- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (46 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Naprawy na dworcu w Gdyni jeszcze w ramach gwarancji
Remont elewacji dworca w Gdyni. Prace trwają nawet 2 maja
Pasażerowie i mieszkańcy, którzy zauważyli rusztowania przy gdyńskim dworcu pytają, czy po czterech latach już trzeba remontować obiekt. To jednak jedynie naprawy w ramach gwarancji, która mija w tym roku. Przedstawiciele PKP dokładnie oglądają więc obiekt, by później nie było konieczności inwestowania publicznych środków.
Konserwator zabytków pilnował
W budynku pojawiły się nowe posadzki, ściany, sufity i elewacja. Przebudowana została również zabytkowa kolumnada. Wszystko pod czujnym okiem konserwatora zabytków, bo obiekt to jedna z pereł modernizmu. Dzięki temu udało się zachować np. malowidła w sali restauracyjnej.
W czerwcu miną cztery lata od zakończenia prac. Przez ten czas na dworcu poważniejszych napraw nie było, ale w tym roku okazało się, że kilka poprawek na zewnątrz budynku jest jednak koniecznych.
- To żaden wielki remont. Po prostu w ramach gwarancji wezwaliśmy wykonawcę do usunięcia zauważonych przez nas usterek. Rzeczywiście, może niepokoić widok rusztowań na zewnątrz budynku, ale w głównej mierze prace dotyczą elewacji. Konstrukcja tego budynku jest specyficzna, dlatego trzeba je wykonać - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Gdańsku.
Później już trzeba będzie płacić
To ostatni moment, kiedy za naprawy kolej nie zapłaci. Jak można usłyszeć od przedstawicieli PKP, w tym roku mija bowiem termin udzielonej gwarancji.
- To ostatni taki przegląd gwarancyjny. Później już prace będziemy musieli finansować z własnych środków - dodaje Piekarski.
Przekonuje, że po czterech latach, które mijają od ukończenia remontu, udało się zrobić na gdyńskim dworcu sporo. Pod koniec 2014 roku zamontowano wreszcie automatyczne drzwi na styku tunelu i hali dworcowej. Zwiększyło to komfort pasażerów, narzekających na niedogodności konieczne przy otwieraniu poprzednio zamontowanych szklanych drzwi i zmniejszyło przeciągi. Do tego dało PKP sporo oszczędności, związanych z ogrzewaniem.
W obietnicach również monitoring
Oprócz tego wyremontowano sam tunel, zamontowano także windy, a wśród lokali do wynajęcia tylko jeden pozostaje pusty. Problemem, którego nie da się rozwiązać, są zbyt krótkie wiaty na nowych peronach. Wkrótce pojawi się za to na nich monitoring.
- Na stacji Gdynia Główna do 31 grudnia 2016 r. perony dalekobieżne zostaną wyposażone w system monitoringu w ramach prac modernizacyjnych linii kolejowej E65/CE65 na odcinku pomiędzy Warszawą a Gdynią w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego. Dla stacji opracowywane są szczegółowe projekty zabudowy systemu monitoringu - opowiadała w marcu Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK.
Opinie (92) 8 zablokowanych
-
2016-05-02 18:19
"W budynku pojawiły się nowe posadzki, ściany, sufity i elewacja." A na zewnątrz nowe rusztowanie.
- 8 0
-
2016-05-02 18:59
hejka maruderzy (1)
jak tam, już po pracce czy jeszcze w korpo???czas na narzekania cały dzień heheh, pozdro dla malkontentów pokolenia 1500.....ach zapomniałem plus 500+ heheh
- 6 7
-
2016-05-02 19:06
500+ mam za co wychlać i nie muszę szukać roboty. Amen.
- 1 2
-
2016-05-02 19:04
A gołębie jak sr*ły, tak sr*ją!
- 10 0
-
2016-05-02 19:18
Szczurek a kiedy remont prawie lotniska?
- 12 1
-
2016-05-02 19:33
Ze wszystkim jest tak samo w 3miescie,drogi,torowiska,buduja na odwal zeby zaraz remontowac zeby robota non stop byla...
- 6 3
-
2016-05-02 19:33
Nie będę się już czepiał do tandetnych materiałów, niedoróbek zwłaszcza przy schodach peronach i braku dodatkowego przejścia
Natomiast co mnie boli to brak powstanie nowego funkcjonalnego dworca PKS.... W miejscu do tego najbardziej potrzebnym tj przy starym budynku wcześniej zaplanowanego jako zupełnie nowy obiekt zaprojektowany i powiązany z PKP i Smart Cities, ale i innymi przewoźnikami. Taki który nawiązywałby do istniejących tam budynków i zapewniał funkcje transportowe poszerzone o kasy oraz poczekalnie dla podróżnych, piętra zaś przeznaczone na lokale operacyjne i biurowe oraz zaplecze socjalne. Za obiektem dworca mogłoby powstać do połowy wgłębione np. sześć nowych zadaszonych stanowisk dla autobusów/ mikrobusów/trolejbusów.
Co prawda nowy obiekt powinien być bardziej dostosowany do rzeczywistych potrzeb i realnego natężenia ruchu transportowego głównie obejmującym północną część nie tylko naszego woj.. dla wszystkich obszarów we wspólny projekt, który stworzy w konsekwencji wiele ułatwień w różnych obszarach życia i nie marginalizowania osób zamieszkałych daleko.
Plany powinny obejmować także budowę podziemnej hali garażowej - 2 i częściowo zagospodarowanej komercyjnie - 1 w centrum handlowo-usługowe zlokalizowanego w miejscu obecnych niewykorzystanych stanowisk poczty odpraw przesyłek. O takim sposobie zagospodarowania terenu powinno zadecydować porozumienie władz samorządowych z usługodawcami transportowymi, Urzędem Marszałkowskiego - jako dostępu obywateli do transportu publicznego. W zamian za prawo do budowy części komercyjnej wyselekcjonowana prywatna firma mogłaby sfinansować budowę obiektu dworcowego o odpowiedniej kubaturze. Tym samym miasto oprócz pomocniczości nie musiałoby zapłacić za taki nowy wypasiony obiekt ani złotówki.- 9 0
-
2016-05-02 19:44
Posadzka hali głównej- patrz! (1)
Przyjrzyjcie się Państwo jak wygląda posadzka holu głównego- szczególnie od strony Rossmanna, na wysokości zegara po sufitem! Ta posadzka była wymieniana na nową?? Ta podłoga ledwo żyje, żadna nowa- przełożyli starą, kto do tego dopuścił, to wszystko za 40 baniek??!!
- 7 3
-
2016-05-02 20:51
Pradopodobnie to posadzka zabytkowa albo zrobiona jak zabytkowa. Konserwatorzy często się przy tym upierają - materiały nie mogą nawet imitowac oryginalnych- muszą być oryginalne albo idealne kopie. Stąd często niefunkcjonalność takich odnowionych obiektow i koniecznosć znacznie częstszych niż normalnie renowacji.
- 6 0
-
2016-05-02 20:57
szajse
szajse
- 1 4
-
2016-05-02 21:07
perla modernizmu?
przeciez to dar Stalina z lat 50
- 2 9
-
2016-05-02 21:16
Remont po remoncie
Kto to widział żeby prywatny inwestor przeprowadzał remont swojego domu po czterech latach.Powodzenia!
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.