- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (119 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (181 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (90 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (70 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (451 opinii)
Napisem na chodniku "zakazał" kierowcom postoju
Napis "zakaz postoju" niczym krzyk rozpaczy mieszkańca ulicy Orlicz-Dreszera miał pokazać okolicznym kierowcom, że auta parkujące na chodniku nie pozwalają pieszym na korzystanie z niego. Urzędnicy zapowiadają, że napis zostanie usunięty, bo powstał nielegalnie.
Prawdopodobnie z tego powodu jeden z mieszkańców okolic ul. Orlicz-Dreszera w Gdyni postanowił dobitnie zakomunikować kierowcom, że pozostawiane przez nich auta uprzykrzają życie przechodniom. Zrobił to za pomocą farby i pędzla, wymalowując na chodniku wielki napis "zakaz postoju".
W sprawie skontaktowaliśmy się z przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Hanna Wyszyńska z ZDiZ podkreśla, że urzędnicy nie otrzymali zgłoszenia, które dotyczyłoby zastawiania chodnika przy ul. Orlicz-Dreszera.
- Samodzielne umieszczenie jakichkolwiek napisów na chodniku czy jezdni jest niezgodne z prawem, dlatego napis ten zostanie usunięty - zapowiada urzędniczka.
Parkujesz auto? Zwracaj uwagę na znaki
Przedstawiciele ZDiZ przypominają, że przy wyborze miejsca postojowego kierowcy muszą zwracać uwagę na obowiązujące znaki pionowe i odległość np. od skrzyżowania oraz zgodność z przepisami ogólnymi kodeksu drogowego.
- W przypadku braku oznakowania lub elementów przewidzianych w kodeksie drogowym parkowanie pojazdu na chodniku może odbywać się z zachowaniem 1,5 m szerokości wolnej dla pieszych - mówi Hanna Wyszyńska.
Parkingi w Trójmieście
Co istotne - przy chodniku można pozostawić auto w sytuacji, gdy okolica nie jest objęta zakazem zatrzymywania lub postoju, oraz gdy w określonej przepisami odległości 10 m nie znajduje się przejście dla pieszych lub skrzyżowanie.
- Tak więc parkowanie z zachowaniem ww. zasad jest tam możliwe. Nie otrzymaliśmy formalnego zgłoszenia od mieszkańca, które wskazywałoby nam na konieczność dodatkowego oznakowania tego fragmentu ulicy - podsumowuje gdyńska urzędniczka.
Opinie (213) ponad 20 zablokowanych
-
2020-09-30 08:42
Opinia wyróżniona
"Tak więc parkowanie z zachowaniem ww. zasad jest tam możliwe." (4)
Patrząc na zdjęcia chodnika to aby zostało tam wolne 1,5 metra dla pieszych to samochód można co najwyżej zaparkować na chodniku na szerokość opony. A to i tak na wyrost bo na dobra sprawę sam chodnik wydaje się mieć 150 cm.
- 16 0
-
2020-09-30 08:49
(3)
1,5 metra to ostatni z warunków dopuszczających parkowanie na chodniku. Wcześniej jest parkowanie tylko przy krawędzi jezdni i ograniczenie dopuszczalnej masy pojazdu (oraz wspomniane odległości od przejść dla pieszych, skrzyżowań i tak dalej). U nas się utarło że póki jest 1,5 to wszystko jedno (co ciekawe jest jeszcze warunek że nie wolno utrudniać ruchu pieszym więc tak gdzie dużo ludzi tam 1,5m to za mało) .
- 0 0
-
2020-09-30 10:50
Jasne ale te 1,5 jest taki najłatwiejsze do zweryfikowania (1)
Ja spotkałam się z kobietą, której po zwróceniu uwagi, że nie powinna parkować na chodniku, było mniej niż 1,5 m dla pieszych, otrzymałam odpowiedź, że przecież nie ma znaku zakazu.
Tak to jest kierowcami jak nie ma znaku to wolno co im tam przepisy z ustawy o prawie ruchu drogowym.- 3 0
-
2020-09-30 10:51
A jak jest zakaz to przecież ona się spieszy :-) Polacy.
- 5 1
-
2020-09-30 08:57
Jest jeszcze jeden warunek parkowania na chodniku.
Na chodniku można parkować tyko dwoma kołami.
- 1 4
-
2020-09-29 23:04
Opinia wyróżniona
Przyczyna? (1)
Zawsze znajdzie się człowiek któremu wszystko będzie przeszkadzało. Niemniej jednak, jeśli w jakimś miejscu problem jest notoryczny, wielu kierowców parkuje swoje auta w sposób utrudniający życie pieszym, to może w okolicy jest deficyt wyznaczonych miejsc postojowych? Być może kierujący nie mają alternatywy? Organizacja to nie tylko stawianie zakazów i zamykanie ulic, ale też wyznaczanie innych miejsc na ktorych postój może odbywać się w sposób bezpieczny i bezproblemowy.
- 11 36
-
2021-02-12 17:41
Ale brak miejsc parkingowych
nie jest pozwoleniem na lamanie przepisow i stawianie aut gdzie sie chce. Chociaz patrzac na to co sie dzieje to chyba jednak tak jest
- 1 2
Wszystkie opinie
-
2020-09-29 21:08
i jak to jest (9)
Gdynia chce być miastem bez samochodu...a samochód w Gdyni ważniejszy od człowieka....i pieszego...
- 194 44
-
2020-09-29 21:28
I jeszcze piszą bzdury, że wolno tam parkować. (4)
Tam chodnik nie ma 1,5 metra!
- 33 3
-
2020-09-30 09:29
nie ma 1,5 m, bo ma 2 m
- 3 9
-
2020-09-30 10:54
Oni pisza, ze wolno parkowac na jezdni, a Ty za glupi jestes nawet na tak proste zdanie. (2)
Gdyby nie te "bzdury", to moglbym pomyslec, zes obcokrajowiec i stad problemy z jezykiem polskim. Jednakze, jak wspomnialem, zarzucanie komus bzdury, podczas gdy samemu jest sie skonczonym i**ota, bezsprzecznie identyfikuje Cie jako Polaka z krwi i kosci.
- 1 7
-
2020-09-30 12:02
Jesteś młotkiem nierozumiejącym tekstu czytanego,
tzw. wtórnym analfabetą. Jaki by miał związek napis na chodniku z parkowaniem na jezdni :)) Nie pisz juz tu więcej prosimy. Wszyscy zrozumieli tylko ty jeden nie i jeszcze masz czelność się tu wymądrzać :)) I jeszcze kretyn swoje frustracje na Polaków chce przelewać :) Miłego młotusiu, bez odbioru.
- 5 1
-
2020-09-30 12:07
Co ty gościu za niestworzone bzdury wypisujesz
Żyjesz w jakiejś alternatywnej rzeczywistości?
- 4 0
-
2020-09-30 08:09
Niestety tak. (1)
Napis zostanie usuniety, informuje urzędniczka...
Ale jakoś nie poprawnie zaparkowane pojazdy niesą usuwane....
Może by było dobre byc konsekwentny we wszystkich przypadkach...
Ale to nie v PL, Gdyni, Sopocie, Gdańsku... itd.- 18 1
-
2020-09-30 09:07
a co miała powiedzieć?
że popiera tę oddolną inicjatywę społeczną ?;)))))
- 2 4
-
2020-09-30 10:53
jestem za likwidacją aut w gdyni... (1)
...wszystkich - głównie jednak tych używanych w działalnościach gospodarczych bo brak wpływu do budzetu z podatków to brak kasy w państwie czyli urzędasy to zrozumieją dopiero kiedy wyleca z roboty ryjem na bruk. Może warto się poświęcić żeby zajarzyli co mają we łbach.
- 6 5
-
2020-09-30 12:25
popieram
po co nam samochody?
- 8 0
-
2020-09-29 21:09
Janusz v4.0 w akcji. (4)
Dobrze postąpił mimo wszystko.
- 211 49
-
2020-09-29 21:16
Nie!
- 2 32
-
2020-09-30 00:07
(1)
No i?
- 1 1
-
2020-10-01 10:32
Dobry komentarz.
- 0 0
-
2020-09-30 09:33
Popieram
Urzędniczka zasłania się przepisami. Wszyscy wiemy jak się mają przepisy w praktyce i jak nasza cudowna policja na spółkę z jeszcze lepszą strażą miejską je egzekwują. Skoro gościu był tak zdesperowany, że coś takiego "zmalował" to znaczy, że problem istnieje, a samochody parkują tak, że się przejść nie da. Zwłaszcza, że obniżony krawężnik aż zaprasza. I zrobił facet tak, że zadziałało. Ale postkomunistyczna władza wie lepiej... przepisy...
- 11 1
-
2020-09-29 21:11
W ankiecie brakuje zwykłego "tak" (3)
Bo w wielu miejscach problem jest. Ale mało kto z tym coś robi bo to walka z wiatrakami. Policja głupotami się nie zajmuje a jak teren wspólnoty to twierdzą ze nie mogą.
- 139 4
-
2020-09-29 21:30
To nie są głupoty. Po tych chodnikach chodzą dzieci, których często nie widać z cofającego samochodu
Wystarczy kilkanaście centymetrów, żeby przygnieść 8latka do muru.
- 26 1
-
2020-09-29 22:27
Przede wszystkim trzeba zmienić przyzwyczajenia. W Polsce miejsca parkingowe się wyznacza na chodniku,a powinny być na jezdni. Od razu człowiek się przyzwyczaja że wjazd na chodnik to naturalne zachowanie.
- 29 1
-
2020-09-30 12:06
Ankiety Trójmiasta to już mem
jak można każdą jedną ankietę źle ułożyć, to się w głowie nie mieści
- 1 0
-
2020-09-29 21:12
Nie lepiej przejechać ostrą sztycą po karoserii? (22)
Nsjbardziej jak dotąd skuteczna metoda na chodnikowe parkowanie
- 163 119
-
2020-09-29 21:15
Tobie po mózgu przejechać (3)
- 47 61
-
2020-09-29 21:18
raczej ci
PO
- 18 24
-
2020-09-29 21:22
a wiesz chociaż co to mózg?
- 12 9
-
2020-09-30 02:29
Wpierw trzeba miec taki organ
A nie byc amebą
- 10 1
-
2020-09-29 21:56
(5)
Widać że przedmówca, nie wie że niszczenie mienia jest przestępstwem. Witamy nowego szeryfa Pekinu :)
- 31 27
-
2020-09-30 09:11
może i jest ... ale konia z rzędem i ksieżniczkę na ambonę temu, co złapie gwożdziarza od swojego autka ;))) (4)
- 7 6
-
2020-09-30 10:13
(3)
Ja już dwóch złapałem. Mam w samochodzie kamerki ustawione na ruch pieszych, z przodu i z tyłu. W momencie jak ktoś wchodzi w kadr włącza się wideo i audio. Słychać jak ktoś rysuje po samochodzie, a że nagrywany jest z dwóch stron, to zawsze widać jego twarz.
- 8 5
-
2020-09-30 12:39
to ty taki big brother jesteś
skrzyżowanie Szwarcenegera z Gumisiem
- 6 4
-
2020-09-30 12:49
Bajerke masz dobra (1)
i gdzie z tym pójdziesz? Policja nie będzie nic z tym robić chyba, że to ktoś znajomy z klatki itp. Mi ukradli tak tablice. Miałem monitoring pod domem . Tablice złodzieja jego tępy ryj.... i umorzenie pare tygodni potem.
- 5 2
-
2020-11-04 12:31
Gdańska policja w pełnej krasie
pewnie ich kumpel ukradł Ci tablice
- 0 0
-
2020-09-29 23:47
kupię najtańszego strucla z ogłoszenia, byle z ważnym OC (1)
i postawię ci go na złość na kilka miesięcy
- 12 9
-
2020-09-30 06:13
Papiaki pod koła ,tylko papiaki.
- 3 5
-
2020-09-30 09:13
ale z ciebie prymityw
najlepiej zniszczyć - typowe myślenie ped**arza
- 10 5
-
2020-09-30 09:44
Najlepsze jest chamstwo i agresja. (3)
Ja pakuję parasol w szprychy rowerzystom jadącym po chodniku. A jak widzę pieszego przechodzącego przez jezdnię w nielegalnym miejscu to przyspieszam.
- 11 3
-
2020-09-30 09:59
(1)
Oby taki pieszy rzucił ci czymś tak, żeby zbić szybę w twoim samochodzie.
- 7 3
-
2020-09-30 10:06
Nie zdąży.
- 3 3
-
2020-09-30 10:03
Zalezy na kogo trafisz niektorzy
szukają tak jeżdżąc okazji do bójki i prowokują. Czasem jadą zamiast ścieżki roworowej drogą a jak kierowca otrąbi. Dostaje oklep na najbliższych światłach jak nie zdąży uciec.
- 1 2
-
2020-09-30 09:57
Tak se mysle, ze gdyby ktos mi tak (3)
zarysował karoserie to obszedłbym wszystkie kamerki w okolicy i sam wytypował sprawcę nie mówiąc o dorwaniu na gorącym uczynku.... zupki piłby slomką przez pół roku.
- 4 7
-
2020-09-30 09:59
Kozak w necie ...... (2)
- 7 3
-
2020-09-30 10:24
Tak bym zrobil (1)
po co mam kozaczyć? Kiedyś tak dorwałem małolata co mi obsmarował garaż. Pomalowalem- za parę dni zabazgrał .., pomalowalem- za parę dni zabazgrał... Pomalowalem i pilnowałem. Za parę dni wpadł- w nocy - mi w ręce. Wiem, że nie zrobi tego już nigdy a rodzice nie poszli na policje...
- 5 1
-
2020-09-30 12:37
Fajne sny opowiadasz
wynika z nich że na osiedlu bardzo cię nie lubią
- 2 4
-
2021-02-12 17:44
I tak to sie kreci w tym kraju, kazdy uwaza ze ma racje i wolno mu wszystko, nawet zniszczyc czyjac wlasnosc
"w slusznej sprawie" Takie cos to zwykle bandyctwo, zle parkowanie to przy tym pikus
- 0 1
-
2020-09-29 21:13
To się dzieje naprawdę? (9)
Gdyby tak każdy wypisywał do czego byśmy doszli?
Gdzie mamy straż miejska, policję.- 70 76
-
2020-09-29 21:32
Do czego byśmy doszli?
Nie doszlibyśmy do niczego, bo i tak wszystko byłoby zastawione samochodami.
- 25 4
-
2020-09-29 21:46
bronia kosciolow przed babcia z teczowa torba, a SM grzebie w smieciach. Jeszcze jakies pytania :) ?
- 27 6
-
2020-09-29 22:06
a sąsiad wierci dziury
wszedzie
- 4 1
-
2020-09-29 22:23
Gdyby każdy tak parkował do czego byśmy doszli? (1)
- 25 0
-
2020-09-30 08:20
Praktycznie już doszliśmy.
- 8 0
-
2020-09-30 10:14
(1)
Bo ludzie są bezmyślni. Zamiast wykazać się inteligencją i wstawić tam np. kilka znaków w trawę ktoś wolał zniszczyć mienie publiczne.
- 0 5
-
2020-09-30 20:47
I według ciebie możesz sobie wstawiać znaki gdzie chcesz? Nie wypowiadaj się, jeśli nie masz bladego pojęcia o przepisach...
- 1 0
-
2020-09-30 20:45
Policja i Straż pilnują ludzi aby nie denerwowali kierowców łamiących przepisy...
- 0 2
-
2020-10-01 18:10
Dobrze że nie napisał
ejbać pis, bo od razu by go wsadzili
- 1 0
-
2020-09-29 21:14
Napis usuną, samochodów już nie! (4)
- 221 9
-
2020-09-29 21:17
bo to durnie
urzedas zeby nium zostac musi wykazac sie glupota.
- 33 2
-
2020-09-29 22:54
A wszystko dzięki temu szanownemu portalowi
Niech się zajmą własną d. Gdyby tego nie opisali, to napis by został i może niektórzy kierowcy ruszyliby głową.
- 24 1
-
2020-09-30 09:05
napis nie daje pieniędzy
a samochody dają, z jakiegoś powodu mimo że jest ich tyle, nie zakazują jazdy, tlyko każdy może mieć samochód. a powinno to być dostosowane do realiów finansowych, tylko zamożni z zarobkami >15k, wtedy reszta pieszo, rowerami, świat czysty i spoko ;)
- 1 8
-
2020-09-30 12:25
usunąć wszystko!
Kononowicz na prezydęta naszej nadzieji
- 3 0
-
2020-09-29 21:19
Wziął sprawy w swoje ręce. (3)
Jak ma czekać na działania urzędników albo dzwonić pół dnia do straży miejskiej a drugie pół czekać na przyjazd to chłop się zorganizował i ogarnął temat jak umiał.
- 203 16
-
2020-09-29 21:28
(1)
Skąd wiesz, że to chłop?
- 4 17
-
2020-09-29 21:51
Przeanalizowałem charakter pisma
i tak wyszło
- 27 1
-
2020-09-29 21:32
Nie dziwie się mu
Ale obawiam się ze to wersja light. Niedługo ktoś się tak wścieknie, ze dojdzie do bójki.
- 17 0
-
2020-09-29 21:19
Chyba zakaz parkowania należy namalować na samochodzie, jedynie wtedy go usuną z chodnika...
- 93 16
-
2020-09-29 21:25
"Urzędnicy zapowiadają, że napis zostanie usunięty, bo powstał nielegalnie" (3)
Za to jak kierowcy parkują nielegalnie to im nikt nic nie zrobi. Straż miejska i policja odwracają oczy, żeby sobie niepotrzebnej roboty nie dodawać. A kierowcy zadowoleni jeżdżą i parkują jak chcą na chodnikach i trawnikach. Bo kto im zabroni?
- 213 15
-
2020-09-30 07:39
(2)
I to jest właśnie podsumowanie urzedniczej paranoi. Czy nikt nie widzi, że ten bazgroł na chodniku to krzyk rozpaczy bezsilnego mieszkańca lub mieszkańców? Nikt nie robi czegoś takiego (nie kupuje farby i poświęca własnego czasu ryzykując mandatem), gdyby nie zostałdoprowadzony do ostateczności.
- 27 1
-
2020-09-30 09:25
(1)
Dokładnie! A jeszcze urzędnik twierdzi, że nie otrzymał żadnego zgłoszenia nic, zero! Tak na szybkiego prześledził wszystkie zgłoszenia do SM z ostatnich 10 lat.
- 10 1
-
2020-09-30 12:44
Ale o napisie informację dostał od razu i jaka szybka reakcja! Ten zdesperowany człowiek zrobił bardzo dobrze, przy czym nikogo nie naraził na niebezpieczeństwo, jak potrafią parkujący kierowcy, których nie powstrzymują nawet paliki czy inne zabezpieczenia, stawiają samochody równolegle do nich wjeżdżając chodnikiem, a piesi chodzą po jezdni. Policja i straż miejska mają chyba ciągle zamknięte oczy, bo niczego nie widzą, czekają na zgłoszenie, a kiedy je otrzymują, potrafią nie pofatygować się przez dwie godziny, żeby po parkujących nie było już śladu. Taka to "nasza" Gdynia
- 7 2
-
2020-09-29 21:28
To wyraz bezsilności wobec postępującej samowolki właścicieli aut (2)
Nikt nie chce być samozwańczym policjantem we własnej dzielnicy, ale opieszałość służb i wyrozumiałość dla zastawiania chodników i niszczenia zieleni osiąga nowe wyżyny. Lenistwo niektórych kierowców sięga absurdu, dziś jeden z nich jechał po chodniku przed szkołą podstawową, żeby mieć bliżej do baru. Zaparkował na przejściu dla pieszych podczas gdy pusty parking na 50 aut był 10m dalej. Jeśli policja, sm i pan prezydent Borawski nie wezmą się za to, to spodziewam się rękoczynów i zniszczeń mienia.
- 153 14
-
2020-09-30 07:18
Znalazł się .. (1)
....niewłaściciel auta, zarób i kup niemoto
- 2 27
-
2020-09-30 10:27
Ojojoj, ktoś tu ma kompleks wyższości bo kupił sobie szrocik za 30k PLN
Nie bądź śmieszny, oczywiście mam auto (i wykupione miejsce parkingowe w garażu). Ale stać mnie na to, żeby mieszkać w takim miejscu gdzie wszystko jest pod ręką i nie muszę co dzień wykonywać przykrej czynności stania w korku, parkowania, chodzenia potem po tych śmierdzących parkingach, żeby zrobić zakupy 20pln taniej w dyskoncie :D
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.