- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (321 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (271 opinii)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (88 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (115 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (256 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (125 opinii)
Nawet we własnym domu musisz uważać na nagość. Do 1,5 tys. zł grzywny, jeśli oburzysz sąsiada
Czy za chodzenie nago bądź kontakty intymne we własnym mieszkaniu może grozić odpowiedzialność karna? Tak, jeśli celowo będziemy to robili "na widoku", a więc np. przy zapalonym świetle i odsłoniętych oknach. Kara może jednak spotkać też tych, którzy z zaproszenia na taki spektakl zbyt chętnie skorzystają - nadmierne przyglądanie się może zostać uznane za uporczywe nękanie. Najlepiej zatem zachować zdrowy rozsądek i pewną powściągliwość - zarówno po stronie obserwujących, jak i obserwowanych.
Czasem po prostu nie da się nie podglądać
Każdy we własnym mieszkaniu powinien czuć się swobodnie i robić to, na co tylko przyjdzie mu ochota. Niestety, choć sąsiedzi są w stanie znieść wiele, to zdarza się czasem, że ktoś przekroczy granicę.
- Moja sąsiadka regularnie chodzi po domu nago - opowiada Jakub. - Kiedy przychodzi do niej chłopak, też zabawiają się na widoku. Rolety są wprawdzie opuszczone, ale półprzeźroczyste i w sytuacji, kiedy u sąsiadki włączone jest światło, nie spełniają swojej roli - wszystko przez nie widać. A ja mam nastoletnich synów i nie chcę, żeby każdego dnia byli narażeni na takie widoki. Mogę rozkazać im zasłonięcie okien w ich pokojach, ale jaką mam gwarancję, że mnie posłuchają i nie rozsuną zasłon, kiedy tylko wyjdę z ich pokoju?
Żaluzje, markizy, rolety - ukryj się przed ciekawskimi sąsiadami
"W swoim mieszkaniu będę robić to, co chcę!"
Jakub, nasz czytelnik, wybrał się do sąsiadki z wizytą, aby wytłumaczyć, jak niestosowane mu się wydaje jej zachowanie. Ta niespecjalnie jednak przejęła się i zarzuty skwitowała krótko:
- To moje mieszkanie i mogę w nim robić, co chcę. Zamiast ze mną, radziłabym panu porozmawiać z własnymi dziećmi i wytłumaczyć im, dlaczego nie powinno się podglądać sąsiadów. Wiele razy widziałam, jak się gapią w moje okna. To nie jest kulturalne.
Wystawiasz się na widok publiczny? Może cię spotkać kara
Ci, którzy twierdzą, że każdy ma prawo robić we własnym domu, co mu się żywnie podoba, mają rację, ale tylko po części. Muszą mieć bowiem na uwadze, że w chwili, kiedy ktoś ich mimowolnie zobaczy, zachowanie może zostać uznane za publiczne, nawet jeśli ma miejsce w przestrzeni prywatnej.
- Temat jest nieoczywisty, bo oczywiście samo w sobie chodzenie nago czy kontakty intymne w domu, nawet przy otwartych oknach, są legalne - tłumaczy mec. Jacek Potulski, adwokat, karnista i wykładowca akademicki. - Takie zachowania mogą jednak być uznane za publiczne - czyli wiążące się z dostępnością do otwartego, nieograniczonego kręgu osób. Czyli takie, z którym każdy może się zapoznać. Przekładając to na rzeczywistość osiedla - z tego typu sytuacją możemy mieć przede wszystkim do czynienia w przypadku pewnej ostentacji - np. kontaktów seksualnych na parapecie w oświetlonym mieszkaniu, czy chodzeniu nago w pełni oświetlonym pomieszczeniu bez zasłon czy choćby firan. Każde z takich zachowań należy oceniać odmiennie - w skrajnych wypadkach może to być uznane za wykroczenie tzw. "wybryku nieobyczajnego" - (art. 140 Kodeksu wykroczeń) czy nawet przestępstwo np. z art. 200 par 4: Karze określonej w § 3 (pozbawienia wolności do lat 3) podlega, kto w celu swojego zaspokojenia seksualnego lub zaspokojenia seksualnego innej osoby prezentuje małoletniemu poniżej lat 15 wykonanie czynności seksualnej.
Przyglądanie się sąsiadom może zostać uznane za nękanie
Ktoś może pomyśleć, że skoro sąsiad nie kryje się z tym czy owym, to nie ma nic złego w przyglądaniu się. I tu znowu sprawa nie jest taka prosta, bo jeśli coś nie jest otwarcie zabronione, nie oznacza, że jest na to zgoda. Mec. Jacek Potulski tłumaczy:
- Sąsiedzi raczej powinni zachować powściągliwość w obserwowaniu życia ludzi po drugiej stronie podwórka, ponieważ nadmierne przyglądanie się, np. za pośrednictwem lunety, może zostać uznane za czyn z art. 190a § 1 kk: Kto przez uporczywe nękanie innej osoby lub osoby jej najbliższej wzbudza u niej uzasadnione okolicznościami poczucie zagrożenia, poniżenia lub udręczenia lub istotnie narusza jej prywatność, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Nie chcesz problemów? Zachowaj zdrowy rozsądek
Co poradziłby nasz ekspert tym, którzy nie chcą wchodzić w konflikt ani z sąsiadami, ani z prawem?
- Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem jest tutaj zdrowy rozsądek i pewna powściągliwość - zarówno ze strony obserwowanych, jak i obserwujących - podsumowuje mec. Potulski.
Opinie (558) ponad 50 zablokowanych
-
2022-04-18 15:31
Opinia wyróżniona
(42)
A czy nie można po prostu wrócić do dobrego zwyczaju zachowywania takich odstępów między budynkami, żeby ich mieszkańcy mogli czuć się w swoich mieszkaniach swobodnie?
- 1592 34
-
2022-04-19 23:37
Ludzie gdzie nam jeszcze zajrzą... PiS patrzy nam głęboko w portwele ,kler w gacie i do sypialni i na wynik USG u ginekologa. Ludzie ja mam dość tego państwa. To syndrom gotowanej żaby
- 5 2
-
2022-04-19 15:55
...kur... a kto komu karze podglądać ??? zbok lub pedofil i tyle w temacie. Sami staruchy zapomnieli jak w "Chałupach" chodzili z ptokami i brochami....pozdro dla podglądaczy
- 3 1
-
2022-04-19 12:57
Racja, wróćmy do tego i odsuńmy od siebie budynki
- 1 0
-
2022-04-19 12:48
Nie
bo patodeveloperka na to nie pozwoli.
- 1 0
-
2022-04-19 09:46
W sumie racja ale
Jak zwiększa odległości, to będzie mniej miejsca w mieście na nowe bloki, co doprowadzi do rozlewania się miasta i konieczności poprowadzenia infrastruktury do osiedli na przedmieściach oraz zwiększenia obciążeń gminy. Rozwiązaniem mogłoby być budownictwo wieżowców mieszkaniowych ale ludzie nie bardzo ich chcą
- 3 1
-
2022-04-19 09:33
Żaden odstęp między budynkami nie zlikwiduje mentalnej wiochy we łbach frustratów.
Zboczeńcy, podglądacze, onaniści zawsze będą mieli problem.
- 18 1
-
2022-04-19 07:12
nie mozna, bo patodeweloperka
oraz patokupcy mieszkań patrzą tylko na cene
- 11 1
-
2022-04-18 22:11
nie do zrobienia
Zwyczaj, o którym piszesz działał w warunkach planowania przestrzennego, gdzie aspekty ekonomiczne nie odgrywały większej roli. Obecnie albo kupujesz lokale z epoki, o której wspomniałem, albo dysponujesz takim kapitałem, że możesz sobie pozwolić na takie lokum gdzie mieszkańcy czują się swobodnie.
- 16 0
-
2022-04-18 21:56
(1)
Nie można.
- 2 5
-
2022-04-19 13:13
Bo?
- 2 0
-
2022-04-18 21:50
(1)
Można, ale metr mieszkania w takich budynkach będzie kosztował jakieś 20tys
- 8 9
-
2022-04-18 22:11
Już tyle kosztuje.
- 23 2
-
2022-04-18 21:21
Nie. To do lamisa
Teraz sie buduje tak, zeby moc sobie podac szklanke cukru z okna do okna przez
cale osiedle- 14 0
-
2022-04-18 19:39
(4)
A biedny deweloper musiałby zbudować jeden lub dwa budynki mniej? :)
Osiedla za komuny nie kialy przesadnie dużych odległości, ale te nowe budynki to już przesada, w skrajnych przypadkach można sąsiadowi podać rękę przez balkon. Brak słów- 35 3
-
2022-04-19 09:08
Masz rację. Jednak ktos pozwala tak budować i tu trzeba mieć pretensje. Deweloper chce zarobić ... juz widze jak wszyscy tu komentujący rezygnują z milionowych zyskowm "bo tak będzie ladniej" ;):):)
- 2 7
-
2022-04-19 08:32
(1)
Osiedla za komuny mialy o wiele wieksze odleglosci niz dzis, poniewaz normy urbanistyczne byly inne.
- 20 1
-
2022-04-19 09:08
jakoś byli mądrzejsi a nie tylko chytrzy na kasę
- 12 1
-
2022-04-19 06:45
Moze zbudowac o polowe mniej
Wtedy cena o polowe w gore
- 6 17
-
2022-04-18 18:39
Ale co np idziesz chodnikiem (11)
A tu na parterze sąsiedzi chodzą na gaciach po domu nie zasłaniając rolet. Nic fajnego tym bardziej że ona ani on nie są atrakcyjni
- 6 46
-
2022-04-19 12:58
Zamurować im okna
- 3 0
-
2022-04-18 20:42
W gaciach to i po rynku moga sobie chodzic az do zdarcia podeszwy.
- 14 0
-
2022-04-18 20:17
na gaciach chodzą ? Czy w gaciach? (7)
- 32 1
-
2022-04-19 08:01
Na nago nawet. (1)
Cytuję koleżankę z Żukowa.
- 25 1
-
2022-04-19 20:18
na goło
- 0 0
-
2022-04-18 22:51
"na krótkim rękawku", "na gaciach", hahahaa (3)
- 23 1
-
2022-04-18 22:52
(2)
A do tego jeszcze kupywałem.
- 25 0
-
2022-04-19 09:07
Bym był wyszły na gaciach otworzyć drzwi dla brata...
- 16 0
-
2022-04-19 09:17
wzięłem
- 8 0
-
2022-04-18 22:10
Na gaciach.
Czyli słoiki ze ściany wschodniej.
- 15 11
-
2022-04-18 19:19
To budujmy wyniesione partery, Ty im się nie gap w okno, i zachowajmy odległość miedzy chodnikiem, a oknem minimum te kilku metrów. No i żywopłoty, krzaki itp.
- 29 3
-
2022-04-18 18:05
Przepisy pod tym względem nie zmieniły się od lat. W typowej sytuacji jest to uzależnione czy ściana jest z oknem czy bez buduje się 4 lub 3m od granicy działki. Czyli budynki 6-8m od siebie. I to jest w sumie blisko.
- 20 0
-
2022-04-18 17:30
odpowiedz dla panda Wanda (3)
przeciętny deweloper nie ma pojęcia i nie chce by budowane domy mialy duże odległości między sobą.ma to w nosie
- 36 3
-
2022-04-19 12:16
no ale wiesz, mozna pobudowac w wiekszym odstepie
tylko ze cena gruntu to pewnie z 30-50% kosztu inwestycji. zaplacibys 2x wiecej za takie mieszkanie?
- 7 7
-
2022-04-19 09:07
jak garnizon, okno w okno 3 metry dostepu , w obozach niemieckich były większe przestrzenie
- 17 2
-
2022-04-19 07:53
Przeciętny patodeweloper ma doskonałe pojęcie i świadomie korzysta z minimalnej odległości wyznaczonej przepisami. Im więcej upchnie klitek, tym więcej zarobi.
- 34 1
-
2022-04-18 17:20
Co to za tematy tu wjeżdżają ??? (4)
Portal plotkarsko i o niczym się rodzi
- 41 19
-
2022-04-19 15:57
zaraz będzie 4 temat: "Podglądani"
- 0 0
-
2022-04-18 20:04
brakuje ankiety (1)
- 38 0
-
2022-04-19 12:08
już jest
Nadrobili braki.
- 6 0
-
2022-04-18 18:25
Problemy pierwszego swiata - nosic gacie w domu czy nie ;)))
- 64 1
-
2022-04-18 16:03
To nie kwestia zwyczaju tylko przepisów (1)
Nasi wybrańcy narodu uchwalili takie prawo, które pozwala budować bloki jeden na drugim, więc deweloperka z tego korzysta. To nie do dewów należy mieć pretensje, tylko do tych, którzy wzięli od nich w łapę.
- 138 15
-
2022-04-19 12:15
ktos wzial, wiec ktos musial dac
winni sa obaj a nie tylko jeden.
- 29 0
-
2022-04-18 15:55
Opinia wyróżniona
Zachowanie zdrowego rozsądku to dobra rada (32)
Wystarczy spojrzeć na szwedow, Norwegów czy Szkotów. Zasłon w oknach nie uświadczysz, ale tez nie widać w oknach paradujących nago czy uprawiających seks ludzi. A przecież robią to. Dlatego - jak już coś zobaczysz w oknie u sąsiada, to po prostu nie gap się. I w drugą stronę - jak musisz podejść gdzieś w domu nago to nie ocieraj się o okna :)
- 508 28
-
2023-06-04 14:02
Norweg
Z jakim seksem kojarzy ci się norweg czy szwed? Skojarzenia są raczej zimne a wręcz lodowate ,;-)
- 0 1
-
2022-04-19 13:00
eh ehe
wielki pis daje za darmo pieniądze aby się rozmnarzać a teraz za to karze :D
- 1 2
-
2022-04-19 09:10
Jaka jest gęstość zabudowy w Norwegii?? Poza tym oni tam głównie rodzenstwu sie na golasa pokazuja:):):)
- 0 2
-
2022-04-19 07:43
(2)
Dokładnie w wielu państwach nie ma firanek. Mieszkam w Australii I nawet ludzie nie spuszczaja zaluluzji wieczorem przy zapalonym świetle. Ale też nie ma wscibskich podgladaczy
- 7 1
-
2022-04-19 16:03
W Australii to od wschodu słonca są rolety opuszczane ,żeby słońce nie nagrzewało chaty.Poza tym tam jest zupełnie inna zabudowa .Kto tam chodzi ulicami? Wszyscy jeżdżą samochodami.Ludzie chodzą tylko w centrum miasta bądz handlowym centrum dzielnicy, gdzie nie ma budynkow mieszkalnych.Domy stoją w ogrodach a bloki nie mają zazwyczaj parterów (domy są 2 piętrowe na filarach a pod budynkami są miejsca parkingowe dla właścicieli bądz najemców tego bloku..
- 1 0
-
2022-04-19 14:08
w Niemczech czy Szwecji to samo , jak zasłoniete to widać że Polak Ce bulak chleje i zagryza zupką chińska by uciułać ojro i pokazać panisko bogacza w kraju
- 3 2
-
2022-04-18 20:11
Ja mam problem: starsza kobieta w bloku naprzeciwko (19)
Zasłon nie używa, z włączonym światłem siedzi mając tylko firanki, to np. teraz wszystko u niej w największym pokoju widać. A co mnie obchodzi, co ona tam ma. Niech sobie ma. Problem polega na tym, że ten pokój jest naprzeciw mojego dziennego. Mam tam szafę z ubraniami. Albo książki. Wieczorem chcę pójść wyciągnąć T-shirt, w którym będą spać - i
Zasłon nie używa, z włączonym światłem siedzi mając tylko firanki, to np. teraz wszystko u niej w największym pokoju widać. A co mnie obchodzi, co ona tam ma. Niech sobie ma. Problem polega na tym, że ten pokój jest naprzeciw mojego dziennego. Mam tam szafę z ubraniami. Albo książki. Wieczorem chcę pójść wyciągnąć T-shirt, w którym będą spać - i nie mogę. Mam tam stare szyny do firanek i zasłon, z PRL, stare żabki. I nie mogę zapalić światła, bo zasłonki nie zasłonięte (firanki są stale), a ta będzie mi jeszcze "filować" do tego pokoju i plotkować w swoim bloku, może do mojego dotrze do starych pl0tkar. Nie życzę sobie. Kilka razy szedłem wyciągać T-shirt na noc, wziąwszy mini-latarkę z szafki w kuchni! No żeby człowiek po swoim własnym mieszkaniu z latarką musiał chodzić... A ona ma chyba gdzieś niski fotel skierowany ku oknu i na nim zasiaduje całymi godzinami. Miałaby zasłony zaciągnięte, to bym włączył światło górne na 15 sekund dla wejścia po T-shrt, wyjęcia z szafy i wyjścia z pomieszczenia gasząc światło. W tym bloku naprzeciw w ogóle są ps/chole jakieś. Mieszkanie wynajmowane przez kilka dorosłych osób, skład przez lata się zmieniający. Zero zasłonek w trzech pomieszczeniach, duży pokój, kuchnia, średni pokój. W tym zainstalowano ze 3 lata temu blindy. Ale niestety, nie ma tam ze 3-4 modelek czy zgrabnych lasek ;-( A pod tamtą pierwszą mieszka chyba dziadek emeryt. Specjalność: każdej nocy światło pali w przedpokoju na okrągło. Widać ze strachu, że nie może być ciemno w jego mieszkaniu. Parę razy kładłem się spać po pierwszej w nocy, czy wstałem przed szóstą zimą, to zauważyłem.
- 1 44
-
2022-04-20 06:15
Wyciągaj T-shirt za dnia a unikniesz wielu problemów! Czy wy naprawdę nie macie już zadnych innych zmartwień?
- 1 0
-
2022-04-18 21:57
(6)
Czyli co: Ty nie używasz zasłon, ale wszyscy inni powinni? Co to za problem dla dorosłego człowieka zamontować rolety albo nowy karnisz?
- 27 2
-
2022-04-18 22:26
Nie, kłamiesz. Ja nie za bardzo mogę z przyczyn technicznych używać zasłon w jednym pokoju (5)
natomiast co mnie obchodzą jacyś "wszyscy"? A niech ci na niższych piętrach naprzeciwko nie używają. Co mnie to obchodzi? Tu jest problem ze starszawą kobieta dobrze po 70-tce, które w dodatku postawiła telewizor pod oknem i pewnie niemało się w niego gapi z głębi pokoju. Bo co robi godzinami? To pokolenie przedkomputerowe.
- 1 17
-
2022-04-18 23:23
Na takie wypadki wymyślono żaluzje i inne rolety (1)
A ten sie zasłonami usprawiedliwia. nie ośmieszaj się już, bidulku
- 14 2
-
2022-04-19 07:55
Przyczyny techniczne = egoizm+sknerstwo
- 11 2
-
2022-04-18 22:41
(2)
Tu jest problem z Tobą. Oczekujesz od sąsiadów, że rozwiążą za Ciebie problem, który sam możesz rozwiązać w godzinę. Powtarzam: roleta albo nowy karnisz, nie ma takiego problemu technicznego, który wyklucza założenie obu tych rzeczy, chyba, że nie masz okna.
- 19 3
-
2022-04-19 09:47
Kł}miesz. Osiedle jest sprzed 1978 - na początku po zmroku wszedzie było pozasłaniane (1)
Tam, gdzie bloki stoją bliżej, a z cześcią na naszym osiedlu tak jest, jest 4-5 par bloków dość blisko, gdy inni do kolejnego budynku mają 2 razy dalej czy więcej. Bo wtedy sprowadziła się tu ludność miejska, co w dużym mieście wcześniej z 10-15, a przynajmniej 7-8 lat pomieszkała. Ta osoba ze 40 lat temu, gdy pewnie jeszcze miała co pokazać, na
Tam, gdzie bloki stoją bliżej, a z cześcią na naszym osiedlu tak jest, jest 4-5 par bloków dość blisko, gdy inni do kolejnego budynku mają 2 razy dalej czy więcej. Bo wtedy sprowadziła się tu ludność miejska, co w dużym mieście wcześniej z 10-15, a przynajmniej 7-8 lat pomieszkała. Ta osoba ze 40 lat temu, gdy pewnie jeszcze miała co pokazać, na pewno okna po zmroku zasłaniała. O ile to ta sama, co tam kiedyś zapewne z rodzicami zamieszkiwała. Nie obchodzi mnie to. Ona po prostu korzysta z tego, że u nas w bloku kilka mieszkań na górze ma zdaje się na ogół zasłonki zaciągnięte.
- 1 6
-
2022-04-19 14:06
kiedyś się zasłaniało bo ku..y donosiły władzy , eee nic się nie zmieniło , ku..y dalej donoszą
- 4 1
-
2022-04-18 21:10
Mam radę. (5)
Nie gap się ludziom w okna
- 26 2
-
2022-04-18 22:29
Że gościu psychotycznie zostawia całymi miesiącami światło w przedpokoju na noc (4)
zauważyłem nie "gapiąc się ludziom w okna", ale od czasu do czasu na swój termometr za oknem, przed pójściem spać.
- 1 10
-
2022-04-19 06:57
Może chodzi siku (2)
Starsi ludzie wielokrotnie wstaja oddać mocz.
- 5 1
-
2022-04-19 19:47
Ja w Boże Narodzenie o mało co na 112 co do tego człowieka nie dzwoniłem
Wigilia, już po szóstej wyglądałem za okno, czy jakieś gwiazdki widać (chmury były, zero widoku) i zauważyłem, bo trudno było nie zauważyć - cały blok naprzeciw kompletna ciemność, wszystkie okna we wszystkich mieszkaniach (poza jednym oknem) i w następnym bloku, z którego widzę dokładnie połowę - wszystkie okna w 15-tu mieszkaniach ciemne. Wieczór
Wigilia, już po szóstej wyglądałem za okno, czy jakieś gwiazdki widać (chmury były, zero widoku) i zauważyłem, bo trudno było nie zauważyć - cały blok naprzeciw kompletna ciemność, wszystkie okna we wszystkich mieszkaniach (poza jednym oknem) i w następnym bloku, z którego widzę dokładnie połowę - wszystkie okna w 15-tu mieszkaniach ciemne. Wieczór wigilijny, a tu ściana ciemności. Ludzie nieraz samotni, ruszyli na Wigilię do rodziny, znajomych, ci wynajmujący mieszkania i pracujący - w Polskę pojechali do domu. Za godzinę znów popatrzyłem - to samo. Tylko w jednym oknie się paliło (średni pokój, mieszkanie, jak moje, to wiem), ale takie dziwne, lampa w oknie, w zasadzie "przykarniszowa". Jakiś nowy wynalazek. Gdzieś koło 23-ciej już i w dwóch innych mieszkaniach się zaświeciło na trochę, widać od rodziny czy znajomych wrócili. Ale to jedno w tym mieszkaniu dalej było zapalone. Tyle że Wigilia, a w kuchni się czasem nie paliło, co powinno być. Następnego dnia rano przebudziłem się przed 7-mą, już celowo przy okazji wyjrzałem - u starszego pana nadal się pali. To zacząłem patrzeć co ok. godzinę - paliło się i paliło. No i pytanie było, może zapomniał wyłączyć, a może leży na podłodze, bo wczesnym wieczorem w Wigilię udaru dostał - i trzeba dzwonić na 112? Odpuściłem do popołudnia i dobrze. Pojawił się gdzieś koło piątej po południu. lampę celowo włączoną zostawił, uważając że niby ew. złodziei zmyli. Akurat, może już w dzień koło południa właśnie przez to by "wyczuli".
- 1 3
-
2022-04-19 10:19
starsi ludzie nie łążą po nocy do WC
bo siku robią do kaczki lub nocnika przy, lub w łózku
a kupę przetrzymują do rana, właśnie po to,
by się w nocy nie przewrócić- 1 7
-
2022-04-19 06:55
Psychotycznie mówisz
Tak
- 3 1
-
2022-04-18 21:00
Dobrze się czujesz
człowieku?
- 21 2
-
2022-04-18 20:24
(3)
Ty tak pitolisz na starszą panią co zagląda w okna, a jak piszesz to sam filujesz w okna i oceniasz kto i co robi w swojej chacie. Masz problem z deklem., albo to chodzenie z latarką po mieszkaniu bo ktoś Ciebie przez okno zobaczy. takie coś się leczy, masz jakąś nerwicę natręctw.
- 39 2
-
2022-04-18 20:41
Wybełkotujesz tu br-dnie, mnie obchodzi tylko własna prywatność (2)
I żeby mi nikt do mieszkania nie zaglądał. A tu się naprzeciw jacyś eksh!bicjoniści znaleźli. A z latarką nie "chodzę "po mieszkaniu", tylko podchodzę do szafy, otwieram ją, zaświecę ze 3 sekundy, biorę T-shirt, w którym mam ochotę spać i gaszę. Nienormalna to jest ta kobieta po 70-tce. Bez zasłon w pokoju, gdy blok naprzeciwko? Może ma problem z deklem, jak i ty. I ten starszy pan pod nią też.
- 2 31
-
2022-04-19 12:28
Zamontuj sobie rolety, albo zasłony, skoro boisz się, że ktoś cię przy szafie zobaczy. Nikt cię do chodzenia z latarką nie zmusi :D
- 6 1
-
2022-04-19 11:13
To ty tez
Masz cos z deklem - no bo zyjesz bez zaslon gdy blok naprzeciwko. A szyny do zaslon mozna zmienic na takie dzialajace, wiesz? Wpisz w gugla: karnisze - moze zalapiesz o co kaman.
- 11 1
-
2022-04-18 18:36
W Holandii to wynik historii.Była wiele (3)
lat pod okupacjią. Nie pozwolono ludziom zasłaniać okien by mieć nad nimi kontrolę coś jak dziś kontrola w sieci.Więc tzw. otwartość to paradoksalnie wynik pełnej indoktrynacji obywateli przez wojska i obcych urzędników
- 14 10
-
2022-04-19 10:25
W Holandii tez jest kara. Nawet na czerwonej ulicy kobiety są ubrane.
- 1 0
-
2022-04-18 19:53
Co ty za kit ludziom wciskasz? To wynika z kalwinizmu ! (1)
Taki message: "Jesteśmy przyzwoici ludzie, jest moralność u nas w domu, nie mamy nic do ukrycia". Rodzina z firankami była tam od razu podejrzana: co ten gościu robi w domu, gdy żona pójdzie do sklepu? Może służącą w pokoju m0lestuje?
- 22 5
-
2022-04-19 06:43
czyli uraz mozgu mieli, skoro religia im tak na banie wjechala
- 11 3
-
2022-04-18 15:58
Mylisz się, Szkoci tego nie robią. (1)
- 9 13
-
2022-04-18 17:21
A w Norwegii jest zabronione paradowanie nago ( a nawet w samych gatkach ) w oknie. Jest kara finansowa.
- 10 15
Wszystkie opinie
-
2022-04-18 15:01
(6)
Co za temat,faktycznie "świąteczny "))My moi drodzy prowadzimy otwarty dom,każdy gość który przychodzi od razu ściąga ciuszki.Po co w ogóle się ubierać w lato?Ehh komedyja.A po prawdzie niechay każdy robi w domu co chce,ale niech nie zapomni rozwinąć rolet czy żaluzji.
- 55 46
-
2022-04-18 16:54
Nie obrzydzaj nam poniedziałku. (1)
Ahahahaha
- 5 5
-
2022-04-18 20:40
Julka jak ten mulat, co z nim ostatnio się spotykałas?znalazł ciaśniejszą?
- 6 3
-
2022-04-18 17:27
Święta obchodzi tylko garstka osób, nie każdy ma ochotę czytać o waszym obżarstwie
- 3 3
-
2022-04-18 20:39
pokzujesz malowane jajca somsiadkom?
- 3 0
-
2022-04-18 21:14
Wole siedziec w gaciach niz na ceracie albo tym bardziej na osr***m fotelu.
- 4 0
-
2022-04-18 22:15
Latem lub lecie. Niechay się Svenus w końcu nauczy pisać poprawnie. I niechay nie ściemnia, że ma jakąś żonę czy partnerkę. Wiemy, iż ma tylko klawiaturę do pisania bzdur tutaj.
- 5 1
-
2022-04-18 15:05
Wolnoć Tomku (14)
W swoim domku
- 158 28
-
2022-04-18 15:26
(7)
Hehe ale 95% przez 40 lat jest banku)
- 10 19
-
2022-04-18 15:38
Nie każdy jest kredyciarzem jak ty dziadku. (5)
- 18 5
-
2022-04-18 16:19
Ja nigdy nie byłem i nie jestem.Ave!
- 4 13
-
2022-04-18 16:19
Przecież on mieszka u matki emerytki. (3)
Na dodatek mamusia go jeszcze karmi i internet opłaca.
- 17 3
-
2022-04-18 16:41
Dobraliśta sie
- 3 3
-
2022-04-18 18:11
Mogłaby mu czasem majciochy wyprać.
- 4 0
-
2022-04-18 22:27
Karmi cycem, oczywiśćie
- 3 0
-
2022-04-18 23:25
Hipoteka nie oznacza, że bank
Jest właścicielem mieszkania, specu od spraw wszelakich. Co lepsze ? Gapienie się w czyjeś okna czy komentowanie wszystkich możliwych postów na Trójmiasto ?
- 4 1
-
2022-04-18 16:29
xxx (3)
Sąsiad ci zaleje mieszkanie, bo sobie basen zrobi i powie to samo, ale będziesz miała głupią minę;)
- 11 11
-
2022-04-18 18:12
Na budowę basenu potrzeba zgody. (2)
- 4 1
-
2022-04-19 12:13
xxx (1)
Ale to nie będzie basen, tylko sąsiad zaleje sobie mieszkanie do 5 cm,bo tak lubi. Twoja wolność kończy sie w granicach wolności drugiego człowieka, jeśli komuś sie nie podoba oglądać nagich ludzi, to szanuj to.
- 1 0
-
2022-04-23 15:51
Wolnoć tomku
Twoja wolność Marku kończy się tam gdzie zaczyna się moja wolność ubierania się, bądź nieubierania. Szanuję Twój wybór nieoglądania i nie zmuszam Cię, nie chcesz nie patrz. Ale wara od mojej garderoby.
- 0 0
-
2022-04-18 16:33
Dopóki nie jesteś uciążliwy ani nie stwarzasz zagrożenia dla innych mieszkańców dopóty te powiedzenie może mieć rację bytu
- 15 2
-
2022-04-18 21:04
Dla mnie możecie po ulicy nago chodzić. Przestałem zwracać uwagę na zaburzonych patologicznie ludzi, którzy próbują zwrócić uwagę na siebie, wszelkimi sposobami. To się nazywa ekshibicjonizm w tym przypadku.
- 3 1
-
2022-04-18 15:06
Zupełnie jak moja żona.. (5)
...tak wygląda od tyłu ze zdjęcia..Uff..zdjęcie poglądowe..
- 57 35
-
2022-04-18 15:13
Tyle razy ci mówiłem. Przestań nazywać żonę sąsiada "swoją"
- 58 1
-
2022-04-18 15:17
Masz rację, nago od tyłu wygląda dokładnie jak twoja żona.
- 59 2
-
2022-04-18 15:30
Przecież wszyscy wiedzą, ze masz chłopaka a nie zonę. Nie musisz tego ukrywać.
- 35 2
-
2022-04-18 20:11
Masz rację.
Zupełnie jak twoja żona...
- 22 1
-
2022-04-19 08:51
Tak chciałbyś
- 0 0
-
2022-04-18 15:07
Prawda jest taka, że w mieszkaniu u siebie można jak najbardziej chodzić nago, igraszkować itp. (20)
Na balkonie/tarasie już nie, bo balkon jest częścią wspólną.
Tymczasem, jeśli ktoś ma z tego powodu pretensje to jak najbardziej może to zgłosić. Oczywiście wtedy musi być to poparte dowodami np. zdjęciem/nagraniem.
I w tym momenie, osoba wykonując nagranie staje się perwersyjnym podglądaczem, który udokumentował swój wybryk.
Znacznie poważniejszym problemem jest wystawianie worków na śmieci i butów na klatkę schodową. To robią tylko prawdziwe świnie i degeneraci.- 249 21
-
2022-04-18 15:33
To robi warmińsko mazurskie (3)
- 22 10
-
2022-04-18 15:36
raczej kaszuby i kujawskopomorskie poza tym są nowe słoiki w Gda, gorsze od warmmaz - podkarpackie i lubelskie, LLU i RST się w tańcu nie pi....i
- 10 10
-
2022-04-18 17:27
Najczęściej z Bartoszyc znam takiego buraka
- 9 2
-
2022-04-18 18:12
To typowe dla Gdańska, w warmazie często bywałem, ale nigdy butów na klatce nie widziałem. Podobnie w Warszawie, gdzie słoików z warmazu masa.
- 7 4
-
2022-04-18 16:21
Dzisiaj wpadam robić grilla na twoim/naszym wspólnym balkonie. (10)
Będę o 19:17 nie zamykaj drzwi.
- 10 12
-
2022-04-18 17:12
(2)
Balkon jest częścią wspólną, ale z wyłącznym prawem do użytkowania przez mieszkańców przyległego lokalu. Jedź sobie grilla na wysypisku zrób.
- 20 5
-
2022-04-18 18:12
Toć właśnie jadę, do ciebie.
- 3 1
-
2022-04-18 21:06
No a elektryczny ?
- 0 0
-
2022-04-18 17:37
Właśnie dlatego, że balkon jest częscią wspólną nie można na nim urządzać grilla i robić kilku innych rzeczy, (6)
Eh, nie da się tego wytłumaczyć w tym kraju potomków pańszczyźnanych chłopów, którzy od 30lat są chowani na panów na włościach. Ze skrajności w skrajność, a po drodze zapominamy o cywilizacji, umiarze i budowaniu zdrowej społeczności
- 10 3
-
2022-04-18 19:02
Jesteś potomkiem tychże chłopów i podstaw nie rozumiesz, nie da ci się wytłumaczyć (5)
To widać. Innym jednak napiszę: częścią wspólną balkonu jest jego barierka czy też ścianka go ograniczająca, która jest widziana z zewnątrz. Albo też i daszek, jeśli takowy występuje. bo te rzeczy są wspólne oraz powinny być zunifikowane. To samo jest z barierkami loggii. Te elementy kształtują wygląd zewnętrzny elewacji, wpływający też pośrednio na ceny nieruchomości w budynku. Nie może być tak, że każdy będzie miał swoje. Reszta balkonu nie jest częścia wspólną.
- 3 6
-
2022-04-18 19:11
Wiemy że jesteś d**ilem, nie musisz tego udowadniac
- 2 2
-
2022-04-18 19:24
(3)
Cały balkon jest wspólny. Metraż nie liczy się od metrażu mieszkania, a remont, malowanie balkonu finansuje i przeprowadza spółdzielnia./wspólnota, a nie właściciel lokalu.
- 1 3
-
2022-04-18 20:03
elementy konstrukcyjne są częścią współną. (2)
posadzka już nie. Wymieniasz ją na własny koszt. Oczywiście zdarza się, że są wymieniane wszystkie posadzki na koszt wspólnoty, ale tylko wtedy gdy wspólnota sobie tak postanowiła uchwałą.
- 5 1
-
2022-04-19 08:40
dokładnie tak
- 2 0
-
2022-04-19 11:24
A jeszcze jest problem tzw. loggii, które przez prawników są jednym tchem
wymieniane z balkonami. Tymczasem balkon jest poza obrysem budynku, ale loggia - w obrysie. No i problemem prawnym staje się, kto ma pomalować właścicielowi mieszkania odpryskującą farbę na bokach loggii - on sam za swoją kasę czy wspólnota z funduszu remontowego. Jeśli 9-12 lat temu były termomodernizacje, robiono prosto: wszystko w koszcie inwestycji: odmalowanie, nowa posadzka loggii, balustrada. Jednak problem jest - np. ktoś pomaluje na II piętrze boczne ściany swojej loggii na 'wsciekłe' kolorki, co psuć będzie wygląd estetyczny całości budynku. I czy danemu właścicielowi lokalu tak wolno czy nie.
- 1 0
-
2022-04-18 19:22
(2)
A wytłumacz spokojnie, rzeczowo, bez żadnych sloganów pozbawionych treści typu "bo tak się nie robi?", dlaczego tak negatywnie oceniasz wystawianie butów na klatkę jest
- 2 15
-
2022-04-18 22:17
Ponieważ buty wystawione na klatce śmierdzą. Czy to dla Ciebie wystarczająco rzeczowy argument?
- 16 1
-
2022-04-18 23:41
A mnie wkurza widok czyiś brudnych wkładek, bo każdy powinien trzymać swoje buciory na przedpokoju.
- 7 2
-
2022-04-18 21:05
Interesujące myślenie
- 1 1
-
2022-04-20 06:33
Balkon jest częścią wspólną tylko w momencie remontu lub odnawiania elewacji.
- 0 0
-
2022-04-18 15:07
chory kraj (6)
chore to jest wszystko.
- 120 17
-
2022-04-18 15:25
w Stanach też tak jest, nie możesz się opalać topless we własnym ogródku jesli sąsiadowi to przeszkadza
- 10 5
-
2022-04-18 15:25
Problemy trzeciego świata
- 14 2
-
2022-04-18 17:13
G prawda! Wszędzie tak jest
- 3 6
-
2022-04-18 18:40
Chorzy są ludzie
Którzy myślą że wszystko mogą. A inni już nie.
- 4 2
-
2022-04-18 21:06
Jaka władza takie zasady
- 3 2
-
2022-04-19 08:16
najbardziej chory to jest nasz nierząd...
- 2 2
-
2022-04-18 15:07
Chyba tylko jakiś cieplak oburzyłby się na widok młodej atrakcyjnej sąsiadki w skąpym stroju lub bez niego :) (10)
A już zgłaszać gdziekolwiek "oburzenie" to trzeba mieć coś z głową. Wydumane problemy.
- 267 25
-
2022-04-18 15:25
(3)
gorzej jak nie młoda, nie atrakcyjna i z nadwagą!
- 41 15
-
2022-04-18 15:32
Wtedy zasłaniasz rolety i nie patrzysz. (1)
- 60 1
-
2022-04-18 16:42
nie da sie
- 3 22
-
2022-04-20 19:13
nie znasz się, pewnie nie masz doświadczenia... porównania szkieleta i normalnej budowy kobietki ale kochającej
- 1 0
-
2022-04-18 17:56
w tym problem ze mlode atrakcyjne sasiadki tego nie robia , tzlko stare pomarszczone nie atrakcyjne kobietz i stare dziady (3)
obrzydliwosc powinna byc kara za takie cos z chlosta , co innego atrakcyjna wtedy powinna byc jeszcze nagradzana
- 13 19
-
2022-04-18 18:13
Nke podoba się, nie patrz.
- 24 1
-
2022-04-18 22:29
Nie ma takiej starej... (1)
...na widok której jeszcze starszy nie będzie się ślinił z apetytem :)
- 5 1
-
2022-04-19 08:04
Krystyna P. herbu "Sałatka"?
- 2 1
-
2022-04-18 18:38
A gdyby to był starszy facet przebrany za kobietę czy
to by coś zmieniło?
- 6 0
-
2022-04-20 19:12
ojciec zobaczył że sterczy synom i mu ślinka pociekła
- 0 0
-
2022-04-18 15:08
(2)
Teraz budują mieszkania okno w okno więc trudno takich scenek "rodzajowych" nie widzieć.
- 111 5
-
2022-04-18 23:30
Na razie sąsiadka jest młoda i jedrna (1)
Jak będzie stara i pokurczona to zadzwonię na policje
- 7 3
-
2022-04-20 19:14
koment roku :P masz piwo, podaj maila
- 0 0
-
2022-04-18 15:09
(6)
Jak będę nago ale w czapce to tez się liczy?
- 165 7
-
2022-04-18 15:13
Nie, wtedy jesteś w prawie.
- 16 0
-
2022-04-18 15:55
Czapka w domu?
To jakieś prostactwo. Ja żeby nie chodzić nago wiążę sobie krawat albo muchę ;)
- 32 2
-
2022-04-18 15:56
Jeśli czapka zasłania to ok
- 6 1
-
2022-04-18 16:06
ale tylko w czapce z lisa..ech napisz gdzie
- 8 2
-
2022-04-18 18:39
W szlafmycy?
- 4 0
-
2022-04-20 19:15
pomaluj jajka we wzorki i ogól wąsy
- 0 0
-
2022-04-18 15:09
Czyli koniec z plażą nudystów? (20)
Czy oni mają większe prawa?
- 51 17
-
2022-04-18 15:12
(18)
Jest to wydzielone miejsce, w oddali więc nikogo to dziwi.
- 11 6
-
2022-04-18 15:27
(17)
nie takie wydzielone i całkiem niedaleko bo pomiędzy Stogami a Górkami Zachodnimi, obok łażą dzieci a nudyści są i nic sobie z tego nie robią i brawo! zastanawiają mnie tylko rodziny nudystów, ojciec i matka nadzy dzieci też... ale niech tam robią co chcą
- 6 18
-
2022-04-18 15:57
(3)
Na plażach nudystów nagość jest po prostu naturalna i nie ma podtekstu seksualnego.
- 26 5
-
2022-04-18 17:55
(2)
ale nie ma oficjalnych plaż nudystów
- 1 7
-
2022-04-18 21:07
(1)
Trzeba je stworzyć
- 4 0
-
2022-04-18 22:41
jestem za ale oficjalnie nie ma
- 2 0
-
2022-04-18 20:07
są rodziny, w których nagość rodziców i dzieci to coś naturalnego (9)
nie każdemu kościół zrył beret mówiąc ze ciało jest grzeszne i złe.
Plaza istnieje tam od zawsze. A rodziny z bombelkami moga iść na inną plażę, zamiast się oburzac. Chyba ze najpierw jak w "samych swoich" musza się napatrzec, żeby oburzenie było większe- 19 5
-
2022-04-18 20:40
Już to pisałeś ekshibicjonisto! Tematem była sauna :)
- 2 4
-
2022-04-18 22:43
(7)
mi daleko do Kościoła ale balansowaniem z gołym fifarem przed 3latkiem czy 5latkiem normalne nie jest, no chyba, że mieszkamy w Papui Nowei Gwinei, jakbyś niewiedziała/a to z gołym fifarem i cycem na wierzchu nie można paradować w krajach chrześcijańskich, muzułmańskich, buddyjskich i innych :) jak taki jesteś natur to leć do Chin lub Japonii i tam biegaj w metrze na golasa
- 2 9
-
2022-04-18 23:47
Byłam kilka razy na plaży nudystów w Górkach Zachodnich (6)
Też widziałam tam rodziców z dziećmi - ale głównie dorosłe już (przynajmniej wyglądali na rodziców z dziećmi ;); raz obok mnie i mojego partnera rozłożyła się kobieta z 6-7 latkiem- matka naga, synek w kąpielówkach. I fajnie.
Ja dopiero od kilku lat lubię opalać się nago i zamierzam to robić nadal, ponieważ to dla mnie pełnia wyzwolenia się, relaksu.
Niestety, problemem są w Górkach onaniści i podglądacze na wydmach. Od znajomego wiem, że w Dębkach jest większa kultura.
Plaża na Górkach powinna być wyraźnie odgrodzona i opisana, nie byłoby oburzenia tekstylnych.
Pozdrawiam- 8 0
-
2022-04-19 10:27
(2)
To już nawet dzieci 5-7 lat maja więcej szacunku do siebie i swojego ciała niż dorośli. Do reszty się nie odniosę, bo nie warto!
- 0 5
-
2022-04-19 12:14
Nie rozumiesz (1)
Ludzie są rożni, mają różne potrzeby. Sa tacy, którzy to lubią. Ja do nich należę.=, tobie nic do tego.
- 2 1
-
2022-04-19 12:40
Ludzie są różni. Ja lubię podglądać i tobie nic do tego :)
- 1 2
-
2022-04-19 10:49
Dębki najlepsze w regionie!
- 1 0
-
2022-04-19 14:49
(1)
Szanowna koleżanko wiem o tym bo czasami się tam z partnerką opalamy, żeby pasków nie było ;) i generalnie nie mam nic przeciwko podglądaczom, często widuję też tam pary homo, przede wszystkim facetów. W ogóle mi to nie przeszkadza ale dzieci bym tam nie zabrał abyśmy jak zwierzątka tam wszyscy nago nie biegali. Tym bardziej dzieci bo nie wiadomo co w głowach owi podglądacze z wydm mają.
- 0 0
-
2022-04-19 16:03
Hej
Ja tez bym nie zabrała, ale są tacy, którzy to robią i ich sprawa.
- 0 0
-
2022-04-18 20:50
Moze po prostu oni nie fantazjuja o wlasnych dzieciach/rodzicach? Przyszlo Ci to do glowy? (2)
- 5 4
-
2022-04-19 14:51
(1)
nie muszą fantazjować, jesteśmy ludźmi a nie zwierzętami i nie biegamy na golasa tego rodzice powinni uczyć dzieci, moim zdaniem, a nagie dzieci ogólnie mnie mierzą bo są wspaniałą przynętą dla pedo
- 0 1
-
2022-04-20 22:25
Jeszcze niedawno
Nagie dzieciaki były na normalnych plażach. Sama tak synka kąpałam (1-2 latka miał). Teraz już bym tego nie zrobiła, a z tamtego okresu zostały zdjęcia golaska nad jeziorem. Ale....serio, nidgy nie przychodzili nam do głowy pedofile. Kąpało się gołe pociechy i nikogo to nie dziwiło, nie gorszyło, a maluszki nie mają poczucia wstydu.
- 0 0
-
2022-04-18 21:06
Jasne że tak.
- 2 0
-
2022-04-18 15:10
W samym artykule prezentowane są treści wyzywające mam na myśli zdjęcie tej Pani (2)
- 39 18
-
2022-04-19 14:13
(1)
Której? Tej zza firanki z wielką de.. ?
- 0 3
-
2022-04-19 14:46
wielką? przecież to rozmiar idealny!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.