• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawa uszkodzonego nasypu linii PKM we Wrzeszczu

Maciej Naskręt
30 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Prawdopodobnie ulewne deszcze w ostatnich dniach spowodowały uszkodzenie nasypu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczuzobacz na mapie Gdańska. Usterka sprawiła, że pociągi jeżdżą po jednym torze. Ruszyła już naprawa nasypu.



Tuż obok al. Grunwaldzkiej obsunęła się ziemia z nasypu linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Uszkodzenie ciągnie się na długości ok. 15 metrów. Prawdopodobną przyczyną osunięcia się ziemi były intensywne deszcze w miniony weekend.

- Uspokajamy wszystkich pasażerów pociągów jeżdżących po naszej linii, że wykryte przez służby obsunięcie ziemi na nasypie kolejowym pomiędzy wiaduktami WK 2 i WK 3 nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu - zapewnia Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Trwa naprawa uszkodzonego nasypu. Na miejscu są już inżynierowie i ciężki sprzęt budowlany. Postęp prac uzależniony jest od pogody.

- Profilaktycznie, do momentu zakończenia naprawy uszkodzeń w ramach gwarancji przez Budimex, zamknęliśmy tor nr 2 (położony bliżej osuniętej skarpy), a pociągi jeżdżą w tym miejscu tylko po torze 1 - mówi Konopacki.
Mimo to wszystkie pociągi jeżdżą zgodnie z rozkładem.

  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.
  • Prace naprawcze na nasypie PKM we Wrzeszczu.

Miejsca

Opinie (211) 6 zablokowanych

  • to powinno być zrobione porządnie, a nie że deszcze bardziej popada i trzeba coś (13)

    ekstra robić. kto za to zapłaci- mam nadzieję, że wykonawca ze swoich

    • 425 34

    • Tak jak jest napisane, naprawa jest przeprowadzana w ramach gwarancji. (6)

      • 57 2

      • gwarancja na deszcz? (2)

        • 8 23

        • (1)

          Gwarancja na ch**owe wykonanie

          • 45 1

          • A taki niby dobry ten Budimex

            • 16 3

      • (2)

        A co jakby ludzie zginęli? Też ich wskrzeszają w ramach gwarancji?

        • 30 12

        • (1)

          A gdyby tu było przedszkole w przyszłości? I nie mówcie że matka siedzi z tyłu!!

          • 25 3

          • A gdzie nadzór budowlany i prokurator. Schowali

            głowy w piasek?

            • 12 1

    • zanim nasypy nie obrosną zielenią (3)

      rozmycia się zdarzają, to normalne

      • 26 18

      • wcześniej była tam tzw.zieleń, którą wycięli

        • 17 1

      • A są chociaż obsiane??

        • 6 1

      • Bredzisz Fredziu

        Nasyp by "doklejany: do starego i to musiało się tak skończyć - inne zagęszczenie i brak odpowiedniej izolacji i zabezpieczenia skarp zrobiły swoje.

        • 12 5

    • a "w ramach gwarancji" to jak według Ciebie?

      • 2 1

    • a dlaczego tam nie ma murów oporowych?

      jakie są współczynniki poślizgu? gdzie są dane? skoro dwudniowy desczyk spowodował tak duże niebepoieczeństwo że wyłączono tor z użytkowania to co będzie gdy nadejdzie prawdziwa ulewa?
      zbudować mury z gabionów. one przynajmniej nie wstrzymają ruchu pociągów. i estetycznie wyglądają.

      • 15 1

  • Przecież PKM może latać w powietrzu! (2)

    To jest transport na miarę XXI wieku, jemu taki nasyp to może nagwizdać. Nawet jak jest uszkodzony.

    • 85 29

    • Gluszek (1)

      PKM moze latac w wodzie, mylisz fakty.

      • 8 3

      • koło stawu mi to lata (biodrowego)

        • 4 0

  • Ulewne deszcze to są w Amazonii, a u Nas tylko trochę popadało i już!!! (4)

    Fuszerka w tym mieście goni fuszerkę. A co jak spadnie śnieg? Gdzie piaskarki i solarki hehehe

    • 427 22

    • Piaskarki czekają w gotowości..

      po co miasto ma płacić za ich wyjazdy, skoro śniegu nihuhu..?

      • 11 6

    • hehehe

      hyhyhy

      hohoho

      • 9 2

    • Akurat w tym miejscu jest strefa podzwrotnikowa :P

      I niewidzialne monsuny się zdarzają :P

      • 3 1

    • piaskarka jeździ u mnie regularnie

      jak temperatura spada poniżej zera, to traktor jedzie i sypie piach o 0:15 :)

      • 0 0

  • Ulewne deszcze?? (11)

    W takim razie coś przespałem ostatnimi dniami.
    Mam nadzieję, że zaspy śnieżne nie przeszkadzają w naprawie tego ;-)

    • 390 6

    • Zaspy nie, ale dzisiejszy siarczysty mróz już pewnie tak ;-) -5 to już nie w kij dmuchał ;-P

      • 19 2

    • Tez zwrocilem na to uwage (1)

      Nastepnym razem powodem przestoju PKM pewnie bedzie awaria trakcji ;)

      • 33 2

      • Straszne to były deszcze.

        Gorzej jak będzie padał deszcz meteorów.

        • 21 0

    • Ulewne deszcze? ROTFL

      Panie majster, uważaj pan bo od takiego upału jak dziś to wszystkie zaspy stopnieją! I co wtedy?

      • 27 1

    • kolega ładnie zabalował w Wigilię (1)

      skoro nie zauważył, że całą sobotę i niedzielę lało

      • 9 25

      • mżało

        za to w piątek było słońce, ziemia była wręcz za sucha, gdy chodziłam po lesie
        (na wzgórzach oliwskich, bo niżej było mokro)

        • 7 0

    • cóż ... propaganda pełną gębą!

      czyli ciąg dalszy ściem wokół PKM.

      • 19 0

    • ... (1)

      Proponuję sprawdzić ile było opadów deszczu przez cały grudzień w tym roku, a ile w analogicznym okresie w poprzednich latach.

      Mocno się zdziwisz.
      Ale co tam, Ty wyznajesz teorię, że jestem trollem, to będę pisał co mi do głowy przyjdzie.

      • 4 4

      • raczej nie, wcale dużo nie padalo, kiedys w grudniu padał śnieg i topniał

        deszcz nie był ulewny ani intensywny---to była mżawka
        kwestia drenażu nasypu

        • 12 0

    • Mamy w tym roku niestety suszę. Aby nadrobić jej skutki musiałoby dzień w dzień padać przez kilka miesięcy. Jak by to przetrwała PKM? Obawiam się że tory popłynęłyby aż pod Warszawę :/

      • 9 0

    • Ulewne deszcze?

      Kto takie widział Ja sie tylko pytam?

      • 7 0

  • teraz tylko modlić się aby nie padały ulewne deszcze... (2)

    spokojnie, jeszcze nie raz usłyszymy o podobnych przypadkach

    • 191 5

    • kiedy były te ulewne deszcze w ostatnich dniach bo jakoś sobie nie przypominam nic szczególnego ?

      poza tym co bredzi ten rzecznik prasowy? Że te osunięcie nie ma wpływu na bezpieczeństwo ruchu? Czy PKM zatrudnia idiotów czy też za idiotów mają ludzi, którym rzecznik podaje takie teksty?

      • 20 2

    • następny spłynie nowy parking pod krzyżem

      • 10 0

  • U siebie rób jak u siebie, a u obcego na odpier... Standardy muszą być zachowane. Jak u jednego zrobisz dobrze to każdy bedzie chciał dobrze.

    • 143 2

  • A to w jakim mieście?

    Bo jakoś sobie nie przypominam ulewnych deszczów ostatnimi czasy w Gdańsku i to na dodatek wybiórczo, piętnastometrowym strumieniem...

    • 218 7

  • A jak na zagrożenie bezpieczeństwa (6)

    w ruchu ladowym zareaguje Urząd Transportu Kolejowego

    • 104 4

    • przyjął do wiadomości?

      • 7 0

    • (4)

      a przeczytales tekst ktory komentujesz?

      • 6 0

      • (1)

        nie warto czytać tych tekstów, ciekawe są tylko komentarze

        • 12 1

        • zgadzam sie z tym komentarzem

          tak

          • 10 0

      • Tak, nic tam nie ma o tym , ze urząd , albo prokurator (1)

        albo biegły zbadał nasyp. A oni zacierają dowody?

        • 1 0

        • A czy można pracować bez kasku na głowie?

          Czy inspektor z PIPy już wszczął postępowanie mandatowe?

          • 3 0

  • (2)

    Bo to są teraz takie tzw. Nowe technologie i materiały które po kilku latach można wrzucić i trzeba remontować! W tym wypadku winią deszcz? Jakie tu były ulewy? Przecież były opady zwykle i często WRĘCZ była to mrzawka. Jak po takim deszczu trzeba już trasę remontować to ja boję się nią jeździć gdy naprawdę popada tak z tydzień! !!!! W Polsce teraz wszystko robią szybko i później się to wali.

    • 146 6

    • Na bank przy projektowaniu brali udzial 'specjalisci z politechniki gdanskiej' i zastosowali nowa eksperymentalna metode budowy nasypu co pozwolilo na szereg oszczednosci. Polska jest tak bogatym krajem, ze nas nie dotyczy zasada: albo tanio albo dobrze.

      • 20 3

    • Połowa głównego miasta - od dworca, kazamatów, góry gradowej, wzdłuż Raduni, torów klejowych - aż do bastionów na Starym Przedmieściu i Dolnym Mieście - to usypane nad ciągiem lochów wojskowych nasypy. Od Napoleona stoją, nikomu nic się na łeb nie zawaliło, a to są setki tysięcy metrów sześciennych ziemi, tony drzew nad korytarzami. Teraz taka inwestycja byłaby niemożliwa do zrealizowania. Jeśli już - to przez 50 lat. Wtedy nie było geologów, georadarów, satelitów określających czy równo kopią, sprzętu metrycznego i optycznego. Nawet kalkulatora :-) . Deszcze i zimy były trochę bardziej konkretne.

      • 10 0

  • Jak to jest (26)

    że stary nasyp wytrzymał 100 lat (bo kolej kokoszkowska była budowana od 1914 r) a nowy się rozmył przy pierwszym deszczu? Teraz mamy wszysko jednorazowe: lodówki, samochody, PKM-ki...

    • 329 8

    • (18)

      W ogóle całe "rozmontowanie" nasypu to był typowy MIŚ. 100 lat wytrzymał ale ktoś musiał zarobić na nowym.

      • 56 6

      • (14)

        konstrukcje ziemne muszą osiąść, ustabilizować się, utwardzić - i dopiero po tym procesie - dodam kilkuletnim - można ryzykować życiem ludzi i puszczać po nich pociągii. Przecież to wciąż pracuje, są drgania, wibracje, zmienne obciążenia, czynniki atmosferyczne.
        Chlopaki wysypali glinę i na co liczyli - że to herbata expresowa - samo naciągnie?
        To naciąga - wodą

        • 42 10

        • Ty tak na poważnie? (10)

          Widziałeś żeby gdzieś czekano kilka lat z puszczeniem pociągów po nasypie kolejowym? Po prostu źle wykonane prace i tyle.

          • 28 9

          • (7)

            to poczekaj jeszcze kilka miesięcy i zobaczysz co się będzie działo na wiosnę - jak mrozy odpuszczą i relacje wodne znowu się zmienią.
            grawitacji nie powstrzymasz zaklęciami

            • 38 6

            • (6)

              Pojecie masz jak przecietny wyznawca pisu na temat badania katastrof lotniczych. Zle wykonano nasyp i tyle.

              • 19 23

              • To za czyich rządów sprzeprz.no ten nasyp lemingu? (4)

                • 23 5

              • (3)

                a jakie to ma znaczenie, jakies kompleksy masz? kolejne inwestycje beda trapione przez te same problemy, bo na etapie projektowania zakladane jest, ze calosc ma byc po najnizszej lini oporu.

                • 11 0

              • Znawcy (2)

                Budował któryś z Panów nasyp drogowy lub kolejowy? Glinę można wykorzystywać do budowy nasypow tylko trzeba przestrzegać kilku prostych zasad.... a rozmycie skarpy zanim zarośnie trawą są niestety rzeczą normalną. Mógł projektant przewidzieć obłożenie skarp trawą z rolki, ale koszt takiej zabawy jest niestety większy...

                • 14 1

              • Ta. I trawa z rolki zatrzyma hałdę zsuwającego się piachu.... Gdzieś są granice absurdu... :-). Blachę falistą, sufit podwieszany, stelaż 1 mm i karton-gips teraz też nazywają materiałami budowlanymi :-) coś, co lata na wietrze i po spłukaniu wodą rozpada się na paćkę :-) . Gdzieś są granice absurdu...

                • 3 4

              • Ta, z gliny to można zbudować lepiankę, a trawą

                obłożyć dach.

                • 3 1

              • Te ,POlszewiku jeden.
                POwaleńcy tacy jak Ty zrujnowali moją Ojczyznę.
                Gnido jedna ,to jest wasz koniec...

                • 3 4

          • (1)

            Tak. W ZSRR jak budowano kolej transsyberyjską to czekano.

            • 14 3

            • Znowu jakieś brednie opowiadasz. Budowa kolei transsyberyjskiej trwała ponad 20 lat ze względu na jej długość, jednak poszczególne odcinki budowano znacznie szybciej i były od razu gotowe do eksploatacji.

              • 13 3

        • (2)

          Bredzisz.
          Podaj przykład, gdzie czeka się kilka lat po wykonaniu prac ziemnych na dalsze etapy prac budowlanych.
          Czy po kilku latach grunt przestaje pracować? Takie zjawiska jak drgania, wibracje czy zjawiska atmosferyczne przestają występować? Tak jak pisał Gdańszczanin, po prostu gdzieś na etapie projektowo-wykonawczym popełniono błąd, ot cała tajemnica.

          • 21 2

          • (1)

            Takich mamy fachofcóff :-)

            Może trzeba wyciągnąć niemieckie książki inżynieryjne, bo jakoś ich budowle stoją nawet po kilkaset lat. Dzisiejsze nie przetrzymają pokolenia wykonafcóff :-)

            Obojętnie co by to nie było - karton-gips czy konstrukcja - wszystko wymaga poprawek. A stare prawo mówi, że jak coś od początku jest źle zrobione - wszystkie usiłowania poprawy tylko to pogarszają.

            • 22 4

            • wg tych niemieckich trzeba do każdej roboty dodać przynajmniej jednego zamordowanego Polaka/km

              • 0 4

      • stary był jednotorowy

        • 16 0

      • Stary nasyp był na 1 tor

        • 14 0

      • Stary nasyp był przerośnięty bujną i porządnie ukorzenioną roślinnością a jeździły po nim co najwyżej rowery. Teraz stan obciążeń jest nieco inny.

        • 11 5

    • (3)

      niestety, nowoczesne materiały budowlane nie są na wieczność

      • 7 2

      • (2)

        No to może warto wrócić do tych starych? Piramidy w Egipcie stoją już minimum 5 tys. lat!

        • 6 1

        • Nasyp

          Ręczna robota.

          • 4 0

        • Ale kiedy je budowano, material wcale nie byl wytrzymalszy

          Przeciez tego typu budowle twardnieja z uplywem wiekow.

          • 1 0

    • A no tak (1)

      stary nasyp ma to do siebie, że jest już ustabilizowany, jeśli jakiś nasyp ma się osuwać to właśnie nowy a nie stary, który już się ustabilizował i na dodatek wzmocniła go roślinność.. w tym przypadku problemem jest chyba raczej stromość nasypu spowodowana małą ilośćią miejsca na jego wykonanie. Nasyp był wzmacniany geokratami, geowłókninami itp i z tego co widać było na zdjęciach osunęła się chyba nie sama konstrukcja nasypu tylko zewnętrzna warstwa humusu, zapewne dlatego rzecznik mówił że nie było zagrożenia dla pasażerów.

      • 24 2

      • ^^^pierwsza rozsądna wypowiedź w tym wątku

        • 10 0

    • "Wytrzymał" 100 lat...

      Czyli od 1914 do 1945, bo przez ten czas jeździły po nim pociągi. Pozostałe 69 obrastał drzewami.

      • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane