• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • Tak, a korki będą tylko większe. Pani Prezydent to przyznała w dziś zamieszczonym tu wywiadzie, może nie wprost (3)

    ale to z zapowiedzi tego, że będą cięte kursy komunikacji miejskiej wprost wynika. Nie będziesz mógł dojechać do pracy na czas, bo ci zlikwidują dogodny kurs? To przesiądź się na auto.

    • 5 1

    • (2)

      Wystarczy wybrać rower i wtedy znikają wszystkie problemy. Serio, polecam chociażby na tydzień wypróbować.

      • 0 4

      • Próbowałem latem i jednak wolę komunikację miejską. (1)

        Raz, że dojazd do pracy trwa w jedną stronę dwa razy dłużej, to jeszcze do pracy przyjeżdżałem cały mokry i zziajany. No i co zimą? To nie są za bardzo warunki do jazdy na rowerze. Kilka lat temu w połowie października się wybrałem wydawało mi się, że odpowiednio ubrany na przejażdżkę rowerem i przypłaciłem to zapaleniem oskrzeli oraz 2 tyg. chorobowego.
        A jak ktoś jak mój brat mieszka na Wyspie Sobieszewskiej, a pracuje w OBC w Oliwie?

        • 0 0

        • kwestia przyzwyczajenia

          ja 10km do roboty jezdze od 8lat. Od 3 przez cały rok i jeszcze chory nie byłem.

          No z Sobieszewa do Oliwy to troche daleko tak na co dzien ale zawsze mozna kawalek samochodem, a tylko przez miasto rowerem.

          • 0 1

  • Niech juz nie pieprzą (3)

    Argument o bezpieczeństwie jest wytłumaczeniem dla nich na wszystko. Tak samo argumentują odwrócenie ruchu na Piramowicza. Do czego to doprowadziło widać jak na dłoni. Ktos powinien stracić stołek za te kretyńskie decyzje. Niech sie publicznie poda do wiadomości autor tych cyrków. Czekam na to.

    • 11 4

    • doprowadziło do poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych. potwierdzam (2)

      jeszcze niech tylko tą barierkę usuną i będzie git

      • 2 1

      • Barierka musi przypominać rowerzystom, ze są na chodniku i ze musza ustępować wszystkim. (1)

        • 1 2

        • a czyli to jednak chodnik, a nie ddr?

          sie zdecydujcie

          • 0 0

  • Ankieta do poprawy (1)

    Brakuje opcji "wyłączone przyciski na przejściach dla pieszych"

    Proszę sie przejechać świętokrzyska co chwilę trzeba przepuszczać pieszych-widmo

    • 5 4

    • i co korona ci z glowy spadnie

      jak by nie było świateł to grzałbyś jak ostatni czub

      • 2 4

  • Wystarczy wybrać rower (1)

    Wystarczy wybrać rower i wtedy znikają wszystkie problemy.
    Serio, polecam chociażby na tydzień wypróbować.

    • 6 10

    • Konserwatywnych polaków nie przekonasz

      Nikt im nie wmówi, że jazda rowerem jest w mieście jednakowo szybka :)

      • 3 1

  • Nie trzeba korków aby stać na każdych światłach na Jana Pawła II

    Na JP2 w Gdańsku, nie trzeba korków ani ciężarówek. Tu stoi się na każdych światłach niezależnie od pory dnia. Narobili tych przejść dla pieszych, bo to przecież proboszcz kazali, tylko zapomnieli o synchronizacji sygnalizacji świetlnej. Teraz każda sygnalizacja działa niezależnie od innych i stoi się na każdej, no chyba że pedał w tapicerę i czasami uda się przeskoczyć dwa sygnalizatory z 7.

    • 8 1

  • Korki tworzą samochody a raczej ich nadmiar!

    • 6 3

  • Ankietę proszę poprawić

    i dodać punkt "fatalna lub braki w infrastrukturze drogowej".

    • 6 2

  • tristar działa jak zwykle ...

    "Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan."

    ;) a czy tym nie powinien zająć się automatyczny system regulacji po przez tristar ?

    Wywalone 100 mln PL na ten system, a oni cały czas światła regulują ręcznie.

    • 13 0

  • (1)

    Niech w końcu uruchomią przejścia dla pieszych na przycisk a nie, że od pół roku są zaklejone niby przez ochronę Covid. Chyba, żeby światła nie zachorowały. Jakoś można dotykać klamek, uchwytów w autobusach/tramwajach, przyciskać guziki w windzie ale przycisków do zmiany światła już nie. W konsekwencji auta co chwila stają na czerwonym chociaż nikt nawet nie przechodzi.

    • 11 3

    • Niech w końcu uruchomią przejazd samochodów na przycisk

      A dla pieszych zielone domyślnie.

      • 1 0

  • To akurat jest prawda!

    Sygnalizacja świetlna tam to czysta porażka.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane