• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawy na dworcu w Gdyni jeszcze w ramach gwarancji

Patryk Szczerba
2 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Remont elewacji dworca w Gdyni. Prace trwają nawet 2 maja


Pasażerowie i mieszkańcy, którzy zauważyli rusztowania przy gdyńskim dworcu pytają, czy po czterech latach już trzeba remontować obiekt. To jednak jedynie naprawy w ramach gwarancji, która mija w tym roku. Przedstawiciele PKP dokładnie oglądają więc obiekt, by później nie było konieczności inwestowania publicznych środków.



Jak po czterech latach od zakończenia remontu oceniasz gdyński dworzec?

Przypomnijmy, że remont dworca PKP w Gdyni trwał dwa lata, kosztował 40 mln zł i zakończył się tuż przed Euro 2012. Połowę tej kwoty wyłożyła Unia Europejska i budżet państwa, a resztę PKP.

Konserwator zabytków pilnował

W budynku pojawiły się nowe posadzki, ściany, sufity i elewacja. Przebudowana została również zabytkowa kolumnada. Wszystko pod czujnym okiem konserwatora zabytków, bo obiekt to jedna z pereł modernizmu. Dzięki temu udało się zachować np. malowidła w sali restauracyjnej.

W czerwcu miną cztery lata od zakończenia prac. Przez ten czas na dworcu poważniejszych napraw nie było, ale w tym roku okazało się, że kilka poprawek na zewnątrz budynku jest jednak koniecznych.

- To żaden wielki remont. Po prostu w ramach gwarancji wezwaliśmy wykonawcę do usunięcia zauważonych przez nas usterek. Rzeczywiście, może niepokoić widok rusztowań na zewnątrz budynku, ale w głównej mierze prace dotyczą elewacji. Konstrukcja tego budynku jest specyficzna, dlatego trzeba je wykonać - wyjaśnia Krzysztof Piekarski, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Gdańsku.
Od czasu oddania do użytku dworca po gruntownym remoncie minęły prawie cztery lata. Od czasu oddania do użytku dworca po gruntownym remoncie minęły prawie cztery lata.
Później już trzeba będzie płacić

To ostatni moment, kiedy za naprawy kolej nie zapłaci. Jak można usłyszeć od przedstawicieli PKP, w tym roku mija bowiem termin udzielonej gwarancji.

- To ostatni taki przegląd gwarancyjny. Później już prace będziemy musieli finansować z własnych środków - dodaje Piekarski.
Przekonuje, że po czterech latach, które mijają od ukończenia remontu, udało się zrobić na gdyńskim dworcu sporo. Pod koniec 2014 roku zamontowano wreszcie automatyczne drzwi na styku tunelu i hali dworcowej. Zwiększyło to komfort pasażerów, narzekających na niedogodności konieczne przy otwieraniu poprzednio zamontowanych szklanych drzwi i zmniejszyło przeciągi. Do tego dało PKP sporo oszczędności, związanych z ogrzewaniem.

W obietnicach również monitoring

Oprócz tego wyremontowano sam tunel, zamontowano także windy, a wśród lokali do wynajęcia tylko jeden pozostaje pusty. Problemem, którego nie da się rozwiązać, są zbyt krótkie wiaty na nowych peronach. Wkrótce pojawi się za to na nich monitoring.

- Na stacji Gdynia Główna do 31 grudnia 2016 r. perony dalekobieżne zostaną wyposażone w system monitoringu w ramach prac modernizacyjnych linii kolejowej E65/CE65 na odcinku pomiędzy Warszawą a Gdynią w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego. Dla stacji opracowywane są szczegółowe projekty zabudowy systemu monitoringu - opowiadała w marcu Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK.

Opinie (92) 8 zablokowanych

  • I dobrze! Po to jest gwarancja!

    • 6 1

  • Jakosc z przetargow!!

    I co z tego ze naprawia!? Posypie sie za rok czy dwa i bedzie syf, generalny wykonawca wzial temat ponizej kosztow i pamietam jak kombinowal przy tej elewacji, startowalem do wykonastwa..mieli moze 60-70 % kasy potrzebnej na zrobienie tej elewacji ... Dodatkowo projekt byl skopany, ekspertyzy pisane chyba ze zdjec... Taka polska rzeczywistosc ..

    • 6 2

  • i zmieńcie tą kostke {kocie łby !} którymi wybrukowano chodnik wokół Dworca od strony pl.Konstytucjii !!!

    jak po tym jeździć walizkami podróżnymi ?....

    • 10 2

  • Moźe ktoś się zlituje nad dworcem podmiejskim SKM?

    • 8 2

  • A okolice dworca w Gdyni, szczególnie ul.Jana z Kolna to największy syf w Polsce! Centrum "nowoczesnego" miasta?! Źałosny widok.

    • 7 2

  • A kiedy dokończą zadaszenie peronów 2-5? Daszki jak w ogródku baru piwnego.

    • 9 1

  • Bruk

    Mogliby ten bruk spod dworca usunąć i położyć gładki kamień.. Masakra jak sie ciągnie walizkę...

    • 9 1

  • Brudno

    Brudno a przedewszystkim śmierdzi toaletami, niedobrze sie robi. Front jeszcze jako tako poza wejsciem bocznym na peron SKM, ale tam tez śmierdzi i tez brudno. Strach wchodzić. Podobnie na dworcu w Kamiennym Potoku, W zadne swieto nie bylo tak czuc i takiego brudu. !!!! Jaka wizytowka przed obcokrajowcami. Nadal w Kamionce te same lumpy, az strach

    • 5 2

  • To nie jest modernizm na miłość boską!

    Nie wszystko co jest zbudowane w latach 50-tych jest modernizmem. Dokładnie mówiąc prawie nic!
    Też nie wszystko co jest w Gdyni nim jest!
    Ale obciach!
    Proszę chociaż w internecie sprawdzić jak się w podręczniku nie chiało.

    • 1 1

  • obrzydliwy dworzec gdynski...pod kazdym wzgledem (1)

    dziwie, że 21 wiek, ladne miasto a ma taki beznadziejny dowrzec...

    • 1 2

    • nie pitol

      mi się bardzo ten dworzec podoba!!!!!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane