- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (42 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (54 opinie)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (258 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (180 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Najważniejsze buspasy w Gdyni
Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.
Buspas na Kieleckiej
Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.
Buspas na Małokackiej
Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.
Buspas na Władysława IV
Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.
Wymuszanie na buspasie na Władysława IV
Buspasy na Morskiej
W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.
Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.
Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (221) 3 zablokowane
-
2019-02-03 21:01
Gdynia miasto teoretyczne (1)
- 11 1
-
2019-02-04 10:35
Szczur, Grucha i kamieni kupa
- 2 0
-
2019-02-04 07:21
(1)
Gdynia jest jedynym miastem w Polsce, gdzie po buspasach nie mogą jeździć motocykle. To daje do myślenia.
- 9 0
-
2019-02-04 10:12
Gdynia to chyba jedyne miasto, gdzie autobusy nie jeżdżą po buspasach
- 4 0
-
2019-02-03 12:03
W całym Trójmieście powinny być buspasy (4)
Bilety są drogie więc jedynym znaczącym elementem konkurencji z samochodami może być punktualność i znacznie krótszy czas przejazdu.
Inaczej utoniemy w korkach i smogu.- 100 33
-
2019-02-03 17:30
w całym trójmieście osobówki powinny być garażowane (3)
za obwodnicą
- 4 5
-
2019-02-03 18:04
To ciekawe (1)
Spacer po centrum Gdyni późnym wieczorem udowadnia, że stoi tam mnóstwo samochodów należących do mieszkańców śródmieścia. Jak oni śmią mieć samochody!!!11!!1!
- 6 4
-
2019-02-04 09:53
a dziwi mnie - że nie trzymają swoich autek na swoich podwórkach
tylko złośliwie blokują nimi miejsca przy ulicy?
- 3 2
-
2019-02-04 06:50
ja bym poszedl o krok dalej....
kazdy powinien mieszkac w lesie, blisko przyrody, jak przed wiekami, trudnic sie zbieractwem i zyc w zgodzie z natura..... caly ten postep cywilizacyjne jest zly.... jak wygram wybory na prezydenta to przeniose polske w czasy sredniowiecza i wszyscy beda szczesliwi
- 8 0
-
2019-02-04 08:56
Gdynia to inwestycyjna pustynia.
- 7 0
-
2019-02-03 12:01
(3)
Pieknie kochani,jeszcze tylko te dziury jakby załatali bo zawieszenie co roku do wymiany...do tego poszerzenie obwodnicy do 6 pasów w jedną i drugą,kolej na Obłuże,tunel na Puckiej i może będzie okej.
- 101 17
-
2019-02-04 08:52
gdyńskie zrujnowane drogi, tragedia
- 5 1
-
2019-02-03 13:59
Zawsze uważałem, że najważniejsze jest zdrowie (1)
i czyste sumienie ale widzę, że są ważniejsze rzeczy, hmm.
- 5 6
-
2019-02-03 15:04
To są jakieś bzdury moi mili drodzy i kochani -tylko równouprawnienie dla samochodów!
A szczególnie dla aut którymi kieruje szofer jak u kaczyniaka!
- 1 7
-
2019-02-04 08:50
Już niedługo będą buspasy na buspasach
Na Władka IV jak autobusy jadą stadami to nie mieszczą się na buspasach
dlatego postuluję wydzielenie na buspasach buspasy dla linii pośpiesznych- 8 0
-
2019-02-04 08:46
słowem inwestycyjny bum, las dzwigów a z Polski fale ludzi za pracą i dobrobytem
- 6 0
-
2019-02-04 04:34
Wspaniałe i na czas z kultura.
Jeszcze te okropne dziury w jezdni, szkoda zawieszenia porostu ser szwajcarski. A ubezpieczenie samochodu ciagle w gore. Wstyd zeby były takie drogi.- 7 0
-
2019-02-03 17:24
Estakada (1)
Na estakadzie to jest jakaś parodia. Autobusy jadą swoim pasem dopóki im wygodnie, jak mają wjechać w Unruga zjeżdżają na lewy, a na samym zjeździe przebijają się przez dwa prawe pasy żeby skręcić w stronę Oksywia. Tym samym blokują wszystkich innych, bo nie chce im się jechać na zamek buspasem łączącym się z wjazdem od strony BCT.
- 17 3
-
2019-02-04 01:15
„Mój mąż jest z zawodu drektorem”.
Buspas jest za krótki. Jakiś mądrala to wymyślił , a drugi jeszcze większy mądrala to klepnął.
- 3 0
-
2019-02-03 20:40
..bo blokuje się skręt (1)
na estakadę. To po jakiego "grzyba" jest tam wybudowany Bus-pas ?
Przecież wybudowanie 100 metrów bus-pasa też kosztowało miliony PLN...
Tak to jest z inwestycjami, są ale nie zawsze trafione...Bus pas nie jest obowiązkowy ale przy dużym natężeniu ruchu winien być wykorzystywany zgodnie z jego przeznaczeniem. I koniec dyskusji. Swoją drogą to budujmy i budujmy bo niedługo (2020 rok) worek z euro walutą chyba się drastycznie skurczy . Dlaczego ? A dlatego, że minie ostateczny termin zwrotu zaciągniętej pożyczki w 2013 roku przez MFW na ratowanie strefy walutowej Euro. Do zwrotu jest około 450 mld USD w tym dla Polski 8.3 mld USD( 6.27 mld Euro), a nawet są "krewni" Rosji coś 10 mld USD-która też się dołożyła. . W akcję ratunkową włączyło się łącznie 25 państw , a Japonia dała najwięcej bo 60 mld USD. Trzeba korzystać puki jest skąd brać....- 2 1
-
2019-02-03 23:24
ekspert od 7 boleści... buspas jest nieprzemyślany, a obowiazku korzystania nie ma i koniec dyskusji...
swoją droga jak piszesz "puki" to widzę z jakim znawcą transportu i ekonomii mamy do czynienia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.