
...zatem Grażynka z UM mówi Michałkowi żeby zrobił tam rondo, Michałek nie ma środków finansowych , ani miejsca na prawdziwe rondo starcza tylko na kółeczko z krawężników , którego zbudować nie może , bo wtedy pierwszy przejeżdżający tir się złoży i zablokuje "rondo" na amen. Zatem zostaje kółeczko z farby.
- 21 0
-
2021-05-28 10:37
(1)
Kółeczko z farby ma jeszcze jedną zaletę , jest tanie więc starczy na nagrodę dla Grażynki za innowacyjne projekty w dziedzinie bezpieczeństwa.
- 18 1
-
2021-05-28 11:13
dodaj jeszcze, że jest bardzo ekologiczne, dlatego można sfinansować je częściowo z budżetu unijnego ;)
- 11 0
-
2021-05-28 09:28
Oczywiście, że w Gdańsku jest na opak (4)
Rondo powinno być tak jak mówisz, na tyle duże, żeby ten ruch był płynny. Robienie jakichś parodii w stylu malowania ronda na normalnym skrzyżowaniu to kryminał...
- 48 4
-
2021-05-28 13:35
Rondo musi być
bo jakie inne miejsce nazwałbyś im Lecha Kaczyńskiego?
- jakąś ślepą uliczkę?- 4 6
-
2021-05-28 09:39
A pamiętasz skąd się wzięło na przykład rondo na Jabłoniowej? (2)
Było tymczasowe na czas budowy, ale jak wróciło normalne skrzyżowanie, kierowcy walili na pamięć nie patrząc kto ma pierwszeństwo, więc rondo musiało wrócić...
- 6 15
-
2021-05-28 11:38
powody raczej były inne (1)
zmiana organizacji ruchu jest dość częstym zjawiskiem
- 3 1
-
2021-05-28 12:00
Był nawet artykuł tutaj o tym. Rondo miało być tylko na czas budowy.
Przypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.
Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesieniaPrzypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.
Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane. Mieszkańcy okolicy tymczasem podkreślali, że rondo usprawniało ruch i poprawiało bezpieczeństwo.
- To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. Po tym jak zlikwidowano rondo, do rady dzielnicy docierały sygnały, że kierowcy jeżdżą w tym miejscu na pamięć, co powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze - podsumowuje Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień- 2 0
-
2021-05-28 09:27
Hit (7)
Takie rondo jest w Sopocie na skrzyżowaniu ul.Łokietka z Polną. Łatwo je przegapić, co zresztą dosyć często się zdarza i generuje to dużą możliwość kolizji.
- 18 5
-
2021-05-29 08:20
Tam jest trudno zobaczyć (1)
wjeżdżających z kolejnych dojazdów, przez co ten, co ma lepszą widoczność czasem nieświadomie wymusza pierwszeństwo. Przejeżdżam tam dwa razy dziennie i bardzo często widzę sytuacje na granicy stłuczki.
- 3 0
-
2021-05-29 09:53
Ostatnio jadąc ul. Łokietka od strony Sopotu, skręcałam w lewo w ul. Polną i tylko moja czujność i refleks, sprawiły, że nie zostałam zmiażdżona przez samochód wjeżdżający z impetem na rondo od strony Ergo.
- 1 0
-
2021-05-28 11:52
Tak, kierowcy mają zwyczaj przegapiania znaków. Wszystkich. (4)
- 7 15
-
2021-05-28 14:35
no ale ty chyba też jesteś kierowcą (1)
prawko masz? więc wrzucając wszystkich do jednego wora mówisz też o sobie
- 7 2
-
2021-05-28 20:27
on tylko
rowerem kieruje, oczywiście nie ma prawka ani karty rowerowej. Za to czuje w sobie potrzebę wyrażania swojego zdania. Taki po prostu młody, "wykształcony" z dużego miasta.
- 4 1
-
2021-05-28 13:34
potrafią przegapić pieszego idącego na pasach w biały dzień na pustej ulicy (1)
potem tłumaczenie, że jakby zahamował to by za bardzo zwolnił ... i korków narobnił.
- 7 13
-
2021-05-29 14:11
Uwielbiam wjechac na rondo i jeździć w kółko. Co najmniej 5 okrążeń.
Tak ciężko podjąć decyzje, którym zjazdem z ronda zjechać. A jak jeszcze na rondzie są kwiaty, to już w ogóle człowiek jeździ w kółko i oczu od nich nie może oderwać.
- 2 0
-
2021-05-28 07:15
Większość "kolizyjnych" to ronda turbinowe, (22)
które miały ułatwić, usprawnić, zmniejszyć ilość kolizji itd. Tym czasem widać, że - głównie poprzez to, że kierowcy mają na nich wyznaczone "dla siebie" pasy i jadą szyciej i bardziej zdecydowanie, niż po zwykłych rondach, a do tego zdarzają się kierowcy, ktorzy się na nich "gubią" - dochodzi na nich do większej ilości kolizji.
- 96 136
-
2021-05-31 13:21
To przy Szczęśliwej to do końca nei jest turbinowe
Tam z każdego wjazdu inaczej się jedzie
- 0 0
-
2021-05-29 06:04
Chyba nigdy nie byles nawet przy turbinowym,bo bredzisz.
Ci co po turbinowym pedza, tak samo pedza po kazdym innym,bo zwykli idioci. A turbinowe rondo to najlepsze rozwiazanie, bardzo popularne na zachodzie. Bo sie sprawdza.
- 1 1
-
2021-05-28 12:33
O lord (1)
I to jest właśnie zaściankowość naszego szkolenia w Polsce.
Np.Anglia,Wlochy,Irlandia... Mają ronda mniejsze, ciaśniejsze a jeżdżą i nie płaczą.
Zmienić mentalność i sposób jeżdżenia a nie ronda.- 2 3
-
2021-05-28 13:13
a skąd kierowcy mają znać takie ronda, jak ich prawie nie ma?
to nie jest kwestia zaściankowości tylko dostępnych rozwiązań i wiedzy - jeśli faktycznie są to lepsze rozwiązania, to trzeba je wdrażać stopniowo i z wyjaśnieniem; może nawet z barierkami w miejscu ciągłych linii - do czasu adaptacji
- 4 2
-
2021-05-28 08:25
Na rondzie turbinowym wystarczy by zarządca drogi wprowadził w odpowiednich miejscach metalowe przedziały pasów, tak że nawet jak ktoś nie ogarnia, obiedzie rondo jeszcze raz, by ulokować się na odpowiednim pasie zjazdowym. Takie rozwiązanie wprowadzono w Rumi i się sprawdza.
- 20 2
-
2021-05-28 08:12
Na rondach turbinowych powinny być zapory betonowe tam gdzie linie ciągłe
Jedyny sposób na tych co nie patrzą na znaki
- 33 4
-
2021-05-28 08:09
Mieszkam niedaleko ronda turbinowego (2)
Jest tam faktycznie niebezpiecznie, ale nie przez prędkości, tylko przez to, że kierowcy nie patrzą na znaki. Po kilka razy w tygodniu ktoś mi się ładuje przed samą maskę, bo ignoruje linię ciągłą. Jeśli ktoś ma samochód do zezłomowania i chciałby go rozbić, to polecam częściej przejechać się po rondach turbinowych.
- 22 2
-
2021-05-28 09:45
mniejsza prędkość zapobiega większości sytuacji kolizyjnych (1)
- 2 6
-
2021-05-28 13:25
Moja minimalna prędkość i oczy dookoła głowy tak. Gdybym tam jechał z normalną prędkością, to rozbicie samochodu jest kwestią czasu i to nie z mojej winy.
- 1 0
-
2021-05-28 07:30
(12)
Na tych turbinowych rondach jest jeden wielki d**ilizm, bo są tam przeważnie dwa pasy przy zjeździe z ronda, a według przepisów opuszczać rondo można tylko z prawego pasa...
- 11 51
-
2021-05-28 13:22
Rondo turbinowe nie jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym (2)
Bliżej mu do typowej wyspy centralnej. A nawet z klasycznego "ronda" można zjechać z wewnętrznego pasa, jeżeli nie zajeżdżamy drogi temu z prawej oraz oznakowanie poziome na to pozwala
- 3 1
-
2021-05-28 15:50
Na skrzyżowaniu, na którym masz dwa pasy ruchu też skrecasz w prawo z lewego pasa???
- 0 1
-
2021-05-28 15:32
Oddaj prawko
Ales pocisnal Oddaj prawko bo kogoś zabijesz
- 0 1
-
2021-05-28 09:48
Weź oddaj prawko
- 2 2
-
2021-05-28 08:11
(7)
Można zjeżdżać z lewego, jeśli linie na drodze na to zezwalają, w szczególności na rondach turbinowych
- 40 1
-
2021-05-28 13:02
Racja jest co do jednego: z ronda turbinowego mozna zjechać z lewego pasa tylko wtedy, kiedy jest linia ciągła, która jest jego przedłużeniem i nas wyprowadza do zjazdu, w innym przypadku nie możemy tego zarobić. Mi od samego początku chodziło o takie rondo turbinowe, które ma same linie przerywane i głupie, mylące dwa pasy na zjeździe z ronda.
- 1 3
-
2021-05-28 09:32
(5)
Jak możesz zjechac z lewego, skoro lewy jest ze strzalką do jazdy na wprost? Linia przerywana zezwala Ci jedynie na zmiane pasa na prawy, a nie na opuszczenie ronda z lewego pasa.
- 7 6
-
2021-05-28 09:41
Trzeba to sobie wyobrazić ;)
Na połturbinach można zjechać z lewego pasa, w sytuacji gdy na danym odcinku ronda, istnieje oddzielny prawy pas do wjazdu i wyjazdu na łuku :)
- 3 0
-
2021-05-28 09:40
Czym się różni zjechanie z na prawy i opuszczenie z prawego od opuszczenia z lewego? (3)
Przecież to dokładnie ten sam manewr.
- 0 10
-
2021-05-28 12:43
Heh (2)
Czym się różni? Miedzy innymi tym, ze to nie jest manewr bezkolizyjny i samochod na prawym pasie ma przed Tobą pierwszenstwo, a niekoniecznie musi chcieć opuścić rondo, bo może też chcieć zmienić pas na lewy. Wlasnie nieznajomość tej różnicy jest przyczyną sporej ilości kolizji na rondach.
- 5 5
-
2021-05-28 13:18
Heh, (1)
a jak zjeżdżasz na prawy to już samochody na prawym pasie znikają?
Przeczytaj powoli poprzedni komentarz, w obu przypadkach zaczynasz na lewym pasie.- 1 0
-
2021-05-28 15:26
Ręce opadają
Mam dość tłumaczenia. Proszę wpisać sobie na youtube: Rondo. Zjazd z lewego pasa. Skrzyżowania o ruchu okrężnym. Zobaczycie, ze w większości przypadków łamiecie przepisy zjeżdżając z lewego. Jest tylko jeden wyjątek.
- 1 3
-
2021-05-28 07:19
Kierowcy, pamietajcie o kierunku przy zjazdach z ronda. (147)
I na rondzie działać powinien tylko prawy kierunkowskaz! Ilu widziałam kierowców którzy używają lewego, zgrozo, albo w ogóle nie informują o zamiarze zjazdu z ronda...
- 323 40
-
2021-05-30 13:35
Na zachodzie traktuje się rondo tak jak normalne skrzyżowanie I daje się znaki skrętu w prawo czy lewo. To ułatwia ruch
- 0 0
-
2021-05-29 09:19
Ci co włączają lewy kierunek przed wjazdem na rondo powinni mieć przestrzelone kolana i prawko z czipsów się nie liczy
- 0 0
-
2021-05-29 01:37
Skoro powołujecie się na NSA, to ono twierdzi inaczej...
Nie ma przepisu zabraniającego używania lewego kierunku, jest przepis nakazujący używania prawego przy zjeździe. NSA rozpatrując spory o używanie lego migacza, nie kwestionuje zasadności używania go w celu poprawy bezpieczeństwa, ale jego brak nie uznaje za błędny.
"Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązanyNie ma przepisu zabraniającego używania lewego kierunku, jest przepis nakazujący używania prawego przy zjeździe. NSA rozpatrując spory o używanie lego migacza, nie kwestionuje zasadności używania go w celu poprawy bezpieczeństwa, ale jego brak nie uznaje za błędny.
"Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i w ramach tej "szczególnej ostrożności" być może powinien sygnalizować wjazd na rondo w taki sposób, jak to przedstawia egzaminator (skarżący). Obowiązek taki nie wynika jednak wyraźnie z przepisów prawa, jest on wynikiem interpretacji norm regulujących ruch drogowy przez doktrynę oraz prowadzących szkolenia przygotowujące do egzaminu na prawo jazdy. Sąd I instancji nie zakwestionował tej interpretacji, stwierdził jedynie, że nie może być ona podstawą oceny prawidłowości zadania wykonywanego przez osobę egzaminowaną." - I OSK 652/17.
Jednym słowem, możesz używać kierunku, ale nie musisz. Ten jednak pomaga zrozumieć intencje kierującego, który obierze zjazd, dzięki czemu jest i bezpieczniej i sprawniej... szczególnie na takim rondzie, przy większych byłoby to bez znaczenia. Gadanie że od tego jest prawy kierunek, bawi mnie, bo przecież stojąc naprzeciwko wykonującego manewr, to właśnie prawy bok jest najmniej widoczny (czyt. migacz również). Zachęcam do używania lewego migacza na tych pseudo rondach, patologicznych tworach UM Gdańsk- 0 0
-
2021-05-28 22:44
Ale mi zgroza
W Holandii powszechnie używają lewego kierunkowskazu i jest to bardzo praktyczne, prawy jest czasem słabo widoczny i nie wiadomo czy auto już opuści rondo czy jeszcze nie. Sam używam lewego wtedy gdy rondo jest małym plackiem namalowanym farbą a wiem że kierowcy walą tam tak jak dawniej na wprost. d**ilny to jest przepis kodeksu drogowego mówiący
W Holandii powszechnie używają lewego kierunkowskazu i jest to bardzo praktyczne, prawy jest czasem słabo widoczny i nie wiadomo czy auto już opuści rondo czy jeszcze nie. Sam używam lewego wtedy gdy rondo jest małym plackiem namalowanym farbą a wiem że kierowcy walą tam tak jak dawniej na wprost. d**ilny to jest przepis kodeksu drogowego mówiący że rondo traktować należy jako jedno skrzyżowanie. Na jego podstawie można wystawić mandat za nieużycie lewego kierunkowskazu lub użycie prawego w zależności od widzimisię pana władzy... Z niego właśnie wynika mnogość sprzecznych interpretacji jak należy pokonywać rondo. Ale nikt się nie dojełopi gdzie jest problem - no cóż - kraj katolyckiej yntelygencyji pijącej...
- 0 0
-
2021-05-28 17:11
kierunkowskaz
no tu raczej w sytuacji gdzie rondo ma 3metry srednicy i przejzyste jest jak scren po wyplacie bym polemizowal,zreszta ma to odzwierciedlenie w kodeksie drogowym,ktory w moim mniemaniu tu jest dopracowany.Pozdrawiam.
- 0 0
-
2021-05-28 15:15
(2)
Na normalnych rondach może tak, ale na rondzie Jabłoniowa powinno się używać lewego kierunku żeby ułatwić innym wjazd.
- 5 1
-
2021-05-28 16:42
w jaki niby sposób? (1)
wprowadzając w błąd dziwnymi sygnałami? Może przeciwmgielne odpal, w imię jakiegoś "ułatwiania".
- 1 6
-
2021-05-28 19:15
Zjadłaś/es już całe wiadro teorii, czy tylko pół?
- 1 0
-
2021-05-28 15:15
'widzialam' - kobieta, dziękuję ;) (1)
- 1 2
-
2021-05-28 16:41
i ma rację. Ty jesteś facetem i nie masz racji
dziękuję
- 1 0
-
2021-05-28 13:38
No widzisz, zawsze używałem tylko prawgo kierunkowskazu na rondach. Jednak na wspaniałym wytworze malarzy na Jabłoniowej nauczyłem się używać też lewego jak na zwykłym skrzyżowaniu i uwierz mi, uchroniło mnie to już kilka razy przed spotkaniem pierwszego stopnia. Jeżeli jedziesz na wprost to kierunkowskaz do zjazdu widzi ten, którego masz po prawej
No widzisz, zawsze używałem tylko prawgo kierunkowskazu na rondach. Jednak na wspaniałym wytworze malarzy na Jabłoniowej nauczyłem się używać też lewego jak na zwykłym skrzyżowaniu i uwierz mi, uchroniło mnie to już kilka razy przed spotkaniem pierwszego stopnia. Jeżeli jedziesz na wprost to kierunkowskaz do zjazdu widzi ten, którego masz po prawej oraz z tyłu. Tylko że mało ich to obchodzi. Najbardziej zainteresowany Twoimi zamiarami jest ten z naprzeciwka, ale przy takich rozmiarach pseudoronda on tego kierunkowskazu nie widzi. Musi analizować Twój ruch, i jak się już upewni że jednak jedziesz prosto to dalej decydować czy może wjechać. Mój lewy kierunkowskaz daje mu pewność że skręcam. Oczywiście na każdym rondzie z prawdziwego zdążenia używam tylko prawego kierunkowskazu. Takie ronda jak na Jabłoniowej powinny być zakazane wtedy nie byłoby tych dylematów i tylu stłuczek
- 5 0
-
2021-05-28 12:29
kierunkowskaz to dla kierowcow czarna magia
maja leki zeby ruszyc palce i wlaczyc kierunkowskaz. dla mnie to leniwy d**ilizm.
- 1 0
-
2021-05-28 11:28
Rondo to skrzyżowanie o ruchu okrężnym, a wiec używasz obu kierunkowskazów (9)
Witam. Warto mieć na uwadze używanie kierunków w odpowiednim czasie- gdy dojeżdżasz do ronda- zamierzasz skręcać w prawo (najbliższym zjazdem)-włączasz kir.PRAWY, gdy dojeżdżasz do ronda zjeżdżasz 2gim zjazdem(tzw. na wprost używasz w połowie kierunku Prawego, lecz gdy zawracasz na rondzie używasz lewego do momentu gdy zbliżasz się do właściwego
Witam. Warto mieć na uwadze używanie kierunków w odpowiednim czasie- gdy dojeżdżasz do ronda- zamierzasz skręcać w prawo (najbliższym zjazdem)-włączasz kir.PRAWY, gdy dojeżdżasz do ronda zjeżdżasz 2gim zjazdem(tzw. na wprost używasz w połowie kierunku Prawego, lecz gdy zawracasz na rondzie używasz lewego do momentu gdy zbliżasz się do właściwego zjazdu-przełączasz na prawy. Mega ułatwienie dla tych, którzy czekają by wjechać na rondo. W odpowiednim momencie lekko zawczasu, lecz nie za późno- płynnie, szybciej, bezpieczniej :)
- 6 1
-
2021-05-28 19:06
Na pewno wszyscy na kolejnych wlotach wiedzą skąd przyjechałeś.
A nawet jeśli wiedza to i tak nie mają pojęcia czy skręcisz w 3 zjazd czy zawracasz, czy jednak przejechałeś zjazd i zrobisz jeszcze jedno kolko.
- 1 0
-
2021-05-28 11:42
Co to za różnica czy przy zawracaniu włączę lewy czy nie... Bez sensu, tylko niepotrzebnie migasz tym lewym jak ostatni i**ota. Ten lewy w tym przypadku nie mówi kompletnie nic. Dlatego się go nie używa.
- 3 1
-
2021-05-28 11:39
Lewego w ogóle się nie używa zgo z przepisami. A takie "ułatwienia" lewym (6)
Kierunkowskazem wprowadzają w błąd. Pierwsze pytanietp oco chodzi? Przecież nie ma zjazdu w lewo.
- 2 7
-
2021-05-28 12:38
Skręcasz w lewo więc włączasz lewy kierunkowskaz. (5)
- 0 2
-
2021-05-28 12:58
(4)
Gdzie na rondzie skręcasz w lewo? Jedziesz "prosto" zgodnie z ułożeniem drogi. Tam nie ma żadnego skrętu w lewo...
- 0 2
-
2021-05-28 13:32
Ciągle jest w lewo ;) (3)
- 0 1
-
2021-05-28 15:19
(2)
Czyli na łuku drogi też włączasz kierunki? Gratuluję... głupoty.
- 0 0
-
2021-05-28 19:10
Łuk drogi, nie jest skrzyzowaniem. (1)
A rondo jest formą skrzyżowania.Kto wykazał się głupotą? Dalej laduj w głowę teorię. Tylko uważaj aby na drodze nie przyłożył Tobie inny teoretyk...
- 1 0
-
2021-05-28 20:58
Tak samo jak kwadrat jest prostokątem, a prostokąt kwadratem niekoniecznie. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym, "ruchem okrężnym" czyli łuk drogi na skrzyżowaniu prowadzi w lewo, a możliwe zjazdy ze skrzyżowania są zawsze na prawo. Tadam. Problem łuku na rondzie wyjaśniony. Nadal nie rozumiesz?
- 1 0
-
2021-05-28 11:14
ja czasami używam lewego kierunkowskazu przed wjazdem na rondo. Ma to miejsce
kiedy rondo jest zapachane, a nie jadę w kierunku gdzie jest korek. Taki sposób na wyżebranie wjazdu, bo inaczej to można stać i stać przed wjazdem
- 7 0
-
2021-05-28 10:30
Lewy też się przydaje
jak masz rondo dwupasmowe i zmieniasz pas na wewnętrzny np. na Letnicy chcąc kontynuować jazdę po rondzie do kolejnego zjazdu
- 3 1
-
2021-05-28 10:00
albo sygnalizyja opuszczenie ronda
i jada dale prosto.
kilka razy mnie tak zrobili w konia.- 2 0
-
2021-05-28 09:37
We Francji.. (5)
.. prawie każdy używa kierunku w lewo na rondzie i zmienia dopiero kierunek na prawo jak chce zjechać z ronda... Czy rondo ma 2 czy 6 pasów i jakoś jeżdżą i się nie zabijają a przy okazji sobie tym pomagają bo wiesz kiedy ktoś chce zjechać a kiedy jedzie dalej ..
- 8 4
-
2021-05-28 19:03
Tak używają lewych kierunkowskazów na rondach od 2 do 6 pasow
A teraz powiem Ci dlaczego. Zmieniają pas ruchu na rondzie.
- 0 1
-
2021-05-28 10:21
a w Honolulu
jest pomnik pieszego pasażera
- 4 0
-
2021-05-28 09:40
a w wielkiej brytanii jeździ się z kierownicą po lewej stronie (2)
mieszkamy w Polsce i dyskutujemy o Polskich przepisach
- 5 4
-
2021-05-28 18:51
Gdzie jest dłuższa historia motoryzacji?
We Francji czy w Polsce. Francuscy kierowcy, to ba lwany?
- 0 1
-
2021-05-28 12:10
Po prawej
- 0 0
-
2021-05-28 08:26
(2)
Lewego powinno używać się przy wjeździe na rondo sygnalizując zamiar skrętu w lewo lub zawracanie- to wiele ułatwia samochodom za tobą ;)
- 3 8
-
2021-05-28 09:48
tak, ułatwia. ja od dakiego delikwenta automatycznie zwiększam dystans, bo to oznacza
że jest głąbem i może coś odwalić.
- 4 3
-
2021-05-28 08:37
W którym miejscu na rondzie można skręcić q lewo?
- 9 3
-
2021-05-28 08:05
Zgadzam się (10)
2 lata temu zdawałam egzamin na prawo jazdy I mój instruktor uczył mnie właśnie włączania lewego kierunkowskazu na rondzie w momencie gdy mam zamiar jechać lewo. Dzisiaj jeżdżę sama i tak nie robię bo uważam to za absurd. Dodatkowo śmieszny jest fakt, że mój instruktor był byłym policjantem drogówki.
- 10 7
-
2021-05-28 23:40
Może jak on zdawał egzaminy np 30 lat temu to tak było że trzeba było włączać lewy kierunek.
Choc on jako instruktor, powinien ucyzć według aktualnych przepisów
- 0 0
-
2021-05-28 17:40
Byl taki jeden, ktory za to oblal egzaminowanego. Sad wyjasnil mu pomylke, egzaminowany wyrokiem sadu zdal.
- 0 0
-
2021-05-28 09:00
Tak jest (6)
Tak to prawda, chodzi o to, że w przepisach drogowych nie ma czegoś takiego jak rondo, jest tylko skrzyżowanie. A więc przed rondem powinieneś włączyć kierunkowskaz np. w lewo jeżeli będziesz skręcał w lewo lub w prawo - jak w prawo. Dopiero jak wjedziesz na rondo to przed zjazdem oczywiście zawsze kierunkowskaz w prawo. Takie są zasady w przepisach i tak uczą instruktorzy.
- 7 8
-
2021-05-28 09:47
Oddaj prawo jazdy w depozyt zanim komuś krzywdę zrobisz, ośla łąko. (1)
- 2 6
-
2021-05-28 10:10
Tak, zrobi krzywdę wrzucając kierunek w lewo na rondzie...
Oczywiście zapiep**ając 20km/h ponad limit krzywdy się zrobić nie da, więc tu nie ma problemu.
- 2 3
-
2021-05-28 09:14
w którym miejscu na rondzie można skręcić w lewo? (3)
bo mnie się wydaje, że są tylko zjazdy z ronda i to każdy jest w prawo. czy jazda na wprost, na drugim zjeździe będzie zjazdem w lewo? a jazda drugim zjadem "na skos", który nie jest idealnie po linii prostej?
kolejny który znalazł prawko w czipsach- 9 3
-
2021-05-28 18:22
(2)
Na rondzie nie można skręcić w lewo, to prawda. Ale patrząc na rondo przed wjechaniem na nie lub z lotu ptaka, widać, że biegną od/do niego różne drogi, przeważnie z boków i na wprost. To są te kierunki, o które chodzi. Znaki poziome i pionowe przed wjazdem na rondo też niejednokrotnie posługują się tymi kierunkami, pokazując strzałki w prawo, w
Na rondzie nie można skręcić w lewo, to prawda. Ale patrząc na rondo przed wjechaniem na nie lub z lotu ptaka, widać, że biegną od/do niego różne drogi, przeważnie z boków i na wprost. To są te kierunki, o które chodzi. Znaki poziome i pionowe przed wjazdem na rondo też niejednokrotnie posługują się tymi kierunkami, pokazując strzałki w prawo, w lewo i na wprost. Nie jest to więc żaden wymysł. Problem wynika tylko ze złożonego charakteru ronda, gdzie tradycyjne rozumienie kierunków jest nieoczywiste ze względu na zawinięcie normalnego skrzyżowania w okrąg. I patrząc tylko na sam ten okrąg, faktycznie nie można skręcić w lewo czy jechać prosto. Ale patrząc na ten okrąg szerzej - jako na element łączący drogi z kilku stron świata - owszem.
- 2 0
-
2021-05-28 20:56
(1)
Nadal błąd... Na rondzie jedziesz "prosto" zgodnie z łukiem drogi i możesz skręcić tylko w prawo w któryś zjazd. Strzałki przed rondem nie wskazują kierunku, w który skręcasz, pokazują orientacyjne umiejscowienie zjazdu z ronda. Nadal na rondzie nie można skręcić w lewo...
- 0 1
-
2021-05-28 21:45
Przecież nikt się nie upiera, że znajdując się na rondzie, można skręcić w lewo. Rzecz w tym, że poza samym rondem jest "orientacyjne umiejscowienie zjazdu z ronda", które - wraz z wjazdem na rondo - tworzy kierunek jazdy przez całe skrzyżowanie. Stąd się bierze określenie, że ktoś jedzie prosto lub w lewo. Bierze się pod uwagę cały przejazd od
Przecież nikt się nie upiera, że znajdując się na rondzie, można skręcić w lewo. Rzecz w tym, że poza samym rondem jest "orientacyjne umiejscowienie zjazdu z ronda", które - wraz z wjazdem na rondo - tworzy kierunek jazdy przez całe skrzyżowanie. Stąd się bierze określenie, że ktoś jedzie prosto lub w lewo. Bierze się pod uwagę cały przejazd od wjazdu do zjazdu i ich położenie względem siebie, a nie sam ruch po okręgu i skręt z niego. Tak trudno się tego domyślić? Dla osób, które włączają lewy kierunkowskaz właśnie ten szerszy kontekst i wynikający z niego kierunek jazdy są najważniejsze. Inni według swojego upodobania mogą na kierunek jazdy patrzeć węziej i sygnalizować tylko zjazd z ronda, ale na pewno nie mogą tym drugim zarzucić bzdury czy bezprawia, bo przecież wjazdy i zjazdy z ronda też są częścią skrzyżowania, a co za tym idzie, kierunek jazdy można wytyczać także na podstawie ich położenia względem siebie. Potrzebę taką widać szczególnie na minirondach (typu to na Jabłoniowej), na których ruch okrężny jest sztucznie wymuszony i przez to zachowanie płynności i bezpieczeństwa tego ruchu przy jego większym natężeniu jest utrudnione - stąd kierowcy wolą z góry sygnalizować, w którą drogę zjeżdżają.
- 1 0
-
2021-05-28 08:36
Instruktor z przeceny? Na rondzie jest ruch prawostronny a każdy wyjazd jest z prawej. Oprócz zmiany pasa, nie uzywa się na rondzie lewego migacza
- 9 5
-
2021-05-28 07:31
(29)
Przepisy mówią o prawym, ale nikomu nie przeszkadza, jeśli ktoś ma lewy pozostając na rondzie. Przynamniej widać, że nie zjeżdża - na pseudorondkach to jednak pomaga, gdzie prawego nie można włączyc z wyprzedzeniem, bo jest poprzedni zjazd.
- 45 16
-
2021-05-28 16:36
Dokładnie tak
Sytuacja z ruchem okrężnym jest niejednoznaczna dlatego lewy kierunkowskaz ułatwia sprawę
- 2 2
-
2021-05-28 07:47
(27)
Bardzo mądra wypowiedź jeśli chodzi o jazdę po pseudorondkach z włączonym lewym kierunkowskazem . Będąc tuż przed rondem , od razu wiem jak będzie jechał w nim / rondzie / ten samochód .
- 35 9
-
2021-05-28 08:55
RONDO na wardszawskiej (8)
tam to norma lewy kierunkowskaz, rondo tak małe ze tylko 1 auto sie mieści,
kiedys nie było tych rond i było lepiej
ale ktos musiał wydac 400 tysi aby zrobić kostkę na srodku- 7 6
-
2021-05-28 09:12
małe rono, duży ruch (7)
a ty jeszcze wprowadzasz w błąd używając lewego kierunku. Brawo
- 8 6
-
2021-05-28 13:17
Dlaczego jesteś wprowadzony w błąd? Czego nie rozumiesz? (5)
Jestem na pseudorondzie,skrecam w lewo, lewy "migacz". Analogicznie w prawo. Jadę prosto, nic nie sygnalizuje.
Co jest tu, do nie zrozumienia?
Ustawodawca powinien zrobić z tym porządek. Co to jest za rondo, na którym mieści się tylko Smart?- 4 3
-
2021-05-28 17:37
Ze zjezdzasz, malpo, z ronda z wlaczonym lewym kierunkiem.
- 1 1
-
2021-05-28 16:39
na zakręcie też wrzucasz lewy kierunek, bo skręcasz kierownicą w lewo?
prawo jazdy z czipsów?
- 2 3
-
2021-05-28 15:17
(2)
Jesteś na rondzie. Nie ważne jak małe by było, możesz z niego zjechać wyłącznie w prawo. Także po jaką cholerę ci lewy?
- 3 4
-
2021-05-28 18:19
(1)
Po to, aby ułatwić wjazd na rondo innemu kierowcy, który nie wie którym zjazdem zjade. Do czasu kiedy jestem na rondzie musi czekać. Może jeszcze czeka ..
- 5 0
-
2021-05-28 20:51
Nie ułatwiasz niczego. Jeszcze wprowadzasz w błąd...
- 2 1
-
2021-05-28 09:47
W błąd? Bardziej w lewo się nie da pojechać...
- 6 2
-
2021-05-28 08:38
Kolejny mistrz lewego kierunkowskazu (17)
- 18 30
-
2021-05-28 15:21
Mylisz dawnych miszczów lewego kierunkowskazu, którzy sygnalizowali jazdę w kółko z ludźmi, którzy poza znajomością przepisów mają jeszcze zdrowy rozsądek.
- 3 0
-
2021-05-28 09:05
co ci przeszkadza w używaniu lewego kierunku? (15)
- 23 11
-
2021-05-28 11:05
Ze niczego on nie oznacza, wiec juz kompletnie nie wiadomo, czego sie po takim d**ilu spodziewac.
- 4 3
-
2021-05-28 09:30
(3)
Mi przeszkadza w tym wypadku włączanie lewego kierunkowskazu, bo nie wiem czy taka osoba informuje mnie, że zostaje na rondzie, czy pomyliła się i zamiast zasygnalizować manewr zjazdu, pomyliła się i zamiast prawego włączyła lewy kierunkowskaz, co nie jest wcale takie rzadkie.
- 11 11
-
2021-05-28 09:51
Ale w czym masz problem (1)
ma włączony lewy, a nie prawy. Jak przez pomyłkę włączy wycieraczkę z tyłu to nawet tego nie zauważysz.
- 6 5
-
2021-05-28 10:26
Jak dla mnie to możesz na każdym zakręcie włączać kierunek, będą chociaż wszyscy wiedzieli, że chcesz jechać jak jezdnia prowadzi, a nie np. w las lub na łąkę. Taka jest wasza logika włączania lewego kierunku na rondzie.
- 5 6
-
2021-05-28 09:46
Hahaha... jeszcze pewnie zastanawiasz się, czy osoba nie pomyliła PL z UK i zaraz pojedzie po złej stronie. Jak jedzie ktoś z lewym to po prostu nie wjeżdżasz na rondo. Użycie lewego nie doprowadza do kolizji.
- 11 9
-
2021-05-28 09:15
Na rondzie uzywamy (3)
w y ł ą c z n i e prawego kierunkowskazu i tylko przy zjeździe! Chyba ze rondo jest wielopasmowe to przy zmianie pasa również lewego. Proste. Jednak wielu i tak używa jak deb!l lewego przy wjeździe na rondo. Trzymać się przepisów zamiast wymyślać durnowate "komu przeszkadza lewy?"..... Nie włączyłeś prawego - znaczy nie zjeżdżasz z ronda. Proste, klarowne i zrozumiałe- dla każdego kto ma mózg a nie trociny.
- 25 11
-
2021-05-28 12:03
Agresywny kierowca
- 0 0
-
2021-05-28 09:28
Te same przepisy zabraniają używania długich świateł do mrugania przy wyprzedzaniu. (1)
Czy to znaczy że wszyscy "królowie autostrad" mają trociny zamiast mózgu?
- 9 2
-
2021-05-28 10:49
Tak
Dokładnie. Mrugajace popierdulki
- 2 4
-
2021-05-28 09:08
przepisy (5)
przeszkadzają. NA rondzie obowiązuje ruch prawostronny!!!! w żadnym momencie na rondzie nie skręcasz w lewo (poza zmianą pasa). Każdy wyjazd jest z p r a w e j strony!
- 23 14
-
2021-05-28 10:57
oczywiście że skręcasz w lewo bo masz kierownicę skręconą w lewo (2)
zatem przed każdym zjazdem podejmujesz decyzję czy skręcasz w lewo czy w prawo, o czym informujesz innych kierujących za pomocą lewego bądź prawego kierunkowskazu
- 5 10
-
2021-05-28 16:05
Na kretej drodze w zakretach? (1)
Na kretej drodze w zakretach tez uzywasz kierunkowskazu?
To po co mrugasz na rondzie?- 3 1
-
2021-05-28 16:29
bo to skrzyżowanie i wybierasz kierunek jazdy - lewo bądź prawo
chyba że ktoś jedzie na wprost w krzaki, wtedy może nie sygnalizować tego manewru
- 1 3
-
2021-05-28 10:54
Przepisy często nie nadążają za życiem.
- 8 0
-
2021-05-28 09:29
To popatrz jeszcze raz na te rondo namalowane farbą, to jest jak skręt w lewo, tylko z ciężarowym narzutem.
- 6 7
-
2021-05-28 07:33
(3)
Kierowcom osobówek na ruchliwym rondzie czasem ciężko włączyć się do ruchu, bo co trzeci nie używa kierunkowskazów, a co dopiero kierowcom z ciężarówek. Czasem tak stoję bez sensu po kilka minut i próbuję włączyć się do ruchu i zrobiłbym to już dawno, gdyby nie nagminne łamanie przepisów poprzez brak sygnalizacji zamiaru opuszczenia ronda. Niektóre
Kierowcom osobówek na ruchliwym rondzie czasem ciężko włączyć się do ruchu, bo co trzeci nie używa kierunkowskazów, a co dopiero kierowcom z ciężarówek. Czasem tak stoję bez sensu po kilka minut i próbuję włączyć się do ruchu i zrobiłbym to już dawno, gdyby nie nagminne łamanie przepisów poprzez brak sygnalizacji zamiaru opuszczenia ronda. Niektóre marki np. BMW podobno nawet nie posiadają kierunkowskazów w podstawowym wyposażeniu, więc może przez cięcie kosztów właściciel nie decyduje się na nie.
- 53 3
-
2021-05-28 15:42
BWM mają kierunkowskazy. Trzeba w nich tylko okresowo wymieniać specjalny płyn do kierunkowskazów, który jest koszmarnie trudny do kupienia i jego zaporowa cena jest zbyt wysoka dla dumnego posiadacza Bolidu Młodego Wieśniaka.
- 1 0
-
2021-05-28 09:07
Bo praca montera kierunkowskazów w fabryce BMW uznawana jest za najbardziej bezsensowną pracę świata.
- 15 1
-
2021-05-28 07:54
No przecież.
Tak, w niektórych autach kierunkowskazy to opcja dodatkowo płatna, ale ciemne szyby są gratis.
- 28 2
-
2021-05-28 07:29
Nie przesadzaj (37)
Od kilku lat nie widziałem żeby ktoś użył lewego kierunku na rondzie. No ale jeżdżę tylko rocznie max 20k i głównie po mieście.
- 4 64
-
2021-05-28 19:21
Moja żona notorycznie włącza lewy kierunek na rondzie...a ma prawko od 29 lat. ( W sumie jest nawet bardzo dobrym kierowcą). Ja mam krótszy staż , ale jak jej zwrócę uwagę to zaczyna się awantura.
I nie da sobie przetłumaczyć.- 1 0
-
2021-05-28 13:43
No ja podobnie, stłuczek też pewnie nie widziałeś więc o czym my tu piszemy?
- 0 0
-
2021-05-28 10:31
A ja zawsze włączam lewy kierunkowskaz gdy nie wybieram pierwszego zjazdu (6)
dzięki temu nikt z włączających się do ruchu nie wciska się przed maskę
- 22 13
-
2021-05-28 11:04
Ja prawidlowo sygnalizuje, czyli nie wlaczam lewego jadac prosto, i tez nikt mi sie nie wciska przed maske. (5)
- 15 9
-
2021-05-28 12:45
Jadąc prosto czyli w krzaki? (4)
- 1 7
-
2021-05-28 17:32
Czyli wiemy juz o Twojej niepelnosprawnosci intelektualnej. Pozostaje ustalic jej stopien. Pisz dalej.
- 1 0
-
2021-05-28 12:55
Gdzie masz krzaki na rondach (2)
Opisanych przez autora tekstu?
- 3 0
-
2021-05-28 14:03
na każdym z nich (1)
- 0 1
-
2021-05-28 18:04
Jezeli widzisz tam krzaki
To zgłoś się na odtrucie. W takim stanie nie możesz kierować pojazdem...
- 1 0
-
2021-05-28 07:50
(3)
A ja jeżdżę max 5k km rocznie i widzę że mało kto nie używa kierunkó na zjeździe z ronda. może czas zacząć patrzeć na drogę, a nie w telefon?
- 11 7
-
2021-05-28 10:17
(2)
5k rocznie to ja hulajnogą robie. 5k rocznie to Ty do kościoła tylko jeździsz więc małe masz rozeznanie. U mnie przy samych dojazdach do pracy wychodzi 15k rocznie.
- 1 2
-
2021-05-28 10:49
Mi same dojazdy do pracy zzeraja 30k rocznie (1)
A jeżdżę już ponad 20 lat i wcale się nie uważam za perfekcyjnego kierowcę (jak niektórzy tutaj)
- 3 0
-
2021-05-29 13:04
Zieloni 300k!
- 1 0
-
2021-05-28 07:44
Na Warszawskiej to dość częsta rzecz. (23)
Mało kto skręca w lewo w Cedrową, więc zazwyczaj mrugają lewym żeby nie było niespodzianki.
Podejrzewam że takich miejsc jest więcej.- 45 0
-
2021-05-28 09:35
Bardzo dobrze (22)
Też lepiej jak włączy lewy by upewnić czekającego że jedzie na dalszy zjazd. Oczywiście jeszcze kierowcy muszą się uczyć czekać na rondzie bo często walą na pałę
- 24 14
-
2021-05-28 11:02
Wlasnie bardzo zle. (21)
Na rondach jest tylko jedna prawidlowa sygnalizacja. Jej brak lub bledna sygnalizacja prowadza do kolizji i wypadkow. Roznica jest taka, ze ten, ktory nie stosuje sygnalziacji, jest leniem albo socjopata, a moze tez gamoniem. A ten, ktory na rondzie uzywa lewego, a nie zmienia pasa na lewy, jest niebezpiecznym gamoniem, ktory nie rozumie otaczajacego go swiata.
- 18 21
-
2021-05-28 13:48
(2)
Epitetów komentować nie będę ale mam wrażenie że na rondzie na Jabłoniowej chyba nigdy nie byłeś...
Spójrz na mapę, to jest w Gdańsku...- 4 1
-
2021-05-28 17:31
Na kazdym rondzie obowiazuja te same zasady, gamoniu.
- 0 2
-
2021-05-28 15:04
Jeżdżę tamtędy w miarę regularnie i jeszcze nigdy nie przyszedł mi do głowy głupi pomysł włączania lewego...
- 7 6
-
2021-05-28 12:47
Gosciu! (13)
Podaj przepis z kodeksu drogowego, który zabrania używania lewego kierunkowskazu, gdy pojazd jest na rondzie?
Czekam.
Nie raz czekam przed wjazdem na rondo bo nie wiem, czy pojazd znajdujący się na nim pojedzie prosto czy w lewo? Gdy mam info, że skręca w lewo , to muszę czekać. W innym przypadku płynnie ruszam i jadę, a niePodaj przepis z kodeksu drogowego, który zabrania używania lewego kierunkowskazu, gdy pojazd jest na rondzie?
Czekam.
Nie raz czekam przed wjazdem na rondo bo nie wiem, czy pojazd znajdujący się na nim pojedzie prosto czy w lewo? Gdy mam info, że skręca w lewo , to muszę czekać. W innym przypadku płynnie ruszam i jadę, a nie czekam...
Rondo jest formą skrzyżowania i kto myśli używa techniki używania "migacza", jak na skrzyżowaniu.
Jadę prosto, nic nie włączam.
Sprawa najważniejsza. Kultura na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu, patrząc z lotu ptaka, rondo powinno pracować, jak karuzela.., ale nie, muszę być pierwszy na rondzie, a później nie mam możliwości z niego zjechać. ..- 13 19
-
2021-05-28 17:29
Czyli stosujesz nieprawidlowa sygnalizacje, bo inni wcale nie stosuja sygnalizacji.
I jeszcze piszesz to tak, jakby to bylo logiczne :) Co za malpa :)
- 2 3
-
2021-05-28 16:36
człowieku, na rondzie nie można pojechać w lewo xD (2)
- 5 2
-
2021-05-28 16:55
można... a wręcz trzeba nie mając zamiaru zjechać z ronda (1)
- 1 10
-
2021-05-28 17:30
Wowczas jedziesz prosto, dlatego bez kierunkow.
- 7 1
-
2021-05-28 12:51
(8)
Ło matulu...
> Nie raz czekam przed wjazdem na rondo bo nie wiem, czy pojazd znajdujący się na nim pojedzie prosto czy w lewo? Gdy mam info, że skręca w lewo , to muszę czekać. W innym przypadku płynnie ruszam i jadę, a nie czekam...
Skoro nie miga w prawo, znaczy że jedzie dalej po rondzie. Czego nie rozumiesz, że snujeszŁo matulu...
> Nie raz czekam przed wjazdem na rondo bo nie wiem, czy pojazd znajdujący się na nim pojedzie prosto czy w lewo? Gdy mam info, że skręca w lewo , to muszę czekać. W innym przypadku płynnie ruszam i jadę, a nie czekam...
Skoro nie miga w prawo, znaczy że jedzie dalej po rondzie. Czego nie rozumiesz, że snujesz jakieś dziwne teorie na temat lewego kierunkowskazu na rondzie?
> Jadę prosto, nic nie włączam.
Przy wjeździe nie włączasz nic. Na rondzie także, chyba że wielopasmowe i zmieniasz pas. Kierunek - prawy dopiero przy zjeździe. Takie trudne do ogarnięcia?- 16 6
-
2021-05-28 17:52
Ło matulu. (1)
Dajesz przepis z kodeksu drogowego o zakazie używania kierunkowskazu w lewo, a nie "prawilne" wywody teoretyczne.
- 1 2
-
2021-05-28 18:23
Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 3 listopada 2016 r. (sygn. akt II SA/Gl 888/16)
Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt I OSK 2025/18)
szach mat- 5 0
-
2021-05-28 13:23
(4)
Kierowca włączający się do skrzyżowania o ruchu okrężnym widząc pojazd nadjeżdżający z lewej strony z włączonym lewym kierunkowskazem może bezsprzecznie ocenić jako zamiar kontynuowania jazdy po skrzyżowaniu. W przypadku braku zasygnalizowania skrętu w lewo nie ma żadnej przesłanki co do dalszego kierunku jazdy, bo prawa strona samochodu, w tym
Kierowca włączający się do skrzyżowania o ruchu okrężnym widząc pojazd nadjeżdżający z lewej strony z włączonym lewym kierunkowskazem może bezsprzecznie ocenić jako zamiar kontynuowania jazdy po skrzyżowaniu. W przypadku braku zasygnalizowania skrętu w lewo nie ma żadnej przesłanki co do dalszego kierunku jazdy, bo prawa strona samochodu, w tym kierunkowskaz, jest jeszcze niewidoczna dla włączającego się do ruchu. Kierujący może wówczas: a) podjąć próbę włączenia się do ruchu, stwarzając ryzyko wymuszenia pierwszeństwa jeśli drugi kontynuował jazdę po skrzyżowaniu; b) czekać i zmarnować czas jeśli tamten zdecydował się wcześniej opuścić skrzyżowanie. I tak źle i tak źle.
Dobra praktyka włączania lewego kierunkowskazu eliminuje oba te przypadki.- 10 11
-
2021-05-28 15:06
(3)
Prawy mówi "ok, gdzieś tutaj planuję zjechać".
Lewy mówi "yyy...". Nic nie mówi.
Wjechać na rondo możesz dopiero jak upewnisz się, że poprzedni rozpoczął ewidentnie manewr zjazdu z ronda. Jak się kiedyś wpie*rzysz przed kogoś kto się nagle rozmyśli to tłumaczenie przed policją "przecież miał włączony prawy" nic nie da.- 5 7
-
2021-05-28 22:49
zgadza się
włączony kierunkowskaz nie mówi że pojazd traci pierwszeństwo - jak chcesz wyłudzić odszkodowanie to włącz kierunkowskaz i wal prosto...
- 3 0
-
2021-05-28 17:59
Tak wlasnie
Powstają korki, przez bar anow co się wiadro teorii nazarli.
Stój I czekaj aż ciężarówka zjedzie z ronda, gdy prawego kierunku jej nie widzisz. Stój, może jeszcze stoisz? ...- 4 1
-
2021-05-28 17:30
Mowi wiele o kierowcy :)
- 2 1
-
2021-05-28 13:20
Trudne, bo według PORD powinieneś włączyć prawy kierunkowskaz wjeżdżając na rondo.
Ot, jak zwykle polskie prawo w praktyce.
- 1 15
-
2021-05-28 12:21
(2)
W wielu krajach na tzw. zachodzie jest obowiązek sygnalizowania lewym i jakoś ludzie rozumieją otaczający ich świat. W Polsce, sam tego nie robię, ale zupełnie to nie przeszkadza na rondach gdzie mamy jeden pas.
- 10 6
-
2021-05-28 17:27
Wiele rzeczy jest tam inaczej. Pewnie tez maja swoje malpy, ale nie tyle, ilu jest Was w Polsce.
- 2 0
-
2021-05-28 12:52
Przeszkadza, bo nie daje żadnej, ale to żadnej wartościowej informacji dla reszty kierowców.
- 8 11
-
2021-05-28 12:02
Tak samo jak ten, który jedzie 60km/h w mieście.
Ale tutaj założę się że nagle znajdziesz 50 wymówek :)
- 2 3
-
2021-05-28 07:43
nie masz racji
Zapraszam do nauki jazdy
- 5 3
-
2021-05-28 07:36
Akurat na jabłoniowej lewy kierunkowskaz ułatwia jazdę. (28)
Jeżdżę tam codziennie minimum 4 razy. Jak widzę ,że przed rondem ktoś sygnalizuje że będzie jednak przecinał mi tor jazdy,to mogę go spokojnie puścić albo przynajmniej zachowuje większą ostrożność.
- 22 11
-
2021-05-28 11:08
Jest takie nagromadzenie d**ili, ze moze i faktycznie Wam lewy pomaga na rondzie.
- 2 5
-
2021-05-28 07:40
(26)
Za lewy kierunek na rondzie powinien być mandat i zabranie prawka, bo to znaczy ze ktoś nie umie jeździć i powinien wrócić na kurs
- 20 48
-
2021-05-28 12:07
jeżdżę bezkolizyjnie od 30 lat , ok. 25 tys rocznie, a lewy włączam (1)
czy jestem złym kierowcą ?
- 3 1
-
2021-05-28 17:39
Tak.
- 0 2
-
2021-05-28 07:54
Tak samo za mrugnięcie długimi, albo "podziękowanie" awaryjnymi.
Przecież PORD wyraźnie tego zabrania, nie?
- 12 6
-
2021-05-28 07:49
(3)
A Tobie to powinni zabrać auto i umieścić w zakładzie dla obłąkanych jak nie rozumiesz sensu lewego kierunkowskazu
- 27 16
-
2021-05-28 11:09
Jego sensem jest sygnalizowanie jazdy na wprost? Pierwsze slysze, ale moze u Was, w d**ilowie, tak wlasnie jest.
- 3 0
-
2021-05-28 09:23
Bzdury piszesz (1)
Przeczytaj Prawo o ruchu drogowym to zrozumiesz jakiego deb!la z siebie zrobiłeś swoją wypowiedzią....
- 5 14
-
2021-05-28 09:30
Prawo o ruchu drogowym zabrania wjazdu na rondo jak nie możesz z niego zjechać.
Jakoś tutaj już drogowi naziści siedzą cicho...
- 6 1
-
2021-05-28 07:53
(2)
W Toruniu zdając prawko wymagali lewego kierunku na rondzie jak zjezdzasz w lewo lub zawracasz.
- 6 10
-
2021-05-28 11:10
Jednego takiego d**ila egzaminatora musial NSA prostowac. Ale on i tak do dzisiaj wie lepiej.
- 1 0
-
2021-05-28 09:24
W toruniu powiadasz....
To wszystko wyjaśnia;)
- 7 2
-
2021-05-28 07:53
(15)
głupoty gadasz. Właśnie na takim małym rondzie ja codziennie używam tam lewego kierunkowskazu, który sygnalizuje osobom z naprzeciwka, że będę skręcać w lewo a ci mogą się zatrzymać. to ułatwia życie, nie rozumiem problemu, który próbujesz tutaj wcisnąć?
- 22 15
-
2021-05-28 09:10
Robisz błąd na rondzie
I próbujesz to tłumaczyć. Żałosne.
- 6 3
-
2021-05-28 08:36
(13)
Na rondzie skręca się tylko w prawo! Jak można na rondzie skręcić w lewo? Kazdy zjazd jest z prawej strony. Masakra , kto wam dal prawo jazdy
- 19 11
-
2021-05-28 09:06
I to znaczy, że nie wolno profilaktycznie używać lewego kierunku? (11)
- 4 10
-
2021-05-28 11:13
Lewy kierunkowskaz ma sygnalziowac zamiar skretu w lewo. Na rondzie to niemozliwe. Co wiec sygnalizujesz? (5)
Odpowiem Ci, tylko oznajmiasz publicznie kim jestes. To bardziej wyrazny sygnal, ze trzeba sie na drodze trzymac od Ciebie z dala, niz naklejona z tylu auta rybka.
- 4 4
-
2021-05-28 13:43
Przez tych "prawilnych" są miedzy innymi korki przed rondami. (2)
Średnie wielkości rondo.Dojeżdżam do ronda. Czekam. Inne auto na rondzie. W jaki zjazd zejdzie? W prawo, nie.Nic nie sygnalizuje. Gdzie? W następny zjazd, czy dalej po rondzie? Zjechał w prawo przed moim pojazdem, włączając prawy kierunek, gdy był już na zjezdzie. Teraz "gościu" mam Cię w 4 literach za to info.
Mogłem wcześniej ruszyć, ale nie wiedziałem, w który zjazd "prawilny" w jedzie. Ktoś się dziwi, że są korki?
Korki są przez 460 bałw anów będących w Sejmie.- 3 2
-
2021-05-28 15:08
(1)
Nie mogłeś ruszyć, bo nawet jak się rozmyśli i jednak z tym kierunkiem pojedzie dalej i cię stuknie to będzie twoja wina. Nic się nie zda tłumaczenie "panie władzo, przecież on miał prawy włączony".
- 0 0
-
2021-05-28 18:31
"Właśnie po co lewy"?
Stój i czekaj aż inny zjedzie z ronda. Tylko nie płacz, że są korki..
- 1 0
-
2021-05-28 13:29
Co masz do rybek? (1)
- 2 1
-
2021-05-28 17:38
Ze to nie rybki, tylko czlekoksztaltni.
- 0 0
-
2021-05-28 09:09
profilaktycznie to masz nie wprowadząć kierowców w błąd (4)
bo jak masz lewy, to ja nie wiem czy ci się kierunek zaciął, czy pomyliłes go z prawym i zaraz z ronda wyjeżdżasz, czy o co ci chodzi. na rondzie używa się TYLKO prawego kerunku, bo skręcasz tylko w prawo
- 11 2
-
2021-05-28 13:28
Gdzie masz tak napisane?
- 0 0
-
2021-05-28 09:35
No tak, strasznie ciężko się domyślić :) (2)
A najlepsze jest to, że w identycznej sytuacji, tylko poza rondem, gdzie droga którą jedziesz skręca na skrzyżowaniu, ten sam czopek który tu wszystkich wyzywa, kierunkowskaz wrzuci, bo to skrzyżowanie, chociaż pasa ruchu ani kierunku nie zmienia :D
- 3 3
-
2021-05-28 09:39
czego się domyślić? (1)
co ma według ciebie oznaczać lewy kierunek na rondzie? wjazd na środek ronda? bo żadna z dróg zjazdowych na rondach nie wymaga skrętu w lewo, z której strony zjazd by nie był, skręcasz zawsze w prawo
- 8 2
-
2021-05-28 10:21
Jak jesteś takim formalistą, powinieneś też wrzucać kierunek w prawo jak wjeżdżasz na rondo.
W końcu zmieniasz i kierunek ruchu i pas ruchu.
- 2 6
-
2021-05-28 08:42
Nie tłumacz tego dzbankom, oni i tak wiedzą swoje.
- 11 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.