Fakty i opinie

Nawrotka na Grunwaldzkiej odciąży skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Ważny łącznik drogowy na południu Gdańska w przyszłym roku

Nawrotka w kierunku Oliwy ma się pojawić przed skrzyżowaniem z Wojska Polskiego i Braci Lewoniewskich.
Nawrotka w kierunku Oliwy ma się pojawić przed skrzyżowaniem z Wojska Polskiego i Braci Lewoniewskich. fot. Łukasz Unterschuetz / Trojmiasto.pl

Budowa nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska w rejonie Strzyży ma ułatwić kierowcom poruszanie się po głównej arterii miasta i odciążyć w znacznym stopniu kluczowe skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej. Inwestycja może powstać jeszcze w tym roku, a budowę przejazdu przez pas zieleni przy Klubie Żak mają sfinansować prywatni przedsiębiorcy.



Infrastruktura drogowa pod względem usprawnień dla kierowców jest w Gdańsku na poziomie:

wysokim, dzięki temu po mieście jeździ się szybko i komfortowo 10%
średnim, wciąż jest wiele do zrobienia, co pokazuje przykład nawrotki przy City Meble 50%
niskim, włodarze skupiają się na dużych inwestycjach często zapominając o tych mniejszych, nie mniej potrzebnych 40%
zakończona Łącznie głosów: 1583
Dotychczas kierowcy jadący al. Grunwaldzką z Oliwy do Wrzeszcza, chcąc zawrócić musieli jechać aż do skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska lub kluczyć po wąskich uliczkach na Strzyży. Wcześniejsze skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska - ze względu na torowisko tramwajowe - ma ograniczoną geometrię i nawrotka w kierunku Oliwy jest niemożliwa.

Wkrótce kłopotliwy brak przejazdu zniknie. Pojawił się bowiem pomysł budowy nawrotki dla kierowców jadących z Oliwy w kierunku Wrzeszcza. Fragment nowej jezdni ma się pojawić na pasie rozdziału między ul. Chopina a Wojska Polskiego.

- Jakiś czas temu z wnioskiem o możliwość budowy nawrotki zwrócili się do mnie właściciele centrum meblarskiego przy Grunwaldzkiej. Ze wstępnej analizy i opinii m.in. inżynierów ruchu wynika, że budowa takiej nawrotki, która wielu kierowcom ułatwiłaby poruszanie się między Strzyżą a Wrzeszczem, jest możliwa. Tym bardziej, że prywatni przedsiębiorcy wyrażają wolę partycypacji w kosztach budowy - mówi Emilia Lodzińska, radna Gdańska, która w tej sprawie złożyła już interpelację do prezydenta.
Orientacyjne miejsce powstania nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej.
Orientacyjne miejsce powstania nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej. graf. Trojmiasto.pl
Zielone światło budowie nawrotki daje też Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. Jak mówi, pojawienie się nowego przejazdu przy Grunwaldzkiej nie spowodowałoby na niej spowolnienia w ruchu, bo za skrzyżowaniem z Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańska i tak są przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.

- Sama nawrotka miałaby przepustowość ok. 350 aut na godzinę. To w zasadzie rozwiązałoby problem, bo samochody zdążą zawrócić zanim zapali się zielone światło kierowcom oczekującym przed przejściem dla pieszych. Szansę na szybką realizację inwestycji zwiększa też deklaracja prywatnych przedsiębiorców, którzy złożyli już analizę komunikacyjną i chcą sfinansować całe przedsięwzięcie - tłumaczy Wawrzonek.
Koszty budowy nawrotki szacuje się na ok. 150 tys. zł. Mogłaby ona powstać jeszcze w tym roku.

Opinie (149) 2 zablokowane

  • a kiedy wymiana nawierzchni? (16)

    • 115 13

    • (5)

      przez pół roku nowa, a później znowu dziura na dziurze

      • 12 3

      • To musieli aż wypowiedzieć się jacyś inżynierowie ??? Chłop po podstawówce bez problemu stwierdzi że nie ma żadnych przeszkód w budowie takiej nawrotki.

        • 14 5

      • ta nawrotka to życzenie śmierci (3)

        i pomysł przeczący współczesnej wiedzy o ruchu miejskim

        • 3 15

        • Ty to się nadajesz do tarcia chrzanu co najwyżej, inżynierze za 2 zł. (1)

          • 12 4

          • oho; znów zabrakło argumentów i zaczęły się wyzwiska

            czyżby dyplom wikipedi Cię zabolał?

            • 2 2

        • Jak na przejściu dla pieszych przez grunwaldzką jest zielone to tam nie ma ruchu więc można spokojnie nawracać. Nie wiem co ma to wspólnego z życzeniem śmierci, chyba że nie ogarniasz prowadzenia auta. Ale wtedy to nie inni są dla ciebie zagrożeniem ale ty dla innych.

          • 2 0

    • Następny rok planują następne kilka m (4)

      I tak jak będą w połowie ulicy to początek znów wymaga remontu i tak w kółko. Niektórymi ulicami to jeżdżę 30-40 a i tak niedawno prawie piwo mi się potłukło, poza tym wk.. tych, co mają auto służbowe albo im nie żal swojego.
      Wg mnie drogi powinny być betonowe, na to asfalt i tylko co parę lat specjalną maszyną odświeżasz asfalt (maszyna zrywa z przodu i kładzie od razu z tyłu), koszt budowy większy ale trwałość około 50 lat.

      • 5 5

      • W tym roku duży odcinek Grunwaldzkiej w Oliwie do remontu

        • 5 1

      • Nikt tak nie robi. (2)

        Droga betonowa to nie wtylko stabilizator, ale także nawierzchnia. Zupełnie nie rozumiem po co na gotową, twardą drogę o znacznie lepszych własciwościach niż asfalt...lać asfalt. I to co kilka lat na nowo. Położyć po prostu betonówkę, która i tak wytrzymuje dekady, a w razie wu, stosuje się tzw. frezowane, czyli uszorstnianie. tak się teraz buduje drogi.

        • 8 2

        • (1)

          Beton jest droższy i długo schnie, jest mniej elastyczny, trudniej kłaść na nierównym terenie i trudniej zrównać spotykające się odcinki budowy. Pozatym nawierzchnia betonowa daje mniejszą przyczepność. U nas są niedaleko rafinerie, stąd pewno i łatwiej myśleć asfaltowo.

          • 0 0

          • Trzymajmy się faktów

            Budowa betonówki jest stosunkowo nieznacznie droższa, zgoda. Choć przy wciąż rosnącej cenie za ropy nie byłbym tego taki pewien. Zdecydowanie jednak w ujęciu kilkudziesięciu lat i kosztów ekspoloatacji to przewaga leży po stronie betonu. Nierówny teren? Żadnej drogi nie robi sie na krzywiźnie, nawet kostkę brukową:) Polecam obejrzeć sobie zdjęcia z budowy takiej drogi, np. S17.

            • 0 0

    • Zdjecie pokazuje fatalny stan drogi, ale co tam. Grunt, ze bedzie lewoskret.

      Wiem, ze Grunwaldzka jest remontowana, odcinek we Wrzeszczu w kierunku Gdyni- super. Ale jaki to procent trasy? Drogi sa fatalne. Poza nowymi odcinkami drog, stare to porażka.

      • 7 3

    • Łatanka obok LOTu (1)

      A co z remontem asfaltu naprzeciwko Lotu i tej nowej Galeri ?! Dziura na dziurze fałda za fałda najpierw krzyczeli ze zrobią tunel od dworca w stronę Oruni oczywiście nic takiego nie zbudowali bo inwestora CH Forum na to nie stać a teraz nawet tego kawałka drogi w samym centrum nie są wstanie wyremontować , wstyd . Jak popierałem Adamowicza tak mam już do serdecznie dość .

      • 5 5

      • tunek wybudowali i jest gotowy

        ale go nie widać bo jest pod ziemią

        • 6 2

    • zasadnicze

      pytanie !!!

      • 2 2

    • Ładna nawierzchnia

      czy to zdjęcie z Ukrainy, bo tam też są takie drogi ?

      • 0 1

  • (10)

    Kiedy w końcu zrobią bezkolizyjny zjazd z obwodnicy w matarni w kierunku Wrzeszcza ? Miejsce jest wystarczy dorobić 300 metrów jezdni

    • 136 19

    • (3)

      I tak kierowcy będą stać jak cioły zamiast płynnie sie włączać w pas. Zjazd z obwodnicy relacja Gdynia Wrzeszcz tak zrobil i co 3 co najwyzej wie jak to sie obsługuje.

      • 32 4

      • Co 3?

        Optymista. Codziennie tamtędy jeżdżę do pracy i widzę masę ciołów...

        • 10 1

      • (1)

        Kilka lat i by się nauczyli :)

        • 9 0

        • tak ale jakby jeszcze stał tam policjant i każdego ciołka grzał pałą po plecach za bycie idiotą

          • 6 0

    • Jest dużo więcej bardziej pilnych miejsc (1)

      Np. prawoskręt w Słowaka po drugie stronie GB.

      • 13 4

      • Nie ma miejsca żeby zrobić prawo skręt w stronę obwodnicy to raz. Ruch i tak blokują piesi i rowerzyści to dwa.

        • 2 0

    • Bezkolizyjny nigdy bo to głupota

      • 5 8

    • 300m tak sie mowi realnie do wykonania zapewne w weekend. Ale potrzeba planu, zgody, pewnie przetargu, kilka tygodni zwezonej drogi, wykopy, odbior- z pol roku jak beda fundusze :)

      • 11 0

    • nie robi się tego specjalnie. I tak wszyscy stanęliby przed Grunwaldzką. To byłoby tylko przeniesienie korka z lasu do miasta.

      • 4 5

    • To zlota karczma sloiku jest

      • 3 7

  • Koniecznie5 (2)

    Czekamy na realizację

    • 65 6

    • Chyba na kanalizacje (1)

      • 2 5

      • To nie artykuł o Gdyni

        • 4 1

  • (9)

    Bzdura. Można skręcić w prawo w Wojska Polskiego i dojechać do Abrahama, ale do tego trzeba trochę rozumu, a nie nawigacji.

    • 39 185

    • (1)

      Masz rację. Ten problem w zasadzie nie istnieje. Ważniejsze jest rozwiązanie lewoskrętu z ul Grunwaldzkiej w ulicę Braci Lewoniewskich i jednocześnie umożliwienie jazdy z ulicy Wojska Polskiego bezpośrednio na wiadukt. To te samochody kumulują ruch na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.

      • 56 8

      • Oczywiście ! Tam powinno się skręcać i zawracać we wszystkich kierunkach.
        Skrzyżowanie powinno być podobne do tego co przy galerii bałtyckiej.

        • 23 5

    • A jak z Arahama skręcić w kierunku Oliwy? (1)

      • 22 8

      • W lewo

        • 45 0

    • (1)

      ciekawe jak z Abrahama wylądujesz w City Meble ?! - chyba pod prąd

      • 35 3

      • Mówimy o zawróceniu w stronę Oliwy, a nie o dojeździe do jakiegoś sklepu. Chcesz tam dojechać to faktycznie zawróć przed estakadą, albo jedź Hynka i potem na most.

        • 5 5

    • Nie bzdura

      Nie bzdura bo do City Market nie dojedziesz w ten sposób.

      • 8 5

    • na abrahama często jest korek:)

      na bażyńskiego też :P
      a całe wojska polskiego (i chopina) w garbach, które mnie jako mieszkańca wojska polskiego doprowadzają do szału:D

      • 6 0

    • Chyba ktos tu nie ogarnął o co chodzi....

      • 3 0

  • dobry pomysł. (2)

    Robić, robić, to nie Gdynia, że od pomysłu do realizacji mija 15 lat.

    • 65 12

    • Dobre. (1)

      To są na razie plany i może w tym roku zrealizują, może. Naucz się czytać ze zrozumieniem dzieciaku. Więc do Gdyni, Gdańskowi jeszcze daleko pod tym względem.

      • 0 1

      • Oczywiście

        Takich planów, wizualizacji i konsultacji z rozmachem jak w Mieście Słońca Bulwaru to w Gdańsku nie mają. Mają za to nowe drogi, ale wiadomo, coś za coś.

        • 0 0

  • Jak żyć?

    Rok za rokiem płynie, a dopiero teraz kogoś oświeciło, że trzeba dygać kilometry na zawrotkę

    • 73 9

  • Przydatna (2)

    ta nawrotka, bo to skandal, że jadać od skrzyżowania z,Abrahama trzeba lecieć aż do galerii aby zawrócić. Kto to wymyślił takie dziadostwo? A jeszcze kiedyś to był fotoszit lapiący na czerwonym-choć nie wiem czy ta kukułka działała...

    Szkoda, że miasto nie partycypuje w inwestycji a jedynie na sępa... ale lepsze inne rzeczy niepotrzebne i tam,leci strumień kasy, naszej kasy

    • 46 36

    • ale tylko w obcisłych gaciach

      • 5 2

    • masz problem z zakazem jazdy na czerwonym?

      • 11 0

  • rowerem tam nawrócę? (4)

    • 15 21

    • Nein. (1)

      • 1 3

      • Ja wohl

        Herr zyclist.

        • 4 2

    • tak , ale tylko w rajstopach

      • 13 3

    • zmieścisz się - szerokości i marginesik...

      • 5 0

  • Brawo - wybory samorządowe powinny być co roku !

    Tak żeby legalnie zwrócić trzeba było jechać (stać) kilka dodatkowych kilometrów

    • 47 5

  • Przeciez tam juz od dawna byla nawrotka. (2)

    GWE tam zawsze zawracalo....

    • 82 11

    • A ty aż do Błędnika jeździłeś, no zobacz... (1)

      • 10 6

      • ja dopiero w pruszczu zawracałem

        • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.