• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawy na dworcu w Gdyni jeszcze w ramach gwarancji

Patryk Szczerba
2 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Remont elewacji dworca w Gdyni. Prace trwają nawet 2 maja


Pasażerowie i mieszkańcy, którzy zauważyli rusztowania przy gdyńskim dworcu pytają, czy po czterech latach już trzeba remontować obiekt. To jednak jedynie naprawy w ramach gwarancji, która mija w tym roku. Przedstawiciele PKP dokładnie oglądają więc obiekt, by później nie było konieczności inwestowania publicznych środków.



Jak po czterech latach od zakończenia remontu oceniasz gdyński dworzec?

Przypomnijmy, że remont dworca PKP w Gdyni trwał dwa lata, kosztował 40 mln zł i zakończył się tuż przed Euro 2012. Połowę tej kwoty wyłożyła Unia Europejska i budżet państwa, a resztę PKP.

Konserwator zabytków pilnował

W budynku pojawiły się nowe posadzki, ściany, sufity i elewacja. Przebudowana została również zabytkowa kolumnada. Wszystko pod czujnym okiem konserwatora zabytków, bo obiekt to jedna z pereł modernizmu. Dzięki temu udało się zachować np. malowidła w sali restauracyjnej.

W czerwcu miną cztery lata od zakończenia prac. Przez ten czas na dworcu poważniejszych napraw nie było, ale w tym roku okazało się, że kilka poprawek na zewnątrz budynku jest jednak koniecznych.

- To żaden wielki remont. Po prostu w ramach gwarancji wezwaliśmy wykonawcę do usunięcia zauważonych przez nas usterek. Rzeczywiście, może niepokoić widok rusztowań na zewnątrz budynku, ale w głównej mierze prace dotyczą elewacji. Konstrukcja tego budynku jest specyficzna, dlatego trzeba je wykonać - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Gdańsku.
Od czasu oddania do użytku dworca po gruntownym remoncie minęły prawie cztery lata. Od czasu oddania do użytku dworca po gruntownym remoncie minęły prawie cztery lata.
Później już trzeba będzie płacić

To ostatni moment, kiedy za naprawy kolej nie zapłaci. Jak można usłyszeć od przedstawicieli PKP, w tym roku mija bowiem termin udzielonej gwarancji.

- To ostatni taki przegląd gwarancyjny. Później już prace będziemy musieli finansować z własnych środków - dodaje Piekarski.
Przekonuje, że po czterech latach, które mijają od ukończenia remontu, udało się zrobić na gdyńskim dworcu sporo. Pod koniec 2014 roku zamontowano wreszcie automatyczne drzwi na styku tunelu i hali dworcowej. Zwiększyło to komfort pasażerów, narzekających na niedogodności konieczne przy otwieraniu poprzednio zamontowanych szklanych drzwi i zmniejszyło przeciągi. Do tego dało PKP sporo oszczędności, związanych z ogrzewaniem.

W obietnicach również monitoring

Oprócz tego wyremontowano sam tunel, zamontowano także windy, a wśród lokali do wynajęcia tylko jeden pozostaje pusty. Problemem, którego nie da się rozwiązać, są zbyt krótkie wiaty na nowych peronach. Wkrótce pojawi się za to na nich monitoring.

- Na stacji Gdynia Główna do 31 grudnia 2016 r. perony dalekobieżne zostaną wyposażone w system monitoringu w ramach prac modernizacyjnych linii kolejowej E65/CE65 na odcinku pomiędzy Warszawą a Gdynią w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego. Dla stacji opracowywane są szczegółowe projekty zabudowy systemu monitoringu - opowiadała w marcu Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK.

Opinie (92) 8 zablokowanych

  • "W budynku pojawiły się nowe posadzki, ściany, sufity i elewacja." A na zewnątrz nowe rusztowanie.

    • 8 0

  • hejka maruderzy (1)

    jak tam, już po pracce czy jeszcze w korpo???czas na narzekania cały dzień heheh, pozdro dla malkontentów pokolenia 1500.....ach zapomniałem plus 500+ heheh

    • 6 7

    • 500+ mam za co wychlać i nie muszę szukać roboty. Amen.

      • 1 2

  • A gołębie jak sr*ły, tak sr*ją!

    • 10 0

  • Szczurek a kiedy remont prawie lotniska?

    • 12 1

  • Ze wszystkim jest tak samo w 3miescie,drogi,torowiska,buduja na odwal zeby zaraz remontowac zeby robota non stop byla...

    • 6 3

  • Nie będę się już czepiał do tandetnych materiałów, niedoróbek zwłaszcza przy schodach peronach i braku dodatkowego przejścia

    Natomiast co mnie boli to brak powstanie nowego funkcjonalnego dworca PKS.... W miejscu do tego najbardziej potrzebnym tj przy starym budynku wcześniej zaplanowanego jako zupełnie nowy obiekt zaprojektowany i powiązany z PKP i Smart Cities, ale i innymi przewoźnikami. Taki który nawiązywałby do istniejących tam budynków i zapewniał funkcje transportowe poszerzone o kasy oraz poczekalnie dla podróżnych, piętra zaś przeznaczone na lokale operacyjne i biurowe oraz zaplecze socjalne. Za obiektem dworca mogłoby powstać do połowy wgłębione np. sześć nowych zadaszonych stanowisk dla autobusów/ mikrobusów/trolejbusów.

    Co prawda nowy obiekt powinien być bardziej dostosowany do rzeczywistych potrzeb i realnego natężenia ruchu transportowego głównie obejmującym północną część nie tylko naszego woj.. dla wszystkich obszarów we wspólny projekt, który stworzy w konsekwencji wiele ułatwień w różnych obszarach życia i nie marginalizowania osób zamieszkałych daleko.
    Plany powinny obejmować także budowę podziemnej hali garażowej - 2 i częściowo zagospodarowanej komercyjnie - 1 w centrum handlowo-usługowe zlokalizowanego w miejscu obecnych niewykorzystanych stanowisk poczty odpraw przesyłek. O takim sposobie zagospodarowania terenu powinno zadecydować porozumienie władz samorządowych z usługodawcami transportowymi, Urzędem Marszałkowskiego - jako dostępu obywateli do transportu publicznego. W zamian za prawo do budowy części komercyjnej wyselekcjonowana prywatna firma mogłaby sfinansować budowę obiektu dworcowego o odpowiedniej kubaturze. Tym samym miasto oprócz pomocniczości nie musiałoby zapłacić za taki nowy wypasiony obiekt ani złotówki.

    • 9 0

  • Posadzka hali głównej- patrz! (1)

    Przyjrzyjcie się Państwo jak wygląda posadzka holu głównego- szczególnie od strony Rossmanna, na wysokości zegara po sufitem! Ta posadzka była wymieniana na nową?? Ta podłoga ledwo żyje, żadna nowa- przełożyli starą, kto do tego dopuścił, to wszystko za 40 baniek??!!

    • 7 3

    • Pradopodobnie to posadzka zabytkowa albo zrobiona jak zabytkowa. Konserwatorzy często się przy tym upierają - materiały nie mogą nawet imitowac oryginalnych- muszą być oryginalne albo idealne kopie. Stąd często niefunkcjonalność takich odnowionych obiektow i koniecznosć znacznie częstszych niż normalnie renowacji.

      • 6 0

  • szajse

    szajse

    • 1 4

  • perla modernizmu?

    przeciez to dar Stalina z lat 50

    • 2 9

  • Remont po remoncie

    Kto to widział żeby prywatny inwestor przeprowadzał remont swojego domu po czterech latach.Powodzenia!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane