• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem. Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem.

Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".



Jakie powinny być stawki za wypożyczenie rowerów miejskich?

Jak informuje zarząd Nextbike Polska, spółki ubiegającej się o bycie operatorem systemu roweru metropolitalnego Mevo i właściciela spółki NB Tricity, która już świadczyła takie usługi na Pomorzu przez kilka miesięcy ubiegłego roku, to efekt pandemii koronawirusa. Po tym, jak zakazano korzystania z rowerów miejskich od 1 kwietnia do 5 maja, w całym kraju nastąpił gwałtowny spadek przychodów wielu firm z branży transportowej - w tym Nextbike Polska.

Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.

- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.

- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.

Co z Mevo 2.0?



Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.

Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?

Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.

- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Ankieta o Mevo 2.0

W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
rb

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • Ooo

    Jeszcze mi za abonament wiszą

    • 13 2

  • A niech pada - moją firmą nikt się nie martwi - mamy kapitalizm! Może jakiś minister sypnie groszem? Ale tam trzeba mieć

    układy :) Tak ze 140 milionów dotacji od ministra chętnie przyjmę :)

    • 13 4

  • Rower miejski jest na całym swiecie dotowany wiec skandalem jest promowanie stawki podniesionej na 300zł przez tego z (3)

    "Gorszego Gdańska " I tylko szkodnik może mówić ze rower nie może być konkurencją dla komunikacji miejskiej dlatego ma być drogi! W całej Europie zachodniej rower jest dotowany ,a teraz dotacje na popularyzowanie roweru wzrosły 10 krotnie jak np. Francja i Włochy 500 euro na zakup roweru.
    I kilkaset milionów euro na infrastrukturę rowerową .Polska jest za murzynami w rozwoju i inwestycjach i popularyzacji roweru. Za to wydaje ogromne srodki na ułatwienia dla blachoszrotów trujących spalinami .Mimo ,ze jesteśmy największym złomowiskiem Europy najbardziej zatrutym właśnie ich spalinami.

    • 9 14

    • Odpowiedz na jedno proste pytanie (2)

      Dlaczego nie kupisz sobie roweru tylko wypisujesz mądrości ?

      • 0 1

      • Skoro nie rozumiesz prostego tekstu niech ci dziecko przeczyta i wytłumaczy. (1)

        • 0 0

        • Rozumiem lepiej od Ciebie

          1. Powiadasz, rower miejski powinien być dotowany. Czyli dopłaty z podatków. Dlaczego ja mam komuś finansować jazdę na rowerze ? Ja cały rok poruszam się na rowerze i nikt mi nie dopłacał do roweru.
          2. Nie potrzeba popularyzować roweru bo każdy wie co to jest rower i większość stać na zakup "prostego" roweru.
          3. Nowy rower można kupić powiedzmy od około 600 zł , używany za 100 zł. Bilet miesięczny (autobusy i tramwaje) dla dorosłego to koszt około 100 zł. Łatwo sobie obliczyć po ilu zakup się zwróci.

          Ponawiam pytanie jak Ci drogo płacić za miejski czemu nie kupisz sobie własnego ?

          • 0 0

  • Taka fajna sprawa byly te rowerki duzo ludzi korzystalo i musieli oczywiscie jakies przekrety zrobic zeby to zepsuc tylko w Gdansku takie zeczy

    • 6 9

  • Oddajcie ten pomysł prywatnemu inwestorowi bez udziału gmin bez dotacji i td. to będzie działać.

    • 17 0

  • Oddawaj kase !

    • 14 0

  • "Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników."

    Po tym co zrobili w Trójmieście taka litościwa laurka?

    • 18 1

  • Tyle hejtu na Nextbike ale zrozumcie ze to byl nowy projekt. (12)

    Teraz to wlasnie Nextbike ma najwiecej doswiadczenia i powinien dostac projekt Mevo 2.0. Zreszta projekt jest finansowany z budzetu Gdanska wiec to pieniadze publiczne wiec i tak de facto nikt nie straci.

    Sebastian

    • 1 54

    • Gimbus dopalacze ci zaszkodziły i jeszcze sie tym chwalisz? (4)

      • 14 0

      • Sam jestes Gimbus. Kto stracil na mevo 1.0 ? (3)

        Klienci mieli dobry produkt w dobrej cenie. Wiecej bylo chetnych niz przepustowosc projektu.

        Sebastian

        • 0 15

        • (2)

          Masz tam swoje udziały? Lub kogoś z rodziny, ciotkę lub wujka?

          • 11 0

          • Moj instruktor narciarstwa ma tam udzialy. A jakie to ma znaczenie ? (1)

            Sebastian

            • 1 7

            • Sebek twoje imię jednak zobowiązuje . Nie zawiodłeś czytelników i potwierdziłeś utarty stereotyp ... Sebix + Karyna = szczyt głupoty.
              Skoro dla ciebie publiczne pieniądze są niczyje i biorą się znikąd to czas już chyba na lobotomię a najlepszym wypadku lewatywę z pianki do uszczelniania okien.

              • 3 0

    • gimbus na mevo straciłi wszyscy mieszkancy miasta i urzytkownicy do dzisiaj niedostali zwrotu za abonament (1)

      • 12 0

      • uważałbym z tym gimbusem

        bo "urzytkownicy" i "niedostali" na studenta nie wygląda gimbusie :)

        • 1 0

    • A pieniądze publiczne to skąd się biorą? (1)

      Rosną na drzewie? My się na nie składamy!

      • 14 0

      • A ja myslalem ze z drzewa sa...

        Pozdrawiam.

        • 1 0

    • pracowników nextbike uprasza się (tradycyjnie) o powstrzymanie się

      od pisania głupot

      • 12 0

    • Mieli olbrzymie doświadczenie bo w innych miastach jakoś się udało im wprowadzić system rowerów miejskich. Tylko w małej Sycylii (Gdańsk) jak zwykle wyszedł przekręt bo tu wszystko można.

      • 1 1

    • Zamach

      Nie chrzań. Dulkiewicz i Adamowicz są mi winni 10 złotych. Niby nie wiele, ale mając niecałe 50 tysięcy aktywnych na ten czas użytkowników to ogólny budżet nie mały. Zostaliśmy okradzeni w biały dzień metodą na Rostoskiego

      • 1 0

  • NextBankrut

    Bankrut teraz, bankrut później. Co niby ma zmienić się w podejściu tej firmy w której zarządzający dbają tylko o swoje wypłaty i premie w pierwszej kolejności a przy okazji robią coś tam coś tam. Ta firma już pokazała jak nie potrafi zarządzać więc nie rozumiem z jakiego powodu jest dalej brana pod uwage. Niech zajmą się lodziarnią bo kręcić lody to akurat potrafia

    • 17 0

  • Nikogo nie zamkneli

    To probują jeszcze raz kase wyszarpac

    • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane