Fakty i opinie

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Fot. Trojmiasto.pl

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

tak, mają sprzęt, wyciągną wnioski i tym razem się uda 15%
trudno powiedzieć, na pewno najlepiej znają ten projekt 18%
nie, już raz im się nie udało 67%
zakończona Łącznie głosów: 4038
Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • (21)

    Szkoda, że poprzedniego operatora uwalili.
    Bo właśnie się rozkręcali i byłaby okejka teraz

    • 40 319

    • Ja tam nie narzekałem (5)

      Trzeba było często troche poszukać, ale w większości przypadków nie miałem problemów ze znalezieniem działającego roweru. Do ostatniego dnia cieszyłem się tymi elektryczkami. Teraz z nożnym napędem to będzie tylko ciekawostka dla turystów.

      • 25 25

      • Taa, akurat (3)

        Chyba że pod OBC mieszkasz

        • 15 8

        • We Wrzeszczu problemów też nie było. (2)

          • 5 9

          • No nie do końca... (1)

            Często były pustki. :(

            • 5 3

            • ale pustki to są w cisowie!

              na mapie nawet jest zapisane - Pustki Cisowskie

              • 1 1

      • Przestań!

        • 1 3

    • co za bzdura! (4)

      Nikogo nie uwalali.

      Przeszarżował operator w przetargu i nie było opcji tego utrzymać za tak małe pieniądze.

      • 40 5

      • (2)

        wcale nie takie małe.... 40mln by dostał plus to co ugrał z abonamentu i reklam gdyby dociągnęli.

        • 7 4

        • aha

          tyle to co najmniej długów im wyszło za łamanie odpisanej umowy

          • 8 1

        • 40 mln za co? Nie znacz szczegółów i się wypowiadasz. Można dostać 400 mln i się nie wywiązać. To zależy od szczegółów, których nie znasz, a się wypowiadasz.

          • 2 0

      • Przeszarżował aby wygrać z tymi, co złożyli realne i uczciwe oferty

        za takie coś powinien być prokurator

        • 2 0

    • Sam się uwalił. Nie doszacował i popłynął. (1)

      • 26 1

      • A my razem z nim

        A duet z OMGSS za nic nie odpowiedział, kasa poszła się bujać, Glaser i Cyniak już myślą co by tu jeszcze spie...przyć

        • 14 5

    • Nextbajkowe trole w akcji (2)

      • 16 1

      • raczej antynextbajkowe (1)

        • 0 1

        • Po tej farsie, która zrobili za nasze pieniądze

          ciężko nie być anty

          • 2 0

    • (2)

      narobili ok 10 mln pln długu w ciągu kilku miesięcy działania. nie mieli zaamiaru realizować warunków kontraktu. chcieli sprzedac wadliwe rowery i zwinac interes. to byla jedyna szansa na zarobek przy złożonej przez nich ofercie. oszusci

      • 15 2

      • (1)

        Te polskie przetargi to jest nonsens :) Co rusz jakaś firma schodzi z budowy bo wychodzą nieprzewidziane koszty a nikt do biznesu nie będzie dokładał

        • 3 3

        • To w ofercie trzeba przyjąć margines na nieprzewidziane koszty. A u nas każdy składa najniższą ofertę, poniżej kosztów (tych przewidzianych też), licząc że w środku prac uda mu się zmienić umowę.

          • 3 1

    • Nextbike nie powinien być dopuszczony z prostego powodu - dla zasady

      Dali sakramencko niedoszacowaną ofertę, żeby tylko wygrać przetarg. Myśleli, że później jakoś to będzie, przecież oferent się nie wycofa. A tu klops - pokazaliśmy im za tą farsę środkowy palec.

      • 10 2

    • Na szczęście się nie rozkręcili...

      • 0 0

  • (7)

    Co prawda śmigam od 30 lat na nieśmiertelnym Wigry 3 ,ale kibicuję żeby w końcu to wypaliło.Wszak zainteresowanie było niemałe moi drodzy i kochani.Tylko żeby zrobili to w końcu porządnie a nie jakieś 25kilowe mopedy z bateryją trzymającą pół godziny.Czuway!

    • 72 44

    • (2)

      Chyba na ręcznym

      • 9 3

      • (1)

        Wigry 3 ma nożny w pedale kochanieńki.

        • 7 4

        • Czyżby coming out, svenciu?

          Lepiej późno niż wcale :P

          • 3 2

    • Spacja kretynie!

      • 3 2

    • Musisz mieć dużą piwnicę

      skoro da się w niej jeździć rowerem

      • 2 0

    • jedyne na czym smigasz, to stara brudna klawiatura, pelna okurchow i innych resztek jedzenia

      • 1 2

    • ja

      Do legendy z 93 dodałem Nexus 3 ,zn koło i śmiga , renowacja całą 750 zł ale to zawsze się opłaca jak zrbi się coś lepszego jak było.

      • 0 0

  • nie odgrzewa się starych kotletów ... (5)

    • 160 8

    • A może Pawlo Gdynia przejmie kontrolę, tak sobie zawsze chwalił rowerki mevo :) (2)

      • 35 4

      • Na razie niech przejmie kontrolę nad zakolami... (1)

        • 4 2

        • On był ich oficjalnym ambasadorem

          Nextbike nawet się tym chwalił w jednym z artykułów tutaj

          • 1 1

    • Rower jest potrzebny

      Tylko żeby tym razem nie zajmowała się tym jakaś firma Erdol

      • 2 2

    • Nextbike nie spada

      Znowu stworzą spółkę córkę by uniknąć odpowiedzialności finansowej?

      • 7 1

  • (13)

    Pieniędzy ludziom nie oddali jeszcze.

    • 215 6

    • (6)

      To oszukańcy. Wiszą mi 2,80. Gdybym ja miał te pieniądze, to sączyłbym zimnego Specjala, a nie wylewał żale w internecie.

      • 46 1

      • Mi 4.30 (2)

        Dołożyłbym trochę i kupił sobie małpeczkę

        • 15 2

        • Mi wisza 11zl (1)

          • 7 2

          • Mi nie oddali 23zl, żonie 15 , córce 18zl, ale nie martwię się , pani prezydent publicznie obiecała że oddadzą.

            • 29 2

      • (2)

        Mi wiszą 6 zł, ale z tego 5 zł to gratis, który kiedyś przyznali, jak na początku nie działało.

        • 3 0

        • ja pier...le ale żal o 5-6zł? (1)

          jakże poPiSowo w 4lata zrobili z nas naród dziadów!

          • 1 18

          • Ziarnko do ziarnka....
            Setki albo tysiące ludzi ma nieoddane kilka-kilkanaście zloty, a to już jest duża sumka, która mają za darmoszkę.

            • 17 1

    • (2)

      Mnie wiszą dwie dychy. Może Dulkiewicz by z własnej kasy oddała?

      • 13 5

      • (1)

        Zgłoś sie do Szumowskich. Oni są teraz przy kasie po dealu z maseczkami

        • 10 4

        • Co ma piernik do wiatraka?

          Jedno złodziejstwo jest lepsze od drugiego?

          • 4 2

    • m (1)

      ja zapłaciłam za abonament roczny..z tego pojeździłam może z 3 miesiące... tak niefajnie

      • 5 1

      • dziady...

        ... mam to samo

        • 3 1

    • Mi ponad 15 zł wiszą. Gdzie te zapewnienia władz Gdańska, Gdyni, Sopotu i innych, ze pieniadze dostaną wszyscy, gdzie????????

      • 3 0

  • a to dobre (20)

    weszli w projekt, o którym wiedzieli, że nie ma szans powodzenia (bo nie wierzę, że nie) zgarnęli kasę, wszystko wywaliło się do góry nogami, a teraz próbują na nowo. Bezczelność.

    Firma, która ma wiele systemów rowerów miejskich w Polsce i całej Europie z premedytacją przewałkowała pieniądze z dotacji na ten cel.

    Niech choćby świadczy o tym fakt, że w Gdańsku do działania została zaprzęgnięta jakaś ich pseudo spółka o kapitale 15 tyś zł, o ile dobrze pamiętam. Wałek od początku. Ale papier wszystko przyjmie.

    • 321 8

    • To chyba wina osoby rozpisujacej przetarg (2)

      Wszystko było zgodnie z prawem :)

      • 17 13

      • To już nie pamiętasz, jak Nextbike przegrał, po czym odwołał się do KIO?

        • 8 1

      • bo do wałka jak do tanga: trzeba dwojga

        • 16 1

    • mevo (3)

      mało wiesz a gadasz takie bzdury ze glowa mala. jak uwazasz, w ktorym miejscu Nextbike zarobil pieniadze? dostali tylko 1/4 pieniedzy calego projektu, a wsadzili w to wszystko wiecej. na tym interesie kazda ze stron straciła.

      • 8 38

      • A ty wierzysz w to, że przy zamówieniu w Chinach 2 tysięcy elektrycznych rowerów, (2)

        do tego miejskich a nie jakichś trekkingów czy krosowych, każdy z nich kosztował 3000zł? Litości...
        Nextbike jest zarobione. Stracili tylko użytkownicy i podatnicy.

        • 16 2

        • według nextbike te złomy kosztowały 12000 za sztuke

          • 3 0

        • To zamów w Chinach taki rower za 3k :D

          Sam zestaw do konwersji zwykłego kosztuje ponad 4, nie mówiąc już o namierzaniu i samym rowerze...

          • 0 0

    • the winner is ... Nextbike Polska (2)

      zakład ??

      • 24 5

      • jaki drugi raz?! (1)

        to jest trzeci raz w wykonaniu Nexta, a w ogóle toczwarta próba startu takiego systemu!

        czy wszyscy macie sklerozę i
        nikt nie pamięta Nexta w Sopocie? oni tam nazywali si
        trójmiejski rower miejski, mimo, źe stawki dla nie-spoćkowian
        były karne i restrykcyjne

        jak dwa razy zdechli, to dlaczego trzeci raz mają nie zdechnąć?

        • 13 1

        • To w Sopocie to nie był rower miejski

          Tylko wypożyczalnia rowerów, a tych już jest pełno.

          • 0 0

    • (5)

      Gdyby naprawde ryzykowali, np wiezieniem albo wlasnym majatkiem, to by sie zastanowili. A ze ryzyko zadne to probuja bezczelnie jeszcze raz.

      • 33 5

      • (4)

        Ryzykują. Zawsze można wytoczyć sprawę z powództwa cywilnego przeciwko udziałowcom spółki. Wtedy 15k kapitału własnego ich nie ratuje. Tylko trzeba chcieć

        • 4 5

        • (3)

          W sp. z o.o. nie pozwiesz żadnego ze wspólników

          • 5 1

          • Wystarczy tylko trochę lepszy prawnik (1)

            • 1 2

            • Doucz się, bo głupoty piszesz.

              • 3 0

          • w zoo spólki nie pozwiesz powyżej kapitału ale poszczególnych członków zarządu tak

            • 1 0

    • projekt miał szanse na powodzenie i to ogromne ale gdyby niebyło przekretów i wałków

      to by został zrealizowany .Wystarczyło by rowery przyszły na czas i były ładowane tak jak potrzeba. Zatrudnia się ludzi przed otwarciem sklepu a nie po otwarciu.

      • 22 1

    • Gdzie jest prokurator

      Powinni oddac całą wtopioną kasę przez miasto i dozywotni zakaz brania udziału w rzetargach (wszystkie pseudo spółki córki). A z miasta też powinni beknac za wybranie firemki z odpowiedzialnością 15 tys zł

      • 10 2

    • Przecież to Gdańsk

      tu nie ma bezczelności, tutaj jest zmysł biznesowy hehehe

      • 1 3

    • Gdańsk miastem tolerancji

      Przecież taki jest cel. Widać to na wielu obszarach: deweloperka, bezcelowe spółki miejskie, słomiane inwestycje, odwieczny problem z nieuczciwymi taksówkami, etc.....

      Dlaczego z rowerem miejskim miałoby być inaczej?

      • 0 0

  • czy ktokolwiek odpowiedział za miliony utopione w mevo? (12)

    • 242 8

    • tak, królikowa ale się nie przyzna

      • 21 7

    • nikt

      • 17 0

    • przecież rowery i stacje są (4)

      • 5 17

      • Nie psuj narracji, trolle muszą z czegoś żyć... (1)

        • 3 20

        • Jak wszystko gra, to o co ten szum.

          Nie naprawia się czegoś co nie jest zepsute.

          • 14 1

      • rowery są tylko, że obecnie to jest to złom

        • 13 1

      • Ale jakie stacje? Nazywasz te stojaki stacjami?

        To powinne być stacje ładowania a nie zwykły kawał rury. To nie ma szans wypalić w takiej formie jesli nie będzie punktów ładowania na mieście.

        • 7 1

    • nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi

      • 12 1

    • (3)

      Trzeba zapytac Pana Glasera. Kompetencje ma wypisane na twarzy

      • 5 1

      • Dulkiewicz to jego przełożona. (2)

        Jest prezesem OMGGS i to ona odpowiada za Mevo.

        • 3 1

        • (1)

          Dulkiewicz przejęła schedę po Adamowiczu i to on zrobil z tego chlopca do noszenia notesu dyrektora

          • 0 1

          • Prawda!

            Gdyby nie tragedia! (nic nie wiemy dalej o zamachu) ... ta nijaka baba nigdy by nie zostala ,,prezy dentką;)

            • 3 1

  • Tylko 25% elektryków?! (16)

    Ten system straci sens. Zwykły rower to ja moge sobie na olx za 200zł kupić. Mevo miało właśnie przewagę że z prądem byłem w stanie objechać całe miasto i pozałatwiać choćby masę urzędowych spraw bez straszenia ludzi sportowym zapaszkiem. Nie ma jednak co liczyć na to miasto, czas na własnego elektryka. Powodzenia z tymi nożnymi, trzybiegowymi potworkami.

    • 100 121

    • Chyba jednak nie taka jest rola rowerów miejskich (6)

      • 16 24

      • (4)

        Chyba jednak właśnie taka ma być.

        • 30 7

        • Aaa (3)

          Czyli tam, gdzie nie ma elektrycznych rowerów miejskich to się mylą?!

          • 10 6

          • Nasze miasto jest pagórkowate (2)

            Nie ma co porównywać z tymi płaskimi

            • 15 7

            • i co z tego? (1)

              jak ktoś będzie chciał, to weźmie elektryka

              jak nie to weźmie normalny - dlaczego musze być zmuszany do używania elektryka?

              • 0 0

              • Nie musisz wogole korzystać z systemu jak nie lubisz elektryków.

                • 0 0

      • Tak, taka ma byc napewno!

        • 1 1

    • Tak własnie taka jest rola rowerów miejskich by mozna bez emisji spalin poruszac sie po miescie! (1)

      • 27 5

      • Jeżeli jeden kierowca się przesiądzie, bo to elektryk

        To już równoważysz emisje całego systemu.

        • 6 3

    • Aż 25% (1)

      Abonament na elektryki powinien kosztować 50 PLN a nie 10, bo do tej pory z MEVO korzystali dusigrosze którzy przesiadali się z SKM bo taniej... I blokowali sprzęt dla tych, którym naprawdę był on potrzebny...

      • 9 30

      • I dobrze

        Rowery mają zrobić więcej miejsca dla tych, którzy muszą jechać SKM, komunikacją, czy samochodem.

        • 8 1

    • te "elektryki" były nic nie warte

      30kg i wspomaganie symboliczne, dłuższe podjazdy wymagały więcej wysiłku żeby wjechać tym gratem niż na normalnym rowerze

      • 33 6

    • Jak się piciszto używaj antyperspirantów i myj się. Rower to rower a nie motorynka. Mevo wykończyły akumulatory. Nikt nie jest w stanie zapanować nad taką ilością akumulatorów. Poza tym głupi system. Lublin i warszawa kompatybilny system jedna aplikacja wpłacam i jadę bez abonamentów i skomplikowanych procedur, których nikt nie jest w stanie pojąć

      • 7 5

    • to sobie kup i noś go w plecaku

      • 4 2

    • wielu z nas od samego początku było zdziwiona 100% elektryków

      mnie nigdy nie interesowały, a potem okazało się, że firma i polscy managerowie nie potrafią opanować niczegp

      czekałem, =aż pojawi się odpowiednia lizba rowerów, bo nie jestem i**otą, który płaciu za powietrze

      nie doczekałem się

      • 0 2

    • takie to byly elektryki

      ze naped elektyczny albo w ogole nie dzial, albo sie wylaczal po kilkuset metrach. Wypozyczylam MEVO ze 20 razy, z czego prawie w polowie przypadkow cos bylo nie tak.

      • 0 0

  • Danzing (18)

    To jest po prostu wstyd i żenada. W Szczecinie rower miejski jest już od 7 lat. W Gdańsku oczywiście musi być wałek, bez wałków w tym mieście nic nie powstanie. Wyobraźcie sobie jakie czekają nas przekręty przy projektach typu skm na południe, tramwaj z moreny do Wrzeszcza. Nowa Bulonska otwarta pół roku temu i do dzisiaj nieskończona, obsuwa ile tam już ma? 9 miesięcy od pierwotnego terminu?

    • 212 51

    • Walek na walku (4)

      Czeka nas jeszcze budowa spalarni. Oby przy tej inwestycji nie bylo jak przy budowie sortowni odpadow. Tam bylo 400 teraz bedzie 500 mln do rozlokowania po kieszeniach. Chetni sa. Walek na walku.

      • 45 11

      • 400 mln to ma w plecy Energa inwestująca w górnictwo za czasów Szydło (2)

        • 18 30

        • (1)

          Podaj źródło tej wiedzy

          • 16 5

          • Poszukaj

            • 4 7

      • Walek na walku

        A przecież zanim to ruszyło to wielu ostrzegało, że w Gdańsku to na pewno jakiś wałek będzie. Tradycja!

        • 0 0

    • Byłeś w Szczecinie? (2)

      Jechałeś tymi rowerami? Pourywane hamulce, wygięte ramy. To nie powinno zostać dopuszczone do jazdy.
      Prawdą jest, że nasze Mevo technicznie były najlepszymi rowerami i przez to też zbyt drogimi w zakupie i eksploatacji.

      • 13 30

      • on nie był w Szczecinie, jego wiedza to internetowy przekaz dnia

        • 17 16

      • chyba palcem po mapie .Te rowery w gdańsku to była bardzo droga tandeta .

        A unas tez były niszczone rowery i to bardzo często jak widać kolejny ślepiec to niema pojęcia co klepie

        • 30 8

    • niepodoba sie to sie wyprowadz do Szczecina skoro tam lepiej , bedziesz mial co chwalic (2)

      jakbyś nie wiedział gdzie to jest Szczecin , to takie miasto na wschód od Berlina i 116 km na południe od morza Bałtyckiego.

      • 7 21

      • #niejch jadą. Mamy Pawłowicz wśród wyznawców Dulkiewicz? ;)

        • 0 0

      • niepodoba sie to sie wyprowadz do Szczecina skoro tam lepiej , bedziesz mial co chwalic

        Bo nie podoba się wałek to trzeba się wyprowadzić.? Żałosne

        • 0 0

    • bo to miasto wolności

      • 9 1

    • Nie wiem czy zauważyłeś, ale rowery w Szczecinie nie są elektryczne, a dlatego właśnie Mevo upadło. Ciężko zresztą porównać oba projekty bo skalanszczecińskiego jest jednak dużo mniejsza.

      • 5 7

    • Najtaniej najlepiej... Czego nie rozumiesz?

      • 1 2

    • jak to Dulska mawia: niemiecka solidność ! (2)

      • 12 5

      • niemiecka solidność? (1)

        o obozach konc. też tak mówili.
        nie wszystko co niemieckie jest dobre.

        • 8 3

        • Ale zaczęło sie od złego słowa Polaka.

          Tak twierdzą władze Gdańska.

          • 4 2

    • Rząd miasta to żenada, to dziwi się Pan?

      • 1 1

  • Popierwsze powinni wywalic tych urzedasów odpowiedzialnych za ten bajzel i straty miasta . (3)

    Już ra z udowodnili ze są nie kompetentni. Ale skoro za eksperta uznali farbowanego brodacza od wagonów co stwierdził ze rower miejski nie moze być konkurencja dla komunikacji miejskiej dlatego ma być drogi.I dlatego przez jego głupotę rekomendowali podniesienie ze 100 zł na 300zł abonament a rowery to trzeba wywalić ich wszystkich na pysk Bo Prezydent Adamowicz gwarantował ze to 100 zl będzie utrzymane a obecna prezydent obiecywała ze ona dopilnuje by wszystkie obietnice prezydenta zostały zrealizowane!!

    • 146 20

    • Teraz małe pytanko (2)

      Skoro pół województwa uczestniczyło w projekcie, czemu wszyscy jadą po władzach Gdańska?

      • 11 7

      • Aleksandra Dulkiewicz jest prezesem OMGGS. (1)

        OMGGS, czyli Obszar Metropolitalny Gdansk-Gdynia-Sopot, zamawiał Mevo. Ta jednostka przygotowała przetarg na Mevo, a następnie podpisała umowę oraz nadzorowała jej wykonanie.

        • 1 0

        • No i czemu kłamiesz?

          Polecam wejść na ich stronę, zarząd jest tam wypisany, ze zdjęciami :)

          Michał Glaser
          Prezes Zarządu OMG-G-S

          Beata Neumann
          Wiceprezes Zarządu OMG-G-S

          Maciej Rusek
          Członek Zarządu OMG-G-S

          • 0 0

  • nowy operator (1)

    nowy stary operator, to nowa zaliczka tak z 5 baniek ...

    • 43 3

    • Za pół roku lub za rok znowu upadek, ludzie wydymani i jeszcze raz od nowa., a co tam i tak ludzie siedzą cicho bo zostali skłóceni przez te same osoby co ich dymają.

      • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.