• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem. Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem.

Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".



Jakie powinny być stawki za wypożyczenie rowerów miejskich?

Jak informuje zarząd Nextbike Polska, spółki ubiegającej się o bycie operatorem systemu roweru metropolitalnego Mevo i właściciela spółki NB Tricity, która już świadczyła takie usługi na Pomorzu przez kilka miesięcy ubiegłego roku, to efekt pandemii koronawirusa. Po tym, jak zakazano korzystania z rowerów miejskich od 1 kwietnia do 5 maja, w całym kraju nastąpił gwałtowny spadek przychodów wielu firm z branży transportowej - w tym Nextbike Polska.

Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.

- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.

- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.

Co z Mevo 2.0?



Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.

Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?

Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.

- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Ankieta o Mevo 2.0

W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
rb

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • Widać na jak "solidnych" nogach stał Nextbike (9)

    Covid to chyba wygodny pretekst do upadku.

    • 130 6

    • Nadal mi kasy nie oddali. (1)

      • 4 1

      • zainwestował Yožin dziesięć złotych,
        a przecieź mógł za to kupić dwa jabole...
        terozki nie przeboleje straty

        • 0 0

    • Większość głosujących (1)

      Chce niskich cen, ale jak firma będzie miała kłopoty finansowe to zacznie się lament. Ceny były za niskie, a czas najmu z darmowymi minutami za długi. Nigdzie na świecie nie było tak tanio jak w Gdańsku

      • 3 0

      • poeprzysz.

        w Xiamen widzialem ze dziesięć wściekle konkurujących firm, każdy większa niż Mevo, z cenami bedącymi ułamkiem cen Mevo, żadnanich nie miała dotacji miasta/pastwa/niczyjej

        "nigdzie na świecie" mówią tylko ciecie

        • 0 0

    • Powiedz to innym prosto w twarz, że COVID to wygodny pretekst do upadku (2)

      • 3 6

      • Innym nie muszę, bo nie mówiłem o wszystkich

        Ale dla części firm (większych zazwyczaj, korpo) to dobry pretekst do cięć, restrukturyzacji lub innych kombinacji, bo jest "okazja" a nie '"przymus". Dla całej reszty, upadek to niestety faktycznie smutny przymus.

        • 0 0

      • Na upadku też można zarobić.

        Niektórzy rzeczywiście tracą cały majątek dla innych to dobra okazja do kolejnego oszustwa.

        • 6 1

    • Tak, ich problemy zaczęły się jeszcze przed odpaleniem mewy w 3mieście

      Wystarczy spojrzeć na kurs akcji.

      • 4 1

    • Nie dla nich pierwszych i nie dla nich ostatnich pewnie, COVID jest dobrą wymówką.

      • 6 1

  • Rower miejski jest na całym swiecie dotowany wiec skandalem jest promowanie stawki podniesionej na 300zł przez tego z (3)

    "Gorszego Gdańska " I tylko szkodnik może mówić ze rower nie może być konkurencją dla komunikacji miejskiej dlatego ma być drogi! W całej Europie zachodniej rower jest dotowany ,a teraz dotacje na popularyzowanie roweru wzrosły 10 krotnie jak np. Francja i Włochy 500 euro na zakup roweru.
    I kilkaset milionów euro na infrastrukturę rowerową .Polska jest za murzynami w rozwoju i inwestycjach i popularyzacji roweru. Za to wydaje ogromne srodki na ułatwienia dla blachoszrotów trujących spalinami .Mimo ,ze jesteśmy największym złomowiskiem Europy najbardziej zatrutym właśnie ich spalinami.

    • 9 14

    • Odpowiedz na jedno proste pytanie (2)

      Dlaczego nie kupisz sobie roweru tylko wypisujesz mądrości ?

      • 0 1

      • Skoro nie rozumiesz prostego tekstu niech ci dziecko przeczyta i wytłumaczy. (1)

        • 0 0

        • Rozumiem lepiej od Ciebie

          1. Powiadasz, rower miejski powinien być dotowany. Czyli dopłaty z podatków. Dlaczego ja mam komuś finansować jazdę na rowerze ? Ja cały rok poruszam się na rowerze i nikt mi nie dopłacał do roweru.
          2. Nie potrzeba popularyzować roweru bo każdy wie co to jest rower i większość stać na zakup "prostego" roweru.
          3. Nowy rower można kupić powiedzmy od około 600 zł , używany za 100 zł. Bilet miesięczny (autobusy i tramwaje) dla dorosłego to koszt około 100 zł. Łatwo sobie obliczyć po ilu zakup się zwróci.

          Ponawiam pytanie jak Ci drogo płacić za miejski czemu nie kupisz sobie własnego ?

          • 0 0

  • (1)

    nextbike to niemiecka firma. po co nam tutaj takie dziadostwo?

    • 5 0

    • a rowery to myślisz zrobiono w rajchu? czy raczej w kraju Pracowitych Żółtych Ludzi?

      • 0 0

  • Im nizsze koszty wynajecia roweru tym wiecej chetnych na rower !!I to jest jego głownym celem! (1)

    Polska jest krajem które ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w UE ,i jednocześnie ma najwięcej starych blachoszrotów w miastach trujących spalinami na potęgę. I bardzo mało rowerzystów. Niech w końcu zaczną brać przykład z państw zachodnich i wspierać komunikacje w mieście rowerową. Dotacje na zakup roweru własnego, dotacje na naprawy rowerów ,infrastruktura rowerowa ,zielona fala dla rowerzystów .A u nas zupełnie odwrotnie .

    • 1 2

    • rzymskie rozwiązanie
      czyli pięćset euro dopłaty dla włoskich mieszczuchów
      za zakup nowego roweru
      nie sprawdziło by się tu?

      Włosi trzymają rowery przed domeem... rzadko komu chce się wnosić do piwnicy, na balkon, do garażu itp

      • 0 0

  • Jestem analitykiem, pracuję w miedzynarodowej korporacji, zarabiam 8600 na rękę (8)

    Mieszkam w Browarze Gdańskim i lubię do pracy dojeżdżać rowerem. Przez ten cały cyrk z Mevo musiałem ot tak wydać 4500zł na swój własny rower. Ledwo mieści się w moim apartamencie, ponadto wykupiłem z góry abonament na rok czasu. Idzie się załamać, bo za te pieniądze miałbym w 1/3 urlop na Barbadosie. A tak muszę brać nadgodziny aby jeszcze w czerwcu gdzieś móc polecieć zaraz po skończeniu mojego projektu!!! Masakra, jeszcze mój sushi bar vege się zlikwidował przez covida i nic tylko siedzieć na 40m2 cały czas....

    • 17 12

    • polski do poprawy (3)

      "rok czasu", "idzie się załamać"... jak tak analizujesz jak piszesz to...

      • 3 2

      • (2)

        Polonista, lepiej ogarnij kartkówki na jutro, w końcu za to ci płacą (jakieś 2500 netto, hehe)

        • 1 6

        • (1)

          ech ty prymitywny barbadosie

          • 1 2

          • Ja przynajmniej mulatki po tyłku sobie klepie, a ty co najwyżej trzecioklasistów heheh

            • 1 0

    • 40 m2, toż to loft na polskie warunki!!!

      • 5 1

    • (1)

      Taki bogaty jestes to czemu siedzisz w ciasnym apartamencie???

      • 2 0

      • teraz takie kliki nazywają apartmentami

        koleś z DE jak zobaczył ofertę to się uśmiał, bo un nich apartament to coś co >120m^2 i >3 metrów od podłogi do sufitu...

        • 3 0

    • Trzeba było wigry 5 kupić a nie jakieś cuda na kiju nowobogacki jeden

      • 8 0

  • tylko co to ma wspólnego z 3miastem? (7)

    • 34 42

    • czytaj artykuł do końca ... (6)

      Nextbike startuje na nowego operatora MEvO

      • 16 3

      • i tak nikt tu już Nextbiku nie chce (2)

        • 5 1

        • Założą spółeczkę zależną (1)

          I znowu zgarną pieniążki :)
          Tak się robi biznesy !

          • 1 1

          • moze ewentualnie kto wie
            zaakceptowali byśmy oryginł
            next dresden .de

            ale na pewno nie kanciarską podróbę lokalną

            a ja bym tam wolał ofo bikes
            choć Chińczycy robią rowery dla kurdupli ;-)
            tsie tsie

            • 0 0

      • next

        i tyle w temacie

        • 1 1

      • juz nie mówiąc o tym, ze zawalił system w Trójmiescie

        to chyba jakiś pracownik nextbike

        • 8 2

      • do czego startuje? na razie to wszystko jest na etapie konsultacji

        • 4 10

  • 31 stycznia wysłałem oświadczenie o rozwiązaniu umowy i... (2)

    ... jak się domyślacie, zero odzewu i zwrotu kasy. Czy macie podobne doświadczenia?

    • 6 0

    • Zło-dzieje

      To samo u mnie

      • 0 0

    • Rostoski

      Piniyndzy ni ma i ni bydzie!

      • 0 0

  • Tyle hejtu na Nextbike ale zrozumcie ze to byl nowy projekt. (12)

    Teraz to wlasnie Nextbike ma najwiecej doswiadczenia i powinien dostac projekt Mevo 2.0. Zreszta projekt jest finansowany z budzetu Gdanska wiec to pieniadze publiczne wiec i tak de facto nikt nie straci.

    Sebastian

    • 1 54

    • Zamach

      Nie chrzań. Dulkiewicz i Adamowicz są mi winni 10 złotych. Niby nie wiele, ale mając niecałe 50 tysięcy aktywnych na ten czas użytkowników to ogólny budżet nie mały. Zostaliśmy okradzeni w biały dzień metodą na Rostoskiego

      • 1 0

    • A pieniądze publiczne to skąd się biorą? (1)

      Rosną na drzewie? My się na nie składamy!

      • 14 0

      • A ja myslalem ze z drzewa sa...

        Pozdrawiam.

        • 1 0

    • Gimbus dopalacze ci zaszkodziły i jeszcze sie tym chwalisz? (4)

      • 14 0

      • Sam jestes Gimbus. Kto stracil na mevo 1.0 ? (3)

        Klienci mieli dobry produkt w dobrej cenie. Wiecej bylo chetnych niz przepustowosc projektu.

        Sebastian

        • 0 15

        • (2)

          Masz tam swoje udziały? Lub kogoś z rodziny, ciotkę lub wujka?

          • 11 0

          • Moj instruktor narciarstwa ma tam udzialy. A jakie to ma znaczenie ? (1)

            Sebastian

            • 1 7

            • Sebek twoje imię jednak zobowiązuje . Nie zawiodłeś czytelników i potwierdziłeś utarty stereotyp ... Sebix + Karyna = szczyt głupoty.
              Skoro dla ciebie publiczne pieniądze są niczyje i biorą się znikąd to czas już chyba na lobotomię a najlepszym wypadku lewatywę z pianki do uszczelniania okien.

              • 3 0

    • gimbus na mevo straciłi wszyscy mieszkancy miasta i urzytkownicy do dzisiaj niedostali zwrotu za abonament (1)

      • 12 0

      • uważałbym z tym gimbusem

        bo "urzytkownicy" i "niedostali" na studenta nie wygląda gimbusie :)

        • 1 0

    • Mieli olbrzymie doświadczenie bo w innych miastach jakoś się udało im wprowadzić system rowerów miejskich. Tylko w małej Sycylii (Gdańsk) jak zwykle wyszedł przekręt bo tu wszystko można.

      • 1 1

    • pracowników nextbike uprasza się (tradycyjnie) o powstrzymanie się

      od pisania głupot

      • 12 0

  • Jak zawsze w tym kraju

    Przecież to mevo to był zwykły przekręt. Skok na kasę unijną

    • 4 0

  • Nie nie nie

    Będę bojkotował rower miejski do momentu aż w Trójmieście nie będzie esów floresów na trasach rowerowych

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane