• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nawrotka na Grunwaldzkiej odciąży skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej

Maciej Korolczuk
4 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nawrotka w kierunku Oliwy ma się pojawić przed skrzyżowaniem z Wojska Polskiego i Braci Lewoniewskich. Nawrotka w kierunku Oliwy ma się pojawić przed skrzyżowaniem z Wojska Polskiego i Braci Lewoniewskich.

Budowa nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska w rejonie Strzyży ma ułatwić kierowcom poruszanie się po głównej arterii miasta i odciążyć w znacznym stopniu kluczowe skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej. Inwestycja może powstać jeszcze w tym roku, a budowę przejazdu przez pas zieleni przy Klubie Żak mają sfinansować prywatni przedsiębiorcy.



Infrastruktura drogowa pod względem usprawnień dla kierowców jest w Gdańsku na poziomie:

Dotychczas kierowcy jadący al. Grunwaldzką z Oliwy do Wrzeszcza, chcąc zawrócić musieli jechać aż do skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska lub kluczyć po wąskich uliczkach na Strzyży. Wcześniejsze skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego z Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska - ze względu na torowisko tramwajowe - ma ograniczoną geometrię i nawrotka w kierunku Oliwy jest niemożliwa.

Wkrótce kłopotliwy brak przejazdu zniknie. Pojawił się bowiem pomysł budowy nawrotki dla kierowców jadących z Oliwy w kierunku Wrzeszcza. Fragment nowej jezdni ma się pojawić na pasie rozdziału między ul. Chopina a Wojska Polskiego.

- Jakiś czas temu z wnioskiem o możliwość budowy nawrotki zwrócili się do mnie właściciele centrum meblarskiego przy Grunwaldzkiej. Ze wstępnej analizy i opinii m.in. inżynierów ruchu wynika, że budowa takiej nawrotki, która wielu kierowcom ułatwiłaby poruszanie się między Strzyżą a Wrzeszczem, jest możliwa. Tym bardziej, że prywatni przedsiębiorcy wyrażają wolę partycypacji w kosztach budowy - mówi Emilia Lodzińska, radna Gdańska, która w tej sprawie złożyła już interpelację do prezydenta.
Orientacyjne miejsce powstania nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej. Orientacyjne miejsce powstania nowej nawrotki na al. Grunwaldzkiej.
Zielone światło budowie nawrotki daje też Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. Jak mówi, pojawienie się nowego przejazdu przy Grunwaldzkiej nie spowodowałoby na niej spowolnienia w ruchu, bo za skrzyżowaniem z Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańska i tak są przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.

- Sama nawrotka miałaby przepustowość ok. 350 aut na godzinę. To w zasadzie rozwiązałoby problem, bo samochody zdążą zawrócić zanim zapali się zielone światło kierowcom oczekującym przed przejściem dla pieszych. Szansę na szybką realizację inwestycji zwiększa też deklaracja prywatnych przedsiębiorców, którzy złożyli już analizę komunikacyjną i chcą sfinansować całe przedsięwzięcie - tłumaczy Wawrzonek.
Koszty budowy nawrotki szacuje się na ok. 150 tys. zł. Mogłaby ona powstać jeszcze w tym roku.

Opinie (149) 2 zablokowane

  • Dlaczego nadal jej nie ma???

    Co się stało z tym projektem???

    • 1 0

  • Nawrotka jest potrzebna za Nowym Żakiem na wjazd na Zaspę a nie do mebli.pozdrawiam mądrych urzędników Gdańska .

    • 0 0

  • I tak oto polski podatnik robi dojazd

    do zydowskiego handlu, tu akurat meblami.

    • 1 0

  • a kiedy wymiana nawierzchni? (16)

    • 115 13

    • Następny rok planują następne kilka m (4)

      I tak jak będą w połowie ulicy to początek znów wymaga remontu i tak w kółko. Niektórymi ulicami to jeżdżę 30-40 a i tak niedawno prawie piwo mi się potłukło, poza tym wk.. tych, co mają auto służbowe albo im nie żal swojego.
      Wg mnie drogi powinny być betonowe, na to asfalt i tylko co parę lat specjalną maszyną odświeżasz asfalt (maszyna zrywa z przodu i kładzie od razu z tyłu), koszt budowy większy ale trwałość około 50 lat.

      • 5 5

      • Nikt tak nie robi. (2)

        Droga betonowa to nie wtylko stabilizator, ale także nawierzchnia. Zupełnie nie rozumiem po co na gotową, twardą drogę o znacznie lepszych własciwościach niż asfalt...lać asfalt. I to co kilka lat na nowo. Położyć po prostu betonówkę, która i tak wytrzymuje dekady, a w razie wu, stosuje się tzw. frezowane, czyli uszorstnianie. tak się teraz buduje drogi.

        • 8 2

        • (1)

          Beton jest droższy i długo schnie, jest mniej elastyczny, trudniej kłaść na nierównym terenie i trudniej zrównać spotykające się odcinki budowy. Pozatym nawierzchnia betonowa daje mniejszą przyczepność. U nas są niedaleko rafinerie, stąd pewno i łatwiej myśleć asfaltowo.

          • 0 0

          • Trzymajmy się faktów

            Budowa betonówki jest stosunkowo nieznacznie droższa, zgoda. Choć przy wciąż rosnącej cenie za ropy nie byłbym tego taki pewien. Zdecydowanie jednak w ujęciu kilkudziesięciu lat i kosztów ekspoloatacji to przewaga leży po stronie betonu. Nierówny teren? Żadnej drogi nie robi sie na krzywiźnie, nawet kostkę brukową:) Polecam obejrzeć sobie zdjęcia z budowy takiej drogi, np. S17.

            • 0 0

      • W tym roku duży odcinek Grunwaldzkiej w Oliwie do remontu

        • 5 1

    • Ładna nawierzchnia

      czy to zdjęcie z Ukrainy, bo tam też są takie drogi ?

      • 0 1

    • (5)

      przez pół roku nowa, a później znowu dziura na dziurze

      • 12 3

      • ta nawrotka to życzenie śmierci (3)

        i pomysł przeczący współczesnej wiedzy o ruchu miejskim

        • 3 15

        • Jak na przejściu dla pieszych przez grunwaldzką jest zielone to tam nie ma ruchu więc można spokojnie nawracać. Nie wiem co ma to wspólnego z życzeniem śmierci, chyba że nie ogarniasz prowadzenia auta. Ale wtedy to nie inni są dla ciebie zagrożeniem ale ty dla innych.

          • 2 0

        • Ty to się nadajesz do tarcia chrzanu co najwyżej, inżynierze za 2 zł. (1)

          • 12 4

          • oho; znów zabrakło argumentów i zaczęły się wyzwiska

            czyżby dyplom wikipedi Cię zabolał?

            • 2 2

      • To musieli aż wypowiedzieć się jacyś inżynierowie ??? Chłop po podstawówce bez problemu stwierdzi że nie ma żadnych przeszkód w budowie takiej nawrotki.

        • 14 5

    • Łatanka obok LOTu (1)

      A co z remontem asfaltu naprzeciwko Lotu i tej nowej Galeri ?! Dziura na dziurze fałda za fałda najpierw krzyczeli ze zrobią tunel od dworca w stronę Oruni oczywiście nic takiego nie zbudowali bo inwestora CH Forum na to nie stać a teraz nawet tego kawałka drogi w samym centrum nie są wstanie wyremontować , wstyd . Jak popierałem Adamowicza tak mam już do serdecznie dość .

      • 5 5

      • tunek wybudowali i jest gotowy

        ale go nie widać bo jest pod ziemią

        • 6 2

    • zasadnicze

      pytanie !!!

      • 2 2

    • Zdjecie pokazuje fatalny stan drogi, ale co tam. Grunt, ze bedzie lewoskret.

      Wiem, ze Grunwaldzka jest remontowana, odcinek we Wrzeszczu w kierunku Gdyni- super. Ale jaki to procent trasy? Drogi sa fatalne. Poza nowymi odcinkami drog, stare to porażka.

      • 7 3

  • Nawrotka powinna być (4)

    za skrzyżowaniem żeby można było od razu na most na zaspę polecieć.

    • 50 4

    • ...otóż to właśnie

      ... tego brakuje od dawna i ciekawe czy kiedyś doczekamy się tego skrętu ;)

      • 0 0

    • Na wiadukt matołku (1)

      Na wiadukt matołku

      • 4 4

      • Jeden pies, jak mocniej popada to i most będzie.

        • 6 2

    • Racja

      • 10 3

  • robcie , robcie, super sprawa !!!!!!

    • 0 1

  • a może wreszcie nadejszła ta chwila aby przerobić skrzyżowanie na okrężne (jak widać na planie miejsca od czorta) i za jednym zamachem dać możliwość nawrotu i przede wszystkim skrętu w stronę Gdyni z Wojska Polskiego i prosto w Lewoniewskich, to bardziej odciąży skrzyżowanie koło galerii bałt.

    • 2 0

  • Zaspianin (1)

    Nawrotka powinna również uwzględnić i usprawnić skręt w lewo na most Lewoniewskich na Zaspę. Jadąc od strony Oliwy nie ma możliwości sktętu na Zaspę przy Żaku,dopiero przy Galerii Bałtyckiej.Jest to bardzo kłopotliwe szczególnie dla osób mieszkających przy ul.Pilotów.

    • 5 0

    • "szczególnie ... Pilotów" ?

      cała Zaspa by na tym skorzystała.

      • 0 0

  • to miałoby sens gdyby ta nawrotka była za skrzyżowaniem,

    żeby tysiące mieszkańców Zaspy mogli wjechać od strony Oliwy w ul. B. Lewoniewskich.
    A tak to będzie służyć tylko klientom, mega drogiego centrum meblowego, więc niech ci przedsiębiorcy finansują całość kosztów przebudowy.
    Znowu miasto Gdańsk będzie dokładać do prywatnego biznesu?!

    • 2 0

  • GOŚĆ

    Tu też by pomogł aby z Alei Wojska Polskiego jechać w lini prostej na Zaspe a nie znowu jechać do Galeri Bałtyckiej aby objechac i nawrotka na most na Zaspe

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane