• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • (6)

    Bardzo dobrze, autobus jedzie elegancko swoim pasem, a reszta stoi w koreczku :)

    • 185 63

    • no i ok.

      Niech przesidą się do autobusu!!!!!!

      • 32 14

    • Raf (4)

      Szczególnie że zjeżdża na estakadzie na lewy pas żeby się wepchnąć z powrotem prawy i blokuje przejazd w prawo na Unruga ... naprawdę to usprawnia ruch...

      • 36 9

      • (1)

        Hamy z autobusów czują się bezkarni, myślą że jadą jakimś pojazdem uprzywilejowanym, wszędzie się pchają. Też mnie to denerwuje zmiana pasa na lewy potem na prawy i blokują zjazd w lewo na unruga. Macie swój buspasik to się nim poruszajcie

        • 25 29

        • Jeździłeś kiedyś czymś większym niż

          Tico ?

          • 9 6

      • W odwiedzinach u rodzicow w Gdyni

        To jest chyba najbardziej denerwujaca mnie kwestia* przy poruszaniu sie po gdyni.
        Jedzie buspasem potem przeskok na lewy potem na srodkowy a potem na prawoskret.
        Jeden autobus a 3 pasy zaliczone na 500 metrowym odcinku drogi.

        * bardziej cisnienienie podnosza mi tylko pseudo pasy dla rowerow

        • 27 15

      • Cwaniakują, mimo że nie mają pierwszeństwa

        Mam zamiar kupić jakiegos gruza i sprowokować stłuczke z winy busa

        • 10 6

  • (3)

    Pieknie kochani,jeszcze tylko te dziury jakby załatali bo zawieszenie co roku do wymiany...do tego poszerzenie obwodnicy do 6 pasów w jedną i drugą,kolej na Obłuże,tunel na Puckiej i może będzie okej.

    • 101 17

    • Zawsze uważałem, że najważniejsze jest zdrowie (1)

      i czyste sumienie ale widzę, że są ważniejsze rzeczy, hmm.

      • 5 6

      • To są jakieś bzdury moi mili drodzy i kochani -tylko równouprawnienie dla samochodów!

        A szczególnie dla aut którymi kieruje szofer jak u kaczyniaka!

        • 1 7

    • gdyńskie zrujnowane drogi, tragedia

      • 5 1

  • może jakieś plany na przyszłość? (9)

    niewiele zostało miejsc gdzie można stworzyć buspas za pomocą pędzla i farby. inwestycji brak.

    • 148 9

    • Po co? (4)

      I tak na nas zagłosujecie

      • 17 5

      • (3)

        Edek robisz się nudny. Ciągle piszesz to samo

        • 2 13

        • czwarty rok Edka, forumowego głupka, na forum (2)

          biedny frustrat zamknięty w szpitalu

          • 2 12

          • Szpital na Srebrzysku (1)

            Ma zdecydowanie zbyt liberalne zasady dostępu do Internetu dla pacjentów. Dorwą się do klawiatury i majaczą coś o Edkach.

            • 10 3

            • edek z krainy kredek

              pajacyku na patyku

              • 0 1

    • (3)

      Hutnicza blaga o inwestycje. Poszerzenie, pobocza, drogi rowerowe, naprawa stanu nawierzchni, oswietlenie. Dojscie do hutniczej z dworca skm cisowa tez by wypadalo cos zrobic. Ten "skrót" przy rurze OPECu powienien byc jakos przerobiony na oficjalny chodnik. Cokolwiek. Ta ulica prezentuje sie tragicznie, a jest tak wazna dla miasta i pewnie jeszcze wiecej mozna z niej wycisnąć.

      W lipcu podjalem prace w jednym z zakladow przy hutniczej i dopiero wtedy sobie uswiadomilem jak bardzo ta ulica jest zaniedbana. Tragedia.

      • 20 1

      • zejdź na ziemię, szczurek rocznie robi po 100 metrów morskiej a Ty chcesz całą Hutnicza?? (2)

        • 17 2

        • ale od Estakady Kwiatkowskiego aż do centrum Rumii - to nie ma, ani jednego bezkolizyjnego przejazdu (1)

          a to już skandal !!!

          • 5 1

          • Trudno

            Chcesz mieć tunele pod torami przeprowadź się do Wejherowa. No chyba że chcesz mieć wiadukty, to do Pruszcza.

            • 4 1

  • (3)

    Więcej buspasów.

    • 81 42

    • Farba już kupiona

      • 10 9

    • Mniej buspasów.

      • 6 11

    • Rolnicza czeka

      Trochę farby i można zaoszczędzić kolejnych kilka minut

      • 3 0

  • W całym Trójmieście powinny być buspasy (4)

    Bilety są drogie więc jedynym znaczącym elementem konkurencji z samochodami może być punktualność i znacznie krótszy czas przejazdu.
    Inaczej utoniemy w korkach i smogu.

    • 100 33

    • w całym trójmieście osobówki powinny być garażowane (3)

      za obwodnicą

      • 4 5

      • To ciekawe (1)

        Spacer po centrum Gdyni późnym wieczorem udowadnia, że stoi tam mnóstwo samochodów należących do mieszkańców śródmieścia. Jak oni śmią mieć samochody!!!11!!1!

        • 6 4

        • a dziwi mnie - że nie trzymają swoich autek na swoich podwórkach

          tylko złośliwie blokują nimi miejsca przy ulicy?

          • 3 2

      • ja bym poszedl o krok dalej....

        kazdy powinien mieszkac w lesie, blisko przyrody, jak przed wiekami, trudnic sie zbieractwem i zyc w zgodzie z natura..... caly ten postep cywilizacyjne jest zly.... jak wygram wybory na prezydenta to przeniose polske w czasy sredniowiecza i wszyscy beda szczesliwi

        • 8 0

  • Kiedy w Gdyni remonty dróg i chodników? Kiedy walka z krokami. (5)

    Miasto wygląda tragicznie.

    • 115 21

    • Nie ma kasy i nie da się:)! (1)

      • 19 9

      • Edek ty masz schizofrenie? Cały czas prowadzisz ze sobą te dziwne konwersację

        • 4 9

    • (2)

      Tworzenie bus pasów to właśnie walka z korkami.
      Buspas sprawia, że korki są tylko dla chętnych.

      • 25 13

      • (1)

        północna Gdynia to jakiś bangladesz pod względem infrastruktury

        • 30 2

        • Bangladesz? Wierz mi, tam nie jest tak tragicznie.

          Raczej Lagos.

          • 15 2

  • Pasy na wladyslawa IV (10)

    Ok. Niech sobie te buspasy sa, ale niech wymaluja pasy tak aby mozna bylo kechac samochodem swoim pasem. Natomiast banda nierobow w Zdiz nienpotrafi zrobic tego tak aby nie musiec zmoeniac pasa co 200m bo sie konczy. Urzedasy z gdyni pojezdzijcie juz sobie nawet po gdansku.

    • 76 15

    • rozumiem że zmiany pasa ruchu na kursie na prawko nie nauczyli? (3)

      Zawsze możesz dokupić dodatkowe godziny...

      • 16 20

      • (2)

        Zmianę dwóch pasów na odcinku może 100 m mógł wymyślić skrajny idiota zrób to jadąc przepisowe 50 gdy masz metr za sobą autobus prowadzony przez buraka i chama który dodatkowo jedzie sobie 70 na godzinę bo on uważa że mu wolno

        • 18 8

        • Dokładnie (1)

          A zrob to w szczycie jadac sprinterem maxem lub czyms podobnym. Tam powinny isc pasy na wprodt caly czas i tworzyc sie tylko lewo/prawoskrety plus buspas. Ciekawe jeszcze co za idiota ustawial swiatla na wladys. IV jadac od wezla wzgorze do batorego, ruszamy na wezle wzgorze i ciekawe jakim trafem zielona fala nie trwa mawet do zwirki wigury ... toz to tak istotne skrzyzowanien ze glowna musi sie zatrzymac...

          • 8 0

          • Zielona fala jest od Batorego do Piłsudskiego

            Przy 80 km/h

            • 4 0

    • w Gdyni pasy i zebry szczurek maluje chyba farbami akrylowymi. (3)

      • 9 6

      • (2)

        Kurcze to nawet szczurek maluje pasy, czego wy jeszcze nie wymyślicie :)

        • 5 9

        • Szczurek już kierował marynarką wojenną, ministerstwem gospodarki, szkolnictwem (1)

          ministerstwem drogowym, ministerstwem oświaty, ustalał ceny w Tesco,
          według Edzia Szczurek jest królem Polski

          • 4 7

          • A przecież wszyscy wiemy

            Że Słońce Bulwaru nic nie może i za nic nie odpowiada!

            • 0 0

    • Skręć na parking X LO. (1)

      Ze środkowego pasa, przez bus pas pod kątem prostym

      • 10 1

      • dojeżdżaj do liceum autobusem a nie samochodem

        problem solved

        • 4 10

  • No pięknie szczurze inwestycje :-) aż serce rośnie taj się Gdynia rozwija :-) (13)

    Oby farba się nigdy nie skończyła :-) a lemingi dadzą 67% :-)

    • 117 22

    • szczur najlepszy prezydent,

      najlepszy dla swojej sitwy a miadto wygląda jak Bangladesz.

      • 18 12

    • Czytam takie wypociny jak twoje i regularnie mam mieszane uczucia (9)

      Z jednej strony przydałaby się zmiana dla Szczura,z drugiej strony gołym okiem (po treści i charakterystycznych sformułowaniach) widać,że autorem jest ktoś ze sztabu (lub przynajmniej fan) tej PiSowskiej pi..y czyli Horały,który sam nic nie umie zrobić,a tylko krytykuje (jak wielu jego koleżków partyjnych). A to żadna opcja zamienić "kiepsko" na "ch...owo" ;)

      • 15 18

      • Bzdury (6)

        Bawią mnie sformułowania kto nie za Szczurkiem ten z PiS. Zdejmij klapki z oczu a najlepiej zapraszam w szczycie na Obłuże

        • 21 6

        • szczurzym lemingą tego nie wytłumaczysz :) (2)

          jak nie za szczurem to za pisem :D :D :D

          • 16 6

          • Lemingą...

            Komentator wyklęty...

            • 4 9

          • edzio, pisowska cebulo, po pierwsze słownik

            a po drugie sam pisałeś, że szczurka popiera Jarozław Kaczyński, KoD, PiS i PO

            • 1 11

        • W tym nie ma nic zabawnego (2)

          Dokładnie taki był wybór w ostatnich wyborach samorządowych. Albo Szczurek albo PiS. Nie udawaj, że nie pamiętasz.
          Wybory są obywatelską powinnością.
          Należało kogoś wybrać - albo bardzo przeciętnego i zgranego już prezydenta albo partyjnego aparatczyka, bez żadnych, absolutnie żadnych propozycji dla Gdyni (poza bezczelnym szantażem - "jak mnie wybierzecie, to coś wam skapnie od rządzącego PiS) .

          • 3 14

          • 70% :), takiej porażki jak Kaczyńśkiego i PiS wwyborach jeszcze w dziejach Polski nie było (1)

            stąd kwik i ujadanie przegranych pisowców, mysleli , że jest 40 milionów d**ili w Polsce

            • 0 10

            • pisowsko-ruskie trole wymiękają

              znów kaczyński się miota bezsilnie po gabinecie i ciągnie za sobą cieknące z pampersa smugi nienawiści i zazdrości o Gdynię

              • 0 2

      • (1)

        To właśnie ten jeden troll jest autorem tych wszystkich komentarzy anty szczyrkowskiej. Na dodatek to imbecyl bo ciągle wkleja te same komentarze i odpowiedzi do nich udając, że ktoś z nim konwersyjne.

        • 8 10

        • mimo, że setki razy mu udowodniono, że kłamie

          wtedy od razu zaczyna się miotać i wyzywać wszystkich dookoła

          • 0 6

    • Ty kozak (1)

      Co taki jad w tobie

      • 1 10

      • leży w niezmienionym pampersie od tygodnia

        tak go pielęgniarze nie lubią, i nic dziwnego, to frustrat i niedojda

        • 0 6

  • (3)

    UM Gdyni zamówił czarną farbę i niedługo rozpocznie zamalowywania dziur aby nie były widoczne ;)

    • 131 11

    • czyli lepiej nic........ (2)

      Nic nie robić to żle! Robić też źle!!ją cieszę się,że nie jadę autobusem 30 min tylko 5 minut!!

      • 6 10

      • Niech zmienią nazwę miasta z Gdynia na Dulux

        • 15 2

      • Witold, czy Ty naprawdę nie kumasz co się dzieje na mieście

        Gdynia to Dulux - dosłownie

        • 7 2

  • Wielkopolska (20)

    Przydałby się buspas na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej.
    Tam codziennie kierowcy komunikacji miejskiej zmagają się z korkami i z innymi kierowcami, którzy niechętnie wpuszczają pojazdy komunikacji przed siebie.

    • 96 24

    • tam szczur powinien zrobić trzeci pas. (4)

      • 21 9

      • Buspas na Wielkopolskiej - subito! (3)

        • 18 6

        • koniecznie!!!! (2)

          Tam to jest masakra!!!!!

          • 17 4

          • Obowiązkowo bus-pas na Wielkopolskiej! (1)

            I jest tam miejsce na bus-pas.
            Chociaż nie wiem po co tam drzewa posądzili.

            • 18 5

            • Jak to po co?
              Żeby ktoś na tym zarobił.

              • 4 1

    • Gdzie go wstawisz? (13)

      Pas na Kieleckiej był swgo rodzaju wartością dodaną i sprawdza się świetnie; tak samo pas na Estakadzie i podobnie będzie pewnie z pasami na Morskiej.
      Pasy na Władka już tak rózowo nie wyglądają,a zabranie czegoś na buspas między Łowicką i Al. Zwycięstwa totalnie zakorkuje Wielkopolską!

      • 10 8

      • no i właśnie o to im chodzi (10)

        wtedy komunikacja wygra... nie potrafią jej uczynić tania, czystą i punktualną mimo dofinansowywania jej z podatków każdego to najłatwiej obrzydzić samochody. Zakazać wjazdu do centrum, kazać płacić za parkowanie, "uspokajać ruch" i wreszcie zwiększać koszty eksploatacyjne. Jedziesz autobusem dłużej niż samochodem? Żaden problem! Postawimy samochody w sztucznym korku i to autobus wygra czasem.

        • 15 8

        • ta, "sztuczny korek" (9)

          Zbudowany z samochodów - w odróżnieniu od naturalnego korka, zbudowanego z samochodów

          Weź idź na jakiś odwyk, samochodziarzu bo mózg ci się najwyraźniej zgąbczył

          • 5 12

          • weź chłopie zacznij troszeczkę myśleć (8)

            sztuczny - w sensie - wygenerowany niepotrzebnie poprzez złe rozwiązanie komunikacyjne. To znaczy na przykład poprzez zajęcie jednego z dwóch pasów by raz na 5 min mógł po nim przejechać autobus. Tutaj "naturalny" korek byłby kiedy ilość aut przekroczyła by przepustowość drogi ale już "sztuczny" kiedy mimo znanego natężenia celowo zmniejszyłoby się jej przepustowość. Czy niektórym wszystko trzeba przekazywać "drukowanymi literami"? Aż strach używać porównań w obawie że ktoś nie zrozumie i jeszcze poczuje się urażony ;)

            • 6 8

            • jak ktoś pisze sztuczny korek to nic innego nie pozostaje tylko się śmiać z takiego (2)

              sztuczny korek, jaja jak cholera

              • 5 4

              • Wyjaśnij takiemu cymbałowi na dwie strony (1)

                A dalej nie zrozumie. Cóż, życie...

                • 1 5

              • brak argumentów i zaczynają się wyzwiska, cały chorała, denis barana jak mawiały bilbordy

                denis barana

                • 0 2

            • wyciągasz definicje "naturalnego" i "sztucznego" z kiszki st...cowej to się nie dziw że ktoś je podważa (4)

              Jeśli można nimi dowolnie żonglować, to co powiesz na taką definicję "sztucznego korka" - wygenerowany przez samochody wiozące wyłącznie kierowcę.

              Skoro znamy przepustowość drogi (lol, ciekawe jak to zmierzysz w siatce ulic, a nie w nieskończonym modelu autostrady) i pojemność samochodu, to "sztuczne" zaniżenie liczby przewiezionych osób w jednostce czasu jest głównym winowajcą korków a śmigające własnym pasem autobusy pełne pasażerów największym zbawcą

              • 3 4

              • Buspasa na kluczowym odcinku nie wetkniesz. (3)

                A muszą pozostać po dwa pasy dla normalnego ruchu,bo to główna wylotówka na Obwodnicę,o tym większym znaczeniu że następna w stronę Gdańska t dopiero Osowa i to na jednojezdniową Spacerową. Nie można zatykać miasta w imię fanatyzmu,w imię robienia; jak masz jedną krótszą nogę,to dajesz podkładkę pod tą krótszą,a nie podcinasz dłuższą...

                • 3 1

              • gdybyś znał te rejony to byś wiedział, ze wielkopolska to w 90% ruch osobówek z- i do sypialni (2)

                a nie tranzyt na obwodnicę
                Ci ludzie spokojnie mogą jechać komunikacją, tylko mają tyłki przyspawane do samochodów. No i jak sam zauważyłeś - spacerowa ma po 1 pasie i żyjemy. Wielkopolska też może.

                • 1 3

              • No właśnie nie mogą spokojnie jechać

                Nie będę się tłukł 70 minut komunikacją do pracy skoro samochodem dojadę w max 40.

                • 1 0

              • Gdybyś TY naprawdę znał tę całą trasę,to wiedziałbyś ile (faktycznie,głównie osobówek)....

                ... jedzie Wielkopolską by na Chwaszczyńskiej (tuż przed obwodnicą) zjechać na pas z lewoskrętem i wcisnąć się na Obwodnicę. Sam najczęściej tak jeżdżę,zwłaszcza jak po drodze muszę zatankować na Circle K. A dalej "w Polskę",a nie jedynie do Gdańska.
                W przypadku Spacerowej to właśnie nie :żyjemy",bo jest ona źródłem ciągłych problemów,nagłaśnianych regularnie w mediach (nie wspominając że i sam węzeł Osowa to chyba główne źródło dzwonów).

                • 1 0

      • Eurotram

        Jeśli tylko ten odcinek pozostanie bez zmian, to czas dodatkowy jazdy komunikacją wyniesie jakieś 5-7 minut. Nie ma jednak żadnych ograniczeń od Łowickiej aż do Obwodnicy, więc ..jest o co walczyć

        • 2 3

      • No pewnie, nic nie można w Gdyni.

        • 0 0

    • też tak

      myślę. Buspas na Wielkopolskiej to konieczność. Teraz. Nie za 10 lat.

      • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane