• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawa torów z Chełmu na Łostowice. Wstrzymany ruch tramwajów

Krzysztof Koprowski
13 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W niespełna dwa tygodnie po otwarciu nowej trasy tramwajowej, ruch pojazdów był sparaliżowany przez powyginane szyny (nz.). Obecnie pomimo prowizorycznej naprawy, motorniczowie nadal muszą zwalniać na łukach. W niespełna dwa tygodnie po otwarciu nowej trasy tramwajowej, ruch pojazdów był sparaliżowany przez powyginane szyny (nz.). Obecnie pomimo prowizorycznej naprawy, motorniczowie nadal muszą zwalniać na łukach.

Kolejny raz budowlańcy będą walczyć ze źle wykonanym torowiskiem nowej trasy tramwajowej wzdłuż al. Havla. Pasażerów czekają spore utrudnienia - tramwaje nie pojadą nią przez sobotę i niedzielę, a komunikację zapewnią autobusy zastępcze.



Kto powinien ponieść konsekwencje za fatalnie wykonane torowisko?

Otwarta w maju br. trasa tramwajowa, będąca przedłużeniem linii na Chełm, od początku sprawia kłopoty. Już w zaledwie jeden dzień po jej uruchomieniu, wprowadzono ograniczenia prędkości na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska zobacz na mapie Gdańska oraz Przemyska - Płocka zobacz na mapie Gdańska, które pod wpływem temperatury oraz ruchu tramwajów, zaczęły się wyginać we wszystkie strony (szczególnie widocznie było to na pierwszym z łuków).

Dotychczas próbowano je wyregulować oraz dokonano prowizorycznych nacięć w szynach. Nadal jednak istnieje ograniczenie prędkości dla motorniczych, a z racji tymczasowych dylatacji tramwaje dość mocno hałasują. Z tego powodu zapadła decyzja o ułożeniu torów w newralgicznych miejscach od nowa, choć z wykorzystaniem istniejących szyn.

- Naprawa ma wyeliminować nadmierne naprężenia w szynach torowiska, które uniemożliwiają poruszanie się tramwaju bez ograniczenia w prędkości - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację tej inwestycji tramwajowej.

Robotnicy dokonają regulacji torów z użyciem podbijarki, która będzie sprowadzona do Gdańska aż z Wrocławia. Dodatkowo w razie potrzeby przytną nadmiar szyn, a to wszystko przeprowadzą "odpinając" i ponownie montując tory do podkładów. GIK zastrzega, że część prac może być wykonywana również nocą.

Prace będą trwać przez całą sobotę oraz niedzielę (14 - 15 lipca). Wszystkie tramwaje (w tym nocna linia N0) kursujące dotychczas do pętli Łostowice Świętokrzyska, kończyć będą bieg na pętli Chełm Witosa. Tu będzie trzeba się przesiąść na autobusy zastępcze linii T1 (kursujące w zastępstwie tramwajów linii dziennych: 2, 6 i 68) lub NT1 (zamiast linii nocnej N0; na NT1 obowiązuje nocna taryfa biletowa).

Autobusy będą kursować w kierunku Łostowic trasą: Chełm Witosa (pętla tramw.) - ul. Witosa - objazd skrzyż. Łostowicka/Armii Krajowej - al. Havla - Łostowice Świętokrzyska (pętla), zaś w przeciwnym kierunku: Łostowice Świętokrzyska (pętla) - al. Havla - ul. Witosa - Chełm Witosa (pętla).

Pojazdy komunikacji zastępczej w kierunku pętli Łostowice Świetokrzyska będą zatrzymać się na przystankach: Chełm Witosa (na pętli tramwajowej), Cieszyńskiego (w ciągu ul. Witosa), Wilanowska (w ciągu al. Havla), Przemyska (w ciągu al. Havla), Płocka (w ciągu al. Havla) i Łostowice Świętokrzyska (pętla tramwajowa).

Pasażerowie udający się w kierunku Chełmu powinni korzystać z zatok autobusowych na przystankach: Łostowice Świętokrzyska (pętla tramwajowa), Świętokrzyska n/ż (w ciągu al. Havla), Płocka (w ciągu al. Havla), Przemyska (w ciągu al. Havla), Wilanowska (tymczasowy przystanek w ciągu al. Havla, na prawoskręcie w ul. Wilanowską), Cieszyńskiego (w ciągu ul. Witosa). Końcowy przystanek będzie zlokalizowany na pętli tramwajowej Chełm Witosa.

- Dla tramwajowego przystanku Cebertowicza w ciągu al. Witosa nie będzie tymczasowego przystanku zastępczego linii T1 i NT1 z powodu braku możliwości bezpiecznej lokalizacji przystanku na poboczu ulicy - dodaje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego ds. przewozów.

Jednocześnie ZTM informuje, że zgodnie z uchwałą Rady Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii.

Koszt naprawy torowisk oraz funkcjonowania komunikacji zastępczej pokryje wykonawca trasy tramwajowej - konsorcjum firm MTM - Trakcja Tiltra (d. Trakcja Polska).

Opinie (112) 8 zablokowanych

  • Prawdziwa tragedia ... (5)

    tyle lat tam nie jeździły, to dwa dni jakoś wytrzymają!

    • 168 27

    • Tyle lat...to dobre :D

      • 25 1

    • i tak jeżdże taxi (2)

      bo mnie stać

      • 7 44

      • Dobrze dobrze bolus,wierzymy Ci :)

        • 29 1

      • chyba jako taryfiarz

        • 36 2

    • kto jest producentem

      szkoda,ze nikt nie zrobil zdjecia nazwy producenta tych szyn.
      Byla by "wspaniala"reklama dla niego,
      A w zasadzie to producent ich powinien poniesc koszty
      calkowitej i wymiany.

      • 0 3

  • Halo tu Polska :) tu wszystko jest możliwe, nowa autostrada która sie zapada, nowe tory tramwajowe które się wyginają :) (6)

    • 172 29

    • Może lepiej to wszystko kupić używane ale w dobrym stanie ? Taniej wyjdzie. (1)

      • 18 3

      • niech ukażą architekta!

        a nie, że najpierw odwali lipę, którą trzeba poprawiać

        • 0 0

    • Miller juz dawno mowiel o liberalach cos takiego "liberalom za wiele w zyciu sie nie udaje" i chyba mial racje :)

      • 6 13

    • Oj tam, oj tam...

      Nic sie nie stalo, Polacy nic sie nie stalo.

      • 13 2

    • Chwila,jakis madry pan inzynier to odebral,podpisal sie pod tym i...wzial do kieszeni.

      • 11 0

    • Jest popyt, jest i podaz

      Polacy lubia sluchac o wlasnych niepowodzeniach, to i dziennikarze wytykaja kazde, nawet tak mala bledy (male, bo do usuniecia w tydzien bledy. Slyszal ktos kiedys by sie cos w Niemczech zepsulo? Napewno nie, i tak oto sobie idealizujemy inne nacje, sami sie spychajac do roli nieudacznikow. A prawda jest taka, ze wszedzie na swiecie jest tak samo.
      Pamieta ktos pierwsze dni lini magnetycznej w Niemczech? Wielki sukces! Wypadek, w ktorym przy predkosci 300 km na godzine nikt nie zginal. Nikt nie przedstawia tego tak, ze mozna bylo dostrzec usterke, wprowadzic ograniczenia i usunac usterke, ruch przywrocic po paru dniach, a nie po trzech tygodniach, i nie miec kilkunastu rannych w szpitalach. Punkt widzenia zalezy w duzej mierze od nastawienia i tyle.

      • 2 3

  • ostatnie zdanie (8)

    "Koszt naprawy torowisk oraz funkcjonowania komunikacji zastępczej pokryje wykonawca trasy tramwajowej - konsorcjum firm MTM - Trakcja Tiltra (d. Trakcja Polska)"
    powinno zamknąć japy wiecznym malkontentom, którzy wszedzie dopatrują się spisków

    • 58 41

    • Malo przezyles kolezko...niemal kazdy bubel jest podyktowany,jak to nazwales,spiskiem,a dokladnie mowiac nabijaniem kasy kolezkom.Pisac i czytac to jedno,jednak prawda jaka sie za tym kryje to drugie:)

      • 21 17

    • przepraszam! pomyłka (1)

      kliknąłem minus,oczywiście zgadzam się że wiecznie marudzą!

      • 6 11

      • Za pozno.lapiesz minusa za klamstwo :)

        • 8 2

    • powinno zamknąć japy wiecznym malkontentom, (4)

      " Kolejny raz budowlańcy będą walczyć ze źle wykonanym torowiskiem nowej trasy "
      Ty chyba jesteś chory. Ale łaska, że KOLEJNY raz będą poprawiać na swój koszt. Powinni dostać duże kary finansowe za papraninę. Każdy klient oddający coś do naprawy na gwarancji jest malkontentem ? Nie, to po prostu wk...ony człowiek.

      • 18 7

      • (3)

        Ale jeżeli oddasz coś na gwarancji i z uśmiechem na ustach oddadzą Ci pieniądze/naprawią zepsutą rzecz, to się cieszysz czy marudzisz?
        Zwróć uwagę, że większość dyskutantów ma pretensje i doszukuje się wałków w tym, że firma która wybudowała torowisko, na swój koszt je naprawi.

        • 1 2

        • Nie ta skala (2)

          Po pierwsze nie ma się z czego cieszyć bo zakup wymagał poświęcenia czasu i ewentualnie drogi a za to Ci nikt nie zwróci...
          " doszukuje się wałków w tym, że firma która wybudowała torowisko, na swój koszt je naprawi". Dla mnie wałek jest w tym, że wzięli pieniądze za pracę która powinna być wykonana od razu dobrze. I tutaj są dwie opcje.
          1. wykonali źle używając dobrych materiałów - fuszerka
          2. Wykonali źle używając materiałów gorszej jakości niż powinni - złodziejstwo.

          • 3 0

          • (1)

            Każda praca powinna być wykonana od razu dobrze. Ale przypominam, że jesteśmy ludźmi i się mylimy. Jeżeli nigdy nie popełniłeś błędu w pracy, czy to z zaniedbania, czy to z przeoczenia, to czuję się nie godny rozmawiania z Tobą w ogóle;)
            W każdym razie, ponieważ ludzie się mylą, powstało coś takiego jak gwarancja, i póki firma się z niej wywiązuje, to nie widzę problemu.
            Można by dyskutować nad ustawą o zamówieniach publicznych i zmienić ją, żeby mniej było takich usterek do poprawy (np. odrzucać najtańszą ofertę), ale wtedy pewnie zaczęło by się marudzenie, że za drogo, że nie buduje się itp.

            • 2 1

            • to nie widzę problemu

              1." Otwarta w maju br. trasa tramwajowa, będąca przedłużeniem linii na Chełm, od początku sprawia kłopoty"
              2. " Kolejny raz budowlańcy będą walczyć ze źle wykonanym torowiskiem nowej trasy tramwajowej wzdłuż al. Havla. Pasażerów czekają spore utrudnienia"
              Zwracam uwagę na " od początku sprawia kłopoty" i " Pasażerów czekają spore utrudnienia"
              A Ty piszesz:
              " Ale przypominam, że jesteśmy ludźmi i się mylimy." Ile razy można się "mylić" przy naprawie tego samego ?

              • 1 2

  • Niech miasto zacznie ogłaszać dwa przetargi jednocześnie: jeden na budowę a drugi na poprawki (5)

    • 180 7

    • Czytać umiesz? (3)

      To doczytaj, na czyj koszt będą poprawki wykonywane...

      • 3 19

      • To doczytaj, na czyj koszt będą poprawki wykonywane.. (2)

        Zgadzam się z tym, że na koszt wykonawcy ale...poprawiać powinna firma która POTRAFI to zrobić dobrze.

        • 14 1

        • Więc tak: buduje firma najtańsza (przetarg!), poprawia najlepsza (1)

          Teoretycznie druga firma poprawia na koszt pierwszej. Ale normą się staje, że pierwsza plajtuje... więc na koszt miasta.
          Nie lepiej od razu wybrać najlepszą?

          • 10 3

          • Nie lepiej od razu wybrać najlepszą?

            Pieniądze by nie poszły tam " gdzie trzeba".

            • 4 0

    • dobrze gada

      polać mu/jej

      • 5 4

  • Tramwaje nie pojadą , bo się szyny wygły. (7)

    :)

    • 93 1

    • Dobrze ze nie pojadą,bo ich by te szyny wypchły

      ;)

      • 10 3

    • Dobrze, ze te tramwaje maja w ogole kola. Ze nie zapomnieli im je wbudowac.

      • 6 4

    • (1)

      tak jak mówiłam w poprzednim wejściu szyny były złe...i...szyny były złe

      • 3 2

      • A podwozie ?

        Podwozie...też było złe...

        • 0 0

    • no to już wiadomo czemu ten tramwaj skręcywuje

      gdyby ty miał pomyślane, to by ty to miał wiedziane miane, projektancie-literacie!

      • 0 0

    • i wypadują z szynów...

      ...na pobocze:D:)

      • 1 0

    • A naprościć nie można?

      • 1 0

  • Dzięki

    Chris, dzięki, że to Ty napisałeś ten artykuł :)

    • 7 17

  • mogli napisać o tym w niedziele :) (5)

    Mogli napisać o tym w niedziele, dobrze że są jeszcze inne portale, ale kiedyś tu było moje źródło informacji a teraz pierdoły tutaj. Ciekawe za ile dni napiszecie o remoncie Jaśkowej Doliny.

    • 48 6

    • Czerpiesz wiadomości tylko z internetu? (3)

      Wystarczyło poczytać informacje wywieszone na wiatach przystankowych.

      • 2 7

      • Nie jeżdzę tramwajem

        na co dzień a akurat w ten weekend możliwe, że z niego "skorzystam".

        I tak jak przedmówca napisał - dobrze, że są inne portale (ogólnopolskie) na których informacja o tym była już kilka dni temu.

        • 12 4

      • (1)

        Skoro sa wazne informacje o rejstracjach i placykach, to uważam że powinny być informacje o komunikacji w mieście, w nowej dzielnicy. Po to jest taki portal, chyba że nie po to jest portal Trójmiasto, to oki, na szczęscie mają już konkurencję.

        • 3 4

        • bieżące informacje o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej możesz znaleźć na stronach ZTM Gdańsk

          • 0 0

    • rozwin temat z remontem Jaśkowej

      • 0 0

  • -.- (3)

    Ooo to takie straszne, jakoś na Przeróbke i Stogi tramwaje jeżdżą po gorszym rozpadajacym sie torowisku i nie ma co chwile poprawek, remontów...

    • 39 12

    • przeróbka i stoigi idą do remontu za niedługo... (2)

      • 8 4

      • Przeróbka moż i tak (uwierzę, jak zobaczę), ale Stogi - nie. Remont skonczy się na wysokości ul. Sucharskiego. A to znaczy, ze na Stogach pozostanie rozpadajace się torowisko.
        Oczywiście, bedzie można nadal kierowac na tę linię tylko stare trupy, bo "Pesy nie przejadą".

        • 8 3

      • widzialem te remonty

        znowu wymienią 20 m torowiska. za pół roku jest to samo. prowizoryczne remontowanie tego to wyrzucanie pieniędzy. toto nadaje się tylko do remontu generalnego.

        • 3 0

  • (1)

    Profesjonalizm, na który ten kraj czekał z utęsknieniem...

    • 47 6

    • będzie wtedy gdy prezesami takich firm będą FACHOWCY

      • 4 2

  • naprawią w końcu to piszczenie przy zakrętach? (4)

    • 33 6

    • Nie..to bieda piszczy... (2)

      • 27 2

      • Na prostej nie ma biedy? (1)

        • 2 6

        • Jest, ale nie piszczy ;)))

          • 3 0

    • a co

      piszczenie się zepsuło i nie działa?hehehe

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane