• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • Gdynia miasto teoretyczne (1)

    • 11 1

    • Szczur, Grucha i kamieni kupa

      • 2 0

  • (1)

    Gdynia jest jedynym miastem w Polsce, gdzie po buspasach nie mogą jeździć motocykle. To daje do myślenia.

    • 9 0

    • Gdynia to chyba jedyne miasto, gdzie autobusy nie jeżdżą po buspasach

      • 4 0

  • W całym Trójmieście powinny być buspasy (4)

    Bilety są drogie więc jedynym znaczącym elementem konkurencji z samochodami może być punktualność i znacznie krótszy czas przejazdu.
    Inaczej utoniemy w korkach i smogu.

    • 100 33

    • w całym trójmieście osobówki powinny być garażowane (3)

      za obwodnicą

      • 4 5

      • To ciekawe (1)

        Spacer po centrum Gdyni późnym wieczorem udowadnia, że stoi tam mnóstwo samochodów należących do mieszkańców śródmieścia. Jak oni śmią mieć samochody!!!11!!1!

        • 6 4

        • a dziwi mnie - że nie trzymają swoich autek na swoich podwórkach

          tylko złośliwie blokują nimi miejsca przy ulicy?

          • 3 2

      • ja bym poszedl o krok dalej....

        kazdy powinien mieszkac w lesie, blisko przyrody, jak przed wiekami, trudnic sie zbieractwem i zyc w zgodzie z natura..... caly ten postep cywilizacyjne jest zly.... jak wygram wybory na prezydenta to przeniose polske w czasy sredniowiecza i wszyscy beda szczesliwi

        • 8 0

  • Gdynia to inwestycyjna pustynia.

    • 7 0

  • (3)

    Pieknie kochani,jeszcze tylko te dziury jakby załatali bo zawieszenie co roku do wymiany...do tego poszerzenie obwodnicy do 6 pasów w jedną i drugą,kolej na Obłuże,tunel na Puckiej i może będzie okej.

    • 101 17

    • gdyńskie zrujnowane drogi, tragedia

      • 5 1

    • Zawsze uważałem, że najważniejsze jest zdrowie (1)

      i czyste sumienie ale widzę, że są ważniejsze rzeczy, hmm.

      • 5 6

      • To są jakieś bzdury moi mili drodzy i kochani -tylko równouprawnienie dla samochodów!

        A szczególnie dla aut którymi kieruje szofer jak u kaczyniaka!

        • 1 7

  • Już niedługo będą buspasy na buspasach

    Na Władka IV jak autobusy jadą stadami to nie mieszczą się na buspasach
    dlatego postuluję wydzielenie na buspasach buspasy dla linii pośpiesznych

    • 8 0

  • słowem inwestycyjny bum, las dzwigów a z Polski fale ludzi za pracą i dobrobytem

    • 6 0

  • Wspaniałe i na czas z kultura.
    Jeszcze te okropne dziury w jezdni, szkoda zawieszenia porostu ser szwajcarski. A ubezpieczenie samochodu ciagle w gore. Wstyd zeby były takie drogi.

    • 7 0

  • Estakada (1)

    Na estakadzie to jest jakaś parodia. Autobusy jadą swoim pasem dopóki im wygodnie, jak mają wjechać w Unruga zjeżdżają na lewy, a na samym zjeździe przebijają się przez dwa prawe pasy żeby skręcić w stronę Oksywia. Tym samym blokują wszystkich innych, bo nie chce im się jechać na zamek buspasem łączącym się z wjazdem od strony BCT.

    • 17 3

    • „Mój mąż jest z zawodu drektorem”.

      Buspas jest za krótki. Jakiś mądrala to wymyślił , a drugi jeszcze większy mądrala to klepnął.

      • 3 0

  • ..bo blokuje się skręt (1)

    na estakadę. To po jakiego "grzyba" jest tam wybudowany Bus-pas ?
    Przecież wybudowanie 100 metrów bus-pasa też kosztowało miliony PLN...
    Tak to jest z inwestycjami, są ale nie zawsze trafione...Bus pas nie jest obowiązkowy ale przy dużym natężeniu ruchu winien być wykorzystywany zgodnie z jego przeznaczeniem. I koniec dyskusji. Swoją drogą to budujmy i budujmy bo niedługo (2020 rok) worek z euro walutą chyba się drastycznie skurczy . Dlaczego ? A dlatego, że minie ostateczny termin zwrotu zaciągniętej pożyczki w 2013 roku przez MFW na ratowanie strefy walutowej Euro. Do zwrotu jest około 450 mld USD w tym dla Polski 8.3 mld USD( 6.27 mld Euro), a nawet są "krewni" Rosji coś 10 mld USD-która też się dołożyła. . W akcję ratunkową włączyło się łącznie 25 państw , a Japonia dała najwięcej bo 60 mld USD. Trzeba korzystać puki jest skąd brać....

    • 2 1

    • ekspert od 7 boleści... buspas jest nieprzemyślany, a obowiazku korzystania nie ma i koniec dyskusji...

      swoją droga jak piszesz "puki" to widzę z jakim znawcą transportu i ekonomii mamy do czynienia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane