• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike Polska złożył wniosek o przyspieszenie postępowania układowego

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem. Firma Nextbike Polska jest jedną z trzech chętnych firm na przejęcie Mevo 2.0. Pandemia koronawirusa sprawiła, że spółka musi poddać się restrukturyzacji, która ma ją uchronić przed upadkiem.

Zakaz działalności przez ponad miesiąc dla firm wynajmujących rowery miejskie okazał się prostą drogą do upadku. Być może gdyby Nextbike Polska miał wyższe stawki i zapasy gotówki, to przygotowałby się na kryzys wywołany Covid-19. Ale firma oferowała niskie stawki z korzyścią dla użytkowników. Teraz jej zarząd złożył wniosek o "otwarcie przyspieszonego postępowania układowego".



Jakie powinny być stawki za wypożyczenie rowerów miejskich?

Jak informuje zarząd Nextbike Polska, spółki ubiegającej się o bycie operatorem systemu roweru metropolitalnego Mevo i właściciela spółki NB Tricity, która już świadczyła takie usługi na Pomorzu przez kilka miesięcy ubiegłego roku, to efekt pandemii koronawirusa. Po tym, jak zakazano korzystania z rowerów miejskich od 1 kwietnia do 5 maja, w całym kraju nastąpił gwałtowny spadek przychodów wielu firm z branży transportowej - w tym Nextbike Polska.

Mimo podjęcia formalnych kroków zmierzających do restrukturyzacji oraz rozmów z wierzycielami o nowych zasadach spłaty zadłużenia spółka zapewnia, że nadal możliwe jest korzystanie z jej rowerów.

- Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce - mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska SA.
Jak dodaje, w ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę, oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki.

- Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2. Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach - podkreśla Paulina Wójcicka.

Co z Mevo 2.0?



Przypomnijmy, że Nextbike Polska jest jedną z trzech firm, które zgłosiły się do dialogu konkurencyjnego przed ponownym uruchomieniem systemu rowerów Mevo. Jesienią 2019 r. pierwsza edycja Mevo zakończyła się zerwaniem umowy przez Obszar Metropolitalny z operatorem - NB Tricity, spółką-córką Nextbike Polska.

Czy złożenie wniosku o upadłość oznacza, że wśród potencjalnych operatorów Mevo 2.0 pozostały już tylko polsko-czeskie konsorcjum BikeU/Freebike oraz hiszpańsko-polska Marfina/Geovelo?

Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego, wyjaśnia, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu dwóch tygodni.

- Pod koniec zeszłego tygodnia firmy, które zgłosiły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, zostały wezwane do przesłania wszystkich dokumentów potwierdzających doświadczenie, rzetelność i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Następnie komisja przetargowa zdecyduje, które firmy zostaną dopuszczone do udziału w dialogu. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Ankieta o Mevo 2.0

W internecie trwa ankieta dotycząca działania systemu roweru metropolitalnego Mevo. Zebrane informacje mają być podstawą do opracowania założeń działania Mevo w kolejnych latach. Ankieta ma charakter anonimowy, a czas jej wypełnienia nie przekracza 20 minut.
rb

Miejsca

Opinie (132) 7 zablokowanych

  • Złodzieje

    Wniosek o zwrot pieniędzy podpisałem własnoręcznie i wysłałem pierwszego dnia. Do dziś nie mam zwrotu pieniędzy. Usługa nie działa, pieniędzy nie oddają. Nazywajmy rzeczy po imieniu: złodzieje. Do tego błogosławiony Nextbike może zostać operatorem Mevo 2.0.

    • 11 0

  • Caly ten rowerowy biznes to socjalistyczny belkot (1)

    Gdyby nie sztuczny popyt kreowany przez urzedasow, takie inicjatywy nie pojawilyby sie na rynku. Rower.miejski to taki socjalistyczny eynalazek z komunistycznych Chin. Tam juz od tego odeszli a u nas nawiedzeni idioci pokochali te idee. Bez dotacji z budzetu te 'biznesy' leza i kwicza. Lepiej niech miasto dolozy do ZKM zeby podwyzek biletow nie bylo. Miasto zamiast dotowac komunikacje miejska dotuje rowerowe geszefty

    • 15 1

    • Jest pewna różnica.

      Różnica jest jednak taka, że w Chinach projekty nie były finansowane z kas miejskich, a finansowali je chińscy inwestorzy, którzy mieli nadzieję, że rowery będą przynosiły finalnie duże dochody. Przejechali się więc indywidualni inwestorzy, którzy ryzykowali swoimi pieniędzmi - krótko mówiąc kapitalistycznie. U nas zaś jest socjalizm i na takie projekty idzie kasa nasza - miejska, bez względu na to czy nam się to podoba czy nie.

      • 2 0

  • Kto chce by rower miejski był drogi ,tylko jego przeciwnicy i ci co nie będą płacić z własnej kieszeni za niego.

    • 3 0

  • nextbike zgłosił wniosek o upadłość

    • 3 0

  • Dosc budyniowych lodów

    • 9 0

  • Przecież tak się robi biznes w Polsce...

    Sam fakt umożliwienia zakładania spółek celowych świadczy o tym, że przykład idzie z góry...
    Przecież too prawny bubel na unikanie odpowiedzialności.
    Wyobraźcie sobie taką sytuację, że po upadku firmy, prezes spółki i prezesi spółek powiązanych dostają karę śmierci. Myślicie, że wtedy Mevo by upadło? Nie - jeśli w ogóle by się ktoś odwazył, to Mevo by istniało, bo byłoby dopięte na ostatni guzik. A jak jest brak jakiejkolwiek odpowiedizlaności to jest jak jest.
    Tu upadną, tu wykupią, tutaj zmienią nazwę i jazda od nowa...

    • 11 0

  • he he he ale ściema

    • 3 0

  • idzie lato będą lody

    • 6 0

  • (1)

    nextbike to niemiecka firma. po co nam tutaj takie dziadostwo?

    • 5 0

    • a rowery to myślisz zrobiono w rajchu? czy raczej w kraju Pracowitych Żółtych Ludzi?

      • 0 0

  • Im nizsze koszty wynajecia roweru tym wiecej chetnych na rower !!I to jest jego głownym celem! (1)

    Polska jest krajem które ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w UE ,i jednocześnie ma najwięcej starych blachoszrotów w miastach trujących spalinami na potęgę. I bardzo mało rowerzystów. Niech w końcu zaczną brać przykład z państw zachodnich i wspierać komunikacje w mieście rowerową. Dotacje na zakup roweru własnego, dotacje na naprawy rowerów ,infrastruktura rowerowa ,zielona fala dla rowerzystów .A u nas zupełnie odwrotnie .

    • 1 2

    • rzymskie rozwiązanie
      czyli pięćset euro dopłaty dla włoskich mieszczuchów
      za zakup nowego roweru
      nie sprawdziło by się tu?

      Włosi trzymają rowery przed domeem... rzadko komu chce się wnosić do piwnicy, na balkon, do garażu itp

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane