- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (168 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (132 opinie)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (97 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (76 opinii)
- 6 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (25 opinii)
Najważniejsze buspasy w Gdyni
Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.
Buspas na Kieleckiej
Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.
Buspas na Małokackiej
Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.
Buspas na Władysława IV
Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.
Wymuszanie na buspasie na Władysława IV
Buspasy na Morskiej
W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.
Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.
Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (221) 3 zablokowane
-
2019-02-03 17:52
(8)
Mnie się jeździ po Gdyni super. Mam dużo wolnego , unikam szczytów i zawsze dojeżdżam bez korków i problemów. Więc nie rozumiem tych żali .Zawsze wybieram między 8 a 13 i jest gitara. Zamiast zmienić czas tylko narzekacie
- 2 6
-
2019-02-03 19:58
Zapewne prawda (1)
Bezrobotnym nigdzie się spieszy, zawsze zdążą.
- 2 1
-
2019-02-03 20:11
Nie wszyscy muszą pracować lub szukać pracy są jeszcze inne formy .
- 0 2
-
2019-02-03 19:06
Szczurek to ty napisałeś? (1)
- 1 0
-
2019-02-03 19:20
Nie , możliwe że kiedyś mieliśmy wspólną piaskownicę.
- 0 2
-
2019-02-03 17:57
Należało dopisać: (3)
kręcą mnie negatywne komentarze i łapki w dół. Byłoby krócej.
- 1 1
-
2019-02-03 18:03
(2)
Ale tak jest na prawdę nie ściemniam a po za tym lubię pisać. He,he
- 1 2
-
2019-02-03 18:05
To pisz chociaż poprawnie. (1)
- 2 1
-
2019-02-03 19:17
Więc zrób korektę i wskaż błędy. Hyba nie te he he?
- 0 1
-
2019-02-03 19:51
Jest określona pula
pieniędzy do wydania które są z EU to trzeba ją wydać. EU steruje w zasadzie gdzie i co ma beneficjent budować lub zmieniać. Tak samo jest z tzw.strefą 30. Jak się nie wykorzysta kasy co dają na takie (nie zawsze nie raz też logicznie uzasadnione i b.pilnie potrzebne cele)- to póżniej już nie dadzą na nic lub się nie dołożą....do niczego. Nie wykorzystaliście tego co dajemy to....
Ot cała tajemnica.
Sama Idea bus-pasów ma rację bytu i jest potrzebna ale to nie mogą być krótkie odcinki przeplatane do tego prawo skrętami/przejściami dla pieszych. Odcinki muszą być nie krótsze niż 400-500 ( 700-100 metrów) metrów bezpośredniej linii prostej bez węzłów to mają jakiś sens,a tak to trochę lipa....- 6 0
-
2019-02-03 19:07
dlaczego w Gdyni tak niewiele się dzieje?
kiedy jakiś artykuł o zrealizowanych poważnych inwestycjach?
wciąż tylko pędzel i farba- 13 1
-
2019-02-03 18:59
A gdzie bus pasa na Rolniczej
Wtedy dopiero będzie korzyść z bus passa na Kieleckiej
- 8 0
-
2019-02-03 16:41
Rolnicza jest taka szeroka, dlaczego więc do tej pory nie wydzielono (1)
buspasu w kierunku Wiczlina ? Tyle farby wszędzie leją, a tutaj nie potrafią ? Zmiana w tym miejscu winna być wykonana z dnia na dzień. Na co Szczurek czeka ???
- 5 8
-
2019-02-03 18:48
Nie rozumiem. Ta jezdnia jest tak szeroka, że wzorem Kieleckiej
możnaby tam wmalować trzeci pas. O co więc Wam chodzi ?
- 3 2
-
2019-02-03 18:36
Zapraszamy z kamerą
Na estakadę ok. Godziny 16
Będziecie mogli Państwo zaobserwować w jaki sposób autobusy korzystają z „buspas” Podpowiem- cisną lewym pasem i wciskają się tuż przed światłami blokując środkowy pas estakady oraz lewoskręt na obłuże centrum potęgując korki. Wywalić ten buspas i zrobić długi prawoskręt!
Takie właśnie inwestycje wymalowane farbą niemające związku z rzeczywistością.- 13 4
-
2019-02-03 17:43
Wielkopolska aż się prosi o buspas! (1)
- 10 2
-
2019-02-03 17:54
Zwłaszcza, że
miejsca tam pod dostatkiem. Od Łowickiej w górę chodnik jest bardzo szeroki.
- 6 0
-
2019-02-03 12:27
Tak tak (1)
od razu, tak samo ważne jak kontrpasy ścieżek rowerowych.
- 13 8
-
2019-02-03 17:51
Ej, no zaraz, ale nie bluźnij!
Kontrapasy to są jednak najważniejsze.
- 1 3
-
2019-02-03 17:21
(1)
Wow!!!! Do malowania buspasa dołożyła się Unia Europejska.
- 8 2
-
2019-02-03 17:49
Bez sensu powtarzany witz.
Morska na Grabówku zryta od kilku miesięcy. Trwa budowa buspasów, a nie ich malowanie.
- 2 3
-
2019-02-03 13:37
Buspasy - świetny pomysł (5)
Buspasy to demokracja w praktyce - trudno, że 40 osób w trolejbusie czy autobusie stało w korkach, dlatego że kierowcy samochodach blokują mnóstwo przestrzeni, w samochodach siedzi zazwyczaj 1-2 osoby. Nie da się oprzeć transportu w mieście na samochodach, sieć buspasów musi być rozbudowywana.
- 29 19
-
2019-02-03 15:11
Dla pajaców demokracja (2)
Oznacza, że 40% jeżdżących do pracy własnym samochodem ma oddać wszystko na rzecz 35% dojeżdżających komunikacją. No i nie zapominajmy o najważniejszej grupie! 1,5% rowerzystów
- 9 4
-
2019-02-03 17:38
Jak się nie podoba to niech przesiądą się do autobusu (1)
- 1 5
-
2019-02-03 17:48
A, czyli taka demokracja...
No tak, zapomniałem, że demokracja jest tylko jak jest po naszemu. Niechby tylko ludzie samodzielnie odważyli się wybierać sposób komunikacji. Co to, to nie...
- 4 1
-
2019-02-03 17:36
W 3 na 4 samochodach jedzie jedna osoba
niech gniją w korkach
- 3 3
-
2019-02-03 14:29
Na pohybel demokracji
Vivat monarchia i arystokraćja
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.