- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (181 opinii)
- 2 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (70 opinii)
- 3 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (169 opinii)
- 4 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (111 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (110 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (242 opinie)
Najważniejsze inwestycje transportowe minionego roku
Początek roku to okazja do podsumowań. Postanowiliśmy przypomnieć o kluczowych inwestycjach transportowych dla mieszkańców, które zakończyły się w 2018 r.
1. Skrzyżowanie ulic przy dworcu w Gdyni
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieniła się jego geometria. Skręty są bardziej czytelne, pojawiły się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna.
2. Przebudowa przystanku SKM Gdynia Chylonia
Na peronie działa już w pełni informacja pasażerska, monitoring oraz windy. Zakres prac objął przede wszystkim budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, która ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawiły się także wiaty podobne do tych na stacji Żabianka.
3. Przebudowa m.in. ul. Haffnera w Sopocie
Inwestycja pochłonęła 11 mln zł. Pracę zrealizowała firma MTM. Na szczęście obyło się tutaj bez większych opóźnień.
4. Most na Wyspę Sobieszewską
Sterowanie mostem odbywać się będzie z pulpitu znajdującego się w nowym budynku technicznym, który powstał tuż przy przeprawie. W razie przerwy w dostawie prądu energię elektryczną niezbędną do uruchomienia mostu zapewni awaryjny agregat prądotwórczy zlokalizowany obok budynku technicznego obsługi mostu.
Koszt inwestycji wyniósł 59 mln złotych. Ponad 30 mln zł wyłożył Gdańsk, a ponad 27 mln zł Ministerstwo Infrastruktury. Inwestycja w dniu oddania miała kilkumiesięczne opóźnienie.
5. Otwarcie ekspresowej siódemki na Żuławach
Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - zbudowała czeska firma Metrostav, która dostała za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek - zbudowany przez Budimex - zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim i kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewał na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.
Inwestorem był gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Rządowe przedsięwzięcie zrealizowano w terminie.
Miejsca
Opinie (144) 2 zablokowane
-
2019-01-03 17:39
stop samochodom w miastach. (3)
- 3 7
-
2019-01-03 23:44
Daj komunikację (1)
- 2 3
-
2019-01-04 10:12
otwórz oczy
przejdź się na spacer i popatrz na świat spoza swojego samochodu
- 1 0
-
2019-05-08 21:28
Ej kierowca. Albo ty na kierowce w ogóle nie pasujesz .
- 1 0
-
2019-01-03 17:46
(1)
A w Gdyni żadnych nowych dróg nic się nie robi tylko idiotyczne ścieżki rowerowe pomysłu vice oraz g
- 9 0
-
2019-01-03 18:09
Ścieżki też nie bardzo im wychodzą
- 2 0
-
2019-01-03 18:34
(2)
czytam was tu wszyscy biedni ludzie co głosują na komunizm i przekrzykują się który komunista lepszy. mózgi macie wyprane lewactwem do potęgi.
- 2 4
-
2019-01-03 19:58
(1)
Najlepszy komunista to Piotrowicz z PiS. Odznaczony za zasługi w PZPR. A teraz uczy Polaków demokracji!!!!!!
- 4 0
-
2019-01-04 10:12
już niedługo
- 0 0
-
2019-01-03 20:26
Sobieszewski most do nikąd (1)
Mam poważne wątpliwości czy ten most się zwróci. Na tej wyspie nic nie ma przecież. Można sobie rowerem pojeździć, a w lecie piwko wypić na plaży i to wszystko.
- 0 5
-
2019-01-03 23:05
A wiesz,
że zanim coś gdzieś powstanie, to trzeba stworzyć infrastrukturę. Nie wiesz, bo o tym będzie w następnej klasie.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.