• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Cieszę się z buspasow, ale... (6)

    na Estakadzie powinien zostać przedłużony do samego zjazdu, Ci mądrzejsi kierowcy autobusów zmieniają pas na lewy i jadą dalej, kierowcy gapy stoją i tracą po 6-7 minut a ludzie przesiadki

    I tempo tworzenia tych buspasow powinno być szybsze, póki ludzie jeszcze mają chęć jeździć zbiorkomem. Np. na Kieleckiej buspas mógłby już zostać wyznaczony od początku Kieleckiej i do zatoki autobusow pasażerowie będą jechać bez korków.

    Na pewno dużo by dało, gdyby zarządzający km jeździli komunikacją, bo wnioski nasuwają się wszystkim, gdzie buspasy trzeba zrobić.

    • 27 21

    • (1)

      Chyba chciałeś powiedzieć ci bardziej hamscy zmieniają pas na lewy, a potem na prawy. Stać na swoim pasie, a nie cwaniakowanie

      • 8 7

      • Jeżeli cwaniakowanie powoduje przejazd bus z kilkudziesiecioma pasażerami, to wybaczam. Jeżeli cwaniakują spiszący się samotnicy w swoich gablotach, bo nie chcą się im.spoufalac z plebsem, to sorki, ale tu zrozumienia już nie mam. Każdemu się spieszy, ale korki nie powodują autobusy, tylko te rzesze samotnych kierowców. Na pewno się moja opinia nie spotka z pozytywnym przyjęciem kierowców, trudno.

        • 7 1

    • . (1)

      Policja na Oksywiu dostała dyspozycje aby karać takich kierowców także skończy się dobre i przejazdy wydłużą się.

      • 3 5

      • Nie ma tam lamania przepisów, więc skończ z tymi bajkami :D

        • 1 2

    • to nie mądrzejsi kierowcy tylko cwaniacy co blokują później pas dla skręcających w lewo

      • 3 3

    • Nie przedłużą buspasa do zjazdu, bo wówczas auta jadące dołem, od bazy kontenerowej, by się już w ogóle nie dostaly na zjazd z Estakady. Bo, albo musiałyby pojechać buspasem, a to bez sensu byłyby robić ten buspas, a lbo od razu musiałyby go przeciąć i dostać się na jedyny pas dla zwykłych aut. Co byłoby w gidzibsch szczytu niemożliwe.

      • 4 1

  • buspasy sa bez senu bo blokują przepustowość ruchu i gdyby ich nie było (4)

    było by lepiej dla wszystkich a ne tylko dla pasażerów komunikacji miejskiej którzy maja w d czy ich autobus się spóźni kilka minut bo i tak płacą tyle samo za przejazd

    • 21 51

    • o widać eksperci w niedzielę też pracują :D

      • 17 3

    • Przeczytaj głośno to co sam napisałeś, może wtedy dotrze do Ciebie poziom głupoty tej opinii.

      • 21 3

    • Kierowcy

      maja w d czy ich podróż trwa kilka minut dłużej, bo i tak się siedzą w swoich wygodnych, ogrzewanych samochodach. Też się zgadza?

      • 16 5

    • Lekcje na jutro odrobione?

      Jeszcze masz tydzień do ferii.

      • 11 2

  • To unia musiała się dokładać (1)

    do paru puszek farby w Gdyni??

    • 56 4

    • Polska to Unia, my to Unia

      czemu wy ruskie trole ciągle przekręcacie fakty

      • 0 1

  • Tak tak (1)

    od razu, tak samo ważne jak kontrpasy ścieżek rowerowych.

    • 13 8

    • Ej, no zaraz, ale nie bluźnij!

      Kontrapasy to są jednak najważniejsze.

      • 1 3

  • A jeszcze parę lat temu sepa i szczur mówili że nie potrzeba bus pasów (2)

    Dobrze ze się uczucie szkoda że tak wolno

    • 33 5

    • Słońce Bulwaru różne rzeczy mówiło (1)

      Najstarsi komentatorzy to może nawet pamiętają, jak obiecywało, że w Dubaju Północy nigdy strefy płatnego parkowania nie będzie. Tak było!

      • 10 0

      • To było przed wprowadzeniem KaPa

        • 0 0

  • ciekawe

    zobaczymy co będzie

    • 9 0

  • Fale Dunaju przy dworcu gd.glowna. ciągle ktoś tam szelki gubi nawet jadąc wolno.

    Buspas przy estakadzie mało korzystany przez kier . Bus i trolejbusow bo nikt ich niechce wpuścić zazwyczaj musieli gwałtownie chamowac. Mógłby być aż do żołnierzy wyklętych Ale gdzie by auta parkowaly. Zmieniają pas już przy kościele. Na tych nierownosciach na morskiej tragedia będzie jak się coś wywróci...

    • 23 1

  • Bus pas na Kieleckiej (2)

    Jak czytam, że bus pas na Kieleckiej istnieje dzięki dofinansowani Uni, to może ktoś mi powie ile kosztowało namalowane linii i napisów bus na jezdni.

    • 52 1

    • Farba tańsza niż remont

      • 8 0

    • Malowanie jakieś 10 tys, ale opracowanie planu, wizualizacja, konsultacje

      jakieś 10 mln.

      Do podziału.

      • 18 0

  • Bez (3)

    przesady.Bus pasy na Morskiej to żart.Gdyby były na całej długości od pętli na Cisowej do Dworca Głównego to ma sens a tak to rozpoczynają się byle gdzie i kończą byle jak.A na takim odcinku od Kalksztajnów w kierunku Dworca jeden pas ruchu, który mógłby być prawdziwym bus pasem jest praktycznie parkingiem.I jaki był sens tego całego remontu?

    • 50 5

    • To prawda, (1)

      ten odcinek zastawiony przez samochody powinien być buspasem a nie zawalony blachosmrodami

      • 8 5

      • "blachosmrodami"

        Co za frustrat z ciebie.

        • 0 0

    • Sens jest żeby wydać ponad 25mln z naszych podatków na coś tak bez sensu

      jak dawno nie było ;-)

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane