• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • Te 100m bus pasa za estakadą na Morskiej to po jakiego wacka? Przecież żaden trolejbus,autobus z niego nie korzysta. Bardziej by on ułatwił zjazd z estakady na Morską i wy*ieprzyć parkujących na Morskiej od Estakady do skrętu do Rałmuta i wtedy byłby git

    • 8 0

  • Pasażerowie taksówek też są zadowoleni

    że sybciej będą na miejscu i mniej zapłacą bo krócej stoją w korku
    ha ha ha ale zaraz będzie "negatywów" od biedy zazdrosnej nie wiadomo czemu/komu

    • 4 3

  • (3)

    Więcej buspasów.

    • 81 42

    • Rolnicza czeka

      Trochę farby i można zaoszczędzić kolejnych kilka minut

      • 3 0

    • Mniej buspasów.

      • 6 11

    • Farba już kupiona

      • 10 9

  • (6)

    Bardzo dobrze, autobus jedzie elegancko swoim pasem, a reszta stoi w koreczku :)

    • 185 63

    • Raf (4)

      Szczególnie że zjeżdża na estakadzie na lewy pas żeby się wepchnąć z powrotem prawy i blokuje przejazd w prawo na Unruga ... naprawdę to usprawnia ruch...

      • 36 9

      • (1)

        Hamy z autobusów czują się bezkarni, myślą że jadą jakimś pojazdem uprzywilejowanym, wszędzie się pchają. Też mnie to denerwuje zmiana pasa na lewy potem na prawy i blokują zjazd w lewo na unruga. Macie swój buspasik to się nim poruszajcie

        • 25 29

        • Jeździłeś kiedyś czymś większym niż

          Tico ?

          • 9 6

      • Cwaniakują, mimo że nie mają pierwszeństwa

        Mam zamiar kupić jakiegos gruza i sprowokować stłuczke z winy busa

        • 10 6

      • W odwiedzinach u rodzicow w Gdyni

        To jest chyba najbardziej denerwujaca mnie kwestia* przy poruszaniu sie po gdyni.
        Jedzie buspasem potem przeskok na lewy potem na srodkowy a potem na prawoskret.
        Jeden autobus a 3 pasy zaliczone na 500 metrowym odcinku drogi.

        * bardziej cisnienienie podnosza mi tylko pseudo pasy dla rowerow

        • 27 15

    • no i ok.

      Niech przesidą się do autobusu!!!!!!

      • 32 14

  • (1)

    Małokacka to jakiś koszmar te pasy jakieś wąskie i jeszcze rowerzyści na jezdni , to odwaga jechać tą ulicą oczywiście w godzinach szczytu

    • 5 1

    • Ta ulica nadaje się do remontu w trybie natychmiastowym

      A później malować buspasy itp

      • 2 0

  • A jeszcze parę lat temu sepa i szczur mówili że nie potrzeba bus pasów (2)

    Dobrze ze się uczucie szkoda że tak wolno

    • 33 5

    • Słońce Bulwaru różne rzeczy mówiło (1)

      Najstarsi komentatorzy to może nawet pamiętają, jak obiecywało, że w Dubaju Północy nigdy strefy płatnego parkowania nie będzie. Tak było!

      • 10 0

      • To było przed wprowadzeniem KaPa

        • 0 0

  • Cieszę się z buspasow, ale... (6)

    na Estakadzie powinien zostać przedłużony do samego zjazdu, Ci mądrzejsi kierowcy autobusów zmieniają pas na lewy i jadą dalej, kierowcy gapy stoją i tracą po 6-7 minut a ludzie przesiadki

    I tempo tworzenia tych buspasow powinno być szybsze, póki ludzie jeszcze mają chęć jeździć zbiorkomem. Np. na Kieleckiej buspas mógłby już zostać wyznaczony od początku Kieleckiej i do zatoki autobusow pasażerowie będą jechać bez korków.

    Na pewno dużo by dało, gdyby zarządzający km jeździli komunikacją, bo wnioski nasuwają się wszystkim, gdzie buspasy trzeba zrobić.

    • 27 21

    • (1)

      Chyba chciałeś powiedzieć ci bardziej hamscy zmieniają pas na lewy, a potem na prawy. Stać na swoim pasie, a nie cwaniakowanie

      • 8 7

      • Jeżeli cwaniakowanie powoduje przejazd bus z kilkudziesiecioma pasażerami, to wybaczam. Jeżeli cwaniakują spiszący się samotnicy w swoich gablotach, bo nie chcą się im.spoufalac z plebsem, to sorki, ale tu zrozumienia już nie mam. Każdemu się spieszy, ale korki nie powodują autobusy, tylko te rzesze samotnych kierowców. Na pewno się moja opinia nie spotka z pozytywnym przyjęciem kierowców, trudno.

        • 7 1

    • Nie przedłużą buspasa do zjazdu, bo wówczas auta jadące dołem, od bazy kontenerowej, by się już w ogóle nie dostaly na zjazd z Estakady. Bo, albo musiałyby pojechać buspasem, a to bez sensu byłyby robić ten buspas, a lbo od razu musiałyby go przeciąć i dostać się na jedyny pas dla zwykłych aut. Co byłoby w gidzibsch szczytu niemożliwe.

      • 4 1

    • . (1)

      Policja na Oksywiu dostała dyspozycje aby karać takich kierowców także skończy się dobre i przejazdy wydłużą się.

      • 3 5

      • Nie ma tam lamania przepisów, więc skończ z tymi bajkami :D

        • 1 2

    • to nie mądrzejsi kierowcy tylko cwaniacy co blokują później pas dla skręcających w lewo

      • 3 3

  • (1)

    Kiedy motocykle na buspasie w Gdyni?

    • 8 4

    • Niestety w Gdyni prędzej puszczą rowery po busPasach niż motocykle

      gdyby Szczurek jeździł moto to co innego...

      • 2 0

  • Jeżeli Bus-pas (1)

    na ul.Morskiej ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą to dlaczego trolejbus linii 25
    nr.wozu 3072 jak widać na zdjęciu (2/2 i 2/3 Bus pasy na Morskiej)) ma włączony lewy kierunkowskaz i usiłuje zająć środkowy pas ruchu jakieś 50 metrów przed skrzyżowaniem ?
    Przecież ma jeszcze jakieś 150 metrów bus pasa. Dodam,że krótko przed "dziobem" tego pojazdu zaczynie się linia ciągła P2 (oznaczenie poziome- (Prawo o ruchu drogowym) której przekraczać nie wolno......Tak samo jak podwójnej ciągłej P 4 .
    Tak jeżdzić chyba nie wolno jak jest aktywny i szeroko reklamowany BUS-PAS Product of Gdynia.

    • 5 3

    • Jakiś ty k.... mądry

      BusPas nie jest obowiązkowy, a tam akurat buspas to nieprzemyślany, bo blokuje się wtedy skręt na Estakadę, więc zamknij sie i ciesz się, że kierowca łaskawy...

      • 2 2

  • Przydałby się BUS-Pas

    na ul. E. Kwiatkowskiego od ul.Adm.J. Unruga do skrzyżowania z ul.Płk. St. Dąbka...
    Ten zapomniany i nieukończony przez ponad 40 lat !!! jedynie 760 metrowy odcinek ulicy woła o pomstę do nieba.
    Jak jeszcze w PRL-u (do 1979 roku) wybudowano tylko lewą jezdnię od dwóch pasach ruchu- tak jeżdzimy do tej pory ( 5 kandencja). Pamiętam jak jeszcze w stanie wojennym 1981-(1982 wiosna) uruchomiono linię autobusową 194 !!!
    A w jakim teraz stanie technicznym jest to coś co pozostało po PRL-u widzimy na co dzień. Przed openerem jedynie jakaś kosmetyka-frezowanie i dorażne łatanie wyrw i dziur.
    Idąc pieszo sąsiadującym wzdłuż jezdni chodnikiem widać, że na odcinku łącznie ponad 300mb metrów krawężniki praktycznie już nie istnieją. Rozpadły się ze starości.Struktura nawierzchni to łaty, koleiny, tzw.tarka i pozapadane studzienki. A natężenie ruchu w obydwu kierunkach jest ogromne. Jadąc pod górę od ponad 20 lat stoimy/jedziemy/stoimy/jedziemy- pieszo pod górę o wiele szybciej...
    Wstyd !!! Gdzie są radni Obłuża ? Są, a nie widzą ?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane