• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • gdzie przez światła??? (2)

    toć korki są przez rowerzystów!!!

    • 13 3

    • I przez wszystkich co nie jeżdżą samochodem (1)

      No bo przecież nie przez samochody. A komunikacja miejska korkuje miasto :D :D :D

      • 1 1

      • No i ty.

        • 0 0

  • Korki to po prostu zbyt duża liczba samochodów (3)

    Wiem, że dla wielu to szokujące ;) Jak na tym skrzyżowaniu przepuścimy więcej to będzie więcej na następnym. Matematyka.

    • 16 14

    • Korki

      Ale pamiętaj że Ci co jadą do tego skrzyżowania pojadą szybciej, więc korki dla wielu osób będą mniejsze..

      • 2 5

    • Zbyt dużo ludzi w mieście z infrastrukturą z lat 60

      • 2 2

    • Bzdura. Na następnym nie będzie więcej jak drogi będą się rozjeżdżać w sieć. To są skutki robienia autostrady w miastach.

      • 0 1

  • Urzedasy wiedzą lepiej (1)

    Oni w baniach mają tylko przejścia na ziemne, sygnalizacje świetlne i moje ulubione uspokojenie ruchu.

    • 12 9

    • i dlatego wydali kilka miliardów na drogi?

      • 4 4

  • Marynarki Polskiej to raz

    Ale Jana Pawła to już w ogóle cyrk. Jak tam TriStar?

    • 16 3

  • tam się dopiero zacznie korkować i zacznie duży ruch już niedługo - osiedla rosną, ludzi przybywa

    • 17 1

  • Niepełnosprawni

    Szczególne pozdrowienia dla kierowców aut do przewozu osób niepełnosprawnych, którzy codziennie śmigają tamtendy lewym pasem na wprost.

    • 2 6

  • Już czas rozwiązać ZDiZ i będzie lepiej

    Za co się nie wezmą to zepsują!
    to zwężą ulice do jednego pasa, to pomalują kontrpasy, to zmienią kierunek ruchu (jak na Piramowicza)

    • 18 8

  • Dramat (2)

    To tak jak z podwalem przedmiejskim, nawalili świateł i w godzinach szczytu jadąc z przeróbki do centrum szybciej jest tunelem pod martwa Wisła niż standardowo podwalem. Chore!!!

    • 14 6

    • nie ma byc szybko, tylko bezpiecznie.
      czego nie rozumiesz???

      • 6 6

    • no i bardzo dobrze. centrum nie jest od tego żeby szybko jechać samochodem

      • 5 1

  • Kierowcy to chca wszedzie 10 pasow i zadnych swiatel oraz organiczen predkosci

    • 7 8

  • Morena (3)

    Źle ustawiona sygnalizacja to jest na morenie bulońska/rakoczego, zawsze jak jadę to zaliczam wszystkie czerwone światła, paranoja jakaś, zero płynności jazdy.

    • 19 5

    • Przynajmniej masz czas się umalować.

      • 2 3

    • inżynier ruchu w ZDiZ uwielbia czerwony kolor...

      i ustawiając sterowniki celowo pominął żółte i zielone

      • 2 0

    • potwierdzam, to prawda, totalnie bez sensu usytawione

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane