• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • W Gdańsku z powodzeniem funkcjonuje fala (1)

    ...ale czerwona

    • 14 1

    • Moze pozamieniac zarowki

      Czyli w miejsce zielonej wkrecic czerwona i odwrotnie. Wtedy fala zrobi sie zielona :-))

      • 1 0

  • biurwy zrobią pomiar?? ale muszą podniesc d*pe ze stolkow

    • 3 0

  • pobadają i ustawią inteligentny samo-uczący się system tristar

    wdrożony za setki milionów.

    • 5 0

  • Havla też by mogli trochę przyciąć wcześniej przed skrzyżowaniem z Wilanowską. (2)

    Bo autobusy z Wilanowskiej czasem kilka zmian świateł czekają będąc tuż przed nimi.
    I tu apel do żółtodziobów robiących potężny odstęp przy autobusie w zatoczce - autobus nie wjeżdża bokiem, możecie dojechać do przynajmniej połowy jego długości, nie musicie zatrzymywać się aż za nim.

    • 8 22

    • Ten węzeł komunikacyjny

      Jest "wzorowo zpaprany przez projektanta"

      • 2 0

    • Rejestrator przejazdu na czerwonym

      Jedynym rozwiązaniem tego problemu są kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle. Teraz większość kierowców jadacych Havla wjeżdża na to skrzyżowanie na "wczesnym czerwonym", blokując całkowicie wjazd pojazdom z Wilanowskiej. Ponadto stojąc na przystanku często widziałem jak kierowcy ustawiają się jeden za drugim w odstępach co najmniej 2m na pasie do jazdy w prawo i na środkowym. Często przez to autobus skręcający z ulicy Wilanowskiej miał za mało miejsca i stawał w poprzek skrzyżowania blokując 2 pasy i torowisko tramwajowe. Ten drugi problem rozwiąże odrobina wyobraźni przestrzennej u kierowców.

      • 5 1

  • Po paru latach....

    Przyjechałem do Gdańska i powiem tak te światła to jest dramat!!! Jadac przepisowo jako pierwszy ruszajac spod swiatel dojeżdżać do nastepnych zapala sie czerwone. Ja sie pytam gdzie jest ten system bodajże tristar na ktory wzieliscie tyle pieniędzy z naszych podatków?

    • 6 1

  • Przecież to nic nowego w Gdańsku. Skrzyżowanie nie Borowska havla to wręcz wzrocowy przykład źle ustawionych świateł, Jana Pawła na calej długości w zasadzie, sporo świateł na aleii zwycięstwa czy zjazd z wzki na jabłoniowa. To jest standard od lat. Pewnie inżynier ruchu drogowego miasta to jakiś kolega królika....

    • 3 0

  • a co tam slychac na Piramowicza? (3)

    kiedy kolejny artykuł?

    • 14 2

    • To ta ulica, na której zlikwidowano ruch, żeby rowerzyści mogli szybciej jeździć po chodniku? (1)

      • 3 2

      • Tak

        żeby szybciej mogli rozjeżdżać rowerami pieszych.

        • 2 1

    • jeszcze nie było o tym że utrudnienia dotyczą ruchu samolotów i pociągów ( w końcu przejeżdżają nad hallera )

      więc jeszcze jest temat na jeden artykuł.

      • 2 1

  • niektóre (dużo) światła tworzą korki specjlanie !!!

    Korki w Gdańsku są spowodowane w znaczącym stopniu specjalnie wyregulowanymi światłami. Jest wiele odcinków ulic z światłami ustawionymi tak że jak się ruszy na zieolonym to 500 m dalej trzeba się ponownie zatrzymać na czerwonym i tak w kółko Macieju. Zamysł pewnie jakiś jest bo sabotaż raczej wykluczam. Ale muszę przyznać, że wypadałoby wymyśleć lepszy sposób na osiągnięcie celu.

    • 2 1

  • Światła są źle ustawione wszędzie tam gdzie ja jadę

    Jak jadę wprost to wtedy źle ustawione wprost. A jak jadę w poprzek to w poprzek źle. Ja i inne 500 osób wyjeżdżające z tego samego parkingu punkt 16 zawsze tak mamy a wiec to prawda

    • 3 3

  • Mamy kolejny przykład niekompetentnego urzedasa który twierdzi ze tak,ale wiesz tam były wypadki.

    To proszę o dane konkretnie na papierze ile było jakich wypadków i kiedy ile ofiar i czy śmiertelnych . Prawda jest taka ze urzędasy robią wszystko według własnych kaprysów i przygotowują sobie wymówki które często sa zwykłym kłamstwem. Bo wiedzą ze nikt ich nie sprawdza!!" zrobimy pomiary ruchu i "" No dziękujemy łaskawco ,ale to trzeba było zrobić wcześniej !!Kolejny przykład nieudolności i braku kompetencji urzędasa!

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane