Fakty i opinie

Naprawa osuniętej jezdni ruszy po czterech latach

Gdynia szuka wykonawcy naprawy korpusu drogowego ul. NałkowskiejMapka w ciągu potoku Źródło Marii w Gdyni wraz z budową muru oporowego. Na tę inwestycję czekaliśmy ponad 4 lata. Władze Gdyni były na nią gotowe pod koniec wakacji.



Czy Trójmiasto jest dobrze zabezpieczone przed podtopieniami?

tak, na duże ulewy i tak nie ma rady 7%
jest nieźle, ale sporo jeszcze do zrobienia 25%
nie, każdy większy deszcz to dla nas problem 68%
zakończona Łącznie głosów: 927
Przypomnijmy:

  • W lipcu 2016 roku doszło w Trójmieście do ogromnej ulewy.
  • Ucierpiał głównie Gdańsk, we Wrzeszczu zginęło dwóch mężczyzn.
  • W całym Trójmieście doszło do zalań i podtopień.
  • W Gdyni oberwała się część jezdni ul. Nałkowskiej nad potokiem.

Tragiczny bilans ulewy z 2016 roku.



Urzędnicy: byliśmy gotowi wcześniej



Dlaczego tak długo nie naprawiono małego mostku i jezdni? Urzędnicy tłumaczą, że winne są procedury.

- Byliśmy gotowi do ogłoszenia przetargu na wykonanie prac praktycznie w momencie otrzymania projektu budowlanego, czyli 21 sierpnia. Niestety decyzje związane z użyczeniem nam terenu, na którym mają odbywać się prace, wydaje instytucja państwowa i nie mamy wpływu na to, kiedy jej zgodę otrzymamy. A bez niej nie możemy dostać pozwolenia na budowę - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
- Przepust, w sąsiedztwie którego nastąpiło osunięcie nasypu korpusu drogowego, znajduje się bezpośrednio przed zbiornikiem retencyjnym "Karwiny", który jest istotnym elementem sieci hydrotechnicznej miasta. Ze względu na charakter budowli, konieczne było przeprowadzenie szeregu uzgodnień, które znacznie wykraczały poza procedury przy standardowych obiektach drogowych - dodaje Michał Guć, kolejny wiceprezydent Gdyni.
Efekt? Do dziś nasyp jest podmyty, a część drogi zapadnięta. Kierowcy korzystają z jednego pasa, a ruch jest wahadłowy. Ale w najbliższym czasie się to zmieni.

24 tygodnie na naprawę



- Według opracowanej dokumentacji projektowej istniejąca nawierzchnia jezdni zostanie rozebrana i wymieniona wraz z nasypem drogowym od strony wylotu, a skarpa będzie dodatkowo umocniona. Mieszkańcy zyskają także wyremontowany chodnik - mówi Marek Łucyk.
Wykonawca będzie też musiał postawić mur oporowy, który ma zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości. Przebudowana zostanie też kanalizacja deszczowa, a na skarpie pojawi się zieleń. Wybrana firma będzie miała 24 tygodnie na wykonanie prac, a oferty poznamy 26 stycznia 2021 roku.

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • W Gdyni nikomu się nigdzie nie spieszy (14)

    Życie płynie spokojnie jak na greckiej wyspie

    • 254 8

    • (7)

      Naucz się czytać artykuły. Wyraźnie napisane, że to instytucje państwowe zawiniły.

      • 5 62

      • Ta!

        • 15 1

      • (1)

        z tego co widze w artykule instytucje panstwowe o 0,5 roku opoznily budowe. 3,5 roku to nadal sporo na niekompetencje urzednikow miejskich

        • 54 0

        • Co to znaczy 4 lata

          Skoro Gdynia istnieje już prawie 100. Poza tym trzeba umieć wskazać winnych najpierw.

          • 13 0

      • A Gdynia to prywatne miasto? (1)

        • 15 1

        • Tak. Szczurka i Łucyka.

          • 35 3

      • Zawsze władze Gdynia mówią, ze ktoś zawinił, z koleją nie mogą się dogadać, z prywatnymi właścicielami gruntów również, tu z innymi instytucjami, ja bym się zastanowił po czyjej stronie wina leży...

        • 18 0

      • jeszcze się nie zdarzyło, żeby urząd miasta gdynia cokolwiek zrobił źle

        święci ludzie, ideał służby publicznej - cudowny urząd!

        • 12 0

    • zupełnie jak na wsi ;)

      • 16 1

    • przecież urzędnik ma płacone co miesiąc

      jaką on ma motywcaję, żeby działać szybciej?

      • 22 0

    • Ale wiocha

      • 3 0

    • hehehehehe "farbom" się nie dało ...

      • 9 0

    • A zawalony most na kontenerowej ?

      Ile to już 2 czy 3 lata ?

      • 7 0

    • Smród, brud i feta = Gdynia

      gdynia tylko ok jest na południe od śródmieścia. Reszta to bagno i 3. Świat. Chylonia wygląda w wielu miejscach jak Ukraina. O tych magicznych przejazdach przez tory, koslawej estakadzie i ul. Hutniczej lepiej nawet nie mowic. Dla szczura ważniejsza jest Hala i lodowisko niż drogi. Idealna recepta na stałe koszty + ucieczka inwestorów. Tu rządzą imbecyle z poparciem 70% a wybierają ich matoły bez szkoły i dziadki.

      • 6 0

  • Szczurek i jego działania w pigułce (7)

    • 196 9

    • (2)

      Przecież w artykule jasno wyjaśnione, że to instytucje państwowe przeciągały decyzję o remoncie!!

      • 2 41

      • 0,5 roku przeciagnely, a obsuniecie bylo 4 lata temu

        • 36 0

      • Wypad trolu z um

        • 7 0

    • Grunt że na śmieszną arkę pieniądze są!

      • 26 0

    • Szczurek to najgorsze co spotkało Gdynię

      • 26 1

    • Ty i twoje czytanie ze zrozumieniem... (1)

      • 2 2

      • Tak, wiemy, wiemy...

        Słońce Bulwaru nigdy nic nie może i za nic nie odpowiada.

        • 16 0

  • (5)

    To jest kwintesencja tego miasta.

    • 178 10

    • (4)

      a co ma miasto do tego, że ktoś inny zwlekał z decyzją?

      • 1 34

      • Po świętach wszystko ok? (3)

        Kto zwlekał z decyzją?

        • 17 0

        • Yyy czytanie ze zrozumieniem (2)

          ..Niestety decyzje związane z użyczeniem nam terenu, na którym mają odbywać się prace, wydaje instytucja państwowa i nie mamy wpływu na to, kiedy jej zgodę otrzymamy.

          • 0 24

          • a urzad miejski to instytucja marsjanska czy tez panstwowa? i co robili 3,5 roku

            • 26 0

          • Taaaa.... tylko, że instytucja państwowa przeciągnęła aż o pół roku, to do czego miasto nie mogło się zabrać przez 4 lata

            • 11 0

  • Kładka w ul Łęczyckiej

    też zostanie odbudowana? Czy to wymaga uzgodnień i dokumentacji jak most na Wiśle pod Kwidzynem?

    • 112 2

  • Ciekawe kiedy naprawią na Janka Wiśniewskiego. (5)

    • 154 2

    • w czerwcu bedą 2 lata, wiec jeszcze 2 :D

      • 47 0

    • zapewne czekają na

      ekspertyzy i pozwolenia instytucji państwowych i Kriegsmarine.
      Domyślam się że to obiekt strategiczny w skali kraju i jakieś tam miasto, nie może tu prowadzić samowoli ...

      • 42 0

    • Jak to kiedy? Niezwłocznie, oczywiście.

      • 2 1

    • Teoretycznie można by prowadzić dwie naprawy jednocześnie

      Ale wtedy trzeba by podwoić liczbę zatrudnionych w Urzędzie miejskim. Albo podwoić zarobki. A może jedno i drugie.

      • 5 0

    • Jak Łucyk poda się do dymisji

      • 4 0

  • Państwo z kartonu (2)

    4 lata wydawać pozwolenie

    • 112 14

    • Raczej miasto z kartonu

      • 36 3

    • Raczej gdynia z kartonu

      • 2 0

  • Symbol rozwoju Gdyni (9)

    To osuwisko to juz symbol Karwin i rozwoju całej Gdyni. Ulica Strzelców z prestiżowymi osiedlami apartamentowymi to wykruszale płyty chodnikowe, gdzie małe dzieci idą pseudo chodnikiem przy ulicy gdzie auta jada 80 km na h. Widac rozwój Gdyni... 4 lata po osunieciu się ziemi kolejne 2 beda to naprawiać.

    • 163 5

    • takie prestiżowe apartamenty i developer wam drogi nie zrobił? (3)

      • 14 0

      • Deweloper miał miejską drogę przejąć? (2)

        • 3 3

        • Nie przejąć, tylko zrobić, a potem oddać miastu (1)

          tak to się zwykle dzieje przy większych inwestycjach w polu kapusty

          • 14 2

          • Ta droga już istniała

            • 2 1

    • Żadne prestiżowe, przepłacone metry bez dojazdu. (2)

      Najpierw deweloper stawia domy a później ludzie płaczą ze nie ma drogi dojazdowej. Zanim deweloper coś zbuduje musi obiecać na piśmie infrastrukture

      • 12 0

      • znany problem wszystkich miast a nawet gmin

        developer stawia osiedle bez infrastruktury, ludzie to kupują, a pozniej jest płacz do urzędu, że im drogi nie budują

        • 6 0

      • W Gdyni takie obiecanki można sobie włożyć

        Nawet na piśmie. Precedensem był taras na sea towers.

        • 5 0

    • Prestizowe apartamenty to masz w Nowym Jorku na Manhattanie. To co jest na karwinach to zwykle bloki z mieszkaniami w wyzszej cenie aby dac ci poczucie posiadania czegos wyjatkowego.

      • 9 0

    • Trzeba całować w buty władze miasta ,że łaskawie w końcu się ktoś tym zajmie...

      • 1 0

  • To jest jakaś paranoja (1)

    Oczywiście urzędnicy nie mają nic do zarzucenia i przez te 4 lata ciężko pracowali aby jak najszybciej naprawiono tą i inne drogi w mieście.

    • 130 4

    • 4 lata to jakies 8080 roboczogodzin dla jednego czlowieka. a nad tym kosmicznym zagadnienieniem na pewno nie siedzial jeden urzednik. ludzie na marsa chca poleciec a w gdyni glupiej drogi nie potrafia naprawic

      • 19 1

  • Ale proszę nie kłamać. Fakty są inne. (1)

    Poprostu nie ujmujecie tej inwestycji w projektach i budżecie. Oby ta kontrola w urzędzie była skuteczna. To co ten pan wyprawia to się nie mieści w głowie.

    • 136 5

    • CBA omija Gdynie szerokim łukiem

      Ciekawe dlaczego ? Łucyk OUT!

      • 1 0

  • Nie za wcześnie? (4)

    Niech się jeszcze zastanowią.

    • 133 2

    • Kiedy jakaś opozycja w Gdyni? Kiedy pogonimy Szczurka??? (1)

      • 19 0

      • Najpierw trzeba pogonić żałosnych kibiców arki z Olimpijskiej.

        Najlepiej niech wracają do Wejherowa. a potem to już z "górki"

        • 5 2

    • Też mi się wydaje, że to zbyt pochopna decyzja.

      • 4 0

    • Spokojnie, to dopiero przetarg

      Jak nie wygrają My Tylko My, to będą odwołania, dogrywki i znowu kilka lat zejdzie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.